בודהיזם - רשת כל ההשקפות - 2... מה שמכונה עין, אוזן, אף, לשון, או גוף הינו ארעי, בלתי יציב, לא נצחי ונתון לשינוי. אך מה שמכונה נפש [45], תודעה או הכרה הינו עצמי קבוע, יציב, נצחי, לא נתון לשינוי, והוא יישאר זהה לעולמי עד. זהו המקרה ... מלווה בתחושת התעלות ולכן יש חדווה מנטלית, מצב הנחשב גס בטבעו. אך עם התפוגגות השימחה, כאשר העצמי נותר באיזון נפשי [71], בקשב ומודעות בהירה [72], ובגופו חווה את העונג עליו מצהירים האציליים מאושר הוא אשר חי בקשב ואיזון נפשי, והוא נכנס ושוהה בגהאנה השלישית, ואז העצמי מגשים ניבאנה עילאית כאן ועכשיו. בדרך זו אחרים טוענים לקיום ניבאנה כאן ... הנאה וכאב, עם העלמות שמחה וצער קודמים, הוא נכנס ושוהה במצב מעבר להנאה וכאב, בגהאנה הרביעית, המזוככת בקשב ואיזון נפשי, אז העצמי מגשים ניבאנה עילאית כאן ועכשיו. בדרך זו אחרים טוענים לקיום ניבאנה כאן ועכשיו. 3.25.אלו חמש העילות על ... פחות או יותר מילה נרדפת ל - mano תודעה, אך בדרך כלל נעשה בה שימוש דומה יותר ל - נפש, לב או רוח. [46] Antnantik רייס דיוויס מכנה אותם קצוותיים (אנגלית Extensionists). [47] הפרשנות מייחסת את ההשקפות האלו עם ... תחושה זו לפיטי (pti) נראית קטנה אך חשובה. [70] Samdhi סמאדהי, כאן במובנו הבסיסי כריכוז. [71] Upekkha אופקהה, איזון נפשי. [72] sampajaa סמפגאניה, מודעות בהירה. [73] Phassa פהסה הוא המגע בין בסיס של חוש והמושא שלו, כלומר עין ואובייקט ...