... תלוי? הנה חלק מהגורמים המשפיעים על רמת ועומק תאור של המציאות בשפה מילולית: מצב פיזיולוגי - האם הראייה תקינה, רמת ההבחנה בפרטים. מצב מנטלי - האם
החשיבה מופרעת עי בלבול, מצבי רוח: כעס, שנאה, תשוקה. השפעה של רמת ... שנזכור שיש לחושים האחרים השפעות על תהליך זה ויש להביא השפעות אלו בחשבון. החושים הרלוונטיים הם: הראיה (תהליך הקריאה), השמיעה (תהליך הבנת דיבור)
וחשיבה (דיבור פנימי ומניפולציות מילוליות). האלמנט השני אותו אנו ... המנטלי של האדם. הידע מתגבש מרגע הלידה, וממשיך בתהליך זה עד המוות. כך האדם הוא תוצר של התרבות, האקלים, אוכל, הסביבה, המצב הכלכלי, ההורים - כל
החשיבה של האדם היא תוצאה של כל זה. האם המושג ידע או זיכרון הן קונספט ... רובנו חושבים במושגים של זמן. הזמן הוא תנועה - מכאן לשם. ישנו זמן כרונולוגי - הזמן שייקח להגיע מירושלים לתל - אביב, וישנו זמן מנטלי (פסיכולוגי) של
חשיבה - המחשבה היא תנועה, המחשבה היא זמן. תפיסת הזמן מושתת על
חשיבה - העבר אינו קיים אלא במחשבותינו בלבד, וכך גם העתיד. ההווה - ... (מראות, צלילים, וכו) לקונספטים ולכן כללים אריתמטיים לא חלים עליהם ואין להם דבר אתם. לכן, עלינו לבחון את התהליך - את התנועה - את ההתנהגות, של
החשיבה והתודעה בזמן ניסיונות פענוח השפה. שימוש במודל תיאורטי עם כל ... (או שניהן) - כיוון שפעולה היא אחת - אין בה אמביוולנטיות. כך נוצר קונפליקט בין הרעיונות לפעולה, וכל זאת על בסיס ידע. קונפליקטים אלו יוצרים מבנה
חשיבה פרגמנטי, מקוטע, שבור. זיכרונות כואבים וזיכרונות משמחים ...