אושר או סבל - הסבל
שבאושר - השעבוד
לאושר - חלק 1 הקדמה הספר הוא רצף של תובנות אישיות שנחו עי מה שמכונה direct experience או חוויה ישירה. חלק מהדברים נלמדו ממורה הסבל, חלק מספרים וחלקם ממורים. אין דבר שכתוב פה ... נקודה שאינה מוגדרת נקודת החיים. שאיפה קטנה של אוויר בוקר מלווה בצינה.. רוגע.. נעימות, גרמה לילד לחוש את שיא
אושר חייו. כהרף עיין, חלף הרגע. והילד לא ידע באותה שניה כי יעמול כל חייו על מנת לחוש את התחושה הזו. במהלך חייו חיפש את הרגע בריח הדסים, בריח הדרים אחרי גשם ראשון. שהתבגר ... חיינו. זהו אזור שאינו מוגדר במילים. לא סמים, לא מין, לא התמכרויות, לא כסף, כל אלה אינם דומים לנקודה נקודת
האושר, נקודה שאצל אחדים נקראת אהבה, לא אהבה של בן זוג, אלא אהבת החיים, טעם החיים. וצריך להפנים שכמו שנאמר כשהתלמיד מוכן המורה מגיע, כך גם הנקודה מגיעה שאנחנו מוכנים. הדבר ... שפה, רק ברגעים מיוחדים אשר בהם הלב מבין את הראש ולהפך. אפשר לחוש את דרך הלב, ולהגיע לנקודת החיים. השעבוד
לאושר ואמר, אעלה אתכם מעני מצרים, אל - ארץ הכנעני והחתי, והאמרי והפרזי והחוי והיבוסי - אל - ארץ זבת חלב, ודבש. (שמות פרק ג פסוק ח) במסע ההתעוררות האישי אדם מתחיל לזהות שיש בו ... הרוחניות לצאת ממצרים או להתגבר על היצרים. תהליך שהוא ממש קריעת ים סוף טרנספורמציה של היעוד האישי, התליית
האושר בסובייקט ולא באובייקט, מצב כמעט בלתי רציונאלי לסופי שצריך לזהות את האין סופי, דבר שאינו בהישג מוגבלות החושים. ההבטחה של ארץ זבת חלב ודבש (חלב ודבש מסמלים נתינה ללא שום ... חיצוני שיוביל אותנו אל המנוחה והנחלה. מיצוי הפוטנציאל האלוהי הטמון בנו וההבנה, הם היעוד והשחרור. המן אגירת
האושר ויאמר יהוה אל - משה, הנני ממטיר לכם לחם מן - השמים, ויצא העם ולקטו דבר - יום ביומו, למען אנסנו הילך בתורתי אם - לא (שמות פרק טז פסוק ד) החלטתי לפתוח בסיפור אשר זורם בעורקי כמה שנים. התובנות מרחיקות הלכת שנמצאות בסיפור המן, הן כל התורה על רגל אחת. תורת הדרך אל
האושר. את
האושר מקבלים ולא לוקחים. את
האושר אי אפשר לאגור כי וירם תולעים, ויבאש.
האושר נמצא בחוויה הראשונית וזהו. אין
אושר שדומה לקודמו. כל רגע של
אושר עומד בפני עצמו. רגעי
האושר קיימים שבעה ימים בשבוע. לכן לא צריך לאגור כי מחר יהיה רגע חדש. לאחר חוויית
האושר יש מכניזם המנסה להשיג או לחוות שוב את
האושר. זהו תהליך בו האגו מנסה לרכוש או להשיג בכל דרך אפשרית את החוויה עי הפיכתה לשלי. תהליך זה הוא חסר סיכוי שכן הראשוניות באה מהמקור והחוויה השניה באה מהלא אמיתי אני וכאן מתחילה מערכת של השוואות בין המקור למשני ובפער שבניהם מתחיל הסבל. בהבנה הזו רדיפת
האושר היא בלתי אפשרית. פתיחת השערים, יצירת קרקע פורייה של היטהרות, קבלה אמיתית של האפשרות כי
האושר הוא מה שיש - ולא משהו דמיוני הן זימון
האושר. חוויה היא שייכת לעבר ואין כסף בעולם שיכול לקנותה. ברכושנות ובשלי אין כל
אושר הוא שיקוף עלוב של המקור.
האושר הראשוני הוא חוויתי, ואינו מסוגל להכיל בתוכו את עולם המושגים וכל ניסיון לתארו יעלה בתוהו ויראו בני - ישראל, ויאמרו איש אל - אחיו מן הוא - כי לא ידעו, מה - הוא כאשר נאגר
האושר וההמשגה עולה וירם תולעים, ויבאש האכזבה והריקנות מהעולם האובייקטיבי שכל כך קרץ ומשך, הפך לרועץ כמו אש לעש והדמיון או הטירוף יוצאים שוב למרדף חסר סיכוי. ההבנה והשחרור, נמצאים בהבנה שהעולם מלא
אושר אין סופי וכמו שאיננו אוגרים אויר מחשש שייגמר כך רגעי
האושר. העולם מלא בהם. כך השחרור בידיעה שהעולם מלא בכל טוב. יהיה אשר יהיה החושך (האלוהים שבחושך) ויאמר אלהים, יהי אור, ויהי - אור. (בראשית א פסוק ג) החושך אינו רע. הוא הכוח ... וחלקינו מנסים להוציא את החץ המורעל מהגב (המאמינים). וכך, למי ששואל את השאלה, מהו הצעד הראשון בדרך אל
האושר? אזי הצעד הראשון, הוא היכולת שלנו לשלוט על הידיים שלנו. כן הן השליחות של המחשבה שלנו, הן המוציאות לפועל. ולכן בלי מילים גדולות, היכולת שלנו לומר לידיים מה לעשות למעננו, ... ואם לא נדע לשלוט בידנו מה לנו כי נלין על כך שלא ראינו את האור. ולא תראו, כל זה התחיל מהחושך ולא מהאור.
אושר לאלו שמסוגלים לומר לידיים שלהם מה לעשות הוא המבחן האישי שלנו מי נצח ומי אדון על הגוף. ואם יכולת לצעד ראשון זה, דע לך כי אתה הולך בדרך הנכונה. סוד השחרור הוא למד לבקש, אף ...