... בעקבות הקשר שבין רגשות וזיכרון, כל ההיבטים הרגשיים שמעורבים בהפרעת קשב יכולים גם הם לפגוע בזיכרון ומכאן גם ביכולת הלמידה שמתבססת עליו. כמו כן, גם במצב שבו התלמיד שולט
בחומר הלימוד הפרעת הקשב יכולה למנוע ממנו להפגין את ... גם ללא שסיימו את הפעילות הקודמת וקושי בהקצבת זמן סביר למטלות על פי קושיין, דחיפותן וחשיבותן. תלמיד כזה עשויי להגיע למבחן כאשר הוא מגלה התמצאות מרשימה ביותר בחלקים טפלים של
חומר הלימוד וידע לא מספק בפרקי הלימוד החשובים. ... ילדים עם הפרעת קשב מפיקים תועלת רבה יותר משיעור פרטי מאשר משיעור כיתתי או קבוצתי. זאת משום שבמקרים רבים בזמן השיעור בכיתה הם חולמניים או מוסחים ונוטים לאבד את הקשר עם המורה
והחומר הלימודי. שעורי עזר הם האמצעי החשוב ביותר לא רק להשלמה של
חומר לימודי אלא גם לביסוס תחושת מסוגלות וערך עצמי, ... עם היתר. למשל, אצל אדם עם הפרעת קשב ודיסלקציה, מתן הוראה מתקנת לצורך שיפור הקריאה יכול לפנות משאבי ריכוז שהושקעו בהתמודדות עם קשיי הקריאה, ובכך להקל על יכולת הלמידה
מחומר כתוב גם ללא שינוי ברמת הריכוז המקורית. קבלת מידע ... הספר. מידע אודות ההפרעה יכול לשפר את מערך הטיפול בכך שהוא מייעל את התקשורת ותורם לשיתוף הפעולה מול אנשי המקצוע השונים. התאמה סביבתית - נגישות טכנולוגיה מסייעת, עיצוב הסביבה
החומרית ושינוי נהלים התערבות לצורך ייעול למידתו ... גורמים להתמכרות. למעשה, ילדים עם הפרעת קשב שטופלו בהצלחה בתרופות מעוררות מתמכרים פחות מאלו שלא טופלו, ושיעור ההתמכרות אצלם דומה לזה של האוכלוסייה הכללית. נמצא שמתילפנידאט
(החומר הפעיל בריטלין) משפר את יכולת דיכוי התגובה אצל אנשים עם הפרעת קשב.
חומר זה משמש כאגוניסט התומך בפעולת המוליך העצבי ... שחרור דופמין ונוראפינפרין, מביאות להקלה בתסמינים של ההפרעה. קיים הבדל נוירולוגי מובהק בין מוחות של אנשים הסובלים ממנה למוחות של אנשים בריאים. הבדל זה מתבטא בשוני במטבוליזם של
חומרים שונים, בעיקר דופמין ונוראדרנלין, באזורים ...