... ההיעלם שבאין סוף כפולה: ראשית, עצמותו אינה משתקפת מחוץ לתחומו הנעלם ואינה משתתפת בתהליך
הבריאה, שנית, מהותו אינה נתפסת ואינה בת השגה כלל ועיקר. היות ... הסבר להלן) - השפעת אורו של אין סוף היא ישירה. האצלה תהליך התגשמות האלוקות בעולם. המונחים
בריאה, יצירה, עשייה וכו אינם נחשבים בעיני העוסקים בקבלה כמילים ... הדרגות מתייחסות למידת גשמיות הנברא: הנאצל בעולם האצילות הוא הרוחני ביותר, הנברא בעולם
הבריאה גשמי יותר, הנוצר בעולם היצירה גשמי אף יותר, הנעשה בעולם ... העולמות בסדר יורד מכיל את: עולם אינסוף, עולם אדם הקדמון, עולם הנקודים, עולם האצילות, עולם
הבריאה , עולם היצירה ועולם העשייה. בטיפוס בסולם העולמות השגת האלוקות בתחילה היא רק בכוח, ולאחר מכן, מעולם
בריאה ועד עולם האצילות, ההשגה היא בפועל. ספרי המקובלים מתמקדים בעולמות אביע (אצילות,
בריאה, יצירה ועשייה) ובעולם הזה, כאשר העיסוק ביתר העולמות הוא רק ... בין העולמות. ביחס לעולמות הנאצלים מטה ממנו, עולם האצילות הוא כעין תוכנית מופשטת. עולם
הבריאה - עולם הנשמות. השם
בריאה מעיד על קבלתו מעולם האצילות (המופשט מישות) בדרך של יש מאין. עולם
הבריאה הוא העולם הראשון בהליך התיקון והטיפוס בעולמות הרוחניים בו נרכשת תכונת ההשפעה הראשונה וישנו גילוי ראשון של הבורא. אל עולם
הבריאה נכנס הנברא אחר השגת ההכרה השלמה כי הבורא קיים והינו טוב ... הקדוש ברוך הוא באמצעות עשר הספירות, בסדר זה: בשלוש הראשונות, כתר, חכמה ובינה, השתמש קודם
לבריאה, ובשבע הנותרות מזמן בריאת העולם ואילך - ספירות אלו הצטמצמו ... הצורה עם הבורא וחזרת כל שברי נשמת אדם הראשון לחיבור ואחדות. שבירת הכלים הארי סבר שבראשית
הבריאה נכח האין סוף בתוך הכלים, כלומר הספירות, אך אלו לא יכולים היו ... חלקו, הקשר שלו עצמו לשורש נשמתו, עליו לתקן. נשמות האדם לפי הקבלה הן המרכז בכל עולם מעולמות
בריאה, יצירה ועשייה - מרכז הניזון מן המציאות הרוחנית שבו. מציאות הנשמות מתחילה להתגלות לנברא רק בעולם
הבריאה, ומעולם אצילות ומעלה מציאותן נעלמת היות שעולמות אלו הם מבנה ...