... במקרה זה מישהו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א -
חומרי אשר מעבר
לחומר (iv). הוא שוהה בו, הוא רואה באמצעות חוכמה והזיהומים שלו מושמדים. אדם כזה, נזירים, מכונה משוחרר בשני אופנים. נזירים, לנזיר כזה אינני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? ... במקרה זה מישהו יוצר מגע באמצעות הגוף בשחרור שליו א -
חומרי אשר מעבר
לחומר. הוא שוהה בו, הוא רואה באמצעות חוכמה והזיהומים שלו מושמדים. נזירים, גם לנזיר כזה אינני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאת מה שהיה צריך לעשות (הוא עשה) ... במקרה זה, מישהו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א -
חומרי אשר מעבר
לחומר. הוא שוהה בו, הוא רואה באמצעות חוכמה וחלק מהזיהומים שלו מושמדים. אדם כזה, נזירים, מכונה מתבונן בגוף. נזירים, לנזיר כזה אני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם ... זה, מישהו אינו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א -
חומרי אשר מעבר
לחומר אבל הוא רואה באמצעות חוכמה וחלק מהזיהומים שלו מושמדים. הוא חוקר לעומק ובודק באמצעות חוכמה את הדהמה שמלמד הטטהאגטה. אדם כזה, נזירים, מכונה משיג באמצעות השקפה. ... זה, מישהו אינו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א -
חומרי אשר מעבר
לחומר אבל הוא רואה באמצעות חוכמה וחלק מהזיהומים שלו מושמדים. אמונו בטטהאגטה מבוסס, מושרש ונטוע. אדם כזה, נזירים, מכונה משוחרר על ידי אמון. נזירים, גם לנזיר כזה אני אומר ... זה, מישהו אינו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א -
חומרי אשר מעבר
לחומר, והזיהומים שלו לא הושמדו על ידי ראייה באמצעות חוכמה. אבל הדהמה של הטטהאגטה מקובלת עליו אחרי שהרהר בה באמצעות חוכמה במידה מסויימת. בנוסף, לאדם כזה יש את המעלות ... זה, מישהו אינו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א -
חומרי אשר מעבר
לחומר , והזיהומים שלו לא הושמדו על ידי ראייה באמצעות חוכמה. אבל יש לו די אמון והערכת כבוד כלפי הטטהאגטה. בנוסף, לאדם כזה יש את המעולות הבאות: כוח האמון, כוח המרץ, כוח ... מי אנו שנדע את הדהמה? יש מורה, נזירים, הרואה חשיבות ברכוש
חומרי, אשר יורש טובין
חומריים, אשר כבול לרכוש
חומרי. אפילו עם מורה כזה אין התמקחות (עם תלמידיו אשר אומרים): אנחנו נעשה זאת אם זה יצא כך, אך לא נעשה זאת אם זה יצא אחרת. נזירים, לא כל שכן הטטהאגטה אשר מנותק לחלוטין מכל רכוש
חומרי? נזירים, תלמיד בעל אמון ושכנוע אשר שם עצמו תחת תורת המורה ומתרגל כיאות, הוא בעל הגישה הנכונה: הבהגווה הוא המורה, אני תלמידו. הבהגווה יודע, אני לא יודע. ... זה האופן בו מושג השחרור בקצרה - לאחר שהמתרגל התעלה מעבר
לחומריות (rp) תוך מדיטציה בעזרת קונספטואליזציה של אובייקטים
חומריים המכונים קאסינה, הוא שוהה במגע של מצב מנטלי עם שחרור שליו ((vimokkha המשויך לגהאנה א -
חומרית (הכוללת תופעה מנטלית בלבד). שחרור זה אורך כל עוד שוהים בגהאנה ולכן הוא רגעי בלבד. ההשמדה של הזיהומים מגיעה רק באמצעות ידיעת הדרך ופרי הידיעה. לאחר שהמתרגל ...