... - חלק 2. תודעת אשמה הלכה והתפשטה בעם
היהודי, עד שאחד מבני העם, פאולוס, שהיה שליחו של ישוע, למרות שלא הכיר אותו כלל, מצא בגזר דין מוות של תועמלן דתי קודם, ישוע, דרך לנתק את הדת החדשה, הנצרות, מהדת
היהודית. החטא הקדמון, פשע נגד האל, כופר. פנטזיה חדשה של גאולה, שבן אלוהים חף מפשע קיבל על עצמו את אשמת כולם. זה היה מוכרח להיות בן, כי זה היה רצח אב. בן שיכפר על ... היה רצון לפייס את האל האב, הנצרות הייתה לדת הבן.
היהדות הייתה דת האב. ברמה מסוימת הדת החדשה הייתה נסיגה תרבותית. שוב לא הייתה מונותאיסטית מוחלטת. היא קלטה סמלים מעמי הסביבה, כוננה מחדש את אלוהות האם ובמסווה מצאה ... לקרוא ראו, המשיח באמת בא, הוא נרצח לעיניכם העם
היהודי הכחיש את רצח האב והנוצרים הטיחו בו, אתם הרגתם את אלוהינו. את האנטישמיות בימינו מסביר פרויד כפעולה מהלא מודע של העמים. אותם אלו שלא התגברו עד היום
שהיהודים הכריזו על עצמם כ בן הבכור ילדו האהוב של אלוהים. נוסף לכך, מנהג המילה עשה עליהם רושם מבעית והזכיר להם את פעולת הסירוס הקמאית. ולבסוף צריך לזכור שכל העמים האחרים קיבלו את הנצרות
מהיהודים הרבה יותר מאוחר. למעשה לרוב אולצו לכך. מתחת לטיח הם עדין עובדי אלים רבים. למעשה הם שונאים את הנוצרים אלה שעשו הסטה לכיוון
היהודים, מכיוון שהדת החדשה שלהם מוצאה
ביהדות . האיסלם, אומר פרויד, נוסד כחיקוי לדת
היהודית, ונראה כחזרה מקוצרת שלה. דומה שמטרתו של הנביא הייתה לאמץ את הדת
היהודית בשלמותה. הערבים שבו וזכו באב קדמון. עד מהרה נעצרה התפתחותה של הדת החדשה. כדי להבהיר את האפשרות של התיאוריה על משה המצרי, עובר פרויד להסביר את התפתחות ... אותו. חזרה של האירוע היה רצח משה, אחריו כריסטוס.
היהודים מחשיבים את עצמם למיוחסים, נאצלים ועדיפים על האחרים. הם מתנהגים כאילו יש בידם אוצר נסתר. האדוקים מכנים זאת אמונה באלוהים. לפי ידיעות הם נהגו כך כבר בתקופה ההלניסטית.
היהודי כבר היה מוגמר. ההיסטוריה הצדיקה לכאורה את השחצנות
היהודית. כשאלוהים רצה לשלוח לעולם גואל חדש, שוב בחר אותו מבין
היהודים. אלא שדווקא אותה גאולה הביאה לשנאת
היהודים, שסירבו להכיר במשיח החדש. משה הוא זה שטבע את קו האופי הזה. הוא נתן להם את חוש הכבוד המיוחד. את ההתקדשות. הוא נטע את הכבוד העצמי הלאומי בתוך הדת. איזה כוח ... אדם שייסד דת חדשה מוכרת. זרע המונותיאיזם נזרע. אך
היהודים נטו להתנער מהדת המכבידה. הנביאים שקמו חזרו ורעננו את המסורת. חידשו את תביעותיו של משה. שתי רפורמות התרחשו בעם. האחת לפני גלות בבל והשנייה אחריה. יהוה הפך לאל
היהודים. האל קיבל דימוי של אל חזק. האיסור לעשות תמונה של האל הכריחה את העם לעבוד אל בלתי נראה. עובדה שמנעה הולדת טקסים אליליים. מהפכת המעבר מהסדר המטריארכאלי לסדר ...