ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יצירתי ✔יצירתיות - מבוא ✔יצירתיות היא יכולת מחשבתית המובילה את האדם להפקת תוצר מקורי בעל ערך. מושג זה... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨יצירתיות - מבוא
יצירתיות היא יכולת מחשבתית המובילה את האדם להפקת תוצר מקורי בעל ערך. מושג זה מהווה שדה מחקר בתחומים רבים, כגון: פסיכולוגיה, חינוך, סוציולוגיה, כלכלה, ניהול ועוד.

היצירתיות נשענת על גמישות מחשבתית שמאפשרת חשיבה רב - ממדית ורב - כיוונית. להבדיל מדפוסי חשיבה נוקשים ומקובעים המתנגדים לארגון מחדש של עמדות שונות, הגמישות המחשבתית יכולה להוביל לרעיונות חדשים או להמצאת דרכים חדשות להתמודדות עם סיטואציות שונות. מסיבה זו השימוש בחשיבה יוצרת למציאת פתרונות יעילים, רעיונות חדשים ומוצרים שימושיים, תורמת באופן משמעותי להתפתחות של האנושות. ההעזה לפרק דפוס חשיבה מקובלים ולבחון דברים בדרכים חדשות היא זו אשר זרזה את קידומו של המדע.

היצירתיות יכולה לבוא לידי ביטוי בכל אחד מתחומי העשייה של האדם. בהתאם לכך, התוצר של היצירתיות יכול להיות פתרון לבעיה, רעיון, המשגה, צורה אמנותית, תאוריה וכו'. יש הקושרים את ההומור עם יצירתיות משום שהוא דרך בלתי שגרתית ומקורית לראות דברים. ביסוציאציה היא הגורם המשותף ליצירתיות ולהומור. זוהי היכולת לראות דבר כלשהו ממספר זוויות שונות בו זמנית וליצור הבנה חדשה המתבססת עליהן.

היצירתיות מושפעת ממגוון משתנים, כגון: מצב רוח, אינטליגנציה, תרבות, מסורת, אופי, מוסכמות חברתיות ועוד.

יכולת היצירתיות משתנה לאורך החיים. בגילאי הילדות שלפני תחילת הלימודים, ישנה תקופה בה כל ילד שופע יצירה. אולם בחלוף השנים, נפגעת היכולת היצירתית כך שבסופו של דבר רוב האנשים הבוגרים אינם מפגינים יכולת יצירתית ורק אנשים מעטים בלבד נעשים בסופו של דבר לאמנים יוצרים.

האדם היצירתי

הליבה של היצירתיות היא היכולת להגיע לפתרון בעיה בכל תחום שהוא בדרך חדשה ומקורית. בהתאם לכך, האדם היצירתי הוא בעל גישה פעילה ויוזמת. הוא פתוח כל הזמן למידע חדש, יש לו סקרנות רבה והוא שואף להחשף לאתגרים והזדמנויות חדשים שהחיים מזמנים לו. הוא נהנה לחקור ולארגן מחדש אפשרויות שונות ללא חשש מכישלון ולהשתמש בפתרונות לא צפויים.

האנשים היצירתיים הבולטים ביותר מאופיינים ברצון לקרוא תיגר על המוסכמות. האדם היצירתי יגדיר בעיות בדרכים השונות מהמקובל. הוא יאסוף ויארגן מידע תוך שבירת מוסכמות ויגלה יחסים חדשים ומורכבים בין נתונים. הוא יראה יכולת גבוהה בבדיקת היתכנות של חלופות לפתרון לצורך שינוי יעיל של התוכנית המקורית והתאמתה למציאות המשתנה. תווי האישיות המאפיינים אנשים יצירתיים יכולים לסייע בהסברת חוסר הקשר שבין רמת היצירתיות של האדם להשגיו במבחני מנת משכל רשמיים.

לרוב היצירתיות מתבטאת בתחומים ספציפיים אשר בהם האדם היצירתי בקיא ומומחה, לכן היא אינה כושר כללי המצוי בכל התחומים.

פיתוח יצירתיות

מרכיב משמעותי של החשיבה היצירתית הוא בחינה חופשית של אפשרויות חדשות ללא חשש מכישלון. האדם היצירתי נשען על היסטוריה אישית שבה כבר פתר מספר בעיות בצורה יצירתית, באופן שגיבש אצלו ערך עצמי גבוה, מקור שליטה פנימי ותחושת מסוגלות גבוהה בתחום היצירתיות.

היצירתיות ניתנת ללמידה ולשכלול כאשר היא מוגדרת כמטרה מרכזית של תוכנית לימודים. אפשר לפתח את היצירתיות על ידי הפחתת המתחים והלחצים להצלחה מיידית, הכוונה ועידוד להעלאת רעיונות תוך הגברת הלגיטימיות עבור הצגת תשובות שטותיות או שגויות כחלק מתהליך של ניסוי וטעייה. האדם היצירתי פועל במציאות מורכבת היוצרת צורך ליצור ולאלתר. אך אם הסביבה תדרוש אתגרים ופתרונות, לא תהיה יצירתיות. לכן ללומד יצירתי צריכה להיות בעיה קשה לפתרון, אשר נתפסת בעיניו כאתגר אפשרי, כך שיהיה מודע ומתכוון לנסות לפתור אותה בדרך יצירתית.

כאמור, ניתן לפתח מיומנויות של חשיבה יצירתית באמצעות מתודולוגיות הוראה שונות. לדוגמה, מורים יכולים לפתח את היכולת היצירתית במסגרת למידת חקר. חלק מהשיטות לפיתוח יצירתיות אצל ילדים הן הרפתקאות למידה - פעילויות חווייתיות מתוכננות שמטרתן לכבוש את דמיונו של הילד (למשל עידוד חיפוש ומציאת פתרונות שונים ממספר זוויות התבוננות), להעמידו לפני אתגרים במגוון רמות, ללמדו נושאים חדשים ולהרחיב את הבנתו ואת מודעותו לעצמו ולסביבתו.

האימון חשוב לפיתוח היצירתיות משום שככל שמרבים לחשוב בצורה יצירתית כך היא הופכת להיות קלה ושופעת יותר.

כאמור, ההומור והיצירתיות מתבססים על חשיבה מקורית וקשורים זה לזה. בנוסף, מבחינה פסיכולוגית ההומור מסייע לאדם להתמודד עם מתחים בצורה נעימה ויעילה. באופן זה ההומור יכול להקנות לאדם את הביטחון הנחוץ לבחינת רעיונותיו באופן חופשי ויצירתי ללא חשש מכישלון. בהתאם לכך, נמצא ששמיעת הומור מגבירה את היכולת לחשיבה יצירתית.

מדידת יצירתיות

היצירתיות באה לידי ביטוי במקוריות של האדם וביכולת שלו למצוא הקשרים חדשים ומפתיעים. משום שהמושג יצירתיות הוא רחב למדי וניתן להתייחס אליו בקשרים תאורטיים שונים, נוצרו עבורו כלי מדידה מגוונים עבור גילאים שונים. מטרת מבחני אבחון היצירתיות היא בדרך כלל לצורכי סינון וסיווג בקבלה לעבודות שונות או קבלה לפקולטות (בעיקר בתחומי העיצוב). הכשרים הרלוונטיים ביותר לחשיבה היצירתית הניתנים למדידה הם כושרי היצירה הרב כיוונית, הנוגעים בהעלאת רעיונות כשיש חשיבות לגיוון (כמו בפתירת בעיות).

דוגמה לסדרת מבחנים המתמקדים בעיקר באיתור חשיבה מסתעפת לכל הגילאים לפי גילפורט:

מתן שמות לסיפורים

שימושים שונים לחפצים

משמעויות דומות

כתיבת משפטים

עשיית דברים מחומרים צורניים

חלוקת אותיות לקבוצות

בניית חפצים

אותיות סמויות

קישוטים

כל מטלה מוגבלת בזמן ומוערכת על שטף ויחודיות.

תהליך היצירה

התהליך היצירתי יכול להתייחס למספר מצבים:

רצף צעדים או שלבים אותם עובר אדם יוצר בעת הבהרת בעיה, עבודה עליה והגעה לפתרון.

השינוי התפיסתי המהיר או המעבר המתרחש כאשר מתעוררים לפתע רעיון חדש או דרך לפתרון בעיה.

טכניקות ואסטרטגיות בהם משתמשים בני - אדם יצירתיים, במודע או שלא במודע, על מנת לייצר רעיון חדש, שילובים חדשים או יחסים חדשים בין מרכיבים שונים, משמעויות או תפישות חדשות למצב או עצם, או העברה בין תחומים ונושאים שונים.

התהליך היצירתי על פי המודל של ואלאס

גראהם ואלאס הגה ב - 1926 מודל של תהליך יצירתי. מודל זה משותף לתהליך היצירה בתחומי המדע והאמנות.

הכנה: הבהרת המצב כולל ניסוח הבעיה, מחשבה על דרישות לפתרון טוב, איסוף וסקירת נתונים רלוונטיים.

דגירה: תקופת פעילות מנטאלית תת - הכרתית המתרחשת בזמן שהחושב עסוק בפעילות אחרת כלשהי.

הארה: גילוי פתאומי, שינוי פתאומי בתפישה, שילוב של רעיון חדש או "העברה" המייצרת רעיון חדש המתאים לדרישות הבעיה.

אימות: בחירת ואימות הפתרון (בדיקת היתכנות).

טעויות נפוצות בהבנה של היצירתיות

1.התפיסה אומרת שיצירתיות נמצאת בתחומים "יצירתיים", כמו אמנות, עיצוב וכדומה, אך למעשה יצירתיות היא בכל תחומי החשיבה: למרות השם המטעה שבמילה יצירה, אמנות, עיצוב וכו' אינם תחומים יצירתיים. זוהי טעות נפוצה שמקורה באי הבנת המושג יצירתיות. אלה הם תחומים - אמנותיים. כלומר, תחומים שבהם המטרה היא לעצב רעיון כלשהו בצורה גרפית, מוזיקלית, ספרותית או כל דרך אחרת המעבירה מסר כלשהו. למעשה, אמן יכול להיות מוכשר מאוד ולא יצירתי. יצירתיות היא היכולת לעצב במבנה לא שגרתי מסר או רעיון קיימים. פיקאסו היה אמן שגרתי בתחילת דרכו, כאשר השתמש במבני צורה מוכרים וידועים, ויצירתיותו באה לידי ביטוי בקוביזם וכן הלאה כאשר העז לתאר צורות ובני אדם בתבנית גרפית שונה מהמקובל. באותה מידה מהנדס יכול להיות מהנדס מוכשר ולחלוטין לא יצירתי כאשר יישם רעיונות או שיטות שלמד. היצירתיות שבו תבוא לידי ביטוי אם וכאשר ישלב רעינות ושיטות שקודם לא היה קשר ביניהם לכלל שיטת פתרון חדשה.

2.הסביבה היצירתית חשובה יותר מהכישרון היצירתי. אמנם יש כאלה שנולדים עם נטיות יצירתיות, כמו שיש כאלה שנולדים בעלי נטיות ספורטיביות. אך כמו שספורטאי שלא יתאמן כל הזמן יהיה פחות טוב מאשר אדם עם נטיות פחות ספורטיביות, אך שמתאמן באינטנסיביות ובחוכמה, כך גם אדם שנולד עם יצירתיות אך לא זכה לסביבה שתגרה אותה, עלול בסופו של דבר להיות יצירתי פחות ממישהו פחות יצירתי אך זכה לסביבה מעודדת יצירתיות.

3.יצירתיות בבית ספר ובעבודה לא יכולה להיות עניין לפרויקט חד פעמי, אלא עניין מתמשך. שתי דוגמאות בולטות הן חברות הנחשבות למובילות עולמיות ביצירתיות. האחת היא גוגל שכל עובד שלה חייב יום בשבוע לעבוד בפרויקט שהוא בוחר, מחוץ לעבודה הרגילה שלו. השנייה היא חברת האנימציה הממוחשבת פיקסר (יצרה את הסרטים צעצוע של סיפור, מחפשים את נמו ועוד) שמחייבת כל עובד שלה ללמוד 4 שעות בשבוע באוניברסיטת החברה.

יצירתיות לא קשורה לפרויקט מסוים ואינה נלמדת. יצירתיות היא תכונה שנרכשת ברוב המקרים במהלך הילדות והיא נעוצה בדבר הנקרא ביטחון במחשבה וגמישות קוגניטיבית. כאשר ההורים והמערכת שסביב הילד (גן ילדים, בית ספר בשנים ראשונות, העבודה של השמרטף / ית עם הילד וכו') מעודדים יצירתיות ומחשבה מחוץ למסגרת, הם מאפשרים לו לפתח גמישות מחשבתית. גמישות מחשבתית פירושה אי הקיבעון לרעיון או דפוס מחשבה אחר. היכולת לקבל מספר אפשרויות קיימות לפתרון בעיה מסוימת. למרות שהדבר נראה פשוט ליישום, ישנו קושי מסוים: משום שגם המשפחה היא מסגרת שמנהליה, קרי ההורים, מנסים להפעיל אותה לפי חוקיות מסוימת, משמע שחריגה מהמסגרת פירושה איום על שלמות המסגרת, מה שלרוב אינו מקובל במסגרת המשפחתית. נדרשת המון מחשבה ויכולת הורית (הכוללת סבלנות, פתיחות, ביטחון בעצמם וכו') כדי לאפשר את התפתחות היצירתיות של הילד.

קשר אפקט - יצירתיות

קיימות תאוריות שונות המנסות להסביר את הקשר בין אפקט חיובי / שלילי ליצירתיות.

קשר אפקט חיובי - יצירתיות

מצב רוח טוב יכול להגביר את היצירתיות. קיימות תאוריות הגורסות, כי יצירתיות יכולה להיות מושפעת מאפקט, בעיקר כיוון שאפקט חיובי גורם לתנודות קוגניטיביות אשר מגרות יצירתיות. עפ"י אייזן, לאפקט חיובי קיימות שלוש השפעות עיקריות על פעילות קוגניטיבית:

אפקט חיובי יוצר חומר קוגניטיבי נוסף אשר יכול לשמש לעיבוד נוסף, ובכך מגדיל את מספר האלמנטים הקוגניטיביים הפנויים ליצירת אסוציאציות.

אפקט חיובי מביא לתשומת לב לא מרוכזת (defocused) ולהקשרים קוגניטיביים יותר מורכבים, אשר מרחיבים את האלמנטים המשמעותיים לבעיה.

אפקט חיובי מגביר את הגמישות הקוגניטיבית, ובכך מגדיל את ההתסברות שאלמנטים קוגניטיביים מגוונים יהיו מקושרים אחד לשני.

תהליכים אלו ביחד גורמים לאפקט חיובי להיות בעל השפעה חיובית על יצירתיות.

חוקרים אחדים מציעים (ברברה פרדריקסון) שרגשות חיובים, כגון: שמחה ואהבה מרחיבים את הרפרטואר הקוגניטיבי והביצועי של אנשים: "חוויות בעלות רגשות חיוביים מסוימים גורמים לאנשים לנטוש תבניות התנהגותיות ידועות ולשאוף לדרכי חשיבה ומעשים חדשים, יצירתיים ולא מקובלים".

לפי מחקרים אחרים, רגשות חיוביים מרחיבים את מספר האלמנטים הקוגניטיביים העומדים ליצירת אסוציאציות (מרחב תשומת הלב) ואת מספר האלמנטים הקשורים לבעיה (מרחב הקוגניציה). אלה אותם היבטים של פעילות מנטלית, שלפי תורת האבולוציה, צפויים להוביל לשונות גבוהה יותר ובכך להגביר את ההסתברות ליצירתיות.

קשר אפקט שלילי - יצירתיות

מצד שני, ישנם חוקרים אשר מציעים שאפקט שלילי גורם ליצירתיות רבה יותר. למשל: נמצא קשר בין מחלות נפשיות ויצירתיות. במחקר על 1005 אנשים מובילים בתחומם ביותר מ - 45 תחומים שונים, ארנולד לודויג מאוניברסיטת קנטאקי מצא קורלציה דלה אך מובהקת בין דיכאון ויצירתיות. בנוסף, מספר מחקרים על אנשים יצירתיים מאוד וקרובי המשפחה שלהם, מצאו שכיחות גבוהה יותר של הפרעות נפשיות (בעיקר דיכאון ומניה - דיפרסיה) מאשר השכיחות שנמצאה באוכלוסייה הכללית.

קשר אפקט - יצירתיות במקום העבודה

כאשר דנים בקשר בין אפקט ויצירתיות בעבודה, בודקים האם מצב רוח טוב (או רע) או שינוי במצב הרוח חוזה יצירתיות, האם יצירתיות חוזה את מצב הרוח, האם אפקט ויצירתיות מתרחשים בו - זמנית. בעקרון כל האפשרויות האלה יכולות להתרחש. נמצא שלא רק שאפקט יכול להקדים יצירתיות, אלא שגם תוצאות יצירתיות יכולות לעורר אפקט. החוויה היצירתית בעצמה היא אירוע המתרחש במקום העבודה ובדומה לאירועים אחרים בהקשר ארגוני, היא יכולה לעורר רגשות. מחקר איכותי ואנקדוטות של הישגים יצירתיים באומנות ומדע, גורסים שלאחר תובנה יצירתית בדרך כלל נרגיש תחושת התעלות. לדוגמה, אלברט איינשטיין ציין בשנת 1907 את התאוריה הכללית של היחסות כמחשבה המשמחת ביותר בחייו. לעומת זאת, עדויות אמפיריות בנושא הן עדיין ארעיות. בניגוד לאפשרות של אפקט אינקובציה כמעורר יצירתיות, ההשלכות הרגשיות של יצירתיות צפויות להיות יותר ישירות ויותר מיידיות. באופן כללי, אירועים רגשיים מעוררים תגובות רגשיות באופן מיידי וחולף. אם ביצועים יצירתיים בעבודה הם אירוע רגשי עבור העובד היצירתי, השפעה כזאת ככל הנראה תהיה בולטת רק בנתוני אותו היום.

מחקר נוסף מצא מספר תובנות בהקשר של היחס בין יצירתיות ורגשות במקום העבודה. ראשית נמצא קשר חיובי בין אפקט חיובי ויצירתיות וחוסר עדות לקשר שלילי. ככל שהאפקט של האדם יהיה חיובי יותר ביום מסוים, כך תגבר החשיבה היצירתית שלו באותו יום וביום שאחריו, אפילו אם מנטרלים את ההשפעה של מצב הרוח ביום שאחריו. הייתה אפילו עדות להשפעה גם לאחר יומיים. בנוסף, החוקרים לא מצאו עדות לכך שאנשים היו יצירתיים יותר כאשר הם חוו גם אפקט חיובי וגם אפקט שלילי באותו יום. העדויות תומכות בקשר לינארי בין אפקט ויצירתיות: ככל שהאפקט של אדם יהיה יותר חיובי, כך תגבר היצירתיות במקום העבודה.

נמצאו 4 תבניות של אפקט ויצירתיות: אפקט יכול לפעול כמקדם של יצירתיות, כתוצאה ישירה של יצירתיות, כתוצאה עקיפה של יצירתיות, ואפקט יכול להתרחש באופן סימולטני יחד עם פעילות יצירתית. כך נראה שרגשות של אנשים והכרה יצירתית שלובים אחד עם השני במספר אופנים במהלך הפעילות במקום העבודה.

תפיסות של יצירתיות

קיימות שתי תפיסות של יצירתיות:

התפיסה המודרנית הרואה ביצירתיות כמצוייה אצל מיעוט של גאונים.

התפיסה הפוסטמודרנית הרואה ביצירתיות כמצוייה אצל כל בני האדם וניתנת לפיתוח.

שתי התפיסות רואות את היצירתיות בתחומי היצירה בלבד.
אנושות פסיכולוגיה קוגניטיבית פסיכולוגית ניסוי וטעייה חופש תרבות להעריך את עצמי יחודיות חשיבה שיטות לפיתוח איינשטיין יצירתי יצירתיות
פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה
פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה
... פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה איך אפשר למצוא פתרונות יצירתיים במהירות? כדי למצוא פתרונות יצירתיים ולשפר את היכולת לחשוב מחוץ לקופסה, אליעד כהן מסביר כי ישנם שני מסלולים עיקריים: מסלול ארוך ושיטתי ומסלול קצר ומהיר. בשיטה השיטתית והיסודית, התהליך כולל הגדרת הבעיה והנחות היסוד, ובחינה של כל הנחה לגופה כדי לראות אם היא נכונה או לא. במסלול הקצר והמהיר, שיתואר כאן בפרוטרוט, מעוררים יצירתיות על ידי התהליך של חשיבה לא הגיונית באופן מכוון. מדוע חשיבה לא הגיונית מפתחת יצירתיות? לפי אליעד כהן, מהות היצירתיות היא ביכולת לזהות את הפער בין ההנחות שאנו תופסים כמחויבות ומובנות מאליהן, לבין האפשרויות הבלתי שגרתיות שלא חשבנו עליהן קודם לכן. כאשר אדם נתקל בבעיה מסוימת, הוא ... דרך יעילה לשבור את הגבולות הללו היא לחשוב באופן מוקצן ולא הגיוני, אפילו דמיוני לחלוטין, כשלב מקדים. איך מתרגלים חשיבה יצירתית בעזרת רעיונות בלתי הגיוניים? השיטה המעשית שאליעד כהן מציע היא כדלקמן: תחילה, לקחת את הבעיה ולהתייחס אליה כאילו אין בה מגבלות של היגיון, פיזיקה או מציאות. לאלץ את עצמך או את האדם שאתה רוצה לעודד ליצירתיות להעלות לפחות 10 עד 20 רעיונות מוזרים, דמיוניים ובלתי אפשריים. לאחר שמציפים את המוח ברעיונות יוצאי דופן ובלתי סבירים, מחזירים את החשיבה לרמה ההגיונית, ובוחנים אילו ... ולממש באופן מעשי. למשל, אם אדם נתקל בבעיה כמו להכניס מקרר דרך דלת צרה, והוא מתקשה למצוא פתרון מעשי, ניתן לעורר את חשיבתו היצירתית על ידי שאלות כמו: מה היית עושה אם לא היית מוגבל בחוקי הפיזיקה או ההיגיון? האדם עשוי להציע פתרונות כמו פירוק המקרר לגורמים, הזזת המשקופים, יצירת קסמים שיכניסו אותו, ... חוזר להיגיון, הוא עשוי לגלות שפתרונות מסוימים כמו פירוק המשקוף או שינוי זווית הכניסה הם אפשריים ומעשיים. איך מעודדים יצירתיות אצל אחרים בקלות ובמהירות? כאשר רוצים לעורר יצירתיות אצל מישהו אחר בלי תהליך ארוך של ניתוח הנחות יסוד, אליעד מציע להנחות את האדם לחשוב תחילה באופן לא הגיוני וללא מגבלות. לאחר שלב זה, אותו אדם פתוח יותר לראות אפשרויות ... ממנו את הלחץ להיות מדויק, וכך לפתע מתגלות אפשרויות חדשות לתשובות הגיוניות. גם כאשר רוצים לעודד מבוגר או עמית לעבודה להיות יצירתי, ניתן להשתמש בטכניקה דומה, ולבקש ממנו להציע פתרונות הזויים ככל האפשר, ואז לחזור ולסנן את הרעיונות כדי למצוא משהו הגיוני. איך סרטים מצוירים יכולים לעזור לפיתוח חשיבה יצירתית? אליעד כהן מדגים את החשיבות של צפייה בסרטים מצוירים כדרך לפתח יצירתיות. סרטים מצוירים, בניגוד למציאות, לא מוגבלים באופן מלא להיגיון או לחוקי המציאות, ולכן הם מעודדים את הצופה להטיל ספק בתפיסות הרגילות שלו. הוא מציע לשאול בזמן הצפייה ... המיתוסים, שבה חוקרים ובוחנים תופעות מסרטים מצוירים ובודקים אם הן היו יכולות להתרחש במציאות, דבר שמגרה חשיבה ביקורתית ויצירתית גם יחד. הסבר נוסף ודוגמאות לפתרון בעיות יצירתי: אליעד מדגים שוב, שכאשר אדם ניצב בפני אתגר של שכנוע מישהו אחר, והוא נתקע בלי רעיונות הגיוניים, כדאי לו להעלות תחילה עשרות רעיונות מופרכים לחלוטין, ואז לחזור ולברור את מה שניתן לקחת למציאות. כך האדם משחרר את החשיבה שלו, מפסיק להרגיש תקוע ומגיע לפתרונות יצירתיים ואפקטיביים יותר. סיכום: הדרך המהירה והקלה להיות יצירתי לסיכום, אליעד כהן מדגיש שהדרך המהירה ביותר לפתח יצירתיות ולהגיע לפתרונות מקוריים היא לחשוב תחילה בלי מגבלות ובלי היגיון, לתת לדמיון להתפרע, ואז לחזור להיגיון ולברור את הפתרונות היצירתיים שמתאימים למציאות. השיטה הזאת לא רק יעילה אלא גם פשוטה להפעלה ומועילה לכל אדם שמבקש לשפר את החשיבה היצירתית שלו באופן יומיומי. איך לפתח יצירתיות? איך לחשוב מחוץ לקופסה? איך לפתור בעיות מורכבות? מהי מהות החשיבה היצירתית? איך להטיל ספק בהנחות יסוד? איך להגדיל את היצירתיות ולמצוא פתרונות יצירתיים? כדי להיות
צפייה בסרטים מצויירים, פיתוח חשיבה יצירתית, איך להיות יצירתי? איך לחשוב בצורה יצירתית? איך להיות יצירתי? איך לפתח יצירתיות? סרטים לילדים, סרטי ילדים, סרטי אנימציה
צפייה בסרטים מצויירים, פיתוח חשיבה יצירתית, איך להיות יצירתי? איך לחשוב בצורה יצירתית? איך להיות יצירתי? איך לפתח יצירתיות? סרטים לילדים, סרטי ילדים, סרטי אנימציה
... צפייה בסרטים מצויירים, פיתוח חשיבה יצירתית, איך להיות יצירתי? איך לחשוב בצורה יצירתית? איך להיות יצירתי? איך לפתח יצירתיות? סרטים לילדים, סרטי ילדים, סרטי אנימציה איך צפייה בסרטים מצוירים עוזרת לפתח חשיבה יצירתית? אנשים רבים שואלים את עצמם כיצד אפשר לפתח חשיבה יצירתית, להיות יותר יצירתיים, או לחשוב בצורה יצירתית יותר. אחת הדרכים שאליעד כהן מסביר עליה בהרחבה, היא צפייה בסרטים מצוירים וסרטי אנימציה. אליעד מדגיש שישנן דרכים שונות לצפות בסרטים, כאשר הצפייה יכולה להיות בזבוז זמן חסר משמעות, או שהיא יכולה להוות כלי יעיל לפיתוח יצירתיות וחשיבה יצירתית. מה ההבדל בין צפייה רגילה ליצירתית בסרטים מצוירים? כשאדם צופה בסרט רגיל או בסרט מצויר, יש נטייה טבעית לשפוט את ההיגיון של הסרט דרך מחויבים לוגיים ומציאותיים שיש לנו בחיים האמיתיים. בסרטים רגילים, העלילה בדרך כלל צפויה יחסית, ... מסוימים של התסריט. לכן, סרטים אלו לרוב אינם מאתגרים מספיק את החשיבה היצירתית. לעומת זאת, סרטים מצוירים מאפשרים למוח להשתחרר מהמחויבים הלוגיים הללו. דוגמה לכך היא סצנה בסרט מצויר שבה יורים על דמות פעמים רבות, והיא אינה נפצעת כלל. באופן הגיוני, זה לא מסתדר במציאות, אך ... - ההיגיון הזה פותח בפני הצופה את ההזדמנות להתרגל לחשיבה פחות מחויבת ויותר יצירתית. כאשר הצופה רואה משהו לא צפוי מתרחש בסרט מצויר, כמו חפצים גדולים שנכנסים לתוך קטנים, הוא לומד להטיל ספק במחויבים שהוא התרגל אליהם במציאות. איך הטלת ספק במחויבים מפתחת יצירתיות? אליעד מסביר שבעזרת צפייה בסרטים מצוירים, האדם יכול לשאול את עצמו בכל שלב מה עומד לקרות עכשיו, ואז לגלות שבסרט קורה דווקא משהו אחר לגמרי ממה שהוא ציפה. ההפתעה הזו גורמת לו לבדוק עם עצמו אילו ... אמיתיות, הוא לא יתעקש לפעול רק לפי ההיגיון המוכר, אלא ינסה למצוא פתרונות יצירתיים חדשים. הוא לא יתקע מול קיר בעבודה או בחיים, אלא יוכל לדמיין אפשרויות חדשות. מה החשיבות של הזדהות עם דמויות בסרט מצויר לפיתוח יצירתיות? עוד דוגמה שאליעד נותן היא התרגול של כניסה לתוך ראש הדמויות בסרט. הוא ממליץ לחשוב כיצד הוא עצמו היה פועל אם היה נמצא במצב של הדמות בסרט, ואז להשוות זאת לפעולה שהדמות בסרט עושה. אם הפעולה ... הפעולה הזאת בעצמו? השאלות האלו מאפשרות לו להיחשף לדרכי חשיבה חדשות ולפתח יצירתיות רבה יותר. התהליך הזה גם עוזר לאדם לפתח אמפתיה ויכולת להבין אנשים אחרים טוב יותר. אליעד מסביר שאחת הבעיות של אנשים היא שהם מתקשים להבין אנשים אחרים, כי הם מחויבים מדי לתפיסות העולם שלהם. ... מנקודות מבט אחרות. איך איזון בין הגיוני ללא הגיוני הופך סרט למעניין ויעיל ליצירתיות? סרט טוב, לפי אליעד, צריך לאזן בין דברים הגיוניים שהצופה יכול להזדהות איתם לבין דברים לא הגיוניים שמפתיעים אותו. סרט צפוי מדי הוא משעמם, ואילו סרט לא צפוי בכלל יכול להיתפס כמנותק לחלוטים ... איננה רק פעילות בידורית, אלא יכולה לשמש ככלי אימון רב - עוצמה לפיתוח חשיבה יצירתית, הטלת ספק במחויבים, שיפור היכולת לראות אפשרויות חדשות במציאות, והגדלת האמפתיה וההבנה כלפי אנשים אחרים. השילוב בין ההיגיון לחוסר ההיגיון, בין המחויב לאפשרי, הוא זה שהופך את הסרטים המצוירים לכלי בעל ערך עצום לפיתוח היצירתיות האנושית. איך לפתח חשיבה יצירתית? מה היתרונות של סרטים מצוירים? איך סרטים עוזרים לפיתוח יצירתיות? למה חשוב להטיל ספק במחויבים? איך לשפר יכולת אמפתית? ...
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית
... יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית מה הקשר בין יצירתיות למגבלות? יצירתיות היא היכולת להמציא, לשנות או ליצור משהו שלא היה קיים לפני כן, או להביא למצב חדש מתוך מצב מוגבל. על פי אליעד כהן, יצירתיות אמיתית נובעת מתוך מגבלות. מדוע זה כך? מפני שכאשר אין שום מגבלה, למעשה כל האפשרויות פתוחות, ולכן ... יצירה, כי היא לא מחדשת דבר. לדוגמה, אם לאדם יש את כל המשאבים, כל האפשרויות וכל היכולות בעולם, אז מה הוא בעצם יצר? במצב כזה, יצירתיות למעשה לא מתבטאת. היצירתיות, אם כן, נוצרת דווקא מתוך מצב שבו האדם מוגבל וצריך למצוא פתרונות חדשים כדי להתגבר על המגבלה. למה הרס בניין אינו נחשב יצירתי? אליעד מסביר שהרס של בניין הוא פעולה שלכאורה גם היא יצירה, כי נוצר מצב חדש שלא היה קודם. אך מדוע ... המצב לעומת הקיים. הרס, לעומת זאת, נתפס כהקטנת היכולת או הורדת המצב לעומת הקיים. לדוגמה, אם מישהו הורס בניין, לא יגידו לו שהוא יצירתי אלא שהוא יצר הרס. אך אם אותו אדם הורס בניין ישן כדי לפנות מקום לבניית בניין חדש, כן יגידו שהוא יצר משהו חדש. לכן, יצירתיות קשורה ישירות להגדלת יכולת או השגת מטרה חדשה מתוך המצב המוגבל הקיים. האם מגבלה יוצרת יצירתיות או קיבעון מחשבתי? האם מצבי מגבלה באמת גורמים לאנשים להיות יותר יצירתיים, או שהם גורמים דווקא לקיבעון מחשבתי? התשובה היא, שזה תלוי. לפעמים מגבלה יכולה לעורר פרץ של יצירתיות כי לאדם יש מוטיבציה גבוהה לצאת מתוך המגבלה ולשנות את המציאות שהוא נמצא בה. לדוגמה, כשלאדם רע מאוד במצבו הנוכחי, זה יכול להגביר את הדחף שלו לחשוב על פתרונות חדשים ויצירתיים. מצד שני, לעיתים מגבלות דווקא מגבילות את היצירתיות - במיוחד כשאדם ניסה מספר פעמים לפרוץ את הגבולות, לא הצליח, וכתוצאה מכך פיתח פחד מכישלון. במצב כזה, האדם יימנע מלנסות שוב ויהפוך למקובע מחשבתית. אליעד מדגים זאת על ידי כך שאם אדם מוגבל ומצליח לפרוץ את הגבולות, הוא מפתח יצירתיות, אך אם הוא מרגיש שהניסיונות שלו נכשלים שוב ושוב, אז הוא עלול דווקא לפחד מכישלון ולהפסיק לנסות. האם חופש מוחלט גורם לחוסר יצירתיות? כשלאדם אין מגבלות בכלל, לכאורה יש לו חופש מלא ליצור מה שהוא רוצה. אולם במציאות זה עלול להוביל ... סוף אפשרויות עסקיות, יתקשה להחליט מה לעשות ויהיה משותק מבחינת הפעולה שלו. במקרה כזה, דווקא הצבת מגבלות יכולה לעזור לו להיות יצירתי כי היא מאפשרת לו להתמקד, לצמצם את האפשרויות ולהתחיל ליצור מתוך הגבולות שהוצבו לו. יצירתיות בעסקים - למה חשוב לפעמים להגביל את עצמך? בהקשר העסקי, לעיתים דווקא הצבת גבולות ומיקוד במטרה מסוימת מעודדת יצירתיות. אליעד מביא כדוגמה אנשים שלא מצליחים לייצר משהו חדש או לקבל החלטות יצירתיות מפני שהם מוצפים ביותר מדי אפשרויות. כאשר מישהו אחר מציב להם גבולות או מיקוד מסוים, קל להם יותר להיות יצירתיים כי הם יודעים מה המטרה, ואז יכולים לחשוב בקלות יותר על אפשרויות יצירתיות במסגרת הגבולות הנתונים. הדוגמה שהוא נותן היא גם לגבי אנשים שמנסים לכתוב ספר או להרצות, אבל נתקעים ... הראש שלהם מתחיל לרוץ לכל הכיוונים ולכן הם לא מצליחים להתחיל ביצירה. דווקא כשיש גבול או נושא ברור, קל יותר להתמקד ולהיות יצירתיים באמת. האם תרבות דתית מעודדת יצירתיות יותר מתרבות חילונית? אליעד דן בהבדל בין היצירתיות בתרבות דתית ליצירתיות בתרבות חילונית. במבט ראשון, נדמה שאולי בחברה הדתית יש יותר
יצירתיות בעסקים, התמודדות עם לקוחות בעייתיים, ביצוע עסקאות בעייתיות, איך להיות יצירתי בעסקים? איך להתמודד עם לקוח בעייתי? איך לעשות עסקה בעייתית? אין עסקה לא טובה, אין לקוח לא טוב, מהי עסקה טובה? מהי עסקה לא טובה? מהו לקוח לא טוב?
יצירתיות בעסקים, התמודדות עם לקוחות בעייתיים, ביצוע עסקאות בעייתיות, איך להיות יצירתי בעסקים? איך להתמודד עם לקוח בעייתי? איך לעשות עסקה בעייתית? אין עסקה לא טובה, אין לקוח לא טוב, מהי עסקה טובה? מהי עסקה לא טובה? מהו לקוח לא טוב?
... יצירתיות בעסקים, התמודדות עם לקוחות בעייתיים, ביצוע עסקאות בעייתיות, איך להיות יצירתי בעסקים? איך להתמודד עם לקוח בעייתי? איך לעשות עסקה בעייתית? אין עסקה לא טובה, אין לקוח לא טוב, מהי עסקה ... לפי גישה זו, עסק מצליח הוא עסק שיודע לזהות מראש לקוחות בעייתיים ועסקאות לא טובות, ולהימנע מהם בצורה מוחלטת. הגישה השנייה שאליעד מציג היא גישה יצירתית יותר, שאינה מתבססת על בריחה מלקוחות או עסקאות שנראות בעייתיות במבט ראשון, אלא מחפשת איך להפוך אותן ... מרגישים מיד מי לקוח בעייתי ואיזו עסקה תהיה בעייתית. אבל במקום להשתמש בתחושת הבטן כדי להימנע מהעסקה לחלוטין, אפשר להיעזר באינטואיציה דווקא ככלי ליצירתיות, כלומר, לשאול את עצמנו: למה העסקה הזו נראית לי בעייתית? אילו תנאים צריכים להתקיים כדי שהיא תהפוך ... לוותר על העסקה. אך אליעד מדגיש שאפשר גם לחשוב אחרת: איך אפשר להפוך את העסקה הזאת למשתלמת גם עבורי וגם עבור הלקוח? למשל, אפשר לחשוב על פתרונות יצירתיים כגון למכור ללקוח מוצר פשוט יותר, להציע לו תנאי תשלום אחרים, או אולי להציע לו מוצר חלופי במחיר שמתאים לתקציב שלו. הגישה הזו דורשת יצירתיות, אך היא יכולה להפוך עסקה שנראית גרועה לעסקה טובה ורווחית. מדוע יצירתיות בעסקים תעניק לך יתרון על המתחרים? אליעד מסביר שעסק שיודע להפוך עסקאות בעייתיות לעסקאות טובות ולקוחות ... תבניות קבועות, כלומר, הם מוכרים רק ללקוחות שנכנסים בדיוק לתבנית שלהם. לקוח שנראה בעייתי או עסקה מורכבת נחשבים מיד ללא משתלמים. לעומת זאת, עסק יצירתי יודע להתמודד עם עסקאות מורכבות, ולכן לקוחות שבעיניי המתחרים הם בעייתיים, יבואו דווקא אליך. בצורה זו, היצירתיות מאפשרת לך לעבוד עם קהל יעד רחב יותר, ומגדילה באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה שלך. מדוע לקוחות בעייתיים ... הלקוחות הטובים ביותר עבורך. אך גם במצב כזה, אסור להיות מהיר מדי בלסווג לקוח כבעייתי או עסקה כלא טובה. גם אם יהיו לך המון לקוחות טובים, עדיין היצירתיות והיכולת שלך להתמודד עם הבעייתיים יעניקו לך יתרון עצום. לסיכום, כשאתה נתקל בלקוח או בעסקה שנראים בעייתיים, עומדות בפניך שתי אפשרויות מרכזיות: לברוח מהעסקה או מהלקוח הבעייתי. להיות יצירתי, לחפש איך להפוך את המצב הבעייתי לעסקה משתלמת וטובה. הבחירה ביצירתיות תביא לך יתרון תחרותי משמעותי ותגדיל את הצלחת העסק שלך בטווח הארוך. איך להתמודד עם לקוחות בעייתיים? איך להפוך עסקה בעייתית לטובה? יצירתיות בעסקים איך לזהות עסקה משתלמת? האם כדאי להימנע מעסקאות בעייתיות? שיטות יצירתיות למכירה איך להתמודד עם עסקאות לא טובות ולקוחות בעייתיים? שלום חברים יש שתי דרכים להסתכל על עסקאות לא ... עושים? שתי גישות אפשריות 1. לברוח מהעסקה - לומר לעצמנו: הנה, יש לי אינטואיציה טובה, אני סומך עליה, ולכן אני לא נכנס לעסקה הזאת. 2. לנסות להיות יצירתיים - לבדוק איך אפשר להפוך את העסקה לרווחית ולהוציא ממנה משהו חיובי. דוגמה מעשית נניח שיש לנו מוצר שמחירו ... שמתעניין בו, אבל יש לו רק 500 שקלים. האפשרות הראשונה היא לומר: הלקוח הזה בעייתי, העסקה לא משתלמת לי, עדיף לוותר. האפשרות השנייה היא לנסות לחשוב יצירתית ולשאול: איך בכל זאת ניתן להפוך את העסקה לרווחית כך שגם הלקוח יהיה מרוצה וגם העסק ייהנה? כוח היצירתיות בעסקים ככל שהעסק שלך יידע להפוך עסקאות בעייתיות לעסקאות מוצלחות, כך הוא יצליח יותר מהמתחרים שלו. למה? ... עסקאות למוצלחות. אז בפעם הבאה שאתה נתקל בעסקה שנראית בעייתית, יש לך שתי אפשרויות: לברוח - או לחשוב מחוץ לקופסה ולהפוך אותה להזדמנות. ככל שתהיה יצירתי יותר, כך תצליח יותר. לקריאה נוספת, חפשו מידע נוסף באתר האינטרנט EIP.co.il בנושאים כמו לקוחות בעייתיים, עסקאות בעייתיות, יצירתיות עם לקוחות ועוד. בהצלחה! ...
יצירתיות / חשיבה יצירתית - איך נוצרת יצירתיות? איך להיות יצירתי?
... יצירתיות חשיבה יצירתית - איך נוצרת יצירתיות? איך להיות יצירתי? יצירתיות. ממה היא נובעת? איך להיות יצירתי? יצירתיות גילוי פוטנציאל קיים והוצאה שלו מכוח אל הפועל. הוצאה מכוח אל הפועל גם ברמת הידיעה שלו. הפוטנציאל כולו טמון בשורש של כל דבר. השורש מכיל את הפוטנציאל כולו. ככל שהאדם קרוב יותר אל השורש, כך יכולת היצירתיות שלו עולה. ליצור לגלות אפשרות נוספת אלטרנטיבה נוספת שלא ידעו אותה קודם. ככל שהאדם קרוב יותר אל השורש, כך הוא קרוב יותר אל המקור של הפוטנציאל. המהות מכילה בתוכה את ... המעטפת החיצונית היא אחת מהאפשרויות הגלומות במהות. מהות אין צורה אפשרויות פוטנציאל יצירתיות. ככל שיש יותר אפשרויות, כך יכולת היצירתיות עולה. הצורה של הדבר מקטינה את כמות האפשרויות שלו. מסקנה: חשיבה מופשטת מובילה ליצירתיות. ברמה המעשית: כדי לשפר את היצירה, על האדם להתקרב אל השורש שממנו הכל נוצר. להתקרב אל השורש לנסות להבין את מהות הדבר שמסתתרת מאחורי המעטפת החיצונית. להתקרב אל השורש ... הפנימי יותר. ככל שהאדם קרוב יותר אל השורש, כך כמות האפשרויות שלו גדלה וכך יכולת היצירתיות גדלה. ככל שהאדם מתקרב יותר אל הפנימיות של עצמו מבין את עצמו יותר, כך גדלה כמות האפשרויות שלו להרגיש טוב ביותר מצבים. ככל שהאדם המדע מתקרב יותר אל הפנימיות של ... היגיון של המציאות, כך הוא מתקרב יותר אל הפוטנציאל של המציאות כמות אפשרויות גדולה יצירתיות.
איך לצאת מהמטריקס? איך לפצח את קוד האושר? סודות המציאות, איך להיות יותר חכם? סודות החיים, הבנת המציאות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, להיות יצירתי, להסתכל בשכל שיש בכל דבר
... יותר חכם? סודות החיים, הבנת המציאות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, להיות יצירתי, להסתכל בשכל שיש בכל דבר איך להסתכל בשכל שיש בכל דבר? הרעיון המרכזי שאליעד מציג הוא שהדרך לצאת מהמטריקס, לפצח את קוד האושר ולהיות יותר חכם היא להבין שיש שכל פנימי ונסתר בכל תהליך או דבר ... אומר שכדי להגיע לסודות המציאות האלה צריך לפתח הסתכלות חדשה ויצירתית, להסתכל על דברים מוזרים ולא אינטואיטיביים ולהבין אותם. כל אירוע חריג בעולם הוא פתח להבנה עמוקה יותר של המציאות והעצמי. מהי הדרך לפתח חשיבה יצירתית ומחוץ לקופסה? אליעד מסביר שהדרך להיות יצירתי ולחשוב מחוץ לקופסה היא לא להסתפק במבט שטחי אלא לחפש את ההיגיון הפנימי בכל דבר, גם במה שנראה לא חשוב או לא ברור. ברגע שהאדם לוקח אירוע או תהליך ומנסה להבין לעומק מדוע הוא קרה בדיוק כך ולא ... להרחיב את גבולות ההבנה והמודעות שלו. זו הדרך האמיתית לפתח חשיבה יצירתית, לפצח את קוד האושר ולהבין את המציאות כפי שהיא באמת. איך לצאת מהמטריקס? איך לפתח חשיבה יצירתית? מה המשמעות של סודות המציאות? איך לפצח את קוד האושר? איך להיות יותר חכם? איך לחשוב מחוץ לקופסה? מהו השכל שיש בכל דבר? ...
לשלוט בטוב וברע, לשלוט באושר, איך לחשוב חיובי? איך לשלוט ברגשות? חשיבה יצירתית, איך להיות יצירתי? למצוא יתרונות, למצוא חסרונות, למצוא את הטוב, למצוא את הרע, להפוך כל דבר, שיטת ההיפוכים
לשלוט בטוב וברע, לשלוט באושר, איך לחשוב חיובי? איך לשלוט ברגשות? חשיבה יצירתית, איך להיות יצירתי? למצוא יתרונות, למצוא חסרונות, למצוא את הטוב, למצוא את הרע, להפוך כל דבר, שיטת ההיפוכים
... לשלוט בטוב וברע, לשלוט באושר, איך לחשוב חיובי? איך לשלוט ברגשות? חשיבה יצירתית, איך להיות יצירתי? למצוא יתרונות, למצוא חסרונות, למצוא את הטוב, למצוא את הרע, להפוך כל דבר, שיטת ההיפוכים איך אפשר לשלוט באושר ולהפוך טוב לרע ורע לטוב? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשיטות מעשיות כיצד לשלוט בתחושות של טוב ורע, אושר וסבל, וכיצד לפתח חשיבה יצירתית שתאפשר לכל אדם להפוך את הטוב לרע ולהפוך את הרע לטוב, לפי רצונו. התפיסה הבסיסית ... מצבים אחרים). להפסיק לרצות להרגיש טוב באופן מוחלט ולהטיל ספק ברצון עצמו. ככל שמתרגלים יותר, היכולת להפוך רע לטוב וטוב לרע הופכת לאוטומטית וקלה יותר. מהי הדרך להגיע לחשיבה יצירתית מוחלטת? אליעד טוען שהיכולת להפוך כל מצב דורשת חשיבה יצירתית מוחלטת, שבה שום דבר לא נלקח כמחויב מאליו. הוא נותן דוגמה כיצד ניתן להפוך מחשבות ... ההיפוכים? התועלת העיקרית בתרגול שיטת ההיפוכים היא פיתוח יכולת שליטה מלאה ברגשות ובפרשנויות, והגעה למצב שבו האדם יכול באופן רצוני להרגיש טוב או רע. יתר על כן, תרגול כזה יוצר מוח יצירתי במיוחד, המסוגל לחשוב מחוץ למסגרות המקובלות ולהציע פתרונות ייחודיים למצבים בחיים. לסיכום, אליעד כהן מציע שיטה ברורה ומפורטת לשליטה באושר ובסבל, לפיתוח חשיבה יצירתית ולאימוץ שיטת ההיפוכים כדרך חיים המאפשרת לכל אחד לשלוט במצב הרגשי שלו בצורה מלאה ומכוונת. איך לשלוט ברגשות? מהי שיטת ההיפוכים? איך לחשוב בצורה יצירתית? מה ההבדל בין עובדה לפרשנות? איך להפוך סבל לאושר? כיצד לשלוט באושר? איך למצוא ...
קיבעון מחשבתי / חופש מחשבתי / יצירתיות / לחשוב מחוץ לקופסא - איך לצאת מקיבעון מחשבתי? איך להיות יצירתי?
... קיבעון מחשבתי חופש מחשבתי יצירתיות לחשוב מחוץ לקופסא - איך לצאת מקיבעון מחשבתי? איך להיות יצירתי? ובו יתבאר, איך מפרקים קיבעון מחשבתי? ואיך מגיעים לחופש מחשבתי וליצירתיות? איך לחשוב מחוץ לקופסא? מי שיתבונן יראה, כי קיבעון מחשבתי, חוסם את האדם להבין את הפוטנציאל הטוב שגלום במציאות. קיבעון מחשבתי, לא מאפשר לאדם לראות דברים בצורה אובייקטיבית. קיבעון מחשבתי, חוסם את יכולת היצירתיות של האדם. קיבעון מחשבתי, משאיר את האדם מאחור ובעבר ולא מאפשר לו להתקדם קדימה אל העתיד. קיבעון מחשבתי, הוא כמו ...
איך למצוא עניין בחיים? איך להיות יצירתי? איך לא להשתעמם? איך ליצור עניין? איך לפתח חשיבה יצירתית? אקסיומות, איך לשפר את החיים? מה לעשות כשמשעמם? איך לשאול שאלות? לשטוף כלים, ליצור משמעות
איך למצוא עניין בחיים? איך להיות יצירתי? איך לא להשתעמם? איך ליצור עניין? איך לפתח חשיבה יצירתית? אקסיומות, איך לשפר את החיים? מה לעשות כשמשעמם? איך לשאול שאלות? לשטוף כלים, ליצור משמעות
... איך למצוא עניין בחיים? איך להיות יצירתי? איך לא להשתעמם? איך ליצור עניין? איך לפתח חשיבה יצירתית? אקסיומות, איך לשפר את החיים? מה לעשות כשמשעמם? איך לשאול ... מהצורה החיצונית למהות הפנימית, עד שתגיע למשמעות המוחלטת. איך לא להשתעמם בחיים? איך לפתח חשיבה יצירתית? מה ההבדל בין שיפור יחסי לשיפור מוחלט? איך ליצור משמעות בכל ...
תרגילים להיות מאושר, הטלת ספק, להטיל ספק, לרצות את המציאות, לקבל את המציאות, לאהוב את מה שיש, לרצות את מה שיש, נוסחה להיות מאושר, איך להיות מאושר? איך להיות יצירתי? חשיבה יצירתית
תרגילים להיות מאושר, הטלת ספק, להטיל ספק, לרצות את המציאות, לקבל את המציאות, לאהוב את מה שיש, לרצות את מה שיש, נוסחה להיות מאושר, איך להיות מאושר? איך להיות יצירתי? חשיבה יצירתית
... מאושר, הטלת ספק, להטיל ספק, לרצות את המציאות, לקבל את המציאות, לאהוב את מה שיש, לרצות את מה שיש, נוסחה להיות מאושר, איך להיות מאושר? איך להיות יצירתי? חשיבה יצירתית מהי השיטה להיות מאושר על פי אליעד כהן? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלות איך להיות מאושר, איך לאהוב את המציאות, איך לרצות את מה שיש ואיך לפתח חשיבה יצירתית דרך הטלת ספק. אליעד מציג את הטלת הספק ככלי מרכזי שמטרתו לשפר ... בשינוי הרצונות שלו יכול אפילו לרצות את זה שנפל, או לקבל זאת בצורה חיובית. האדם יכול להחליט שכל מה שקורה לו הוא טוב. איך הטלת ספק עוזרת להיות מאושר ויצירתי יותר? אליעד מסביר שהטלת ספק היא שיטה שעוזרת לפתח גמישות מחשבתית. כשאדם מטיל ספק, הוא לומד לראות דברים בצורה אחרת ולמצוא פתרונות יצירתיים לבעיות. הטלת ספק מאפשרת לו: להגדיל את היכולת לשנות את ... כי היא מאפשרת לאדם להבין שהאושר לא תלוי רק במציאות החיצונית אלא בעיקר ביחס הפנימי שלו למציאות. היא מעניקה כלים להתמודד עם המציאות, לפתח חשיבה יצירתית ולהיות מאושר בכל מצב. איך להיות מאושר? הטלת ספק במחשבות איך לקבל את המציאות? שינוי רצונות חשיבה יצירתית איך לאהוב את מה שיש? איך לשלוט ברגשות? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יצירתי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יצירתי, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יצירתי, איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לאורח חיים בריא, מאמן לזוגיות, הכוונה אישית בנושא יצירתי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1582 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 06:01:29 - wesi4