... אננדה, אם שואלים אותך: האם יש תנאי למגע? עליך לומר: אכן כן. אם שואלים אותך: מה התנאי למגע? עליך לומר: עם מנטליות -
חומריות (5) כתנאי נוצר מגע. (6) אננדה, אם שואלים אותך: האם יש תנאי למנטליות -
חומריות? עליך לומר: אכן כן. אם שואלים אותך: מה התנאי למנטליות -
חומריות? עליך לומר: עם הכרה כתנאי נוצרת מנטליות -
חומריות. אננדה, אם שואלים אותך: האם יש תנאי להכרה? עליך לומר: אכן כן. אם שואלים אותך: מה התנאי להכרה? עליך לומר: עם מנטליות -
חומריות כתנאי נוצרת הכרה. I.כך, אננדה, הכרה מותנית במנטליות -
חומריות ומנטליות -
חומריות מותנית בהכרה, מגע מותנה במנטליות -
חומריות, הרגשה מותנית במגע, השתוקקות מותנית בהרגשה, ... להבין זאת: אם לא היה קיום בכלל, בשום מקום, של אף אחד ושל שום דבר - כלומר, לא קיום בעולמות החושים, לא קיום בעולמות
החומר העדין, ולא קיום בעולמות האל -
חומר - אז, בהיעדרות מוחלטת של קיום, בהפסקה מוחלטת של קיום, האם ... כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, מגע הוא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של כל הרגשה. מגע I.כך אמרתי: עם מנטליות -
חומריות כתנאי נוצר מגע. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: ... תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם נוהגים לתאר את הגוף - המנטלי (17) לא היו קיימים, האם תפיסת המושג הגוף -
החומרי (18) היתה יכולה להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. או אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם נוהגים לתאר את הגורם -
החומרי לא היו קיימים, האם תפיסת תגובה חושית בגורם - המנטלי ... להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אשר באמצעותם מתארים את הגורם - המנטלי והגורם -
החומרי - לא היו קיימים, האם תפיסת המושג או תגובה חושית היו יכולים להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם מתארים את המנטליות -
חומריות לא היו קיימים, האם מגע היה יכול להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, מנטליות -
חומריות היא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל מגע. מנטליות -
חומריות I.כך אמרתי: עם הכרה כתנאי נוצרת מנטליות -
חומריות. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם הכרה לא הייתה נכנסת לרחם האם, האם מנטליות -
חומריות היתה מתפתחת שם? כמובן שלא, אדון נכבד. אם, לאחר שנכנסה לרחם, ההכרה היתה עוזבת, האם מנטליות -
חומריות הייתה נולדת לתוך מצב הקיום הנוכחי? כמובן שלא, אדון נכבד. ואם ההכרה של יצור עדין שכזה היתה נקטעת באיבה, האם מנטליות -
חומריות היתה גדלה, מתפתחת ומגיעה לבגרות? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, הכרה היא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של מנטליות -
חומריות. הכרה I.כך אמרתי: עם מנטליות -
חומריות כתנאי נוצרת הכרה. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם הכרה לא היתה מוצאת אחיזה במנטליות -
חומריות, האם היה נראה מקור לסבל העצום - ללידה עתידית, הזדקנות, ומוות? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, מנטליות -
חומריות היא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של הכרה. אננדה, ... ההמשגה, בטווח זה משתרעת מידת יכולת ההבנה, עד היכן שהמעגל מגיע וסובב עד כמה שניתן להבחין בחיים אלו, קרי, מנטליות -
חומריות יחד עם הכרה. הסברים לגבי טבע העצמי (attapaatti) I.אננדה, באילו דרכים, אנשים מסבירים את טבע העצמי? ישנם כאלו שאומרים שהעצמי
חומרי ומוגבל באופן הבא: העצמי שלי
חומרי ומוגבל. אחרים אומרים שהעצמי
חומרי ובלתי מוגבל באופן הבא: העצמי שלי
חומרי ובלתי מוגבל. אחרים אומרים שהעצמי אל -