... כלומר - הרגשה. תלוי בהשתוקקות I.כך, אננדה, כאשר יש הרגשה נוצרת השתוקקות, כאשר יש השתוקקות נוצר חיפוש, (8) כאשר יש חיפוש נוצר
רצון להשיג, (9) כאשר יש
רצון להשיג נוצרת לקיחת - החלטה, (10) כאשר יש לקיחת - החלטה נוצרת משאלת - תשוקה, (11) כאשר יש משאלת - תשוקה נוצרת הימשכות, (12) כאשר יש הימשכות נוצרת לקיחת בעלות, (13) כאשר יש לקיחת בעלות נוצרת תאוות בצע, (14) כאשר יש תאוות בצע נוצר
רצון להגן על הרכוש, (15) וכתוצאה
מרצון להגן על הרכוש, מתחילים להשתמש באלות וחרבות, נוצרים סכסוכים, מאבקים, ויכוחים, ריבים, הטחת עלבונות, השמצות, אמירת שקרים ותופעות רעות ומזיקות אחרות. II.כך אמרתי: כל התופעות הרעות והמזיקות האלו מופיעות בגלל
הרצון להגן על הרכוש - אז מתחילים להשתמש באלות וחרבות, נוצרים סכסוכים, מאבקים, ויכוחים, ריבים, הטחת עלבונות, השמצות ואמירת שקרים. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היה
רצון להגן על רכוש בכלל, בשום מקום, לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של
רצון להגן על רכוש, בהפסקה מוחלטת של
הרצון להגן על רכוש, האם יווצרו תופעות רעות ומזיקות שונות כאלו? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה,
רצון להגן על רכוש הוא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל התופעות הרעות והמזיקות השונות הללו. I.כך אמרתי: עם תאוות בצע כתנאי נוצר
רצון להגן על רכוש. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה תאוות בצע בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של תאוות בצע, בהפסקה מוחלטת של תאוות בצע, האם
רצון להגן על רכוש יוכל להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, תאוות בצע היא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של כל
רצון להגן על רכוש. I.כך אמרתי: עם לקיחת בעלות כתנאי נוצרת תאוות בצע. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה לקיחת בעלות ... יכולה להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, לקיחת - החלטה היא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל משאלת - תשוקה. I.כך אמרתי: עם
רצון - להשיג כתנאי נוצרת לקיחת - החלטה. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היה
רצון - להשיג בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של
רצון - להשיג, בהפסקה מוחלטת של
רצון - להשיג, האם לקיחת - החלטה היתה יכולה להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה,
רצון - להשיג הוא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של כל לקיחת - החלטה. I.כך אמרתי: עם חיפוש כתנאי נוצר
רצון - להשיג. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היה חיפוש בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של חיפוש, בהפסקה מוחלטת של חיפוש, האם
רצון - להשיג היה יכול להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, חיפוש הוא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל
רצון - להשיג. I.כך אמרתי: עם השתוקקות כתנאי נוצר חיפוש. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה השתוקקות בכלל, בשום מקום, ... נזיר משיג את שמונה החירויות האלו בסדר עולה, בסדר יורד, ובשניהם - בסדר עולה ויורד, וכאשר הוא נכנס אליהם ויוצא מהם כל אימת שהוא
רוצה, ושוהה בהם כל אורך זמן שהוא
רוצה, והוא הגשים באמצעות תבונת - העל שלו כאן ועכשיו גם את הרס הנגעים המנטליים, וגם את שחרור הלב חסר - הפגמים דרך חוכמה, (33) אז ... עם קומבהנדות (Kumbha) המוזכרים בסוטה 32 שבקובץ השיחות הארוכות. (8) חיפוש: פריסנא, Pariyesan. פסקאות 9-18 מהוות הרחבה נוספת. (9)
רצון להשיג: לאבהה, Lbha. (10) לקיחת החלטה: ויניצהייה, vinicchaya. (11) משאלת - תשוקה: צהנדה - ראגה, Chanda-rga. (12) הימשכות: ... ajjhosna (=adhi-ava-sna, לנטות לעבר משהו). (13) לקיחת בעלות: פריגהה, pariggaha. (14) תאוות בצע: מצהרייה, Macchariya. (15)
רצון להגן על הרכוש: ארקהה, rakkha. (16) שני ההיבטים של השתוקקות: (1) השתוקקות ראשית, כבסיס ללידה מחדש (2) והשתוקקות כחלק מהפעולה ...