פרשת וַיִּקְרָא, קרבנות הרוח... כשיקריב, בקרבנות נדבה דבר הענין [1]. בהמשך הפרשה, פרקים ד - ה, מוצגות הנסיבות בהן אדם מישראל מצווה להקריב: נפש כי תחטא בשגגה מכל מצות ה אשר לא תעשינה ועשה מאחת מהנה... והקריב על חטאתו אשר חטא פר בן ... התורה גם היא מציגה הנחה זו. אחד המקורות לזיהוי הנחה זו היא במניית אלה שעלולים לחטוא, בפרשת ויקרא: ואם נפש אחת תחטא בשגגה מעם הארץ, אם הכהן המשיח יחטא, אשר נשיא יחטא, ואם כל עדת ישראל ישגו. בכל המקרים ... ומה משמעות בצלם אלהים, בהקשר הנוכחי? לאחר החטא בשגגה, ההחלטה היא בידי האדם, להיות עבד ליצריו או לזקף הראש והנפש, ולמשול בהם. יכול אדם להתעלם או להסתיר או להכחיש, או אף להאשים את כל העולם ואת אשתו... מצד שני ... לשאת במחיר. זה הצעד הראשון למימוש צלם אלהים שבכל אדם. זו הדרך היחידה לחזור ולהיות נקי: בעבור היות המחשבה בנפש, והיא השוגגת, הזכיר כאן נפש: וטעם הקרבנות על הנפש השוגגת, מפני שכל העונות יולידו גנאי בנפש והם מום בה, ולא תזכה להקביל פני יוצרה רק בהיותה טהורה מכל חטא [9]. זו המשמעות הרצינית של חזרה ... עם שיהיו ומוחל להם וכל שכן כשהם רבים [13]. במלים אחרות, לדעתנו, הקרבנות בפרשת ויקרא הם רק דימוי להקרבה נפשית שעל אדם לעשות לאחר שחטא. כי לא קל, גם לא פשוט להודות ולקחת אחריות [14]. ואכן זו הקרבה. לכן, ...