... או של המורים המכובדים האחרים. ) הדרך האצילית בעלת שמונה האיברים (Ariyaahagikamagga) קספה, ישנה דרך, ישנו מסלול
תרגול , אשר מי שילך בעקבותיו ידע ויראה בעצמו: הפרוש גוטמה מדבר בזמנים הנכונים, דובר אמת, ומדבר לעניין (6) - דברי דהמה ומשמעת. מהי הדרך ומסלול
התרגול? זוהי הדרך האצילית בעלת שמונה האיברים, כלומר, השקפה נכונה, מחשבה נכונה, דיבור נכון, פעולה נכונה, אורח חיים נכון, מאמץ נכון, קשב ... אדם יוכל לדעת ולראות בעצמו: הפרוש גוטמה מדבר בזמנים הנכונים, דובר אמת, ומדבר לעניין - דברי דהמה ומשמעת.
תרגולים סגפניים (Tapopakkamakath) לשמע הדברים האלו קספה אמר לבודהה: גוטמה,
תרגולים אלו של עינוי - עצמי אותם מבצעים פרושים מסויימים נחשבים כנאותים על ידם: פרוש ערום אינו נוהג על פי כללי נימוס (7), מלקק את ידיו, ... אפילו שבע, אוכל רק פעם אחת ביום, פעם ביומיים, פעם בשבעה ימים. הוא נוהג לאכול אורז רק פעמיים בחודש. אלו נחשבים
כתרגולים נאותים.
תרגולים סגפניים חסרי תועלת (Tapopakkamaniratthakath) או שפרוש הופך לאוכל - עשבים, אוכל - דוחן, אוכל - אורז - גולמי, אוכל - אורז - פרא, ... עשב, קליפת עץ, שערות גילוח, סדינים משערות אדם (11) או שער סוס, או מכנפי ינשוף. הוא תולש שערות וזקן, מקדיש עצמו
לתרגול הזה. הוא פרוש עטוי - קוצים, בונה את מיטתו מהם, ישן לבדו בבד ספוג בוץ רטוב, חי באוויר הפתוח, מקבל כל מושב שמוצע לו, חי על זוהמה ומכור
לתרגול, פרוש שאינו שותה מים (12) ומכור
לתרגול , או הוא חי ממוקד
בתרגול של רחצה שלוש פעמים לפנות ערב (13). קספה, מתרגל של עינוי עצמי יכול לעשות את כל הדברים האלה, אך אם המוסר שלו, תודעתו וחוכמתו אינם ... פרוש, קשה להיות ברהמין. אך אם פרוש ערום היה עושה את כל הדברים האלו... (כמו פסקה 14), וזו הייתה אמת המידה
והתרגול לקושי, הקושי הגדול, להיות פרוש או ברהמין, אין זה יהיה נכון לומר: קשה להיות פרוש, קשה להיות ברהמין. , כיוון שכל בעל - בית או בן ... בעולם, קספה: קשה להבין פרוש, קשה להבין ברהמין. אך אם פרוש ערום היה עושה את כל הדברים האלו וזו היתה אמת המידה
והתרגול לקושי, הקושי הגדול, להבין פרוש או ברהמין, לא יהיה זה נכון לומר זאת כיוון שכל בעל - בית או בן בעל - בית היו יכולים להבין זאת. אך, ... שלו... אך הם אינם על דרך האמת... או יתכן ויאמרו: הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו... אך הם אינם מרוצים
מהתרגול. יש לומר להם שאין זה נכון: הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל, בביטחון מתשאלים אותו והוא משיב, הוא גובר עליו בתשובותיו, הם מרוצים ומסופקים ממה ששמעו, הם מתנהגים כמסופקים, הם על דרך האמת, והם מרוצים
מהתרגול. כך, קספה יש להשיב להם. תקופת המבחן של פרוש זר (Titthiyaparivsakath) פעם, קספה, הייתי בראגגהה בפסגת הנשרים. ומתרגל מסויים בהרעבה עצמית בשם ניגרודהה נועץ בי בקשר
לתרגול סגפני (15). והוא שמח מאוד מההסבר שלי מעבר לכל מידה. אדוני, מי לא ישמח מעבר לכל מידה כאשר הוא שומע ממך דהמה? אני שמח מעבר לכל ...