... נחשב אצלו כלל) וזהו התכלית והסיבה שבשבילו ברא הקבה את העולם. שהרי הקבה ברא ריבוי עולמות רוחניים, עליונים ותחתונים, אבל זה שהקבה נתאווה להיות לו יתברך דירה בתחתונים, הכוונה היא לעולם הזה
הגשמי דוקא שהוא עולם התחתון ביותר, וזאת למרות שגם בעולמות עליונים יותר, קיים גם סוג של העלם על אורו של הבורא, שהרי גם הם ... והפירוד מאלוקות. כלומר: בעולמות רוחניים, הנה אפילו העולמות שהם מציאות ויש ונפרד מאלוקות, הרי גם הם מכירים ומרגישים שמציאותם תלויה בהקבה שהוא יתברך בראם ומקיים ומחיה אותם. אבל בעולם הזה
הגשמי, ההעלם הוא עד כדי כך שהנבראים שבעולם הזה אינם מרגישים כלל שנבראו על ידי הקבה, ועד שיכול להיות נברא שיהיה מנגד לקדושה ויאמר אני ואפסי עוד. וזו היתה תאוותו של הקבה, כביכול, שגם בידיעה ובהכרה והרגשה של הנבראים בעולם הזה
הגשמי שבו ישנו ההעלם הגדול ביותר והיישות החזקה ביותר, תתגלה האמת של אלוקותו דכולא קמי כלא חשיב. בפרק הבא נענה על השאלה איך ...