... להם לתפוש את עצמם כאנשים כושלים, עליך להיזהר מלגרום להם
לטעות הרבה יותר מאשר הם שגו קודם. כאן כמובן מתעוררת השאלה כיצד יכול להיות שביקורת שאתה נותן לילדיך לעצמך (במידה והיא נכונה) תגרום להם להיות גרועים יותר מאשר ... כך היא הצורה והתוכן של הביקורת שנאמרת. ניקח לדוגמה ילד עשה
טעות כל שהיא והתנהג בצורה לא ראויה. ביקורת חיובית המבנה שלה הוא כדלהלן: שלב א - יש תמיד פתיחה ומעטפת חיובית מול הילד ולא כעסנית. תמיד הביקורת תתחיל במשהו ... אחרים יהיה לו את הדימוי העצמי החיובי שלו שימנע ממנו לעשות
טעויות אחרות. גם במקרה הספציפי הנוכחי, אתה בונה לו עבור עצמו תדמית חיובית, אתה ממקד אותו בעשייה חיובית ובשיפור בלבד. דיבור כזה של חיובי גורר חיובי הוא דיבור בונה. לעומת זאת משפט כמו אתה טיפש, אתה עושה
טעות נוראה, תפסיק לעשות דבר כל כך רע כאשר במקום לומר לו תעשה משהו חיובי אתה אומר לו אל תעשה משהו רע, משפט כזה הוא משפט הרסני, כי אתה בעצם גורם לילד שלך ... הורסות את ההערכה העצמית שלו, מה שיגרום גם להתדרדרות שלו
לטעויות ולשגיאות נוספות. ביקורת שלילית מייאשת את הילד וגורמת לו לפקפק ביכולת שלו להיות טוב, כי היא בעצם משדרת לו שהוא חלש, טיפש כיוב. היא לא גורמת לו לרצות להיות טוב ...