... לא היה מסתכל, והיה מקשיב למשפט תשמח בחלקך ותסתפק במה שיש לך, הוא היה
מרוצה באופן מושלם ואז הוא לא היה
רוצה שום דבר, כי היה
מרוצה מהמציאות בשלמות מוחלטת שאין בה כל
רצון לשינוי או לדבר מה. ואז לא תהיה שום אינטראקציה, האדם לא יאכל, לא ישתה, לא יזוז, לא ... מצד אחד זה מה שמביא את האינטראקציה בעולם, ומצד שני גם זה אומר שאדם לא
מרוצה ממה שיש לו וזה כביכול חיסרון. ומי שיתבונן באמת, יראה ויבין שמה שלא יהיה לאדם הוא ... לו הוא ירצה את ההפך, כיוון שאדם נהנה מהדואליות, באדם יש את כל הכוחות והוא
רוצה ליישם אותם. אם האדם ישאל את עצמו בכנות, ממה אני יכול להיות
מרוצה בשלמות? הוא יראה שאין דבר כזה. אין אפילו דבר אחד בעולם שיהיה לו לאדם, והוא לא ... אומר לחבר את ההפכים? זה אומר שהאדם צריך תמיד להביא את עצמו למצב, שגם הוא
רוצה את הטוב יותר כי כך יש יותר אינטראקציה, וגם, בתוכו שלא ירצה כלום, שיהיה
מרוצה ממה שיש לו בשלמות, בו זמנית תוך כדי שהוא כן
רוצה. ואיך מגיעים לזה? והתשובה היא המילה אמת, מהמקום הפשוט של האמת. בעולמנו יש גם ... וגם אחדות וזה בא בהמון רבדים של המציאות. ונסביר זאת כרגע מהפרספקטיבה של
הרצון. לכל אדם יש המון
רצונות, והרצונות משתנים לכל אדם כל רגע ורגע. ולמצוא את האמת, זה להסתכל למה
הרצון הזה או אחר ישנם. לדוגמה, אנשים עובדים, כל אדם
רוצה לעבוד במקום שונה, בתפקידים שונים, אך אם נסתכל על
הרצון המאוחד יותר של כל אלו שהולכים לעבוד, זה
הרצון להתפרנס. על האדם לשאול את עצמו בכל נושא ונושא, למה עולה לו
הרצון הזה, מה הסיבה, ומה הסיבה של הסיבה וכך הלאה חייב האדם לשאול ולא לקבל שום דבר כמובן מאליו, לבדוק כל
רצון ורצון, ואז אדם נכנס פנימה. ואם ישאל את עצמו מספיק פעמים, הוא יגיע לשורש שאין בכלל הבדל בין
הרצון הזה לאחר. ועוד יותר מזה, להבין מאיפה בא בכלל
הרצון הראשון, מה הסיבה הראשונה שמניעה את כל הדברים, ומי שיחקור ויחפור מספיק יגיע ... של הנפרדות, אך הוא גם יגלה את הפרספקטיבה של האחדות שאינה מבדילה בין
רצון לרצון , ולא משנה מי
רוצה, ומה
רוצה, ופרספקטיבה זו של האחדות וזו של הנפרדות, נמצאות בו זמנית. והאדם מצד אחד צריך ... לא היה יותר ירוק הדשא של השכן, לא היה לאן לשאוף להתקדמות. אלא שהאדם גם
רוצה להיות שמח בחלקו. ואיך יעשה את שניהם? מה שצריך האדם לעשות זה הסתכלות על האמת, זה ... ממה שנדמה. כל מה שהאדם צריך לעשות זה לדעת מה האמת, לדעת את האמת למה הוא
רוצה את זה ולא את זה, ואז הוא יגיע להבנה שיש אחדות, ויש נפרדות, והוא אמור לחוות את ... שאין כל הבדל ביניהן, ועל כן הכל טוב. האדם מגיע בעצם למקום שאין לו כל
רצון, ואז הוא
מרוצה באותה המידה, ואז הוא מגיע למקום שהוא שמח בשלמות. ראה גם: הדשא של השכן - מדוע האדם ...