תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - א... הקיבול. מהו המשפך שיכול להבטיח את יציקת הדמיון אל תוך התודעה מבלי שיבוזבז מהדמיון הזה אף טיפה? - מסגרת חשיבה, זהו שם המשפך. לשמעון משפך טוב, לראובן פחות משוכלל, ויש כאלה שאין להם שום משפך והדמיון שלהם מתבזבז פשוט ... אל המרחב הפתוח האין - סופי... והרי זוהי פעולה תקנית שמהותו כאדם הרשתה אותה, ולכן היה עליו לבנות מסגרת חשיבה שניתן לצקת דרכה את דמיונו האדיר אל תוך התודעה שלו, ולהאדיר בזאת את תודעתו עד למימדים שהדמיון שלו יקבע... פעולת חשיבה מופשטת זו פתחה בפניו את הצוהר לאין סוף... בעגה שלנו ניתן להגיד שאברהם הלך על גדול! הוא ביקש לתודעתו ... דמיון וגם תודעה, אך אין לנו את הכלי הנכון שמחבר ביניהם, אין לנו את המשפך הנכון, חסרה לנו מסגרת החשיבה הנכונה. מסגרת החשיבה מחברת אומנם בין הדמיון לתודעה, אך בפועל היא מחברת בין הטבע לאדם ומקשרת ביניהם. העדרותה או אי - תקניותה ... אותות פגומים ומבולבלים, ולא נותר סיכוי לקשר שלנו עם הטבע, אנו מתנתקים... עם זאת, כל עוד נעדרת מתודעתינו מסגרת החשיבה, אנו נמשיך להתאים את תודעתינו הפגומה לטבע ולחברה עימו בכוח הזרוע. במילים אחרות - נמשיך להתכחש לחוקי הטבע. אלה ... האותות התקניים לבין הפגומים. הוא גילה למעשה את האותות התקניים ואת דרך שידורם ובזאת מתגלמת גדולתו, לעיניו נגלתה מסגרת החשיבה הנכונה שעשה בה, הלכה למעשה, שימוש יאה והעניק באמצעותה לדמיונו מעוף... הוא שידר את רצונותיו ומאווייו לטבע והצליח לעשות ... הוא גם הצליח לכרוע ולנתק קשר עם הטבע, ואף לשדר לו אותות פגומים ומבולבלים... ברגעים האלה נעדרה מבינתו מסגרת החשיבה הנכונה. כמוהו ככל אדם, וברגעי השפל היה עליו להתאים את תודעתו הפגומה לטבע ולחברה עימו בכוח הזרוע, אברהם אבינו, ... אותות וקיבל מציאות, והוא זוכר כאור היום את האותות הללו ואת המציאות שהתהוותה בעקבותם, הוא מריח עדיין את מסגרת החשיבה ששידר באמצעותה את אותותיו, אזי למי להטות אוזן - לזיכרונו ולמידע האמין והתיאורטי שבאמתחתו (כדוגמת המידע שאני משדר לכם ...