אלוהים של יום יום - הקדמה מתוך ספרה של לילי בנטב... ביטול הדואליות, השניות, שבקיום, תוך כדי ראיית האחדות שבכל הדברים והסכמה עם אחדות זו, שפרושה וויתור מרצון על ידיעה שכלתנית שתפקידה להשוות, לסווג ולמיין. או במלים אחרות: אי קבלת הדברים באמצעות גיוונם, המיוחדות והשוני שביניהם, כי אם על ידי ... כלומר, קבלת הדברים כולם מתוך רצון טוב, אחדות והתמזגות, והרגשת אהבה והבנה כלפי הכל, הנתפש באופן רגשי בלי ידיעה שכלתנית. התמזגות ואחדות זו מובילים אותנו ישר אל האחד והיחיד, אל השלם המוחלט. ב) על ידי ביטול ההתייחסות הרגילה שלנו ... השלם המוחלט, ואם אנו מצליחים להתמקד אך ורק בנקודה זו, תוך נטרול מוחלט של כל עבר ועתיד (שהם תולדת השכלתנות שלנו, הציפיות והפחדים שלנו), כאן ועכשיו אלה הופכים לנצח המוביל אותנו ישירות למודעות העצמית האמיתית ולאושר הבלתי תלוי, לשלם ... ידי ביטול המודעות העצמית המזויפת, כלומר, אי - הזדהות עם האגו על כל צורותיו, היבטיו ותבניותיו, אם הן חומריות, שכלתניות, חושיות, או רגשיות, מאחר וכל אלה הן זמניות ומשתנות ללא הרף. רק הזיכרון והדמיון יוצרים מהם לכאורה ישות אחת ... המוחלט הנצחי, שהוא מקור כל היש ואין. ד) על ידי התבוננות טהורה, שפרושה, התבוננות בדברים כשלעצמם, במהותם, ללא מעורבות השכל השופט, המפרש, הממיין, המסווג והקושר כל דבר אל הידוע לו כבר. התבוננות טהורה ועקבית המתרכזת במהות כלשהי - אם ... הכעס, מהות החומר, מהות צורה כלשהי, מהות האלוהים, או כל מהות אחרת - התבוננות כזו, כשהיא נעשית ללא מעורבות השכל וכל הידוע לו, שומטת את הקרקע מתחת לרגלי האגו ומעבירה את המודעות המתבוננת ישר אל השלם המוחלט ומהותו. ה) ...