...
וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים
ומטפלים - 7 פרק 5 כיצד לעזור לילד להתקדם כהורים נדמה לנו ... ולמקום בו הוא נמצא (הרחבתי על כך בפרקים הקודמים) ומצד שני להיות פתוח לעולם באופן כזה ששיטות
טיפול שונות (מוכחות יותר או פחות) יובאו לידיעתך עי מחקר מתמיד שלך, שאילת שאלות ופגישה עם הורים אחרים ואנשי
טיפול שיכולים לכוון אותך לעוד מקורות ידע לגבי שיטות
הטיפול שיכולות לעזור לילדך. כאשר פעלתי כך כמות המידע ... חשוב להבין שאתם לא יכולים להתמודד עם כל הצרכים של הילד לבד. צרו לעצמכם רשת תמיכה רחבה וחזקה של
מטפלים מקצועיים שיטפלו בלקויות מסוימות של הילד תוך כדי כך ... או כמשפחה יקל עליכם מבחינת העומס הפיזי, הנפשי והכלכלי. אם אתם בשלב הראשוני של בניית תכנית
טיפולית ועדיין אין לכם מספיק שעות
טיפול בשבוע ואתם מרגישים ששעות השהיה שלכם במחיצת ... תוכלו לשחק עם הילד באופן שנכון לשניכם. 2.ישנם ילדים שנראה שאינם מסוגלים לשבת רגע אחד. בנוסף
לטיפול בליקוי זה דרך
מטפלים כמו
טיפול בספורט, רכיבה, שחיה ושיטת ורדי אפשר לרכוש ... למשל הילד עשוי להשמיע קולות בכל פעם שהוא רואה דבר מה שמעניין אותו. מכאן כבר אפשר להמשיך,
בטיפול התנהגותי למשל, משום שברור לנו שיש משהו שהילד מתעניין בו, כלומר יש לו מוטיבציה פנימית כלשהי שאפשר לרתום אותה לעבודת תכנית
טיפולית. לכן התבוננות ושימת לב מרוכזת וחסרת פשרות בילד מצד ההורים, המנחה
והמטפלים היא הבסיס לכל. קודם כל התבונן בילד, אחרת לא ... את הלוח חלקו כך: מה אני עושה היום? אני מרגיש אני רוצה הצמידו את התמונות המתאימות לפעילויות
והטיפולים באותו יום. אפשר לחלק חלק זה לבוקר, צהרים ... בכלל מחווה של חיבה, אם הילד מסוגל להכיל אותה, מביאה איתה הרבה מאד למערכת היחסים. 26.כשאתם
בטיפול עם הילד, בעיקר בתקופת
הטיפול הראשונית, חשוב לומר בסיטואציות שונות: תסתכל ... או תן לי. כלומר, בתחילת הדרך אין לפחד מבנית שפה שנשמעת אוטומטית אך יש לדעת מתי לדרוש מהמנחה
והמטפלים לעבור לשפה חיה ותקשורתית יותר. להעביר את הילד לרמת ... בסדרת ספרים הנקראת אור שואלת איפה, אור שואלת איך וכו. 33.אם הדבר אפשרי, בזמן שאתם נמצאים
בטיפול עם הילד השמיעו לו קלטות שמע של שירי ילדים. (לא בתחילת
הטיפולים אלא בהמשך כאשר נראה לכם שהילד מסוגל לעמוד במולטי ... ערוצים אודיטוריים של שפה - אחד בקלטת המושמעת והשני בסיפור המסופר עי המטפל. 34.למרות כל הזמן
שהטיפולים של הילד לוקחים מצאו אחהצ פנוי אחד בשבוע כדי ... מתקשר באופן המקובל אינו אומר שהוא אינו מרגיש, פועל וחושב. אפשר להתחיל מפגשים כאלה רק כשאתם
והמטפלים של ילדכם מרגישים שהוא מוכן לכך, אך אל תתמהמהו ... יזהר. ילדים אחרים מראים את אותה התופעה בערוץ הויזואלי (ראיה). הם לא מצליחים להפריד בין עיקר
לטפל , בין רקע לעיקר בתמונות וסיטואציות מן המציאות. לגבי ... את האוזן של הילד למצב טוב יותר ממה שהייתה ואף עוזרת בתחום של רעשי רקע מול קולות משמעותיים.
טיפול במוסיקה עשוי אף הוא לעזור. 36.במידה וניסתם ... בתחום זה לא יבין כלל על מה מדובר. דימויים יש להסביר מעל גיל 6 לפחות ולעשות זאת כחלק מתוכנית
טיפולית, ישנם גם משחקי קופסא שמתרכזים בכך, בעיקר משחקים ... ואינו אומר שלום בחזרה. מצאתי שסיפור של הסצנות הללו לילד כספר משעשע ולא במסגרת לימודית או
טיפולית עזרו ביותר. אדם למד לאהוב את הספר ועיין בו כספר רגיל. כשהלימוד החברתי לא נכפה עליו כמטלה נוספת במסגרת
טיפולית, הוא עיין בו יחד איתי בשעות הפנאי וכך הרצון ... חשוב מאד משום הילד לא יכול לשתף פעולה אם הוא אינו מבין את המשימה. 48.בכדי לעודד ילדים לעבוד
בטיפול התנהגותי אפשר לתת חיזוקים שונים כמו אוכל, ... אפשר להשתמש בלוח שעליו מדביקים מדבקות או ציורים שהילד אוהב בכל פעם שהוא משחק יפה ולפי החוקים
בטיפול. לאחר שהילד אוסף בין 3-6 מדבקות כאלה הוא מקבל דבר ...