...
וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים
ומטפלים - 4 יעדי התכנית
הטיפולית התכנית היא אישית ונבנית לילד ספציפי. על ... לתוצאות, משום שלא יתכן שהילד יעשה בדיוק את אותה הדרך במשך חודשים רבים (וגם לא שבועות). לכן על
המטפלים והמנחה להיות יצירתיים ומעניינים ולהבין שככל שהילד עולה ברמת התפתחותו כך גם נדרשת מהם יצירתיות וגמישות בדרך בה הם
מטפלים בו, במשחקים, סיפורים ושירים שהם מביאים. ... של הילד לשבת באופן רציף ליד שולחן. ילדים רבים על הקשת אינם מסוגלים לשבת ולהקשיב בתחילת דרכם
הטיפולית. לא יהיה זה הגיוני או מוסרי להושיב ילד כזה ... ישנן דרכים שונות להביא את הילד לשולחן. צריך להכיר את הילד היטב לשם כך ולפני שקופצים לתוך התכנית
הטיפולית להקדיש זמן לא מבוטל לחשיבה כיצד לעשות זאת. ... של הילד בא על סיפוקו יש לו יותר יכולת לשבת ליד שולחן או בשקט על הרצפה ולשחק. ילדים שמתחילים תכנית
טיפולית במצב אוטיסטי עמוק יותר על ההורים להחליט עד כמה נכון, מועיל ובאיזו עוצמה להכניס את הילד שלא ברצונו לתוך
הטיפול. ילדים רבים שנכנסים לתוך
טיפול ABA מראים התנגדות עזה, משתוללים, בוכים ומכים ... חשוב מאד שהמנחה יסביר להורים שתגובתו של הילד עשויה להיות בעלת עוצמה לא מבוטלת בתקופה הראשונה של
הטיפול (כדאי להגדיר כמה זמן זו תקופה ראשונית, בעיני ... הולמת (ישיבה רגוע על הכסא לכמה שניות, שיתוף פעולה וכו) כך שהוא הבין את הדרך הנכונה להתנהגות בזמן
טיפול. לאחר שהילד הבין זאת הוא המשיך להגיע
לטיפולים ברצון רב והתקדם יפה. הכוונה
בטיפול אינה בשום אופן לשבור את רוחו של הילד ולשנות ... בתוך הגבולות הללו ניתן חופש די רחב לילד והוא לומד למצות אותו עד תום, ליהנות וללמוד לשחק ולתקשר
בטיפול. תפקיד המטפל הוא להציג ולהציב לילד גבולות של ... לבלבול וחוסר האונים שהוא חש מצוי אצל המבוגר והוא מוכן לתת לו לעזור ולהוביל. למשל, כאשר ילד נמצא
בטיפול והמטפל נותן לו אפשרות לבחור בין שני משחקים ... והכלים שיסייעו לילד לתפקד ולהיות בקשר עם הסובבים אותו. למנחים דרכים שונות לגרום לילד להבין את דרך
הטיפול וחוקיו, יש להקפיד שהדברים נעשים במקצועיות, מהסיבות הנכונות, בגבולות הנכונים, בהיגיון ובהדרכת והסכמת ההורים. חשוב מאד לאורך כך
הטיפול, אך בעיקר בתחילתו, כאשר הילד אינו מכיר את ... ומה תפקיד המבוגר, כמה נחמד שכל אחד יודע מה תפקידו ואיך אפשר ליהנות ממשחק הולם ביחד. במהלך התקדמות
הטיפול אפשר להרחיב את הגבולות והילד לומד עד לאן הוא יכול למתוח אותם. לאחר שנקבעו היעדים והדרכים להשגתם יתחיל המנחה להנחות את הצוות
הטיפולי. המצב בארץ כיום הוא כזה שרוב הפעמים תמצאו את ... בית לורן ולקבל רשימה של מטפלות שעברו קורס ABA, אך קחו בחשבון שסיום קורס כזה אינו אומר שהמטפל יודע
לטפל בילד (הוא יודע את התיאוריה), הוא זקוק להנחיה ... שנה משום שלוקח זמן וכסף להכשיר את המטפל ולכן אין טעם להעסיק אותו לכמה חודשים. יש הורים שמחתימים
מטפלים על חוזה לשנה בשל העלות הכספית הגדולה והזמן שלוקח להכשיר את המטפל. כל מטפל מתחייב
לטיפול בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע, להגיע לביתכם
ולטפל בילד על פי ההוראות של המנחה ושלכם, בנוסף
לטיפולים יש גם ישיבה שבועית שהמנחה וכל
המטפלים בשיטה מגיעים אליה. בתחילת הדרך יש לאפשר לילד ולמטפל להתחבר ביניהם וליצור תחושה של אמון, חיבה, אהבה וכבוד הדדי, זאת בנוסף לתכניות
הטיפוליות הראשונות. המנחה צריך לקחת זאת בחשבון ולעזור
למטפלים לתכנן את
הטיפול הספציפי כך שיהיה כתוב על דף נייר באופן ... שונות למשחק ולאינטראקציה שהילד יוכל לבחור מתוכם במידת האפשר (תלוי במצבו של הילד). בסיום כל מפגש
טיפולי ישאיר המטפל את דף העבודה שלו בקלסר ה