מילוי חסכים נפשיים ביחסיםמילוי חסכים נפשיים ביחסים אנשים שטרם השלימו את התפתחותם לכדי עצמאות רגשית, שמתקיימים במודעות חלקית (או ללא), מופעלים על ידי מניעיהם הנפשיים הלא מודעים. מניעים אלו פורחים מתוכם ... שגם הם עשויים להיות מלוהקים אל עולמו של הפרט כדי למלא חסכים, באישור עצמי, תשומת לב, הכרה ועוד. חסך התפתחותי נפשי מותיר את הנפש צמאה לחוויית העצמי האוטנטי כפי שהוא, הדבר היחיד שיאפשר לה המשך התפתחות. תהליך ההתפתחות המותאם, הוא שיהפוך בסופו של דבר אדם לבוגר (בשונה מ מבוגר). על כך בהמשך. אם אנו חסרים תחושה שאנו ... מהחומר הרצוי. אם הצלחנו, זה וודאי יטעין אותנו בתחושות טובות, אפילו בשמחה. לכן ננסה לחזור שוב על מה שהצליח ונפתח מול אחרים דינאמיקה ספציפית שטובה עבורנו. ככל שיחסים אלו הופכים קבועים ומספקים צורך עמוק יותר, כך נשקיע מאמץ רב יותר כדי לשמר אותם קיימים. עם הזמן, גם נפתח תלות בהם. יקשה עלינו יותר ויותר לראות עצמנו ממשיכים בלעדיהם. פעמים נמצא את עצמנו בתבנית יחסים שתהייה דומה במשהו ... מפעם, את התפקידים ומעוניינת לחוות אותם שוב. המוטיבציה של הנפש לשחזר דינאמיקה כזו, היא כדי לאפשר לנו גדילה או התפתחות. התפתחות תושג לאחר שנקבל אישור ותמיכה במי שאנו. אנו מחפשים חוויה מתקנת מול אלו שאנו מזהים בתת - מודע שיוכלו ... שבנינו ובין האחר - בן הזוג, הילד, החותנת, מאמן הכושר האישי וכד. צמצום הספונטאניות ביחסים יוצרת קיבעון ומונע את התפתחותם. היחסים הופכים להיות פורמאליים, של תפקידים ומטלות מוגדרים, נכנסת בהם סטנדרטיזציה, והם נחווים כמרוקני חיות (להרחבת חשיבותה של הספונטאניות ביחסים). השימוש באחר - לא מודע למערכת הזוגית שהוקמה על בסיס לא מודע ובשלבי התפתחות מוקדמים של הנפש, מתווספים בהמשך ברוב המקרים גם ילדים. כשילדים מגיעים לעולם להורים שעדיין משלימים את חסכיהם הנפשיים בתוך ... כי ילדים קטנים תמיד זמינים, תמיד יקשיבו לנו, יעריכו אותנו, יהיו מכבדים ויראים מספיק, תלויים בנו ומתוך תלות זו, יפתחו בחושיהם הערים רגישות מתאימה כדי להתאים עצמם למה שעושה טוב להורה בו הם תלוים. בחכמת השרידות שבה ניחנו, גם ... שחוותה כל עוד ילדה איפשר לה להשתמש בו לצורך זה, ובין העולם הריק וחסר החיות שיוותר לאחר לכתו. בלי לפתח מודעות לצרכיה, סביר שתגייס אמצעים כמו תמונות שישלחו מדי פעם מרחוק אותם תתלה על המקרר, וסיפורים שתוכל לספר בכל ...