... אפקטים, אקשן, רומן, דמויות, עלילה, כל מה שקורה בסרט, חמוד ומתאים לסטריאוטיפים המודרניים. אך דרך הסרט הזה, אפשר לבחון נושא חשוב: היחסים בין המינים: מה גורם לנו
להיפתח לאהבה? מה יוצר בנו את התחושה הזו הנפלאה, השמחה, המקבלת, כלפי אדם אחר? מה שאנו קוראים אהבה, זה הרגש המתעורר בנו כלפי אדם שנראה לנו... מה? תחושה שאותו אדם... מושלם? מושלם ... את הדרך להגיע לקיום גבוה יותר. אנו פתוחים ללמוד מאחרים כיצד ניתן לחיות מתוך שפע, אהבה ושמחה במקום לחוות מחסור פחד ודאגה. יפה. ואיך נעשה הלימוד הזה? איך קוראת ההתפתחות? כמו בסרט הזה וכמו באחרים.. אנו מוצאים ממי נוכל ללמוד! שוהים במחיצתו עד שנוכל ליישם את הלימוד בעצמנו, או שאנו מוצאים את הדרך ליהנות מהיכולות שלו על בסיס קבוע, מבלי שנצטרך ... ללא פחד, ולכן מסוגל לרתום את כל הידע והיכולת שברשותו לקידום האמת הערכים שלו, האושר, ההגשמה שלו. כשאנו פוגשים אדם כזה, נרצה להיות בחברתו, כדי ללמוד ממנו. כדי
להתפתח. וכך עובד למעשה המנגנון המקדם את האנושות. המנגנון המאפשר
התפתחות. הבחורה.. מייצגת בסרט את האדם
המתפתח: בעלת פחדים, חרדות משתקות, חוסר ידע, חוסר ניסיון, חשדנות. היא מבולבלת, מאוהבת בהרפתקאה, בריגוש.. נהנית מתחביבים שנחשבים גבריים (שיפוץ רכבים), עומדת על זכותה לעצמאות.. נועלת ... מספיק, היא מתמסרת ונהנית להיות מובלת על ידו. בכל פעם שניתקל באדם שמציע לנו ידע יכולת גבוהה יותר שנרצה להשיג, נחוש כלפיו הערכה ואפילו אהבה, כגודל התרומה שלו להתפתחות שלנו. נכון יותר לומר, כי נהיה בתחושה של אהבה שמחה אמון ביטחון בנוכחותו. עם הזמן, היות ובכל פעם שנראה אותו נחוש תחושות אלו, נייחס אותן לנוכחותו, נאמר שאנו אוהבים אותו, במקום להבין שאנו במצב של אהבה, כשהוא מגיע, כי נוכחותו פותחת אותנו למצב הזה. אם נחקור לעומק, נראה שאנו
נפתחים לחוש שמחה ואהבה, או הרמוניה עם אדם ספציפי, בשל תנאים מסוימים שנוצרים, למשל, אנו נותנים בו אמון, אנו חשים שהוא מקבל אותנו כמו שאנו, שאין ממנו ביקורת כלפינו, שהוא נותן לנו ... לנו תחושות דומות (על הציור הגננת כותבת: לאמא הכי הכי בעולם.. ). כך שהאהבה, אינה פונקציה של אדם אחד בו זמנית בהכרח, אלא פונקציה של איפשור שקיים בתוכנו לעצמנו.
התפתחות רוחנית נפשית, היא הדרך להרגיש כך עם עצמנו, ללא תלות באנשים ספציפיים. הסרט מראה מהלך של בניית יחסים - התקשרות רומנטית בין גבר ואישה אך המבנה נכון לכל יחסים שיש בהם
התפתחות, כולל יחסים טיפוליים (עם מטפל, מורה רוחני וכד): בתחילת הדרך נבנה האמון, תנאי בסיסי ללמידה. דרך הרפתקאות שונות נעשית הלמידה, גם אם באופן סמוי, ולבסוף, מגיעים לשלב בו התלמיד ... אחד מול השני. עמדה הכוללת אמון, שמחה וחופש בחירה (with me, without me.)., וזו עמדה, שבאמת מאפשרת לאהבה להיות נוכחת. המצב המתואר בסוף הסרט, גבוה יותר מבחינה התפתחותית, משום שכל אחד מהצדדים נמצא בחופש, ומשקיע השקעה רגשית בשני. מבחורה בלונדינית מבולבלת, שלא יודעת אם להאמין בו בהתחלה, ואם ללכת אחריו, הפכה July להיות אישה שבוחרת בגבר שלה, ... המקור לאנרגיה הפנימית, המחייה, מקור שהוא זמין לכל אדם, ולא מוגבל, לא מושקע מאמץ כלל מצד מעצמות המצהירות כי הן פועלות לטובת אזרחיהן. לא מושקע מאמץ בחקר האהבה, לא
בפיתוח היכולת להגיע לאהבה בקרב אנשים. ממשלות עדיין רואות באהבה עניין למשוררים. תפיסה זו רחוקה מן האמת מרחק יום ולילה. אם הייתה מוגדרת האהבה כאנרגיה, כמשאב לאומי, היינו עדים למציאות ... היצירה, ההמצאה, על שמחת הקיום המשותף ועל פתרונות לאחדות ולשלום. במדינה כזו ניתן יהיה לנתב משאבים שהופנו לאכיפה, שיפוט ולשיטור, להתמודדות מול חשדנות ופחד, לטובת
התפתחות אישית נוספת. עד כי השקעות בתחומי לוחמה, תהיינה מיותרות. כך מכל מקום, תאפשר רמת קיום גבוהה יותר. אך בלי קשר לרמה הלאומית, הדרך פתוחה ברמה הפרטית, לחוות את יתרונות ההתפתחות כל אדם בעולמו. להרחבה בנושא יחסי גברים נשים בתקופתנו: www.hitpatchut.com index.asp?module=articles&catId=9&artID=40 ...