... תקנים אלו מוגדרים במערכת היחידות הבינלאומית ומתוחזקים על ידי
ארגוני תקנים לאומיים כגון: המכון הלאומי לתקנים וטכנולוגיה (National Institute of Standards and Technology) בארצות הברית. שיטות אלו מיושמות גם כאשר יוצרים ... מערכות מידע ובסיסי נתונים: אחת המטרות של מערכת מידע היא לספק
לארגון תובנות עסקיות המאפשרות לו למקסם את היכולות שלו פנימית או אל מול הלקוחות אותם הוא משרת. התובנות העסקיות המתקבלות ממערכות המידע מתורגמות להחלטות על ידי המנהלים
בארגון. החלטה שגויה תגרום
לארגון לאיבוד כיוון ולבזבוז של משאבי כסף וזמן, שהם קריטיים בסביבה התחרותית בה אנו נמצאים היום. על מנת שמערכות המידע יוכלו לספק את היכולות הללו הן נשענות במידה רבה על מחסן נתונים (Data Warehouse)
ארגוני, המכיל את המידע הנאסף מהמערכות השונות
בארגון. התלות במידע נכון ומאומת מובילה למסקנה
שארגון מושתת לא רק על הנכסים הפיזיים, האנושיים והאינטלקטואליים הנמצאים ברשותו אלא גם על תשתיות מידע יציבות ומכאן גם הקריטיות של איכות הנתונים הנמצא במחסן ... הנתונים. עקביות וסטנדרטיות (Consistent and Standards) -
בארגון עם נתונים איכותיים, כל המידע חייב להיות מובנה באותה צורה, על בסיס סטנדרטים שנקבעו ברחבי
הארגון כולו וכך ליצור עקביות פנימית בין הנתונים. שלמות (Integrity) - הצגה תמונת נתונים מלאה על הישויות בהם המידע עוסק. נכונות ומהימנות - עקביות לוגית ... ללא חזרות מיותרות - כל ערך יהיה ייחודי ויחיד מסוגו. בבוא
הארגון לטפל בנושא איכות המידע עליו לעבוד, למעשה, בשני מישורים: המישור הראשון הינו המישור
הארגוני - תרבותי הנותן מענה לאופן שבו
הארגון מגדיר את החשיבות של הטיפול באיכות הנתונים, והמישור השני הינו המישור הטכנולוגי המאפשר את הטיפול באיכות הנתונים בצורה יעילה וחסכונית לאורך זמן. במישור
הארגוני יש לטפל בנושאים
הארגוניים הבאים: סביבת עבודה - אנשים, טכנולוגיה ותהליכים
בארגון. טיפול באיכות הנתונים - זיהוי ותיקון הסיבות לכשלי מערכת הנתונים
בארגון. הגדרת תהליכים לניהול שינויים וניהול הידע שקיים
בארגון. כימות התועלות אל מול הזיהוי והתיקון. בנייה והגדרת תוכנית איכות נתונים
בארגון שניתן לקיימה. הגדרת גורם
ארגוני שאחראי על איכות הנתונים. הטיפול במישור הטכנולוגי משלים את המישור
הארגוני ומאפשר ביצוע בקרת איכות הנתונים בצורה יעילה. הפעילות במישור זה מאופיינת על ידי ארבעה שלבים: הגדרה - הגדרת מהות הבעיה והנקודות הקריטיות בתהליך. ... פעילות בקרה לטיפול בנתונים. כדי לטפל בבעיות איכות הנתונים על
הארגון לנהל תהליכי בקרת איכות נתונים בצורה שוטפת. לאופי תהליכי בקרת התהליכים מספר גישות שניתן לחלק לשתי גישות עיקריות: הגישה הראשונה - בודקת את הנתונים ללא ... דרישות המחוקק (רגולציה) הן לשמירה מתמדת על איכות הנתונים
בארגון - דרישות הממונה על שוק ההון, המפקח על הבנקים וכדומה. ממחקרים רבים ומניסיון מצטבר
בארגונים בהם הוטמעו פרויקטי איכות נתונים וטיוב נתונים, ההערכות הן כי נתונים באיכות גבוהה יכולים לחסוך לשפר את התוצאות העסקיות עד כדי 15-25% ממחזור הפעילות של
הארגון. למרות זאת, כיום בעיית איכות הנתונים קיימת
בארגונים רבים.
ארגונים רבים דיווחו על בעיות חמורות והפסדים משמעותיים הנובעים מנתונים שגויים או בלתי ניתנים להשגה. כל פרויקטי ה - ERP,CRM
בארגונים כוללים שלב של הסבת נתונים. הדבר נכון גם למקרים של מיזוג מערכות או מעבר למערכות ייחודיות חדשות
לארגון. בכל מקרה כזה, יש חשיבות קריטית לאיכות הנתונים בתהליך ההסבה. בעולם העסקי והתפעולי של ימינו, נתונים הם הבסיס והתשתית עליה נבנות וממנה נגזרות כל ההחלטות העסקיות, השפעתם היא מיידית על תוצאות הפעילות של
הארגון ולכן יש צורך להקפיד על איכותם, דיוקם ונכונותם ...