ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יצירתיות - מבוא ✔יצירתיות היא יכולת מחשבתית המובילה את האדם להפקת תוצר מקורי בעל ערך. מושג זה... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת בחיים! אליעד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨יצירתיות - מבוא
יצירתיות היא יכולת מחשבתית המובילה את האדם להפקת תוצר מקורי בעל ערך. מושג זה מהווה שדה מחקר בתחומים רבים, כגון: פסיכולוגיה, חינוך, סוציולוגיה, כלכלה, ניהול ועוד.

היצירתיות נשענת על גמישות מחשבתית שמאפשרת חשיבה רב - ממדית ורב - כיוונית. להבדיל מדפוסי חשיבה נוקשים ומקובעים המתנגדים לארגון מחדש של עמדות שונות, הגמישות המחשבתית יכולה להוביל לרעיונות חדשים או להמצאת דרכים חדשות להתמודדות עם סיטואציות שונות. מסיבה זו השימוש בחשיבה יוצרת למציאת פתרונות יעילים, רעיונות חדשים ומוצרים שימושיים, תורמת באופן משמעותי להתפתחות של האנושות. ההעזה לפרק דפוס חשיבה מקובלים ולבחון דברים בדרכים חדשות היא זו אשר זרזה את קידומו של המדע.

היצירתיות יכולה לבוא לידי ביטוי בכל אחד מתחומי העשייה של האדם. בהתאם לכך, התוצר של היצירתיות יכול להיות פתרון לבעיה, רעיון, המשגה, צורה אמנותית, תאוריה וכו'. יש הקושרים את ההומור עם יצירתיות משום שהוא דרך בלתי שגרתית ומקורית לראות דברים. ביסוציאציה היא הגורם המשותף ליצירתיות ולהומור. זוהי היכולת לראות דבר כלשהו ממספר זוויות שונות בו זמנית וליצור הבנה חדשה המתבססת עליהן.

היצירתיות מושפעת ממגוון משתנים, כגון: מצב רוח, אינטליגנציה, תרבות, מסורת, אופי, מוסכמות חברתיות ועוד.

יכולת היצירתיות משתנה לאורך החיים. בגילאי הילדות שלפני תחילת הלימודים, ישנה תקופה בה כל ילד שופע יצירה. אולם בחלוף השנים, נפגעת היכולת היצירתית כך שבסופו של דבר רוב האנשים הבוגרים אינם מפגינים יכולת יצירתית ורק אנשים מעטים בלבד נעשים בסופו של דבר לאמנים יוצרים.

האדם היצירתי

הליבה של היצירתיות היא היכולת להגיע לפתרון בעיה בכל תחום שהוא בדרך חדשה ומקורית. בהתאם לכך, האדם היצירתי הוא בעל גישה פעילה ויוזמת. הוא פתוח כל הזמן למידע חדש, יש לו סקרנות רבה והוא שואף להחשף לאתגרים והזדמנויות חדשים שהחיים מזמנים לו. הוא נהנה לחקור ולארגן מחדש אפשרויות שונות ללא חשש מכישלון ולהשתמש בפתרונות לא צפויים.

האנשים היצירתיים הבולטים ביותר מאופיינים ברצון לקרוא תיגר על המוסכמות. האדם היצירתי יגדיר בעיות בדרכים השונות מהמקובל. הוא יאסוף ויארגן מידע תוך שבירת מוסכמות ויגלה יחסים חדשים ומורכבים בין נתונים. הוא יראה יכולת גבוהה בבדיקת היתכנות של חלופות לפתרון לצורך שינוי יעיל של התוכנית המקורית והתאמתה למציאות המשתנה. תווי האישיות המאפיינים אנשים יצירתיים יכולים לסייע בהסברת חוסר הקשר שבין רמת היצירתיות של האדם להשגיו במבחני מנת משכל רשמיים.

לרוב היצירתיות מתבטאת בתחומים ספציפיים אשר בהם האדם היצירתי בקיא ומומחה, לכן היא אינה כושר כללי המצוי בכל התחומים.

פיתוח יצירתיות

מרכיב משמעותי של החשיבה היצירתית הוא בחינה חופשית של אפשרויות חדשות ללא חשש מכישלון. האדם היצירתי נשען על היסטוריה אישית שבה כבר פתר מספר בעיות בצורה יצירתית, באופן שגיבש אצלו ערך עצמי גבוה, מקור שליטה פנימי ותחושת מסוגלות גבוהה בתחום היצירתיות.

היצירתיות ניתנת ללמידה ולשכלול כאשר היא מוגדרת כמטרה מרכזית של תוכנית לימודים. אפשר לפתח את היצירתיות על ידי הפחתת המתחים והלחצים להצלחה מיידית, הכוונה ועידוד להעלאת רעיונות תוך הגברת הלגיטימיות עבור הצגת תשובות שטותיות או שגויות כחלק מתהליך של ניסוי וטעייה. האדם היצירתי פועל במציאות מורכבת היוצרת צורך ליצור ולאלתר. אך אם הסביבה תדרוש אתגרים ופתרונות, לא תהיה יצירתיות. לכן ללומד יצירתי צריכה להיות בעיה קשה לפתרון, אשר נתפסת בעיניו כאתגר אפשרי, כך שיהיה מודע ומתכוון לנסות לפתור אותה בדרך יצירתית.

כאמור, ניתן לפתח מיומנויות של חשיבה יצירתית באמצעות מתודולוגיות הוראה שונות. לדוגמה, מורים יכולים לפתח את היכולת היצירתית במסגרת למידת חקר. חלק מהשיטות לפיתוח יצירתיות אצל ילדים הן הרפתקאות למידה - פעילויות חווייתיות מתוכננות שמטרתן לכבוש את דמיונו של הילד (למשל עידוד חיפוש ומציאת פתרונות שונים ממספר זוויות התבוננות), להעמידו לפני אתגרים במגוון רמות, ללמדו נושאים חדשים ולהרחיב את הבנתו ואת מודעותו לעצמו ולסביבתו.

האימון חשוב לפיתוח היצירתיות משום שככל שמרבים לחשוב בצורה יצירתית כך היא הופכת להיות קלה ושופעת יותר.

כאמור, ההומור והיצירתיות מתבססים על חשיבה מקורית וקשורים זה לזה. בנוסף, מבחינה פסיכולוגית ההומור מסייע לאדם להתמודד עם מתחים בצורה נעימה ויעילה. באופן זה ההומור יכול להקנות לאדם את הביטחון הנחוץ לבחינת רעיונותיו באופן חופשי ויצירתי ללא חשש מכישלון. בהתאם לכך, נמצא ששמיעת הומור מגבירה את היכולת לחשיבה יצירתית.

מדידת יצירתיות

היצירתיות באה לידי ביטוי במקוריות של האדם וביכולת שלו למצוא הקשרים חדשים ומפתיעים. משום שהמושג יצירתיות הוא רחב למדי וניתן להתייחס אליו בקשרים תאורטיים שונים, נוצרו עבורו כלי מדידה מגוונים עבור גילאים שונים. מטרת מבחני אבחון היצירתיות היא בדרך כלל לצורכי סינון וסיווג בקבלה לעבודות שונות או קבלה לפקולטות (בעיקר בתחומי העיצוב). הכשרים הרלוונטיים ביותר לחשיבה היצירתית הניתנים למדידה הם כושרי היצירה הרב כיוונית, הנוגעים בהעלאת רעיונות כשיש חשיבות לגיוון (כמו בפתירת בעיות).

דוגמה לסדרת מבחנים המתמקדים בעיקר באיתור חשיבה מסתעפת לכל הגילאים לפי גילפורט:

מתן שמות לסיפורים

שימושים שונים לחפצים

משמעויות דומות

כתיבת משפטים

עשיית דברים מחומרים צורניים

חלוקת אותיות לקבוצות

בניית חפצים

אותיות סמויות

קישוטים

כל מטלה מוגבלת בזמן ומוערכת על שטף ויחודיות.

תהליך היצירה

התהליך היצירתי יכול להתייחס למספר מצבים:

רצף צעדים או שלבים אותם עובר אדם יוצר בעת הבהרת בעיה, עבודה עליה והגעה לפתרון.

השינוי התפיסתי המהיר או המעבר המתרחש כאשר מתעוררים לפתע רעיון חדש או דרך לפתרון בעיה.

טכניקות ואסטרטגיות בהם משתמשים בני - אדם יצירתיים, במודע או שלא במודע, על מנת לייצר רעיון חדש, שילובים חדשים או יחסים חדשים בין מרכיבים שונים, משמעויות או תפישות חדשות למצב או עצם, או העברה בין תחומים ונושאים שונים.

התהליך היצירתי על פי המודל של ואלאס

גראהם ואלאס הגה ב - 1926 מודל של תהליך יצירתי. מודל זה משותף לתהליך היצירה בתחומי המדע והאמנות.

הכנה: הבהרת המצב כולל ניסוח הבעיה, מחשבה על דרישות לפתרון טוב, איסוף וסקירת נתונים רלוונטיים.

דגירה: תקופת פעילות מנטאלית תת - הכרתית המתרחשת בזמן שהחושב עסוק בפעילות אחרת כלשהי.

הארה: גילוי פתאומי, שינוי פתאומי בתפישה, שילוב של רעיון חדש או "העברה" המייצרת רעיון חדש המתאים לדרישות הבעיה.

אימות: בחירת ואימות הפתרון (בדיקת היתכנות).

טעויות נפוצות בהבנה של היצירתיות

1.התפיסה אומרת שיצירתיות נמצאת בתחומים "יצירתיים", כמו אמנות, עיצוב וכדומה, אך למעשה יצירתיות היא בכל תחומי החשיבה: למרות השם המטעה שבמילה יצירה, אמנות, עיצוב וכו' אינם תחומים יצירתיים. זוהי טעות נפוצה שמקורה באי הבנת המושג יצירתיות. אלה הם תחומים - אמנותיים. כלומר, תחומים שבהם המטרה היא לעצב רעיון כלשהו בצורה גרפית, מוזיקלית, ספרותית או כל דרך אחרת המעבירה מסר כלשהו. למעשה, אמן יכול להיות מוכשר מאוד ולא יצירתי. יצירתיות היא היכולת לעצב במבנה לא שגרתי מסר או רעיון קיימים. פיקאסו היה אמן שגרתי בתחילת דרכו, כאשר השתמש במבני צורה מוכרים וידועים, ויצירתיותו באה לידי ביטוי בקוביזם וכן הלאה כאשר העז לתאר צורות ובני אדם בתבנית גרפית שונה מהמקובל. באותה מידה מהנדס יכול להיות מהנדס מוכשר ולחלוטין לא יצירתי כאשר יישם רעיונות או שיטות שלמד. היצירתיות שבו תבוא לידי ביטוי אם וכאשר ישלב רעינות ושיטות שקודם לא היה קשר ביניהם לכלל שיטת פתרון חדשה.

2.הסביבה היצירתית חשובה יותר מהכישרון היצירתי. אמנם יש כאלה שנולדים עם נטיות יצירתיות, כמו שיש כאלה שנולדים בעלי נטיות ספורטיביות. אך כמו שספורטאי שלא יתאמן כל הזמן יהיה פחות טוב מאשר אדם עם נטיות פחות ספורטיביות, אך שמתאמן באינטנסיביות ובחוכמה, כך גם אדם שנולד עם יצירתיות אך לא זכה לסביבה שתגרה אותה, עלול בסופו של דבר להיות יצירתי פחות ממישהו פחות יצירתי אך זכה לסביבה מעודדת יצירתיות.

3.יצירתיות בבית ספר ובעבודה לא יכולה להיות עניין לפרויקט חד פעמי, אלא עניין מתמשך. שתי דוגמאות בולטות הן חברות הנחשבות למובילות עולמיות ביצירתיות. האחת היא גוגל שכל עובד שלה חייב יום בשבוע לעבוד בפרויקט שהוא בוחר, מחוץ לעבודה הרגילה שלו. השנייה היא חברת האנימציה הממוחשבת פיקסר (יצרה את הסרטים צעצוע של סיפור, מחפשים את נמו ועוד) שמחייבת כל עובד שלה ללמוד 4 שעות בשבוע באוניברסיטת החברה.

יצירתיות לא קשורה לפרויקט מסוים ואינה נלמדת. יצירתיות היא תכונה שנרכשת ברוב המקרים במהלך הילדות והיא נעוצה בדבר הנקרא ביטחון במחשבה וגמישות קוגניטיבית. כאשר ההורים והמערכת שסביב הילד (גן ילדים, בית ספר בשנים ראשונות, העבודה של השמרטף / ית עם הילד וכו') מעודדים יצירתיות ומחשבה מחוץ למסגרת, הם מאפשרים לו לפתח גמישות מחשבתית. גמישות מחשבתית פירושה אי הקיבעון לרעיון או דפוס מחשבה אחר. היכולת לקבל מספר אפשרויות קיימות לפתרון בעיה מסוימת. למרות שהדבר נראה פשוט ליישום, ישנו קושי מסוים: משום שגם המשפחה היא מסגרת שמנהליה, קרי ההורים, מנסים להפעיל אותה לפי חוקיות מסוימת, משמע שחריגה מהמסגרת פירושה איום על שלמות המסגרת, מה שלרוב אינו מקובל במסגרת המשפחתית. נדרשת המון מחשבה ויכולת הורית (הכוללת סבלנות, פתיחות, ביטחון בעצמם וכו') כדי לאפשר את התפתחות היצירתיות של הילד.

קשר אפקט - יצירתיות

קיימות תאוריות שונות המנסות להסביר את הקשר בין אפקט חיובי / שלילי ליצירתיות.

קשר אפקט חיובי - יצירתיות

מצב רוח טוב יכול להגביר את היצירתיות. קיימות תאוריות הגורסות, כי יצירתיות יכולה להיות מושפעת מאפקט, בעיקר כיוון שאפקט חיובי גורם לתנודות קוגניטיביות אשר מגרות יצירתיות. עפ"י אייזן, לאפקט חיובי קיימות שלוש השפעות עיקריות על פעילות קוגניטיבית:

אפקט חיובי יוצר חומר קוגניטיבי נוסף אשר יכול לשמש לעיבוד נוסף, ובכך מגדיל את מספר האלמנטים הקוגניטיביים הפנויים ליצירת אסוציאציות.

אפקט חיובי מביא לתשומת לב לא מרוכזת (defocused) ולהקשרים קוגניטיביים יותר מורכבים, אשר מרחיבים את האלמנטים המשמעותיים לבעיה.

אפקט חיובי מגביר את הגמישות הקוגניטיבית, ובכך מגדיל את ההתסברות שאלמנטים קוגניטיביים מגוונים יהיו מקושרים אחד לשני.

תהליכים אלו ביחד גורמים לאפקט חיובי להיות בעל השפעה חיובית על יצירתיות.

חוקרים אחדים מציעים (ברברה פרדריקסון) שרגשות חיובים, כגון: שמחה ואהבה מרחיבים את הרפרטואר הקוגניטיבי והביצועי של אנשים: "חוויות בעלות רגשות חיוביים מסוימים גורמים לאנשים לנטוש תבניות התנהגותיות ידועות ולשאוף לדרכי חשיבה ומעשים חדשים, יצירתיים ולא מקובלים".

לפי מחקרים אחרים, רגשות חיוביים מרחיבים את מספר האלמנטים הקוגניטיביים העומדים ליצירת אסוציאציות (מרחב תשומת הלב) ואת מספר האלמנטים הקשורים לבעיה (מרחב הקוגניציה). אלה אותם היבטים של פעילות מנטלית, שלפי תורת האבולוציה, צפויים להוביל לשונות גבוהה יותר ובכך להגביר את ההסתברות ליצירתיות.

קשר אפקט שלילי - יצירתיות

מצד שני, ישנם חוקרים אשר מציעים שאפקט שלילי גורם ליצירתיות רבה יותר. למשל: נמצא קשר בין מחלות נפשיות ויצירתיות. במחקר על 1005 אנשים מובילים בתחומם ביותר מ - 45 תחומים שונים, ארנולד לודויג מאוניברסיטת קנטאקי מצא קורלציה דלה אך מובהקת בין דיכאון ויצירתיות. בנוסף, מספר מחקרים על אנשים יצירתיים מאוד וקרובי המשפחה שלהם, מצאו שכיחות גבוהה יותר של הפרעות נפשיות (בעיקר דיכאון ומניה - דיפרסיה) מאשר השכיחות שנמצאה באוכלוסייה הכללית.

קשר אפקט - יצירתיות במקום העבודה

כאשר דנים בקשר בין אפקט ויצירתיות בעבודה, בודקים האם מצב רוח טוב (או רע) או שינוי במצב הרוח חוזה יצירתיות, האם יצירתיות חוזה את מצב הרוח, האם אפקט ויצירתיות מתרחשים בו - זמנית. בעקרון כל האפשרויות האלה יכולות להתרחש. נמצא שלא רק שאפקט יכול להקדים יצירתיות, אלא שגם תוצאות יצירתיות יכולות לעורר אפקט. החוויה היצירתית בעצמה היא אירוע המתרחש במקום העבודה ובדומה לאירועים אחרים בהקשר ארגוני, היא יכולה לעורר רגשות. מחקר איכותי ואנקדוטות של הישגים יצירתיים באומנות ומדע, גורסים שלאחר תובנה יצירתית בדרך כלל נרגיש תחושת התעלות. לדוגמה, אלברט איינשטיין ציין בשנת 1907 את התאוריה הכללית של היחסות כמחשבה המשמחת ביותר בחייו. לעומת זאת, עדויות אמפיריות בנושא הן עדיין ארעיות. בניגוד לאפשרות של אפקט אינקובציה כמעורר יצירתיות, ההשלכות הרגשיות של יצירתיות צפויות להיות יותר ישירות ויותר מיידיות. באופן כללי, אירועים רגשיים מעוררים תגובות רגשיות באופן מיידי וחולף. אם ביצועים יצירתיים בעבודה הם אירוע רגשי עבור העובד היצירתי, השפעה כזאת ככל הנראה תהיה בולטת רק בנתוני אותו היום.

מחקר נוסף מצא מספר תובנות בהקשר של היחס בין יצירתיות ורגשות במקום העבודה. ראשית נמצא קשר חיובי בין אפקט חיובי ויצירתיות וחוסר עדות לקשר שלילי. ככל שהאפקט של האדם יהיה חיובי יותר ביום מסוים, כך תגבר החשיבה היצירתית שלו באותו יום וביום שאחריו, אפילו אם מנטרלים את ההשפעה של מצב הרוח ביום שאחריו. הייתה אפילו עדות להשפעה גם לאחר יומיים. בנוסף, החוקרים לא מצאו עדות לכך שאנשים היו יצירתיים יותר כאשר הם חוו גם אפקט חיובי וגם אפקט שלילי באותו יום. העדויות תומכות בקשר לינארי בין אפקט ויצירתיות: ככל שהאפקט של אדם יהיה יותר חיובי, כך תגבר היצירתיות במקום העבודה.

נמצאו 4 תבניות של אפקט ויצירתיות: אפקט יכול לפעול כמקדם של יצירתיות, כתוצאה ישירה של יצירתיות, כתוצאה עקיפה של יצירתיות, ואפקט יכול להתרחש באופן סימולטני יחד עם פעילות יצירתית. כך נראה שרגשות של אנשים והכרה יצירתית שלובים אחד עם השני במספר אופנים במהלך הפעילות במקום העבודה.

תפיסות של יצירתיות

קיימות שתי תפיסות של יצירתיות:

התפיסה המודרנית הרואה ביצירתיות כמצוייה אצל מיעוט של גאונים.

התפיסה הפוסטמודרנית הרואה ביצירתיות כמצוייה אצל כל בני האדם וניתנת לפיתוח.

שתי התפיסות רואות את היצירתיות בתחומי היצירה בלבד.
ללמד תחושת בעלות רעיונות חדשים אותיות הוראה להיות יצירתי מרחב כישורים דיכאון תהליך שלמות יצירתי יצירתיות
למה חשוב להתמיד לאורך זמן? מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, לתת את המאה אחוז שלך לאורך זמן, להתמיד למרות שלא רואים תוצאות, נותן מאה אחוז ולא רואה תוצאות, התמדה בדיאטה, התמדה בלעשות כושר, איך ליצור התמדה? איך להתמיד?
למה חשוב להתמיד לאורך זמן? מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, לתת את המאה אחוז שלך לאורך זמן, להתמיד למרות שלא רואים תוצאות, נותן מאה אחוז ולא רואה תוצאות, התמדה בדיאטה, התמדה בלעשות כושר, איך ליצור התמדה? איך להתמיד?
...לאורך זמן, לתת את המאה אחוז שלך לאורך זמן, להתמיד למרות שלא רואים תוצאות, נותן מאה אחוז ולא רואה תוצאות, התמדה בדיאטה, התמדה בלעשות כושר, איך ליצור התמדה? איך להתמיד? למה חשוב להתמיד לאורך זמן? כשהמטרה שלך היא להשיג משהו משמעותי, חשוב להבין את עקרונות ההתמדה לאורך זמן. לא תמיד יש להשקיע את כל המאמץ בבת אחת. לעיתים קרובות, ההתמדה המתמשכת היא הדרך הטובה ביותר להשיג תוצאות יציבות ובריאות לטווח הארוך. אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד התמדה לאורך זמן יכולה...
זוגיות, מערכות יחסים, איך לדעת מה מישהו אוהב? איך לדעת מה מישהו מרגיש? איך לדעת מה מישהו רוצה? איך לדעת מה מישהו לא אוהב? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך לקרוא מחשבות? חלק 2
זוגיות, מערכות יחסים, איך לדעת מה מישהו אוהב? איך לדעת מה מישהו מרגיש? איך לדעת מה מישהו רוצה? איך לדעת מה מישהו לא אוהב? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך לקרוא מחשבות? חלק 2
...מה מישהו אוהב? איך לדעת מה מישהו מרגיש? איך לדעת מה מישהו רוצה? איך לדעת מה מישהו לא אוהב? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך לקרוא מחשבות? חלק 2 למה חלק מהנשים מעדיפות גבר עם כסף ומראה טוב? אליעד כהן מסביר שיש נשים שמחפשות בן זוג עם כסף ומראה חיצוני טוב משום שלדעתן אלה תנאים הכרחיים לחיים נוחים, לביטחון כלכלי או לסטטוס חברתי גבוה. למשל, אישה עשויה לראות בגבר כזה שותף שמשדר הצלחה או יוקרה. אך הוא מדגיש שאין מדובר בכלל גורף, ויש נשים שמחפשות דווקא...
הוכחה באמצעות סתירה לוגית, לוגיקה, שכנוע בצורה לוגית, איך מוכיחים הוכחה? אם נוכיח ש A נכון ונוכיח ש B נכון ונוכיח ש A+ B לא יכולים להיות נכונים בו זמנית, האם זה מחייב את האדם לחשוב ש A או B לא נכונים? איך אפשר לשכנע מישהו שמשהו שהוא מאמין בו אינו נכון, באמצעות הצגת סתירה לוגית? איך להוכיח הוכחה לוגית? איך לשכנע מישהו שטועה? מה קורה כשמאמינים בשני דברים שסותרים? האם אדם חייב לוותר על אמונה כשיש סתירה? מה דרוש כדי להוכיח שטענה שגויה?
...נוכיח ש A נכון ונוכיח ש B נכון ונוכיח ש A+ B לא יכולים להיות נכונים בו זמנית, האם זה מחייב את האדם לחשוב ש A או B לא נכונים? איך אפשר לשכנע מישהו שמשהו שהוא מאמין בו אינו נכון, באמצעות הצגת סתירה לוגית? איך להוכיח הוכחה לוגית? איך לשכנע מישהו שטועה? מה קורה כשמאמינים בשני דברים שסותרים? האם אדם חייב לוותר על אמונה כשיש סתירה? מה דרוש כדי להוכיח שטענה שגויה? שיחה בנושא של איך המוח של מישהו משתכנע שמשהו לא נכון, באמצעות הוכחה דרך סתירה למשהו אחר נכון...
בעיות חוזרות, האם הבעיה תחזור? איך לפתור בעיה שהיא לא תחזור? איך לגרום לבעיה לא לחזור? איך לפתור בעיה בצורה נכונה? להבין את הפתרון של הבעיה, מה הסיכוי שהבעיה תחזור שוב? מה הסיכוי שהמחלה תחזור? מה הסיכוי שתהיה שוב בעיה? ניתוח בעיות
בעיות חוזרות, האם הבעיה תחזור? איך לפתור בעיה שהיא לא תחזור? איך לגרום לבעיה לא לחזור? איך לפתור בעיה בצורה נכונה? להבין את הפתרון של הבעיה, מה הסיכוי שהבעיה תחזור שוב? מה הסיכוי שהמחלה תחזור? מה הסיכוי שתהיה שוב בעיה? ניתוח בעיות
...תחזור? איך לגרום לבעיה לא לחזור? איך לפתור בעיה בצורה נכונה? להבין את הפתרון של הבעיה, מה הסיכוי שהבעיה תחזור שוב? מה הסיכוי שהמחלה תחזור? מה הסיכוי שתהיה שוב בעיה? ניתוח בעיות מה הסיכוי שבעיה שפתרת תחזור שוב? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לשאלה החשובה - מה הסיכוי שבעיה שפתרת תחזור בעתיד? שאלה זו רלוונטית בין אם כבר פתרת את הבעיה ובין אם אתה עדיין מתכוון לפתור אותה. חשוב להבין את הסיכוי לחזרת הבעיה, כדי להבטיח שהפתרון שלך אכן יעיל. כדי לדעת מה הסיכוי שהבעיה...
איזון נפשי, איזון מצב הרוח, איזון בחיים, איזון רגשי, יציבות רגשית, שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים בקיצוניות, תנודות קיצוניות במצבי הרוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה בי פולארית, ויסות רגשי, מייצבי מצב רוח, מצב רוח יציב, איזון פנימי
איזון נפשי, איזון מצב הרוח, איזון בחיים, איזון רגשי, יציבות רגשית, שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים בקיצוניות, תנודות קיצוניות במצבי הרוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה בי פולארית, ויסות רגשי, מייצבי מצב רוח, מצב רוח יציב, איזון פנימי
...שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים בקיצוניות, תנודות קיצוניות במצבי הרוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה בי פולארית, ויסות רגשי, מייצבי מצב רוח, מצב רוח יציב, איזון פנימי מה באמת גורם לאדם להרגיש טוב או רע? ההרגשה הטובה או הרעה של האדם איננה קשורה ישירות למאורעות שקורים לו, אלא לניגודיות שבין התחושות שהוא חווה. כאשר אדם חווה כאב או סבל, הוא מחפש משהו שיעשה לו טוב כדי להקל על הכאב, אך לעיתים דווקא הניסיון להרגיש טוב יותר הוא זה שיגרום לו בסוף להרגיש רע יותר...
עבדות, עבודה, מלך או עבד, כסף, פחדים, למות ברעב, תלות רגשית, שביעות רצון הלקוחות
עבדות, עבודה, מלך או עבד, כסף, פחדים, למות ברעב, תלות רגשית, שביעות רצון הלקוחות
...עבודה, מלך או עבד, כסף, פחדים, למות ברעב, תלות רגשית, שביעות רצון הלקוחות למה אנשים מרגישים כמו עבדים בעבודה שלהם? הרבה אנשים חווים תחושה של עבדות בעבודה שלהם, תחושה שנובעת מכך שהם מרגישים חייבים לעבוד על מנת לקבל כסף, וזה גורם להם להרגיש מוגבלים ולא משוחררים. אליעד כהן מסביר שהמקור לתחושת העבדות הזו הוא תלות פנימית רגשית עמוקה בכסף או באדם שמשלם אותו. במצב כזה, האדם לא באמת מסוגל לספק את השירות הטוב ביותר שלו, מאחר שהוא נמצא בלחץ פנימי של אני חייב...
ראיון עבודה, שאלות ותשובות בראיון עבודה, מה לשאול בראיון עבודה? מה לענות בראיון עבודה? איך לראיין? איך להתראיין? האם אני מתאים לתפקיד? האם אתה מתאים לתפקיד? איך לדעת שמישהו מתאים לתפקיד? התאמה לתפקיד, גיוס עובדים, משאבי אנוש
ראיון עבודה, שאלות ותשובות בראיון עבודה, מה לשאול בראיון עבודה? מה לענות בראיון עבודה? איך לראיין? איך להתראיין? האם אני מתאים לתפקיד? האם אתה מתאים לתפקיד? איך לדעת שמישהו מתאים לתפקיד? התאמה לתפקיד, גיוס עובדים, משאבי אנוש
...בראיון עבודה, מה לשאול בראיון עבודה? מה לענות בראיון עבודה? איך לראיין? איך להתראיין? האם אני מתאים לתפקיד? האם אתה מתאים לתפקיד? איך לדעת שמישהו מתאים לתפקיד? התאמה לתפקיד, גיוס עובדים, משאבי אנוש איך לדעת האם המועמד באמת רוצה לעשות את העבודה? כאשר אנחנו מראיינים מועמד לעבודה, חשוב לנו לבדוק שני דברים מרכזיים: האם הוא יודע לבצע את העבודה בפועל והאם הוא באמת רוצה לבצע אותה. אליעד מדגיש כי הרצון של המועמד לבצע את התפקיד הוא משמעותי לא פחות מהיכולת...
אסטרולוגיה, תורת הכוכבים, תורת המזלות, מיסטיקה, נומרולוגיה, תחזית אסטרולוגית, הורוסקופ, תורת האסטרולוגיה, מה חשוב בחיים? מה באמת חשוב בחיים? מה הכי חשוב בחיים? התאמה אסטרולוגית
אסטרולוגיה, תורת הכוכבים, תורת המזלות, מיסטיקה, נומרולוגיה, תחזית אסטרולוגית, הורוסקופ, תורת האסטרולוגיה, מה חשוב בחיים? מה באמת חשוב בחיים? מה הכי חשוב בחיים? התאמה אסטרולוגית
...נומרולוגיה, תחזית אסטרולוגית, הורוסקופ, תורת האסטרולוגיה, מה חשוב בחיים? מה באמת חשוב בחיים? מה הכי חשוב בחיים? התאמה אסטרולוגית מה חשוב לדעת על אסטרולוגיה והשפעתה על החיים? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת באסטרולוגיה ובמהות השפעתה על חיינו, תודעתנו וההחלטות שאנחנו מקבלים. במהלך השיחה עם דובר נוסף, הם בוחנים את השאלות המרכזיות שקשורות לאסטרולוגיה - האם היא נכונה, עד כמה היא משפיעה על חיינו, והאם אנחנו באמת שואלים את השאלות הנכונות בנוגע לה? מהו הקשר בין...
חרדה חברתית, ביישנות, למה אני נפגע מאחרים? למה אני רגיש למה שחושבים עלי? למה אני נפגע ממה שחושבים עלי? איך לא להיפגע מאחרים? איך לפתח ביטחון עצמי? איך לפתח עור של פיל? איך לא להיות רגיש? השתקפות עצמית, חרדת גישה לבחורה
חרדה חברתית, ביישנות, למה אני נפגע מאחרים? למה אני רגיש למה שחושבים עלי? למה אני נפגע ממה שחושבים עלי? איך לא להיפגע מאחרים? איך לפתח ביטחון עצמי? איך לפתח עור של פיל? איך לא להיות רגיש? השתקפות עצמית, חרדת גישה לבחורה
...ביישנות, למה אני נפגע מאחרים? למה אני רגיש למה שחושבים עלי? למה אני נפגע ממה שחושבים עלי? איך לא להיפגע מאחרים? איך לפתח ביטחון עצמי? איך לפתח עור של פיל? איך לא להיות רגיש? השתקפות עצמית, חרדת גישה לבחורה למה אני נפגע כשצוחקים עליי? כאשר מישהו צוחק עליך או אומר לך הערה מעליבה, למשל: אתה מטומטם או אתה מגעיל, לעיתים קרובות תיפגע מכך. השאלה היא למה זה קורה? אליעד מסביר שהסיבה שאדם נפגע מביקורת או מעלבון היא משום שבתוך המוח שלו, הוא חושב שאותה הערה...
טיפול בטראומה מהעבר, התמודדות עם טראומה בעקבות שימוש בסמים, איך להתמודד עם חרדה ומועקה בעקבות טראומה מהעבר?
...מהעבר, התמודדות עם טראומה בעקבות שימוש בסמים, איך להתמודד עם חרדה ומועקה בעקבות טראומה מהעבר? תקציר שיחה עם אדם שסובל מחרדה שמלווה אותו כל היום באופן קבוע. ניסיון להבין האם זו אכן חרדה או תחושה רעה כללית שאינה בהכרח חרדה. כמו כן, האם הגיוני שאדם ישפוט את עצמו לרעה, בעקבות התנהגות שהוא התנהג בעבר תחת השפעת סמים ועוד. מהן הסיבות לחרדה ומועקה? כיצד להתמודד עם טראומות מהעבר? המרצה אליעד כהן עוסק בשיחה עם אדם הסובל מחרדות ומועקה בעקבות טראומות עבר. במהלך...
כי תצא - אמת ואמונה
...שמלת אשה הבגד הינו לבוש, כיסוי למהות. הבגד יוצר צמצום והגבלה לעינינו ולמהותו של הלובש. או ר נתן איש ואשה זה בחינת אמת ואמונה. וצריך להזהר שלא להחליף כליהם ובגדיהם, שלא יהא נכשל באשה זרה, שהוא בחינת כפירות ואמונות כוזביות. אמת, או ר נתן, הינה בחינת הדעת. אמונה הוא הדבר שאין בו טעם, אך עיקר האמונה עי האמת. אומרת התורה גבר לא ילבש בגדי אשה, הבגד, מורה למהותו של האדם, מהות זו בגין היותה גדולה ורחבה, צריך שתוגבל. מהות שתהיה בכלי המכיל אותה. ללא יכולת...
פרחי באך ו - ילדים עם בעיות בריכוז, הקשבה והיפר אקטיביות
...אלי לטיפול. אחד בן 10 והשני בן 7, שניהם לכאורה, עם אותה בעיה שאותה האם מציגה: לא מרוכזים בשיעור, חסרי מנוחה ועודף מתח. בשיחה עימם כל ילד הוא עולם אחר וכל אחד מקבל תמצית עם הרכב שונה. קשיי ריכוז יכולים לנבוע מכמה סיבות ולעיתים הם נובעים מקשיים אחרים שבגללם לא בא להם בכלל להתרכז. במקרים אלו בטיפול, נטפל פנימה יותר, מה הביא אותו עד הלום. יש אפשרות שהילד מתוח כי עוברת עליו כעת תקופה מאוד מסוימת שעלייה צריך לדבר, ייתכן, שמשעמם לו והחומר מאוד קל לו, ייתכן...
נשים - ברוך שלא עשני אישה
...תפילת ראש חודש ברחבת האתר התעטפה בטלית ואחזה בספר תורה ברחבה העליונה שבאתר (1). ברוך אתה ה אלהינו מלך העולם, שלא עשני אשה אומר - קורא, ואולי בכנות גם מברך, יהודי המתפלל בתפילת השחרית, במסגרת ברכות השחר. על - מה חושב הקורא ברכה זו? איך מרגיש המתפלל המבטא פתיחת בוקר כזו? האם הוא מבטא בכך שמחת מילוי מצוות, שהרי אחד הנימוקים לאמירה זו הוא: שאין אשה חייבת בכל המצוות (2) ? מילוי מצוות בשמחה הוא דבר חשוב ביותר. אבל אולי שמחה זו מהולה גם בהרגשת עליונות מ...
מאמן אישי - על האימון כשפה - שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי
...מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי מאמן אישי: על האימון כשפה שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי המאמר הזה כמו רבים שנכתבו לפניו וייכתבו אחריו, הוא שיתוף מלא ואותנטי מחייו המקצועיים והאישיים של מאמן אישי. לאחרונה יצא לי להרהר ביתרון העצום ובחשיבות של לדעת מספר שפות. בדקתי עם עצמי כמה שפות אני יודע והגעתי לכמה מסקנות חשובות: אחת המסקנות הייתה שאני יודע שלוש שפות: עברית, אנגלית ואת השפה של מאמן אישי, שפת האימון. שפתו של מאמן אישי המסקנה השנייה שהגעתי...
גלעד שליט והשבוי הפנימי שבתוכנו
...שליט חזר הביתה, ובכך מסתיימות להן חמש שנים שבמהלכן הוא ישב לא רק בחדר בו היה שבוי, אלא גם בתודעתם של כל תושבי ישראל. בתוך תודעה זו הוא תפס מקום ייחודי, מקום של דאגה ושל הזדהות. אכן, כל חייל שנופל בשבי מעורר את התקווה לשיחרורו, אבל דומה שבמקרה של שליט לא היתה זו רק תקווה, אלא הזדהות עמוקה. מתוך סטטוסי הפייסבוק, שלטי החוצות וקריאות ההזדהות עלתה תחושה שאיננו רק דואגים לגלעד, אלא גם כואבים את כאבו, יודעים את מצוקתו, וסובלים את סבלו. אך מהי הסיבה להזדהות...
איך לזהות שקרנים ושקרים?
...איך לזהות שקרנים ושקרים?. הדבר יעזור לגלות אם משקרים אדם משקר לעצמו. לפי החדות של העניין השקר שקרנים מדברים תמיד בתרתי משמע, אף אחד מהם לא אומר לך מהם בצורה חד משמעית דברים. לא יגיד לך בדיוק את הדברים כהוויתם. שאדם יוצא החוצה הוא רואה שמש בצהריים הוא גם יודע שהוא קיים, בשניהם אין לו בזה תרתי משמע, אעפכ אדם צריך בחיים להגיע לוודאות מוחלטת כמו שהוא קיים. אחכ ננסה להגיע לוודאות יותר גדולה. אם תתבונן בזה תהפוך להיות המציאות כולה. שקרים ושקרנים ואדם שמשקר...
למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
...- עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?. למה - עד מתי צריך האדם לשאול את עצמו למה, ומה הסיבה? היום אשיב על השאלה, עד מתי, צריך האדם לשאול את עצמו למה? ומה הסיבה? כפי שהסברתי, אדם הרוצה להיות מאושר, האדם צריך להתבונן ולהבין את עצמו. והיה והאדם ישאל את עצמו מספיק פעמים, למה? ומה הסיבה? הוא יבין האם זה מחויב המציאות, או לא מחויב. כל שאלה אחרת, כל נושא לבדוק אותו, האם הוא האמת? האם זה יכול להיות אחרת? והרבה פעמים האדם מגיע לנקודה שאין לו תשובה שזה אמור להיות...
מנטורינג - גם לטייגר וודס יש מנטור
...הוא נחשב לשחקן הגולף הטוב בעולם כיום. הוא בסהכ בן 35 והוא הגיע להישגים בלתי רגילים בחיים שלו. אני שואל את עצמי: איך יכול ילד בגיל 35 להגיע להישגים כאלה תוך זמן קצר, בעוד שמרבית האנשים היו צריכים כמה גלגולי חיים בשביל להגיע למה שהוא הגיע. לא רק שהוא היה השחקן הצעיר ביותר בעולם שהגיע ל - 50 ניצחונות גדולים (הוא היה אז רק בן 30!), אלא גם שהונו מוערך בסביבות המיליארד דולר. לא רע, אה... ? בעוד שאי אפשר לקחת ממנו את ההישגים המדהימים והבלתי רגילים הע
שיטת VBA לטיפול בילדים אוטיסטים
...לטיפול בילדים אוטיסטים, ילדים עם קשיים שפתיים או איחור התפתחותי. שיטה זו פותחה עי דר מארק סונדבארג מארהב והיא נשענת על תוצאות מחקריו של ב. פ. סקינר לגבי שפה והתנהגות. מטפל VBA מיומן מתכנן ומבצע התערבות מוקדמת (ניתן ורצוי להתחיל טיפול בגיל מוקדם) בילד עם אוטיזם בכדי ללמד ולהשיג יכולות תקשורת. תכנית טיפול VBA מתרכזת ברכישת שפה ואבני דרך התפתחותיות של הילדות. אנו שואפים לרכישת שפה תקשורתית ולא דיבור פונקציונאלי בלבד. דוגמה לדיבור פונקציונאלי - תן לי...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 14
...האות ה - 11 רומזת לכף יד, לעשייה, וצורתה צורת כף יד קעורה. כאילו רואים את קוי המתאר של כף היד את האצבע והבוהן יחד. היא רומזת גם למקום שהוא מכוסה. היא רומזת לחיבור של המחשבה והחכמה אל צד המעשה. אפשר לראות את האות: כ כחיבור של 2 ידיים של י ועוד י אז נוצרה הבריכה של השפע, ונוצרה האות כ. אכן האות יוד ערכה 20 בדיוק כמו האות כ הנה המחשבה יוצאת אל הפועל. הכף היא גם הרחבה של האות: ב המסמלת: ברכה והברכה היא במעשי הידיים כפי שנאמר: וברכך ה א - להיך בכל אשר...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לזוגיות, אימון אישי לחיים, מנטור ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0540 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 01:06:40 - wesi4