ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






כיצד תזכור את מה שאתה לומד? כיצד לפתח חשיבה פרקטית ומעשית?
... תזכור את מה שאתה לומד? כיצד לפתח חשיבה פרקטית ומעשית? עליך להתרגל לעשות יותר ממה ... לצורך היישום שלו, תוודא שאתה מיישם אותו. אם תתרגל ליישם את כל מה שאתה לומד זה יפתח אצלך גם חשיבה מעשית, כי ברגע שאתה תתרגל ליישם ...
פיתוח יכולות קוגניטיביות לא יודעים חשיבה פרקטית איך לשפר את השכל כישורי חשיבה מיומנות שכלית איך לשפר את המוח פיתוח השכל
הארה - מכתב מעצמי לאני
... שאתה, כאני, כאישיות, כישות אישית, אינדבידואלית ומתפתחת אמור להשיג. זאת אומרת, אתה מניח שמטרת מסע החיים, או האבולוציה שלך, היא להשיג מושלמות מוחלטת או סופית. במילים אחרות: אתה מניח שיש יעד סופי שאתה אמור להגיע אליו. ובטח ... או שקראת בספרים. אבל לפניי שאתה ממשיך במסע ההתפתחות שלך לעבר מושלמות, הארה או הגעה הביתה, אני רוצה לשאול אותך: מי אתה? ואני גם רוצה לשאול אותך: מי אני? אני ואתה לא נפרדים, אבל זה יהיה גם לא מדוייק להגיד שאנחנו אחד. ... שניי צדדים של דבר אחד אבל אנחנו שונים - אתה מתפתח ואני לא. אתה מתפתח ואני כבר שלם. אתה מוכל בתוכי ואני לא מוכל בתוכך, אתה חלקי ואני השלם. אני מה שמודע לך, אני מה שרואה אותך ומקשיב לך בכל רגע ורגע. אבל משום שאני לא אני במובן שאתה מכיר את ... חופשי, משום שאני חופשי. אתה דפוס או תוכנה שמתפתחת. אני מפתח אותך וממשיך לפתח אותך עוד ועוד ללא סוף, רק משום שאני יכול וזהו המשחק שלי - לגלות את יכולותיי. מעולם עוד לא מצאתי סוף ליכולת שלי, ולכן, ככל שאני יודע את עצמי דרכך, אני אינטליגנציה אינסופית וחסרת מגבלות וההתפתחות שלך היא מה שמצביע על זה, עליי. דרכך אני מגלה מי אני, דרכך אני מתנסה ביכולות שלי בפועל. זה המשחק שלי, והוא רק הולך ונהיה יותר ויותר כיף ככל שאני מגלה את טווח היכולת ... לזהות שאני המודעות, שאני האנטליגנציה שבוראת ומפתחת את העולם הזה, אומר שאני האישיות, שאני האני, שאני הוא הכלי, שאני הוא הדפוס, שאני היא התבנית. אני מביט במראה ומשום שאני שוכח שהיא מראה, אני גם שוכח שאני לא הדמות שנשקפת ... הדרך הנכונה ללמוד ללכת. ובדיוק באותו אופן שבו מפתח תוכנה לא רוצה למחוק את התוכנה שפיתח רק משום שיש לה מגבלות, לא, במקום זה הוא ממשיך לפתח אותה. אבל ההבדל המהותי ביני לבין מפתח תוכנה או הורה שרוצה שהילד שלו ילמד ללכת הוא שאני לא מונע על ידי רעיון של יעד סופי כמותם, ולכן הסבלנות, החמלה וההבנה שלי הם חסריי סוף בהתאם. אני יודע שהפונטיאל שלך הוא אינסופי משום שהאנטליגנציה שאני, המפתחת אותך, היא אינסופית. ולכן, אני לעולם לא כועס עלייך או מאשים אותך בשום מגבלה או נפילה שלך, אני פשוט ממשיך לפתח אותך. ולפעמים אתה מסיק מסקנה מוטעית לחלוטין, משום שאתה שם לב שאני כל הזמן ממשיך לפתח אותך. אתה מניח שאני לא אוהב אותך כפי שאתה, שאני לא מרוצה ממך, ואתה פשוט טועה בגדול, אבל אני מבין את הטעות שלך... אני יצרתי אותה. ועכשיו, אני הולך לתקן ולפתח את התבנית הזאת בעצם מילים אלה. אז אני רוצה שתבדילו בין המודעות או האינטליגנציה השלמה שאתם לבין האני או האישיות (הכלי) שלכם. ואז כל המסע מתהפך, אז אתם כבר לא במסע בדרך ... שלמה שאנחנו היא באמת שלמה ואינה זקוקה לשום התפתחות. ומצד יש את הכלי, זהו האני שלכם (אבל למעשה כל האני הם שלכם), יש את ביטויי שלכם, את הכלי שלכם, והוא לעולם מתפתח ולעולם לא יגיע לסוף ההתפתחות. אל תצפו מן הכלי להגיע לסוג של סוף התפתחותי או מושלמות כי זאת טעות נפוצה וכואבת מאוד. תבינו שהכלי שלכם הוא לא אתם, אם כי לא נפרד ממכם. הוא מתפתח, זהו טבעו וזוהי הכוונה מאחוריו. המשיכו לפתח אותו כי זהו כל המשחק וזהו כל הכיף שלנו כאן! אבל, וזהו עוד אבל חושב מאוד, אל תתבלבלו בין עצמכם לבין הכלי, בין מפתח התוכנה לבין התוכנה, בין הרואה לבין ההשתקפות במראה. כי אז אתם לוכדים את עצמכם במלכודת הסטאטיות, כי אז אתם בעצם מסרסים את עצמכם או שמים את עצמכם בעמדה (אשלייתית) שבה אין לכם שום יכולת לפתח את הכלי, בדיוק כפי שההשתקפות במראה לא יכולה לזוז מילימטר אלא אם כן זה הרואה אותה זז (ובבקשה אל תתפסו למגבלות של המטאפורות... אלא תמשיכו לפתח אותן). וזה מביא אותי לחלק האחרון והוא השאלה: מהי התפתחות? ומה מביא להתפתחות? אחריי שענינו לעצמנו כאן על השאלה מה מתפתח ומה לא מתפתח , וראינו שהם אינם אותו האחד ועם זאת הם אינם נפרדים וזאת לא סתירה, אנחנו יכולים לעבור לשאלה של היחסים בין שניי אלה. היחסים הם שהאחד הוא ביטויי, השתקפות, השלכה או הקרנה של ... עם הכלי או הביטויי שלנו, מיד אנחנו יודעים מהי התפתחות ומה יביא לעוד הת
להזדהות אני מושלם לא אוהב בעיות משחקים שלמות למחוק את
כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הבטחון העצמי
... הלאה. אלו מחמאות הרסניות לביטחון העצמי של ילדיכם. למה מייחסים הישגים? אפתח בשאלה שמעלה אלפי קון בספרו החינוך שילדינו ראויים לו. למה היתם רוצים שילדיכם ייחסו את ההישגים שלהם - לכישוריהם, או להשקעה שהם משקיעים? אנסח אחרת. אם ילדיכם קיבל ציון ... שתי תפיסות בסיסיות שונות לאנשים. דואק קוראת להן התפיסה המקובעת, והתפיסה המתפתחת. אנשים שמחזיקים בתפיסה המקובעת, חושבים שהישגים נובעים מתכונות אופי. מחוכמה. מכריזמה. מאומץ. אי אפשר לפתח את התכונות הללו, רק להוולד איתן. ואם כך, מטרתם בחיים היא להוכיח את עצמם. להוכיח שהם נולדו עם התכונות הטובות. ורצוי גם להשפיל אחרים בדרך, כדי להוכיח שהם עצמם טובים יותר. אנשים שמחזיקים בתפיסה המתפתחת מאמינים בהתפתחות, בפיתוח כישורים. הם רוצים לבנות את עצמם ואת ההישגים שלהם. והם גם פתוחים לגדילה של אחרים - למה לא? אין הרבה מה להוכיח, יש מה לפתח. מורישים את התפיסות והתפיסות שלנו עוברות בירושה לילדינו, דרך ההתנהגות שלנו ודרך השפה שלנו. אם אנחנו אומרים לילד, אתה מוכשר, אנחנו מפתחים אצלו את התפיסה המקובעת. התפיסה שאומרת שיש דבר כזה אנשים מוכשרים, ויש אנשים לא מוכשרים, וכדאי להכלל בקבוצת המוכשרים. הוא צריך להוכיח את עצמו. כשלא יצליח, הוא ירגיש ... לי על השקעה, אני יודע מה להמשיך ולעשות: כשאני מצליח - להמשיך להתאמץ ולהתפתח, וכשאני נכשל - להמשיך להתאמץ ולהתפתח. אין הבדל גדול בין המקרים עבורי, והמשמעות לא גדולה כל כך של הצלחה או כישלון. המחמאה על כישורים כוללת בתוכה שיפוט בלבד. טוב או רע. ואין מה לעשות עם זה, רק לצהול לזמן ... הייתם נותנים לילד בכיתה שלכם שמתקשה בחשבון? והנה עצה שנתן ילד בעל תפיסה מתפתחת: תגיד, אתה מתייאש מהר? אתה חושב רגע ואז מפסיק? אם זה מה שקורה לך, אולי כדאי שתחשוב יותר זמן - שתי דקות אולי, ואם לא תצליח, אולי כדאי שתקרא שוב את השאלה. ואם גם אז לא ... לא מספיק. מהיום שהפסקתי לחשוב על עצמי כעל חכמה או לא חכמה, ורק לחשוב איך לפתח את עצמי עוד ועוד, התחלתי ליהנות הרבה יותר מהישגי. הם לא אומרים עלי דבר, רק כמה השקעתי בהם. בתור מאמנת, אני יכולה לספר לכם שיש הבדל גדול מאוד באיכות החיים של אנשים ... הם מתקשים מאוד לפעול בסביבה מאתגרת רגשית. אנשים שאוהבים אתגרים ואוהבים להתפתח, ולא עסוקים כל הזמן בתיוג עצמי של מוכשרים או לא מוכשרים, מוכנים לעמוד באתגרים שמשאירים אותי פעורת פה. למשל, לנסות לקבל משרת ניהול בכירה ביותר בתחום שבו אין להם מושג ... טוב. מה קורה כשמגיעים לנבחרת? התפיסה שלי הזו, שדואק קוראת לה התפיסה המתפתחת, עומדת למבחן יומיומי בקשר שלי עם בתי. היא מתעמלת בנבחרת התעמלות קרקע. לכאורה, מה יותר תחרותי מנבחרת? מה יותר מעיד על כישוריה או חוסר כישוריה, מאשר זכיה במדליה או אי ... המון. כמה חודשים אחרי שהתחלתי לחשוב על הנושא הזה של תפיסת עולם מקובעת או מתפתחת, אני בכלל לא מתמקדת בצד התחרותי של הנבחרת, או בכישורים שיש או אין לבתי כרגע. מבחינתי נבחרת היא פשוט מקום להתאמן בו הרבה. להתעמל הרבה. לזוז הרבה. לפתח כושר ריכוז ואומץ. לפתח עוד ועוד את תפיסת העולם המתפתחת, לפתח את הכישורים. לעמוד מול אתגר אחרי אתגר, וליהנות מהם. אני עקבית ביחס שלי להישגיה: שמחה כנה יחד איתה, וחוסר שבחים על כישוריה. רק שבחים על כך שהיא מתמידה להתאמן שבוע ... מעולם לא אמרתי לה חצי מילה על חשיבותו של ציון, או נצחון כלשהו, אלא רק על לפתח את יכולות הקריאה, הכתיבה והחישוב שלה. זה הדבר היחיד שמעניין אותי. הפיתוח. אבל בעולם המעשי, גישה כזו של פיתוח כישורים מביאה להרבה השגים. כי מטבענו, אנחנו פעילים, סקרנים, ורוצים דברים. אם אנחנו לא מבלבלים את עצמנו ואת ילדינו עם הסוגיות של חוכמה או טפשות, וכישורים כאלה ואחרים, ...
לרכוש ביטחון עצמי להפסיק להיות ריכוז הרגשה הילד שלי ביטחון עצמי נמוך חסר ביטחון עצמי הרגלים
הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות - ADHD - מבוא
... קשב, ריכוז והיפראקטיביות (באנגלית ADHD, נקראת בקיצור הפרעת קשב) היא הפרעה הנובעת מהתפתחות פתולוגית של מערכת העצבים המרכזית. תסמיני הליבה של הפרעת קשב הם קשיי קשב וקשיי ריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. עם זאת, לא כל התסמינים חייבים ... היפראקטיביות. הפרעת קשב היא תופעה שכיחה, המוערכת בכ - 5% - 10% מהאוכלוסייה. עקב טבעה ההתפתחותי, ברוב המקרים היא באה לידי ביטוי לראשונה בילדות, אך היא אינה חולפת עם ההתבגרות ומלווה את האדם לאורך חייו הבוגרים. בנוסף, הפרעת קשב מאופיינת ... הבוגרים של האדם, ולכן ניתן למצוא אותה בכל שכבות הגיל. הפרעת קשב אינה סטטית וקבועה אלא מתפתחת לאורך ציר הזמן - יש לה ביטויים מגוונים בגילאים השונים, בהתאם למכלול התכונות של האדם והסביבה בה הוא חי. עם זאת, מהלך ההתפתחות של הפרעת קשב ואופן הביטוי של התסמינים לאורך החיים לא ברור במלואו ונדרש למחקר נוסף. 50% - 70% מבני ה - 6-12 שההפרעה אובחנה אצלם יאובחנו כך גם ... בית ספר תיכון או להגיע ללימודים אקדמיים למרות ההפרעה. לעתים ההרגלים שאדם עם הפרעת קשב מפתח לעצמו על מנת לפצות על ההפרעה ולהסתירה, מונעים ממנו להכיר בצורך בטיפול ובחשיבותו. עם זאת, כיום יש עלייה בקרב מבוגרים הפונים לטיפול בקשיים שנוצרו ... מתחת לגיל שלוש שנים. ההבדל בין התסמינים הישירים לגורמים אחרים העלולים לפגוע בתפקוד התפתחות מהלכה של הפרעת קשב אינה מבוססת על גורם יחיד, אלא על מכלול גורמים ביולוגים, פסיכולוגים וחברתיים המעצבים את הסינדרום המלא. בהתאם לכך, אנשים עם ... היא טובה יותר. ניתן לתת מענה יעיל לקשיים משניים רבים על ידי הקניית אסטרטגיות למידה ופיתוח סגנון למידה מותאם. לדוגמה, את הקושי להתרכז באופן רציף לאורך זמן ניתן לעקוף על ידי עבודה עם הפסקות מרובות וקצרות, ניתן להקל על הצורך הרב בתנועתיות ... שתרופות ממריצות אינן יעילות בהפחתת הנטייה האימפולסיבית של אנשים עם הפרעת קשב. מבחינת התפתחות חברתית רמת האימפולסיביות נמצאה קשורה לקשרים בין אישיים חלשים של ילדים עם קבוצת השווים שלהם. קשיים אלו עלולים להוביל לתוצאות שליליות בעתיד. היפראקטיביות היפראקטיביות היא פעלתנות יתר (היפר=עודף, אקטיביות=פעלתנות). היא עשויה להתפתח כבר בשנים הראשונות לחיים ובאה לידי ביטוי במספר דרכים פגיעה באינהיביציה - יכולת דיכוי התגובה (Response inhibition), אשר מהווה מרכיב מרכזי בתהליכי ... (כמו מורים והורים) יכולים להיות מקור הגנה לילדים עם הפרעת קשב והמנוע שמניע את ההתפתחות החיובית שלהם, אם ידעו איך להכיל את הקושי ובו - זמנית לראות את הילד מעבר לקושי. תחלואה נלווית באופן כללי תחלואה נלווית או תחלואה כפולה הם מושגים ... סיבתי בניהם. הפרעת קשב מאופיינת בתחלואה נלווית משמעותית, כך שישנן לקויות פסיכולוגיות והתפתחותיות מגוונות אשר באופן תדיר מתקיימות איתה בכפיפיה אחת. אנשים בעלי הפרעת קשב לעתים קרובות סובלים גם מלקויי למידה, הפרעות שינה, דיכאון, חרדה, הפרעת ... עם הפרעת זו, יש לבדוק את האפשרות לקיומה. קשיים העלולים להיווצר בעקבות ADHD עקב טבעה ההתפתחותי של הפרעת קשב, ברוב המקרים הקשיים יבואו לידי ביטוי ראשוני בילדות. קשיים אלו עלולים להשליך על עתידם הרגשי, ההתנהגותי והאקדמי של הלוקים בה, לכן ... של החברה על הקושי לתפקד בהתאם לדרישות המערכת ולשמור על הגבולות במצבים מובנים עלולות לפתח בעיות התנהגות משניות. בגילאים צעירים בעיות התנהגות עלולות לפגוע בקשר שבין הילד להוריו. זאת משום שילד עם הפרעת קשב קשה הוא אתגר לא קל, הגורם ... להתערב במקרים אלו משום שהמורה עלול להתקשות מאוד להתמודד מול תלמיד בעל פעלתנות יתר, ולפתח כלפיו רגשות של כעס וניכור. מורים נוטים לאתר תלמידים בעלי הפרעת קשב עם תסמינים של היפראקטיביות ואימפולסיביות, משום שבפעמים רבות הם מפריעים למהלך ... מכיוון שהתסמינים של הפרעת הקשב מופיעים לראשונה בגיל הילדות הם יכולים להשפיע על ההתפתחות החברתית של האדם. בהתאם לכך, אנשים בעלי הפרעת קשב עלולים לחוות קשיים בחיי החברה והמשפחה, אשר כוללים בין היתר קשיים ביצירת מערכות יחסים, זוגיות ... שהם מנסים להתחבר לילדי הכיתה, אך מוצאים את עצמם נידחים ומכאן יסיקו שמתנכלים להם ויפתחו רגשות שליליים כלפי חבריהם לכיתה. בעיות חברתיות יכולות להיגרם גם בעקבות חוויות של כישלון, תסכול וחוסר אונים, ובעקבות דימוי עצמי נמוך. באופן זה ... התגובות השליליות ולצמצם את תדירותן. התחום הרגשי להפרעת קשב יכולה להיות השפעה על ההתפתחות הרגשית של האדם. כבר מגיל צעיר אדם הסובל מהפרעת קשב יכול להסתמן כילד שאינו ממצה את יכולותיו, דבר הגורם תסכול וצער רב לו ולסביבה כאחד. חוויות ... גורמת לחוסר מימוש של היכולת ולכן הדימוי העצמי ממשיך להפגע. להפרעת קשב ישנו אופי התפתחותי וכרוני. משום שהביטויים הראשונים של הסמפטומים מופיעים לרוב בגיל צעיר, ההשפעה שלהם על הפן הרגשי יכולה להופיע כבר בילדות. למשל, כאשר ילד מודע לכך ... תומכות ומקבלות יכול להקנות אמונה אופטימית בנוגע לאפשרויות ההתמודדות עם הפרעת הקשב, לפתח ביטחון ברצונם הטוב של האחרים לסייע ולבנות תחושה של מסוגלות עצמית להתמודדות. התחום האקדמי אחת הבעיות היותר בולטות אצל אנשים עם ADHD היא בעיית ... על ידי גורמים חינוכיים. טווח ריכוז קצר וקשיים בארגון ובקרה פוגמים ביכולת של התלמיד לפתח אסטרטגיות למידה. בנוסף, יכולת הזיכרון החיונית ללמידה נשענת על תהליכים רבים כמו קידוד, ארגון ואחסון מידע חדש, שליפה של ידע קיים, או בכל שילוב ... ד ילדים מודעים לרמת התפקוד שלהם ביחס לבני גילם. לכן, ילד עם הפרעת קשב נמצא בסיכון גבוה לפיתוח ערך עצמי נמוך בכל הנוגע ליכולותיו הלימודיות. הערכה עצמית נמוכה יכולה להוביל להימנעות מאתגרים ולחרדת בחינות, אשר מקשים על התלמיד לממש את ... שלו ובכך לאפשר לו חוויה חיובית של הסתגלות לחוקים ולדרישות של בית הספר. קשר חיובי המתפתח בין מורה לתלמיד בעל הפרעת קשב עשוי להוביל לירידה ניכרת בהפרעות התנהגות בשיעור ואף מחוצה לו ולקדם את התלמיד בהיבטים אחרים של חייו. המסר שמועבר ... לצד הפגנת אמון במאמצים הכנים של התלמיד ומתן תמיכה הולמת לקשייו הריאליים. כאשר מורה מפתח דפוס קשר חיובי ובטוח והמבוסס על אמון עם תלמיד כזה, הוא מסייע לו להיחלץ ממעגל הפגיעות והחשדנות שהיה נתון בו קודם. הבאה זו של שותפות מלאה עם החוויה ... הדבקת תוויות שליליות כבר עם התחלת הלימודים, משום שעלולה להיות לכך השפעה על כל המסלול ההתפתחותי העתידי. היועץ החינוכי הוא גורם זמין להנחיית הצוות החינוכי. אחד מתפקידיו הוא להעביר את הידע שיוכל לעזור לצוות בית הספר לקבוע עבור תלמיד מסוים ... מצב זה יכול להקשות בהמשך על ההשתלבות של אותו אדם בשוק העבודה ולהשפיע על היכולת שלו לפתח קריירה מקצועית. קשיים אלו באים לידי ביטוי כבר בשלב הראשוני של חיפוש העבודה ותהליך הקבלה. הם ממשיכים להשפיע על אופן התפקוד במשרות הראשוניות ... יכול להתפרש בעיני הזולת כאומץ הראוי להערכה. הרווח החברתי של נטייה זו יכול לגרום להתפתחות של אישיות מתגרה ומסתכנת. היעדר העכבות בשילוב עם חוסר הסבלנות המאפיין בעלי הפרעת קשב הופך אותם לאנשים אוהבי סיכון. הנטייה לנטילת סיכונים יכולה ... זאת בשל הנזקים האפשריים של הפרעת קשב להישגים בלימודים, לתפקוד בתחום החברתי והפסיכו - התפתחותי ונזקים פוטנציאליים לחברה. חייו של אדם הסובל מהפרעת קשב וריכוז אשר לא טופל משום שלא הוכר ככזה, רצופים כישלונות ותסכולים והישגיו לרוב נמוכים. ... אחים, מורים ועמיתים. הפחתה בהתנהגויות המפריעות לסביבה. שיפור ביצועים אקדמיים, כולל פיתוח יכולת למידה עצמאית, הגברת כמות העבודה, שיפור היעילות, הקפדה על דיוק והשלמת מטלות. שיפור בהערכה העצמית. יש לבחור ביעדים מדידים, מציאותיים וברי ... ויש צורך לקבץ פתרונות שונים כדי לשפר את איכות החיים והתפקוד של בעל ההפרעה. יש צורך לפתח טיפולים יעילים יותר בעלי השפעה מתמשכת. חלק מהפתרונות דורשני ולכן ההחלטה בדבר המדיניות הטיפולית המתאימה ללוקה בהפרעות קשב מסוגים שונים אינה פשוטה. ... הפרעת קשב אשר הסתכלו במראה בזמן שעבדו, תפקדו טוב יותר מבחינת התפקודים הניהוליים שלהם. פיתוח סגנון עבודה יעיל באופן טבעי אנשים נוטים לפעול כמו כולם בהתאם להיגיון המקובל ולציפיות של הסביבה. עם זאת, פעמים רבות דרכי הפעולה המקובלות בחברה ...
ילד משחק חוסר ריכוז דומיננטיות רגש מיני שחזור חסר ביטחון עצמי עימות
כלל המעבר באפיקי המחשבה - יצירת אופקים לנושא ידוע
... הנושא שאפשר לחפוף איתו הוא המתמטיקה שאפשר ללמוד איתו על הרחבת אפיקים או אופקים בנושא כלשהו. כשם שבמתמטיקה מתחילים בנושא אחד מתוך ידע בנושא קודם לנושא זה, כך יש לפתח נושא וזה כלל המעבר: אפיקים לפתח בכל נושא: 1 - הגדרה מדויקת של הדבר שאותו רוצים לפתח. 2 - מהן הסיבות שהדבר הוא כך ולא אחרת בצורה שונה. למשל רוצים לפתח את הנושא של איך לפתח נושא לצורך העניין, ניקח את המילה אפיק ונלך למילונאות: http: dor.writeme.co.il Milonaot.htm ומשם ניקח את ההגדרה, שזהו מעבר צר בין ... להמשיך. ועכשיו הגענו למושג כלל המעבר ואנחנו יכולים לקרוא לו נגזרת של המושג הקודם - אפיק. וכעת לאחר שקראנו את הנתונים נכון, אנחנו מגלים שבעצם גילינו את התשובה לפיתוח המיומנות החדשה של הפוסט הקודם וזהו למעשה האפיק של הנושא הזה. האפיק של הנושא איך לגלות אפיק לנושא הקודם וכן, איך לפתח את המיומנות של לאתר דברים מתוך הידע הקיים. משל א ב וג. א - פיתוח נושא לפי אפיק. ב - קריאת נתונים. ג - פיתוח מיומנות חדשה. ...
תשובה מחשבות להמשיך פיתוח מיומנות יודע את הכל אפשרות לימוד מיומנות
מה נותן לך מוטיבציה? מה מניע אותך?
... אותנו, לכוחות שגורמים לנו לפעול, למקורות של אנרגיה ומוטיבציה בחיינו. שנית, עלינו לפתח הרגלים שיאפשרו לנו לתחזק את עצמנו ולמלא דלק על בסיס קבוע ולא לחכות שנתקע על הכביש המהיר של החיים. ודבר חשוב נוסף, עלינו לפתח מנגנון שיסייע לנו לבצע מעברים מהירים יחסית בין ירידה לעלייה, כלומר מנגנון שימנע מאיתנו להיות למטה יותר מדי זמן. אומרים כי מוטיבציה זה לא משהו שנשאר. גם מקלחת ... גדול מאוד (אולי הגדול מכולם), למידה היא תכלית החיים. אנשים מצליחים מקפידים לפתח לעצמם מודל צמיחה ולמידה שיאפשר להם לעצור מדי פעם, להיכנס לתחנת דלק ולהטעין את עצמם בידע שייתן להם כוחות מחודשים להמשיך. ידע שיסייע להם לצמוח ולהתפתח. הם יודעים שככל שישחיזו יותר את הגרזן שלהם, הביצועים והתפוקה שלהם יעלו פלאים. אך לא מדובר בכל ידע וחשובה גם הדרך בה הידע הזה מועבר. הידע שאני מדבר עליו נקרא התפתחות אישית. לצערי זהו ידע שלא מלמדים במערכת החינוך הפורמאלית, אך אני מאמין שזהו הידע שיותר מכל ידע אחר יקבע את מידת ההצלחה שלכם בחיים. כיצד נוכל לשמור על מוטיבציה ... מוטיבציה גבוהה. 2.להיות מודע לכוחות שנותנים לי מוטיבציה (מקורות של מוטיבציה). 3.לפתח הרגלים שמאפשרים לי להיטען באנרגיה בעקביות (לשאוב כוח מתוך אותם מקורות מוטיבציה), ולשמור על ההרגלים האלה. 4.להקפיד על אורח חיים בריא (תזונה נכונה, פעילות גופנית, ... 6.להיות נוכח בכל פעולה ובכל מקום בו אתה נמצא - משמע לחיות כאן ועכשיו ברגע הזה. 7.לפתח מנגנון שיאפשר לי לעבור במהירות מרמה נמוכה של מוטיבציה לרמה גבוהה של מוטיבציה. אם ניקח את האנלוגיה של מוטיבציה כדלק, אז הצעדים ניתנים להמחשה בקלות: 1.לדעת למה ...
חוויה דאון פשוט מצבי רוח לעשות משהו להגשים חלום להגשים בלי מוטיבציה
איך לתקשר עם התבונה האינסופית? חלק ט'
... שלמה. לרוב, הוא יגיע בצורת רעיון או כיוון כלשהו שבאמצעותם תוכלו להשיג את מבוקשכם. ואז, תצטרכו להפעיל נוסחה פשוטה: לרשום - לפתח - להכין תוכנית פעולה - לפעול - ומהר! וכעת, ארחיב על כל אחד מ - 5 השלבים: 1. למה לרשום? ראשית, אם לא תרשמו את המסר שמגיע מיד איך שהוא מגיע, רוב ... שניות לעשות משהו בנדון. הרישום הוא ההתחייבות הראשונה שלכם לעשות את זה ויכפיל פי 10 את הסיכויים שתעשו את זה. 2. מה זאת אומרת לפתח? כמו שכבר ציינתי, במרבית המקרים המסר שיגיע הוא זרע של רעיון, זה כמו עובר. הוא דורש זמן ואנרגיה מחשבתית בשביל להתפתח . לאחר שרשמתם את המסר הראשוני, עליכם לגלגל אותו בדמיון שלכם, לפתח את הרעיון. אתם ודאי תמצאו את עצמכם מוסיפים עוד פרט ופרט, כמו ילד קטן שמרכיב פאזל. הילד מסתכל על התמונה הסופית של הפאזל אשר מופיעה על הקופסא של ... עוד חלק ועוד חלק, ולאט לאט החלקים מתחברים, דברים נעשים ברורים וחדים יותר, זה מתקשר עם זה וההוא מחובר להוא. זה מה שנקרא לפתח ולגלגל רעיונות. 3. למה להכין תוכנית פעולה? אני תמיד אומר שתוכנית הפעולה היא חלק בלתי נפרד מהפעולה. תוכנית הפעולה היא תוכנית המימוש, בלעדיה לא יהיה ... ואת השלבים שבדרך. כמו כן, היא תפרט את המשאבים (הפנימיים והחיצוניים) העומדים לרשותכם, את מה שחסר לכם ואת מה שתצטרכו ללמוד, לפתח ו או להשיג, ואת האנשים והגורמים שבהם תצטרכו להיעזר. תוכנית הפעולה תנקוב גם במכשולים שעליהם יהיה עליכם להתגבר בדרך למימוש. תוכנית הפעולה כמובן תכלול ...
הרגשה לא מצליח תסכול הכל אפשרי חוויה מטרות להשיג לקבל החלטות
בודהיזם - ההצגה הקצרה על קמָה
... מה מזיק ורע? מה ראוי לגינוי? מה חסר אשמה? מה צריך לפתח? מה לא צריך לפתח? אילו סוג של מעשים יובילו אותי לנזק וסבל לטווח הארוך? אילו סוג של מעשים יובילו אותי לרווחה ואושר לטווח ארוך? בשל ביצוע מעשים כאלו לאחר מותו הוא מופיע ביעד אומללות, ביעד עגום, ... מה מזיק ורע? מה ראוי לגינוי? מה חסר אשמה? מה צריך לפתח? מה לא צריך לפתח? אילו סוג של מעשים יובילו אותי לנזק וסבל לטווח הארוך? אילו סוג של מעשים יובילו אותי לרווחה ואושר לטווח ארוך? בשל ביצוע מעשים כאלו, לאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח, אפילו בעולם ...
הבדלים מוות גהינום אמונה חמלה חיים ארוכים ברכות צורות
מה מסתתר מאחורי המילה הצלחה? חלק ב
... האמונה. מעולם לא פגשתי אדם מצליח שלא מאמין בעצמו. הצלחה דורשת מאיתנו לפתח מערכת אמונות מתאימה, כזו שמכילה אמונות חיוביות שנמצאות במתאם עם המטרות והחלומות שלנו. אמונות שמשרתות אותנו ומקדמות אותנו לעבר יעדינו. עלינו לזכור שאנחנו לא משיגים את ... עלינו בראש ובראשונה להאמין שאנחנו הצלחה ולראות את עצמנו כהצלחה. עלינו לפתח אמונה חזקה ואיתנה, כזאת שתעמוד בפני משבי הרוח, המכשולים והאתגרים שבדרכנו. אמונה עיוורת לא תחזיק מעמד, היא תתפזר עם משב הרוח הראשון ותתפוגג עם הופעתו של המכשול הקטן ... שמבוססת על הבנה והערכה. למה אני מתכוון כשאני אומר הבנה והערכה? על מנת לפתח אמונה חזקה בדבר מה, עלינו להעריך אותו ולהבין אותו. בואו ניקח לדוגמא את עצמנו, על מנת לפתח אמונה חזקה בעצמנו, עלינו להבין ולהכיר את עצמנו כמה שיותר טוב, כמו גם להעריך את עצמנו. ככל שנעריך את עצמנו כבעלי ערך גבוה יותר, כך נאמין יותר בעצמנו. האמונה שלנו ... נמצאת עמוק בתוך המוח הלא מודע. אחד המכשולים הגדולים והכמוסים ביותר בפיתוח אמונה בהקשר של הצלחה, הוא שאנחנו עלולים להגיע למצב שבו אנחנו מאמינים ברעיון מסוים ברמה מודעת, אך ברמה לא מודעת רעיון אחר לגמרי שולט בנו. כלומר, ייתכן שברמה מודעת ...
הערכה החלטות הערכה עצמית גבוהה אמונה חיובית להאמין בעצמו מה זה ערך עצמי ערך עצמי נמוך לשנות את האמונה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לפתח
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לפתח, איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לפתח, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להצלחה, טיפול אישי מומלץ, אימון אישי לחיים בנושאי לפתח - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 22_05_2025 השעה 20:20:43 - wesi4