ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






פילוסופיה של החינוך - מבוא
... בדיאלוג זה, הדרך טובה ביותר לשרת את היחיד היא להטמיע אותו כנתין בחברה צודקת. על כן, אפלטון תמך בהוצאת ילדים מבית הוריהם, וגידולם כחסויים של המדינה, בבתים משותפים. הוא גרס שיש להבדיל בין התלמידים עפ רמת הכישרון שלהם, ולהעניק את החינוך הטוב ביותר לילדים המוכשרים ביותר, על מנת שיוכלו לגדול ולהפוך לשומרי העיר, ולשרת את מעוטי היכולת. אפלטון דגל בחינוך מקיף, הכולל לימוד ... המזרחיים החשובים ביותר בימי הביניים, תרם גם הוא לתחום הפילוסופיה של החינוך. אחד מכתביו, חלקו של המורה בגידול ואימון ילדים, נכתב כמדריך למורים בבתי ספר מוסלמים יסודיים (בערבית: מכתב - ), והשפיע רבות על דרך ההוראה בעולם המוסלמי באותה תקופה. אבן סינא ייחס חשיבות רבה ללימוד הילדים בקבוצה, בתוך בתי ספר, בניגוד ללימוד יחידני בבתים. הוא הדגיש את חשיבותן של תחרות ושל למידה על ידי חיקוי ... 14. החינוך היסודי צריך לכלול לימודי קוראן, דקדוק, ספרות ופילוסופיה מוסלמית, בנוסף ללימוד כישורי חיים כלליים. בגיל 14 רצוי שהילד יבחר מקצועות על פי רצונו, ובהתאם לעתידו. הלימודים המתקדמים עשויים לכלול לימודי רפואה, גאומטריה, מסחר, ספרות, וכו, בהתאם לקריירה העתידית שהילד יבחר. אבן סינא היה הראשון שהעלה את עיקרון הטאבולה ראסה, על פיו הילד מגיע לעולם כלוח חלק, ומעוצב עפ החינוך שנותנים לו. תפיסה זו אומצה והורחבה לאחר מכן על ידי גון לוק ... מגיל צעיר. לוק טען שהטמעת מנהגים חשובה יותר מהקניית ידע. נושא נוסף שהדגיש לוק הוא השפעתן המכרעת של חוויות ילדות על תפיסת המבוגרים. על פיו, חוויות ילדות, בעיקר בגיל צעיר מאוד, גורמות לאדם לפתח אסוציאציות בין דברים, ומבנות את התפיסה שלו. דוגמה שהביא לוק: אם אומנת תשכנע ילד שגובלינים ורוחות רפאים מופיעות בלילה, הוא תמיד יקשר בין הלילה לבין דברים שליליים, גם כאשר יגדל. רעיון האסוציאציות של ... של חיי האדם לארבעה קטעים, והתאים לכל שלב תוכנית חינוכית: מן הלידה ועד גיל 5, שלב החיה, בו זקוק הילד לפעילות גופנית, חופשית בטיבה ומטבעה. מגיל 5 ועד 12, הוא שלב הפרא כלשונו של רוסו, חישובים וחשיבה מסובכת אינם ... לומר לתלמיד אך ורק את האמת, ולהבהיר לו שסמכותו נובעת אך ורק מהבדלים פיזיולוגיים. רוסו גם טען שייתכן שעדיף לילד לגדול בלי חינוך, ולהתמודד עם הקשיים שלו בעצמו. כאשר פורסם הספר אמיל, או על החינוך הספר הוחרם, עותקים ממנו ... התנגד לחינוך לאושר, מכיוון שעל פי האקזיסטנציאליסטים לא יכול להיות אושר ללא סבל. דגש נוסף בחינוך האקזיסטנצאליסטי הוא עידוד הילדים לפתח סולם ערכים קבוע ועקבי, ולהיות נאמנים אליו באופן מוחלט. האקזיסטנציאליזם לא תמך בתוכנית לימודים קבועה, אלא בתוכנית ילדים מותאמת לכל ילד. יחד עם זאת, הושם דגש על כמה תחומים חשובים, בייחוד תחומים הומאניים כמו ספרות, תיאטרון, מוזיקה, היסטוריה ודת. מדעי ... התלמידים מחליטים בשיתוף עם המורים על תוכנית הלימודים, מבנה השיעורים, מערכת הענישה וכדומה. בבסיס הגישה הדמוקרטית לחינוך עומדת תפיסת הילד כאדם שלם, הזכאי לזכויות מלאות ושוות לאדם מבוגר. החינוך הדמוקרטי, ובית הספר הדמוקרטי הראשון, נוסדו על ידי המחנך הסקוטי ... העשרים על ידי איש החינוך רודולף שטיינר. הדגש העיקרי של זרם זה הוא על חינוך המותאם לשלב ההתפתחותי של הילד. לדוגמה: ילדים לפני גיל שבע, שלומדים בבית ספר אנתרופוסופי, לומדים בעיקר דרך משחקי דמיון ופעולות חושיות. ילדים בגילאי 7-14, שכבר חווים את העולם דרך מילים ודימויים, ילמדו יותר דרך שירים ודיקלומים. החינוך האנתרופוסופי קשור קשר הדוק ... מאות בתי ספר ברחבי העולם העובדים בשיטת ולדורף. בישראל ישנם כעשרה בתי ספר אנתרופוסופים. חינוך ביתי: אב מלמד את ילדיו קריאה בחינוך ביתי חינוך ביתי בארצות רבות יש אחוז לא מבוטל של ילדים הלומדים בחינוך ביתי, עם הוריהם, בביתם. עבור חלק מהאנשים החינוך הביתי הוא עניין של הכרח, אולם ישנם הורים ומחנכים ... על פחדם של התלמידים. הולט טען שהאלטרנטיבה היחידה היא חינוך ביתי, והסביר באריכות את הסיבות לכך בספריו כיצד נכשלים ילדים וכיצד לומדים ילדים. החינוך הביתי אינו חוקי בכל הארצות, ורק אחוז קטן מהילדים בעולם מתחנכים בחינוך ביתי. חינוך חופשי: חינוך חופשי על פי גישת החינוך החופשי, ילדים הם יצורים סקרנים מטבעם, בעלי רצון ללמוד ולהתפתח, ולכן אין צורך ללמד אותם בכל צורה מובנית. הילדים ילמדו דרך משחקים ודרך אינטראקציה עם ילדים אחרים. הגישה נולדה לאחר שגון הולט, אבי החינוך הביתי (ראו פסקה קודמת) הגיע למסקנה שאין טעם להעביר את החינוך לביתם של הילדים, על מנת שההורים ישחזרו את סביבת בית הספר. יש צורך בפיתוח שיטת חינוך שונה, שאינה מכריחה את הילד ללמוד. הולט התבסס בכתביו גם על ספרו של איוון איליץ, ביטול בית הספר. חינוך פמיניסטי: גישת החינוך הפמיניסטי אינה ... במובן המקובל של המילה, אלא יותר ראייה של החינוך בעין ביקורתית ופמיניסטית. הפמיניזם מזהיר את העוסקים בחינוך מפני סיווג הילדים על פי מגדר, וניתובם לעתיד ידוע מראש בחברה. הפמיניזם שם דגש על תפקידה של מערכת החינוך בהנצחת הפער בחברה ... האמריקאיות. תחומים משיקים: תורת ההוראה: תורת ההוראה בדומה לפילוסופיה של החינוך, גם תורת ההוראה מציגה דרכים שונות לחנך את הילד, אך היא עוסקת בעיקר בתוכניות לימודים פרקטיות, ופחות ברקע התאורטי והרעיוני שמאחוריהן. לעתים קרובות תוכניות לימודים מותאמות לפילוסופיית חינוך מסוימות. הפדגוגיה היא תורת ההוראה לילדים. מרבית הגישות שהוזכרו לעיל היו קודם כל גישות פדגוגיות, ורק אחר כך גישות פילוסופיות לחינוך. תחום מצומצם יותר בתורת ההוראה הוא האנדרגוגיה, שעוסק בחינוך למבוגרים. תורת ההוראה שמה דגש רב יותר מאשר הפילוסופיה של החינוך על מחקרים וצפייה בילדים. פסיכולוגיה חינוכית: ויליאם גיימס, פסיכולוג אמריקאי שהשפיע רבות על הפילוסופיה של החינוך פסיכולוגיה חינוכית הפסיכולוגיה החינוכית היא ענף של ... ארגוניות. ענף זה מתמקד גם במערכת יחסי הגומלין בין הפרט ובית הספר, ועוסק במצבם ובתחושותיהם הלימודיות, החברתיות והרגשיות של ילדים ובני נוער בסביבה הבית - ספרית. בנוסף, הפסיכולוגיה החינוכית עוסקת במגוון בעיות אצל הפרט, באמצעות עבודה ייעוצית ואבחונית מול הילד, הדרכת הורים וייעוץ לצוותים חינוכיים. לפסיכולוגיה החינוכית קשר הדוק עם הפילוסופיה של החינוך. פילוסופים רבים עסקו בשאלת ההשפעה הנפשית של החינוך על הילדים, ובקשרים בין התהליכים הנפשיים שעוברים על הילד לבין הביצועים והתהליכים הלימודיים שלו. פילוסופים חינוכיים רבים השפיעו והושפעו רבות מהפסיכולוגיה החינוכית. לדוגמה: גון דיואי, מייסד החינוך הפרוגרסיבי, ...
דת הנאה מוות ממי ללמוד בבית הספר פנימיות אדם מבוגר הדרך הטובה ביותר
הפרעה נפשית - מבוא
... אפקטיביות 10.3 נוירוזות 10.4 הפרעות אישיות 10.5 בעיות בתפקוד המיני 10.6 הפרעות שליטה ואימפולסיביות 10.7 הפרעות שמאובחנות לראשונה בינקות, בילדות או בהתבגרות 10.8 הפרעות נפשיות עקב שינויים מוחיים גסים וסיבות רפואיות 10.9 הפרעות קשורות לשימוש בסמים ההגדרה: רבים מהפסיכואנליטיקאים ... במקרים רבים רחוק מאוד מהאמת - הוא סבר שהיסטריה אצל נשים נובעת מנדידת הרחם לחלקים שונים של הגוף בכיסופיו לילדים (לטיפול במחלה המליץ על נישואין). הוא שגה גם בקיומם של 4 נוזלי גוף או מרות (דם, מרה שחורה, מרה ... ישנם אנשים שטוענים כי הטיפול הקוגניטיבי מתמקד בהווה וביצירת שינוי במחשבתו של האדם ללא התייחסות לגורמים שהובילו לבעיה, למשל: ילדות קשה. נוסף על כך הטיפול מתמקד באדם ולא מטפל בבעיות רחבות יותר בסביבת האדם שעלולות להשפיע על איכות חייו, ... בין קרובי משפחה) נימפומניה (קיום יחסים מרובים ללא כל בקרה ומעצור) הפרעות בקבוצות בחירה פדופיליה (גירוי מיני מקשר עם ילדים) זואופיליה (גירוי מיני מקשר עם חיות) גרונטופיליה (גירוי מיני מקשר עם זקנים) נקרופיליה (גירוי מיני מקשר עם מתים) קופרופיליה ... לא נשלט להצתות) טריכוטילומניה (דחף לא נשלט לתלישת שער) טוראטומניה (דחף לא נשלט להריגת חרקים) הפרעות שמאובחנות לראשונה בינקות, בילדות או בהתבגרות: הפרעות אלו הן הפרעות התפתחותיות, או הפרעות אחרות שבדרך כלל מאובחנות לראשונה בגיל הינקות, בילדות או בגיל ההתבגרות. פיגור שכלי לקות למידה לקות במתמטיקה לקות קריאה לקות כתיבה דיספרקסיה (לקות בהתפתחות התנועתית) הפרעת תקשורת הפרעת שפה הפרעת דיבור פונולוגית הפרעת שפה מעורבת גמגום PDD (תסמונות הקשת האוטיסטית) אוטיזם קלאסי תסמונת אספרגר הפרעת ילדות דיסאינטגרטיבית (CDD, תסמונת הלר) תסמונת רט PDD-NOS -הפרעות התפתחותיות אחרות הפרעות קשב והתנהגות הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות הפרעת התנהגות הפרעת התרסה התנגדות הפרעות אכילה והאכלה בינקות ובילדות המוקדמת הפרעת האכלה הפרעת פיקה (תיאבון אבנורמלי לחומרים שאינם מזון) הפרעת העלאת גירה (העלאת מזון שנבלע ולעיסתו מחדש) הפרעת ... כרוני תסמונת טורט הפרעת הפרשה אנקופרסיס - הכתמה תפקודית (בריחת צואה) אנורסיס - הרטבה תפקודית (בריחת שתן) הפרעות ינקות, ילדות והתבגרות אחרות אילמות סלקטיבית (חוסר דיבור במצבים ספציפיים) חרדת פרידה הפרעת התקשרות תגובתית (הפרעה בהתקשרות הראשונית) הפרעת תנועה חזרתית ...
הפרעות התנהגות קשרים מיניים העדר רצון מיני תהליכים פסיכולוגים לגמגם פסיכוזת מהגרים התגברות על קנאה איך להרגיע
תסביך אדיפוס - מבוא
תסביך אדיפוס - מבוא תסביך אדיפוס הוא השם שניתן על ידי זיגמונד פרויד לתסביך בפסיכואנליזה שבו ילד מאוהב באימו ומקנא באביו שנתפס על ידיו כמתחרה שלו. התסביך נקרא על שם אדיפוס, מסיפור המיתולוגיה היוונית והמחזה של ... לכל זכר תשוקה מינית לאם וקנאה רצחנית כלפי האב. פרויד האמין כי חולים רבים לא הצליחו להתגבר על רגשות ילדות שרוב האנשים מצליחים לכבוש, אלה הם האהבה לאם והקנאה לאב. לטענתו, האב הוא המתחרה המיני של הילד על אמו, בפועל או בכוח. כשהתחושות המיניות הילדותיות של הילד כלפי אמו מציפות אותו, על פי פרויד - הילד מפתח שאיפה למות האב, ופנטזיות על הצלתה של האם מידי אביו ונטילת מקומו. משאלות לא - מודעות אלו מעוררות חרדה בלב הילד שמא אביו יסרס אותו כנקמה על רצונו לסלקו, במה שקרוי חרדת סירוס. פחד זה הוא שגורם לו להשלים עם ... על ידי התקת רגשותיהם המיניים לנערות בנות גילם. לפי המודל הפסיכוסקסואלי ורעיון האזורים הארוגניים של פרויד, תחושת הריגוש של הילד בתקופה זו מתמקדת באזור הארוגני של איבר מינו. הורי הילד, לדברי פרויד, אינם מרוצים מתשומת הלב המופרזת של הילד לאיברו, ומאיימים לקחת אותו ממנו אם לא ירפה. התוצאה היא שהילד לומד לנתב (לעדן, Sublimate) את הליבידו שלו לתחושות פחות מאיימות, כמו חיבתו העמוקה להוריו. הוא מתגבר על אהבתו לאמו ועל כעסו על אביו, בכך שהוא מזדהה עם שניהם. בדרך זו זוכה הילד באני העליון שלו, ותשוקותיו מודחקות במשך תקופת החביון וחוזרות בתקופת ההתבגרות המינית. על פי התאוריה של פרויד, ילד שגדל עם דמות אב מרוחקת או עם אם מפתה או ילד הגדל במשפחה חד הורית שחסרה בה דמות אב, יחווה קושי רב יותר להשתחרר מאהבתו הילדותית לאימו. לדעתו של פרויד מאחורי רוב הנוירזות של האדם בבגרותו עומד אי פתרון של התסביך האדיפלי. המושג המקביל אשר ...
להסביר לוזריות ריגושים איומים יצר המין למידה חרדות קשיים
התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 4
... העולם על הולדת גיבור לאומי מכילות מוטיבים דומים להפתיע: לידה בנסיבות מוזרות, אי - ודאות בכל הנוגע להורות על הילד, אימוץ בידי הורים אחרים, מסע גילוי עצמי, עימות עם מלך או דמות רבת כוח ועוד. מחקרים דומים פרסמו ראגלן ... אמו, וזמן לא רב אחרי שאמו נלקחה בכוח אל ארמונות שני מלכים (בראשית יב, כ). עוד דבר המקדיר את ילדותו הוא גירוש אחיו הבכור ישמעאל כדי להבטיח כי הוא לבדו יירש את אביו. שיא יחסי האב - והבן הוא ... גזירת המלך, חזרה לחייו בדמות המינקת ושבה ומסרה אותו לבת - המלך. כך הופרד ממשפחתו וגדל בארמונו של רוצח ילדים. בבגרותו מרד באביו המאמץ כשהרג את אחד משוטריו. המלך ציווה להרגו והוא ברח לגלות. האלוהים בחר להתגלות אליו בנקודה ... ששום דבר אינו רגיל בה: אמו הייתה האהובה משתי נשות בעלה אבל הייתה עקרה שנים רבות בעוד צרתה ברוכת הילדים מעליבה אותה. היא עלתה למקדש בשילה להתפלל לילד, וכבר בשלב זה מביא המספר פרט מוזר: ושם שני בני עלי, חפני ופנחס, כהנים ליהוה. מי הוא עלי? רק ... שאול ליהוה וישתחו שם ליהוה... וילך אלקנה הרמתה על ביתו והנער היה משרת את יהוה את פני עלי הכהן. הילד מופרד מהוריו ונמסר לכוהן הזקן, והם נקשרים זה לזה באהבה. ואז מתגנב צל מאיים לאידיליה: ועלי זקן מאד, ושמע ... כל אשר יעשון בניו לכל ישראל ואת אשר ישכבון את הנשים הצבאות פתח אהל מועד. מי, אם כן, אבי הילד? גם כאן, הספק שנזרע אינו מקרי. ילדותו בבית עלי עוברת תחת איום שבוודאי גונב לאזניו, הוא נבואת איש האלוהים לעלי: וזה לך האות אשר יבא אל ... שאול - דוד, דוד - אבשלום, וכך הלאה... ושוב מזכיר לנו המיתוס את הידוע מהמציאות: שיבוש ביחסי הורה - ילד כמוהו כמחלה מדבקת המועברת לאורך הדורות. אבל נמשיך בנביאים. גם בחיי הנביא ישעיהו, העיר ארלוו על צימוד דומה בין ... היה בן - דודו). דווקא בשנה בה נפטר המלך ראה הנביא את האלוהים בדמות מלך. הנביא דניאל, כמשה, הופרד בילדותו מהוריו וגודל בבית נבוכדנצאר מלך בבל. חיזיון הנבואה הראשון שלו פותח גם הוא בציון שנת מות המלך שגידלו, וגם ... המורה. כפל - הפנים של הדמות החדשה שלובש אלישע - פעמים מלאת רחמים ופעמים מתפרצת בחמה רצחנית, כאן משיב ילד גוסס אל אמו ושם ממית ארבעים נערים - אפייני למרבית נביאי התנך. כפל - פנים זה מבטא אני - ... על עצמם להופיע לפתע בחייו של אדם סובל כדי לסייע לו. אנשים אלה סבלו מהפסקה פתאומית בקשר עם הורה בילדותם, ובהופעתם הגואלת היה משום תיקון הטראומה השכוחה. מעשיהם של משה, אלישע, ישוע ואחרים יכולים אפוא להתפרש כניסיון לכונן מחדש ...
נבואה מוות אמונה דתית ייסורים קשה למכור מוצר יקר טראומות צער ספק
להיות או לא להיות - שייקספיר / סטיבן גרינבלט
... ימים בין הלידה להטבלה. ביולי פרצה מגיפת דבר שהפילה קורבנות רבים. ויל התינוק לא נדבק. ייתכן שאמו לקחה את הילדים לכפר. שייקספיר היה מוקסם ממילים כבר בילדותו, טוען גרינבלט. שיר ילדים עתיק ששמע בילדותו מופיע במלך ליר. את השפה המפותלת של מוריו הוא מצטט בדמות נלעגת במחזהו טורח אהבה לשווא. החזרה על מלים ... שונות. כמו עגיל באוזן הרקיע, השמים, השחקים, כיפת התכלת... וכשהוא נופל.. על פני האדמה, היבשה, החלד, הקרקע הורים רצו שילדיהם ילמדו לטינית. כל נושאי התפקידים, החל מהמלכה אליזבט דרך הרופאים, עורכי הדין, דיפלומטים יועצים כמרים, כולם שלטו בלטינית. אביו ... את שמה. את בנם דחפו ללמוד. מורה טוב היה מורה שהלקה את תלמידיו. סטודנטים להוראה התאמנו להכות בובה או ילד סורר. אחת השיטות ללימוד לטינית הייתה העלאת קומדיות עתיקות. את סצנות האהבה מחקו כדי שלא יצטרך נער לנשק נער ... יהיה מקרי. לא ברור מתי עבר ללונדון. רישומי נישואין בסטרטפורד מגלים שהתחתן שם בגיל שמונה עשרה ונולדו לו שלושה ילדים, גם הם נרשמו בסטרטפורד. החברה האליזבטנית הייתה חברה מעמדית מאד ומלאת גינוני התנהגות מדויקים. מעמדית עד כדי כך שאפילו ... אבירים משפחתי. עשרות שנים אחרי, כשויל היה כבר מפורסם ואמיד הוא חידש את הבקשה. כדי להבטיח את מעמדו ומעמד ילדיו. את האירוניה שבחיפוש מעמד שאינו מגיע לו באמת מציג שקספיר בדמותו הנפוחה של מלווליו במחזה הלילה השנים עשר. זה ... שידברו על לבו להתחתן. שייקספיר לא היה מאוהב בו, לפחות לא בהתחלה, להיפך שייקספיר ניסה לגרום לו להתחתן ולהוליד ילדים, להשאיר זכר ליופיו כשיזדקן. המעניין בסונטות היא הפניה אל הנרקיסיות של הצעיר. אין בהן רמז להומוסקסואליות. הוא פונה אל הנער בן ה16- 17 ומבקש ממנו לחדול לאונן, נועזות שלא תתואר, ויקיים יחסי מין עם אישה כדי שייוולד ילד שיהיה בן דמותו וימשיך את נעוריו. אין רמז שהרוזן חובב גברים, הסונטות המוזמנות בסוד נכתבו כאוהב הפונה לאהוב. לעולם ...
ביקורתיות דרך חיים ניהול עסק לטעות עוררות מינית בעלי חיים הוראה נוקמת
הדרך אל האושר בחיי הנישואין
... הורה שאמר, אני מרגיש שאני כבר לא מקבל שום דבר ממערכת היחסים הזאת! , כשהוא מתייחס לקשר שלו עם ילדיו! השאלה היא מדוע אנו מרגישים צורך לקבל משהו בתמורה להשקעה בבן הזוג, אולם אנו מרוצים למדי להמשיך בנתינה האינסופית לילדינו? הרבנית אסתר יונגריי מנסחת זאת היטב כשהיא אומרת שזוגות כיום אינם זקוקים ליועץ נישואין שיבדוק מי חייב למי יותר - הם זקוקים לרואה חשבון! אם יש לכם ילדים, עליכם להיות מסוגלים לענות על שאלה זו: מה הדבר הגרוע ביותר שילדיכם עשויים אי פעם לומר לכם? מה דעתכם על משהו בסגנון: אימא את סתומה! או אבא אתה מפגר! מזעזע נכון? ... הדבר שאתם מתייחסים לאדם השני כאילו הוא עובד עבורכם. מוזר ככל שיהיה, אחד הדברים הגרועים ביותר שאתם עשויים לשמוע מילדיכם יהיה: אימא, גדלתי, אני עוזב/ת את הבית... כן, כן. אני בטוח שיהיו לכם רגשות מעורבים בעניין. מצד אחד, תשמחו, כיוון שילדיכם גדלו ובגרו (כלומר, אני מקווה שזו הסיבה לעזיבתם). מצד שני, אתם תהיו עצובים, כיוון שהורים מרגישים צורך - לתת. ... רבי אלעזר או אפילו את רוגר בניסטר, כדי להראות לנו שהיינו יכולים להשיג יותר. הוא פשוט יראה לנו את ילדינו וישאל אותנו, כיצד הצלחתם אם כן לאהוב, לדאוג ולתת כה הרבה לילדיכם, כשהם העניקו לכם כה מעט בתמורה? האם לא יכולתם לעשות את אותו הדבר למען בני הזוג שלכם?
מערכת יחסים נישואים תמורה איומים ענישה חוסר וודאות הישגים מה זאת אהבה
צימר מתחת לירח / שמעון צימר
... צריך להיות הרבה יותר גבוה. לצערי כנראה לא פרץ אז מספיק לתודעה הציבורית. הפרק הראשון בספר נושא את השם ילד וירח - אבנר. כל כותרת תבהיר לנו מיד מי גיבור הפרק. שתי מכוניות נוסעות זו לצד זו. האחת מכונית ... ספורט. מכונית הספורט תעלם מהסיפור במהירות בה היא נוסעת ולא תחזור. במכונית הישנה אימא ובן. הסיפור עוקב אחרי הבן. ילד בן עשר לערך, אינטליגנטי מאוד, מתעניין בידע עצמו. ראה בטלוויזיה ערוצי מדע וקורא אנציקלופדיות. אמו ברחה אתו מהבית. הם ... שזו איננה חופשה ואביו לא יצטרף אליהם. הסיפור עוקב בעדינות, לפחות בפרק הזה אחרי המתרחש דרך התובנות הקטנות של הילד. על אחת מקירות המעלית מרוססת כתובת זיווה החרמנית נדפקת בתחת מה זה נדפקת בתחת הוא כבר יודע, אבל מה ... הוא רואה בחצר אישה נרכנת על גבר. הוא יודע שזו פרוצה. הוא ראה בסרט. דרך העיניים הקטנות הללו של הילד יודע הקורא באיזה סוג מלון ואיכן בעיר נמצאים הילד ואמו. כעת הוא כבר מבין שברחו מהבית. שזו איננה חופשה ואביו לא יצטרף מחר. על קיר הארון הוא תולה ... שהיא לחלוטין שלו. הזקנה נמצאת בבית אבות. היא מתעוררת בחצות ומתחשק לה מרק עוף. היא רוצה לבשל מרק לה וילדיה. הקשרים עם ילדיה הם טלפוניים בעיקר. היא רוצה לחזור ולבשל להם. בנה הגדול עסוק מדי בכתיבת נאומים לראש העיר ולהתחשבן אתה על ... של בעלה הגר בקצה האחר של העיר. היא עוטפת את סיר המרק ויוצאת לכיוון ביתו. אצל מנחם היא מוצאת ילד קטן בן עשר, קודח מחום, שמנחם אסף מהרחוב לא מזמן. עכשיו התקבצו כבר גיבורי הסיפור. כשהסיפור הוא כמובן רק המתלה עלי נתלים מחשבותיהם של הגיבורים. כל אחד מנקודת ראותו. ילד מבוהל שחושב שנחטף זקנה ועוד מעט ייכנס לסיפור ביתר חשיבות בנה, כותב הנאומים. לבוש בפיזמה של הזקן בורח אבנר ... כתבו עליו שהורחק מביתו כי הוא הכה את אשתו. וכשגד מקבל התקף לב במלון עולה באפו ריח הגויאבות של ילדותו. כך הולך הספר ומתפתח. הסיפור מתגלגל. דמויות נכנסות כדי לצאת ולעתים להישאר. את הספר חוצות עוד כמה דמויות. כפילו ... גם שמה שחשוב בה היא לא הדרך הראשית אלא כל אותם מאורעות קטנים ההופכים להיות חלק מדרך החניכה של ילד העומד על סף ההתבגרות. מה שניכר מיד בתחילת הפרק הראשון הוא קצב השפה המיוחד. מהיר ומתאים לתודעתו של ילד קטן. בהמשך הקצב מתמתן כשהוא מספר על זקנים או מבוגרים. כל אחד מהם ועולמו הפנימי ותודעתו השונה, שצימר מיטיב לאפיין. ...
אלברט איינשטיין התקף כעס כעסים עבירה משטרה מה זו אהבה הורים
הורות מודעת - הריפוי מתחיל בבית
... לאף, בתוך הבית. כל עוד אין הרמוניה וצמיחה בבית - נראה הפרעות רגשיות ומחלות בחיינו וחיי הקרובים לנו. למה הילדים לא מגיעים עם הוראות הפעלה? מהו סוד ההצלחה? איך לגדל משפחה מאושרת? איך להפוך את התא המשפחתי למקור של ... התחושות והרגשות שהיא עומדת לחוות. וכאן מתחיל בעצם תהליך שילווה את האישה כל חייה. - קשר מתמשך בין התינוק, הילד, הנער.. ובינה. קשר לא פשוט ומורכב, המלווה לעיתים בתסכולים וכעסים רבים, ובעיקר מחטיא את המטרה. ובואו ניקח דוגמה מהחיים מאד נפוצה - לצערנו - היפר אקטיביות נולד לנו ילד, והוא מלא אנרגיה, לא ישן הרבה, סקרן מאד, מגיב מהר מאד לגירויים, ואנחנו ההורים, קשה לנו. הוא זקוק להמון ... אנו מתחילים לשמוע ייעוצים מהסביבה וגם מתוך הקולות הספקניים המפוחדים בתוכנו - ומתחילה להתגבש מחשבה שמשהו לא בסדר עם הילד הזה. מתחיל תהליך הרסני, יותר או פחות, שבו אנחנו בעיקר נסחפים, מתוך דעות קדומות, חוסר הבנה ידע וסבלנות, מנסים להכניס את הילד לתבנית שתתאים למה שאנו מכירים ומצפים, כי מהלא מוכר אנו פוחדים. מתחיל מאבק שבמקרה הטוב יסתיים כשהילד יתבגר ויקח אחריות על חייו. אז מה בעצם קרה כאן? שילוב של שני גורמים עיקריים: 1.הטלנו ספק בעצמנו, ומתוך שיפוט יצרנו מציאות בעייתית. 2.פעלנו מתוך תגובה אוטומטית ולא הקשבנו באמת. לא לעצמנו ולא לילד. הילד הזה, שהוא מלא חיים וסקרן, רוצה לחקור את העולם בדרך שאנחנו לא העזנו. הילד הזה, כשצרכיו לא נענים, כשהתנהגותו גוררת תגובות קשות מהוריו ומהסביבה, הופך לכועס ומתוסכל. וכעס שלא מאפשרים לו ביטוי הופך ... בעיקר בגיל צעיר, גוררת בעיות חברתיות, קשיים רגשיים וחוסר יכולת להשתלב בחברה. אפשר גם אחרת!!! משנים את הנחת היסוד הילד לא דפוק או לא בסדר, למעשה הוא יותר מפותח מאיתנו. הוא בא לספר לנו משהו שאנחנו עוד לא יודעים, ... הרבה מאד אמהות מאמינות (וזכרו זאת רק אמונה לא בהכרח אמת אבסולוטית) שההתפתחות שלהן תיעצר אם יקדישו עצמן לגידול הילדים והמשפחה, מין אמונה חברתית שרק אם נצא החוצה - נתפתח. וכאן לדעתי הבעיה. והאמת היא שילד יכול לשמש קרש קפיצה גדול להתפתחות שלנו, אם נכבד פשוט את מי שהוא. ילד נולד עם פוטנציאל רמת התפתחות גבוהה יותר משלנו - מתוך זה הוא יכול לאפשר לנו התפתחות אם נסכים לאפשר לילד להיות הוא - לתמוך בו בלי לכפות את מחשבותינו, אמונותינו ופחדינו עליו. הוא ילמד אותנו הרבה מאד עלינו ועל העולם, וגידול ילד יהפוך בעצם לחגיגה - מה שהוא נועד להיות. כל מה שנדרש מאיתנו הוא התמסרות מוחלטת... כל מצב מתח ולחץ ...
אלימות שינוי פיתוח אמת אבסולוטית ילדה התמסרות במה להטיל ספק איך לשפר
פרפרי היצירה
... יכולים לאפשר לעצמם להיות יצירתיים. יצירה אי אפשר, גם לא צריך ללמוד, היא חיה בתוכנו, צריך רק להיזכר בה. כילדים, כולנו היינו מחוברים ליצירה הטבעית שלנו, ידענו בדיוק מי אנחנו, מה אנחנו רוצים ואיך עושים את זה, והכל ספונטניות וטבעיות. הפרפרים עדין לא תורגמו כפחד, אלא כ - וואו, יש כאן משהו חדש. אצל ילדים כל רגע בחיים הוא גילוי, לימוד והפתעה, וההתייחסות אליו אותנטית. כשלילד כואב הוא בוכה עם כל הלב, בלי לחשוב איך זה יראה ומה יחשבו עליו. כשהוא שמח, הוא רוקע ברגליים ... החיים הנכונים, עובדים בעבודות הנכונות, מרוויחים את המשכורות הנכונות, אבל משהו נותר בלתי מסופק, הם איבדו את החיוניות והצבעוניות הילדית. מקצוע פופולארי בין משתתפי הסדנאות אצלי הוא עריכת דין, ולא במקרה. אצל רבים מהם התגלו בילדות כשרון משחק, כושר המצאה ותמרון, יכולת לעמוד מול קהל ולתת הופעה. כשהעזו לחלום על קריירה של משחק למשל, או ... לעצמם תחום מסודר יותר. אז הם מצאו, והגיעו לשנות השלושים והארבעים, מצליחים, מתקדמים, ומשהו בתוכם אינו שבע, חלומות ורצונות הילדות נשארו הרחק מאחור. אני חלילה לא אומרת שמשפטים הוא מקצוע שבו אין ביטוי עצמי ואפשרויות למימוש היצירתיות והאמת הפנימית. ... את המחסומים האלה. זו התעמלות יומיומית, אימון של המוח ושאר המעגלים האנרגטיים שלנו, מה שמאפשר לשמור על חיבור בין הילד הממציא והספונטני שבתוכנו והבוגר הפרקטי והיישומי. יצירתיות היא בעיני היכולת לאהוב. פשוט לאהוב את עצמינו עם כל מה שנמצא ... לעצמנו לחגוג עם העולם, ליהנות מהדברים הקטנים, לחוות באופן מודע באמצעות כל החושים, להשתעשע בדברים לא חשובים, ממש כמו ילדים. רבים מאתנו שכחו את ההנאות הקטנות האלה, מה שבהדרגה מצמצם את החיות, את הנאה ואת האפשרות לממש את היצירתיות. ... שבנו, והציור שיבוא לעולם, יעביר את החיות וההשראה. התחום הראשון שפגשתי בי דרך הסדנה היה הכתיבה, כשרון לגיטימי שפיתחתי מילדות והפך גם למקצוע, השינויים בצורת הכתיבה, בבחירת הנושאים וההנאה מהתהליך היו דרמטיים מבחינתי. ההעזה הבאה והמפתיעה היתה הריקוד, אהבה ... באחד השיעורים של הסדנה הוא לקחת עמוד, למספר בו עשרים שורות, ובכל שורה להשלים משפט שמתחיל במילים הלוואי ש ילדים משתעשעים עם התרגיל הזה על בסיס קבוע, כשהכל לגיטימי בו. אנשים בוגרים מתבוננים בדף, ואינם מעיזים להעלות את חלומותיהם, ...
לבטא את עצמי אתגר מה זו תודעה הנאה אלוהית להתגבר על פיתויים הרגל ליהנות
פרסברציה - המגמה לחזור על פעולה
... לליקויי בקשב. פרסברציה פירושה המגמה לחזור על פעולה כגון: כתיבה, ציור דיבור, מבלי להפסיק בזמן ובמקום המתאים. אין ביכולת הילד לעבור ממערך נפשי אחד למערך אחר. גם כשהתנאים בסביבה משתנים הילד מוסיף להגיב במצב החדש על פי דפוסי תגובה שהשתמש בהם לגבי המצב הקודם והמוכר. לדוגמה הוא ימשיך לצייר דמות ... אחד אך דורכת במקומה. כמו מכונית ששקעה בחול המנוע מוסיף לפעול והגלגלים מסתובבים סיבוב צירים בלי יכולת להתקדם. אין לילד לקוי הלמידה הסובל מפרסברציה יכולת לבלום את עצמו, הוא צריך גורם שישים קץ לפעולתו ורק אז הוא יעבור למערך חדש וימשיך בדרכו. לדוגמה סוף הגיליון במחברת יפסיק את כתיבתו, או הוראה ברורה מגורם חיצוני שיפריד בין הפעולה שהילד עושה עי פעולה שונה, לדוגמה הגננת משחקת עם הילדים צליל פותח במילה, הילד קולט את כללי המשחק, במידה והגננת רוצה לעבור לפעילות דומה אחרת לדוגמה חריזה של מילים רצוי שהיא תעשה משחק ... נוטים לחזור אליהם. הפרסברציה מתגלה בצורות שונות, לדוגמה חזרות רבות על תוכן זהה. לפעמים צף הנושא ועולה גם לאחר שהילד כבר עבר לנושא חדש. הילד חוזר לפתע למחשבה שנשתיירה מהעבר, מבלי שיהיה כל קשר הנראה לעין בינה לבין הנושא שבו הוא עוסק כעת. התנהגות זו תצטייר כתעלומה בעיני המורה, המצפה מן הילד לתגובה מתאימה למטלה שלפניו, והמופתע מן העובדה שהוא אינו מדבר או פועל לעניין. מורה שיעמוד בפני תעלומות כזו, יטיב להבין את התנהגות הילד אם ייזכר בפעולות שקדמו לפעולה הנוכחית וינסה למצוא את הקשר הסמוי שבין ההווה והעבר. פרסברציה תבלוט במיוחד כשהילד יצטרך להתמודד עם סדרה ארוכה של מטלות דומות. לכן יש להימנע מלדרוש ממנו פעולות בעלות אופי אחיד הנמשכות פרק ... פרקי זמן קצרים יחסית. כמו כן רצוי להבליט את ההבדל שבין המטלות הבאות בסמיכות זו אחר זו על מנת שהילד לא ייתפס לפרסברציה. המורה ישתדל להפריד בין הנושאים עי שיר או סיפור, או יתכנן את הלימודים כך שפעילות הכרוכה בתנועה תבוא אחרי שיעור בקריאה. קשה לילד להסתגל לעולם הנתפס אצלו כבלתי יציב ובעל תהפוכות רבות. בגלל חוסר הביטחון שלו הוא דבק בתגובות מוכרות, כדי ליצור הרגשה של רציפות הגיונית. כמו כן הילד חושש מאתגרים חדשים, כיון שאין לו רצף במחשבה הילד מעדיף לחזור על התנהגות המוכרת לו. קשרו פיל קטן שיצא לאויר העולם עם חבל לעמוד קטן, הפיל הרגיש כבול ... מה שמנע ממנו לעשות זאת הייתה חוויית הכישלון והתסכול שחווה בעבר והיא זאת המלווה אותו גם עתה. נשתדל ליצור לילד אמון וחוויות הצלחה שיניעו אותו לעשיה ואמון ביכולתו. נעזור לו עי קטיעת רצף הפעולות לצאת מהפרסברציה. שלכם באהבה ובהנאה
חששות הנאה אופי התנהגות ילדים להגיב הסתגלות התמודדות ליצור
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילדה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: ילדה, האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ילדה, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
פרויקט שיש בו המון משקיעים נישואין לאחר בגידה לשבת לקום פעילות ספורטיבית קשה אוהב אותך לראות את השלילי פחד מהעבר איך לא להיות פחדן? אהבה עצמית שלילית ביטחון עצמי לילדים אוהבת אותו למרות שרע לי איתו אהבה של החיים מאושר כמו אלוהים אושר פנימי או אושר חיצוני לזהות את הרצון של הבחורה מחשבות אחרי בגידה לקבל החלטות לפי הרגע הזה ספק בקבלת החלטה התמודדות עם דברים להתמודד עם מחיר יקר בצורה קיצונית יצירת מוטיבציה להתמדה מוטיבציה לסדר את החדר כן רוצה את המוצר nlp שכנוע לעזור לילד להשלים את השיעורי בית לקויות למידה של ילדים רצונות גשמיים חסמים אישיים בתת מודע טיפול בהפרעות נפשיות לא הגיוניות סכיזופרניה בעקבות שימוש בסמים לגרום לאקס להצטער על הפרידה איך למכור את עצמך לאקס? פשיטת כתף שינוי זווית היישום באופן דינאמי האם אלוהים מלא כל הארץ כבודו? האם אלוהים יכול לצמצם את עצמו? איך לזהות הארה? חיפוש הארה רוחנית המלצה על הספר להיות אלוהים האם כדאי להפוך להיות אלוהים? אני רוצה עוד כסף כסף טוב או רע שלמות ומטרת החיים מטרת החיים בימות המשיח חשיבה חיובית תמיד עובדת ליהנות יותר מיחסי מין קארמה הבחירה ביד האדם לעשות כרצונו אלוהים לא ברא את העולם יש מאין רצון הבורא עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, מאמן אישי קשב וריכוז, אימון אישי להרזיה בתחום ילדה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0625 שניות - עכשיו 01_12_2025 השעה 06:16:26 - wesi4