... גוזף בטלר ורבים אחרים. ביקורתו של דיוויד יום הפילוסוף דיוויד יום, טען במחקר לגבי ההבנה האנושית שאין די בטיעון העד
להוכחת מעשי ניסים, שתועדו, לדבריו, זמן רב לאחר המועד בו התרחשו כביכול. לו היה מוצג בפנינו אירוע ניסי היום, גרס יום, הוא היה נדחה על ידי רבים על נקלה . לדבריו, אמונתנו באירוע ניסי מכונן אינה מבוססת על
הוכחה משכנעת להתרחשותו, אלא דווקא על היעדרה: על כך שהאירוע הניסי אירע, כביכול, בזמן ובמקום הרחוקים מאיתנו. דברי יום, שייחס את טיעון העד לכשל פנייה אל הסמכות, הובילו ... לבסס את האמונה הדתית על בסיס רציונלי או אובייקטיבי. הפילוסוף ג. ה. רנדל, אף טען כי יום הנחית על טיעון העד מהלומת מוות
בהוכיחו באופן כה ברור את הדברים, עד שמאז יום רק לעתים נדירות העז אדם אינטליגנטי להעלות את הטיעון. רנדל הוסיף ואמר כי במאה השמונה - עשרה היו הניסים ההסבר התומך העיקרי ... שיש להסבירה. מאידך, ריצרד סווינבורן, סי. אס. לואיס, ופורטיל - סתרו את דברי יום לפיהם לא תיתכן עדות היסטורית המספקת
להוכחת נס, וגם טרחו להסביר מדוע, לדבריהם, אין לראות בנס אירוע בלתי מתקבל על הדעת כשלעצמו. פרנסיס בקווית, בעקבותיהם, גרס שמסקנותיו של יום מבוססות על כשל לוגי. הוא ...