... זהות מזויפת לה קראנו עצמי. בהתחלה היה רק אני אחד שמאוחד עם הכל. ילד קטן הרי לא יודע שיש אני ואחר. הוא לעולם לא חושב - הנה אמא באה להניק אותי בחלב ואני מבסוט!. מבחינת
התינוק כל החוויה שחווה היא האני שלו - יש רעב או יש שובע. יש קור או חום. נעים או לא נעים. אני זה
התינוק שנושם או בוכה, אני זה השד שממנו החלב יוצא, אני זה מי שיונק את החלב, אני זאת הרוח הקרה מבחוץ, אני זה הקור, אני זה האיש שמסתכל עלי ברחוב. הכל זה אני. מתי שהוא
התינוק יוצר את העצמי כדי לשרוד. עליו לתקשר ולהתנהל בחברה בה הוא חי. עליו להתאים את התנהגותו לאימא כדי לשרוד אחרת אולי לא יקבל אהבה, מזון או שינה. הוא לומד מייד שעליו לחייך כדי לקבל תגובה אמפאתית או להיות בשקט כדי שאבא לא יצעק וכדומה.
התינוק מפצל את עצמו לשניים אני ו עצמי. העצמי הוא האני החברתי הניתן לשינוי והתאמה אשר חייב לציית לאני כדי להתאים ... הינקות, בה הדרך היחידה לדאוג להישרדותו של הפרט הייתה באמצעות שינוי העצמי על ידי אלימות, ביקורת וטרור נפשי. אלו נבעו מהזנחה הורית או יחס אמביוולנטי ולא עקבי של ההורים
לתינוק שהכריח היווצרותו של אני ביקורתי, אלים ומניפולטיבי (מקרבן) ועצמי סופג (קורבן). מנגנון מושלם שמותאם בצורה ...