אימון משפחתי - שיקום הסמכות ההורית... בת שנתיים וחצי, צועקת ובוכה, כאשר לא מקבלת את מה שרוצה ואחיה הגדול נאלץ לוותר לה. יאיר בן 5 מסרב לישון במיטתו. שי בן 15 גונב כסף מאמו, חוזר הביתה בשעות מאוחרות, ומסרב לקבל את מרות הוריו. ההורים חוששים כי שותה ומשתמש בסמים. הורים רבים, פונים אליי בבקשה כי אשנה את התנהגות ... בן משפחה כמושפע וכמשפיע על המערכת המשפחתית ועל כן נדרשת עבודה מערכתית עם הילד וההורים: ראשית, יש לבחון את המסר הסמוי שבהתנהגות. הגישה יוצאת מתוך נקודת הנחה כי, הדרך העיקרית שבה הילדים מתקשרים עם הוריהם, הינה באמצעות התנהגות. אם כך, בבחינת המסר הסמוי אנו נשאל את עצמנו - מה התנהגות הילד מנסה לספר לנו, על עצמו ועל יחסיו עם הוריו. למשל, ... מספר לנו כי פוחד? מחפש תשומת לב? מבטא צורך של ההורה בקרבה לילד, או משקף קושי בתקשורת. לאחר הבנת המסר הסמוי נוכל להגיב בצורה נכונה לצרכי הילד. בעבודה עם ירדן (בשילוב משחק, אומנות ושיחה) ובמפגשים עם ההורים, הבנו כי ... בזמן ייחודי של קריאת סיפור עם אחד ההורים, מה שנתן מענה לצורך של ירדן, בתשומת לב. לאור נתינת מענה למסר הסמוי, נפסק סירובה של ירדן ללכת לישון. שנית, בניית סמכות הורית מחודשת - סמכות הורית נבנית כאשר ההורה מתייחס ... שאחותו מקבלת מאביו (הכעס הסמוי על הקשר בין אחותו לאביו, התבטאו אצל ירון בהתנהגות של חוסר משמעת). לאחר שהובן מסר סמוי זה, הן על ידי ירון והן על ידי אביו, חיים החל מקדיש זמן ייחודי לירון. במקביל, נקבעה שעת ... את השני. וכך השיבו לעצמם את סמכותם כהורים. אם כך, המודל המשפחתי מאפשר לעבור מדפוס התנהגות - התנהגות (הילד מסרב להכין שיעורים ולכן אצעק עליו) לדפוס המסר הסמוי (הילד מסרב להכין שיעורים כי מתוסכל? חושש מכישלון? מחפש תשומת לב מהוריו?). מה שמאפשר לתת מקום לצרכי הילד, לצד השמת גבולות ...