... העיר, ולשרת את מעוטי היכולת. אפלטון דגל בחינוך מקיף, הכולל לימוד עובדות,
פיתוח כישורים, חינוך גופני, וגם ... הדגש העיקרי בעבודתו של לוק היה על השפעתו הכמעט - מוחלטת של החינוך על
התפתחות האדם. על פיו, תשע עשיריות ... תפיסת המבוגרים. על פיו, חוויות ילדות, בעיקר בגיל צעיר מאוד, גורמות לאדם
לפתח אסוציאציות בין דברים, ומבנות ... אינה ברורה. לוק לא הציג תוכנית לימודים סדורה באף אחד מכתביו, אלא שם דגש על
פיתוח ערכים ומנהגים חיוניים. עם זאת, ... רוסו שכל בני האדם נולדים דומים או זהים, אבל בניגוד אליו, חשב רוסו שכולם
מתפתחים בצורה דומה או זהה, ועוברים דרך שלבים קבועים בהתפתחות. רוסו טען שבכל אדם יש גרעין ... את ההיגיון ולשפר את כושר השיפוט. מגיל 15 ועד 20 הוא השלב החברתי בו ראוי
לפתח את החשיבה ולטפחה על - מנת ... תפקידו של החינוך, על פי האקזיסטנציאליזם, הוא לאפשר לכל אדם
לפתח את הייחודיות שלו, את המודעות ... יכול להיות אושר ללא סבל. דגש נוסף בחינוך האקזיסטנצאליסטי הוא עידוד הילדים
לפתח סולם ערכים קבוע ועקבי, ולהיות ... המסורתית, על פיה המורה צריך להעביר ידע לתלמיד, לבין הגישה על פיה התלמיד
מתפתח בעצמו. דיואי הדגיש את חשיבות הלמידה דרך עשייה, מה שהוביל אותו
לפיתוח החינוך הפרוגרסיבי (ראו למטה) ... ציונים וביישוב היהודי החדש, העמידו את החינוך בראש מעייניהם, כי ראו בו את
המפתח לגאולה לאומית הנדרשת, לתחיית ... החינוך הפרוגרסיבי בחינוך שהוא מטרה בפני עצמו. החינוך הפרוגרסיבי שם דגש על
פיתוח כישורים חברתיים, למידה עצמאית, ... החינוך רודולף שטיינר. הדגש העיקרי של זרם זה הוא על חינוך המותאם לשלב ההתפתחותי של הילד. לדוגמה: ילדים לפני ... פי גישת החינוך החופשי, ילדים הם יצורים סקרנים מטבעם, בעלי רצון ללמוד
ולהתפתח, ולכן אין צורך ללמד אותם בכל ... החינוך לביתם של הילדים, על מנת שההורים ישחזרו את סביבת בית הספר. יש צורך
בפיתוח שיטת חינוך שונה, שאינה מכריחה ...