התפתחות באמצעות הכנת מאכלים פעילות הבישול והאפייה בבית או בגן עם ילדים צעירים הוא נושא רחב והכרחי לשם לימוד, תרומתו וחשיבותו רבה להתפתחות תקינה של הילד בכל התחומים, זוהי פעילות חשובה שמעשירה את הילדים בכל תחומי ההתפתחות ולכן מומלץ לתכנן יחידת זמן קבועה לפעילות זו בבית או בגן, מומלץ לקיים לפחות יום אחד בשבוע פעילות של הכנת מאכלים כמובן שנתאים את המתכון לגיל וליכולת של הילד.. יתכן שרק ... אישיות כשבבסיס תהיה הידיעה שהפעילות היא חיונית והכרחית להתפתחותו הכוללת: הקוגניטיבית (הכרתית), לשונית, רגשית, חברתית ומוטורית. קימת הסכמה רחבה שההתנסות הוא אמצעי תואם
התפתחות חשוב עבור הילדים לגבי שחרור מתחים בחייהם. פעילות זו משפרת את יכולת ההתרכזות של ילדים וכן מפחיתה חוסר מנוחה. חייבת להיות התאמה בין סוג הפעילות לגיל הילד. כאמור כל סוג ... בהכנת מאכלים שהם מתחת או מעל ליכולותיו או שאינם מתאימים לרמה ההתפתחותית שלו משום שדרישות גבוהות מידי עלולות ליצור תחושת כישלון, כמו שאי אפשר לצפות מילד שיתעסק בהכנת מאכלים הנמוכים מיכולותיו משום שהעדר האתגר ישעמם אותו. בשני המקרים הילד ... ביצה) התנסויות אילו מעשירים את יכולתם המילולית שפתו של הילד
מתפתחת הוא לומד מושגים הקשורים להכנת מאכלים. (לאפות, לבשל, להדיח לערבב, לבחוש, נוזל, מוצק, קר, חם, ללוש, מחוספס).. לפעילות הכנת המאכלים תרומה להתפתחות הגופנית של הילד,
לפיתוח מיומנויות מוטוריות עדינות וגסות
ולפיתוח קואורדינציה בין אברי הגוף השונים. הילדים משכללים את מיומנויות הידיים שלהם, תוך שהם מבצעים פעילויות כמו: קילוף, מריחה, סחיטה, הקצפה, קליעה, חיתוך, ערבוב, לישה ועוד. ככל ... חזקות, המעוררות סקרנות, יוזמה, פעילות, גירוי חושי ומכאן להתפתחות ולמידה. -
פיתוח עצמאות ואחריות אישית. - התנסויות באוריינות מגוונות. - הזדמנויות לחינוך ערכי וחברתי: חינוך לאיכות סביבה ולאיכות חיים חינוך לעזרה הדדית, להתחלקות, לשותפות ולכיבוד זכויות ...