... על עצמך? בפרט שאפילו בשכל שלך אתה יודע שזה לא נכון, כי גם באחדות אתה יכול לכעוס. שאלה: נכון, אבל אולי לא הייתי מרגיש כעס. אליעד: זה משהו
פנימי לפני הכעס, זה משהו לפני התחושה של האני. כשאתה כועס יש לך שתי חוויות, האחת אתה חווה את קיומך, והשנייה אתה חווה את קיומך ... מאחור, אלוהים שמעלי, לכן זה שרוצה את כל המציאות הוא לא הראשון, כי הראשון נמצא לפני האני רוצה, לפני ההפרדה שבין האני לרוצה, לכן יש אלוהים
פנימי יותר, שהוא לפני הכל, עוד שהאני והרוצה היה אחד. קודם לשאלה שלו, למי אתה מתכוון שאתה אומר אני? אם אתה מתכוון רק לאני אליעד, אז ... את סך כל האפשרויות. כי אתה באמת סך כל האפשרויות. שאלה: האם זאת חוויה אחת? אליעד: כן, כן, כן, יש שולחן שהוא חיצוני לי, יש אני שזה הבסיס
הפנימי של הכל, הכי
פנימי, ויש את האלוהים שהוא המציאות שלפני הכל, אבל זה עדיין לא אחד. יש את המקום והזמן שאני חלק מהם, ויש את האני שלפני המקום והזמן, ... למה כל דבר קיים, אז תהנה, אבל אתה לא נהנה מהלבוש החיצוני, אמנם אתה נהנה מהלבוש החיצוני, כי בפרקטיקה אתה רוצה אותו, אבל אתה נהנה ממשהו
פנימי יותר, מהחוויה
הפנימית של הדבר. שאלה: למה רבי נחמן עושה הפרדה בין צדיק ללא צדיק? אליעד: הוא לא עושה הפרדה, כולם עושים הפרדה, הוא מדבר איתך ... מבין שהכל אחד אז הרחמנות נתפסת אחרת. שאלה: אם אדם מרחם בחיי היום יום, בגשמיות. מה זה מעיד עליו? אליעד: זה לא מעיד, כי החיצוני לא מעיד על
הפנימי. אתה רוצה להסיק מהלבוש החיצוני על
הפנימי. שאלה: מה אתה עושה? אליעד: אני למשל מרחם על הגוף שלי ואוכל, אין בעיה בזה. שאלה: אבל כאשר אנשים מרחמים בשכל רגיל? אליעד: לזה ...