... ותקשורת
ארגונית מעצימה תקשורת מעצימה משמעה דפוסי דיבור והקשבה התומכים ומחזקים את הדובר והמקשיב כאחד. במאמר זה אני מבקש להצביע על הכיוון אל תקשורת כזו
בארגונים, ומניסיוני כמנחה תהליכי שינוי
ארגוני בעזרת אמנות ההקשבה, ניתן לשפר ולחזק דפוסי תקשורת מעצימה במערכות יחסים בתוך צוותי ... מנהלי משאבי אנוש, אנשי הדרכה - כמו גם בישיבות צוות וניהול ובכל מפגש מקצועי ואישי. על מנת לבנות דפוסי תקשורת מעצימה
בארגון עלינו לאמץ כמה ערכי ליבה: 1. בחירה בפרדיגמה של אנחנו - רצון ותמיכה בשיתופי פעולה, ... אמון במקום פקפוק. סקרנות במקום דעה קדומה. הבנת הזולת במקום להגן על דעותיי. 6. מעורבות מובילה לאחריות - כשנותנים לאנשים
בארגון מקום ואחריות והם מרגישים שקולם נשמע - הם מעורבים יותר ובעלי מוטיבציה ואחריות ... הסתה והשפלה. ייעצת - מתן עצות מבלי שהתבקשנו. דיבור סרק - ללא תכלית מיקוד ומטרה. וכחנות - הצורך להיות תמיד צודק. תקשורת
ארגונית היא בסופו של דבר תקשורת בין אנשים. ישיבות צוות וניהול, מתן שרות ללקוחות, מכירת מוצרים והדרכת עובדים - כולם אפקטיביים במידה שדפוסי התקשורת מעצימים ומשרתים את שני הצדדים. על מנת לפתח ולשמר
בארגון תקשורת מעצימה ראוי לשמור על כמה כללים: התייחס תמיד ברצינות לדובר - גם כשהוא משעמם ... מוכנות להשתנות, אותנטיות וגמישות. זהו תהליך מתמשך שראוי לו שיתחיל בהנהלה ויחלחל לכל הדרגים מתחתם. החדשות הטובות הן שכאשר
ארגון מתחיל בתהליך של תקשורת מעצימה - התהליך מדבק ומהדהד לאנשים נוספים
בארגון ומחוצה לו, ובנוסף מביאים האנשים דפוסים מעצימים של תקשורת למערכות היחסים שלהם בבית, במשפחה ועם חברים. תחושת הגיבוש והשייכות
לארגון גדלה, האנשים יצירתיים ובעלי מוטיבציה גדולה יותר, מתחים פנים - אירגוניים מתפוגגים ... נינוחה יותר וההחלטות שמתקבלות מחזיקות זמן רב יותר מכיוון שלאנשים יש תחושה שהיו שותפים אמיתיים בהחלטות - שהקשיבו להם. כל
ארגון הוא מעין גוף אחד בעל אברים שונים העובדים יחדיו. יכולתם לעבוד בסינרגיה והעצמה ...