... אויביהם אכניע... (ישנן דעות שפירוש המילה כמעט - פשוטו כמשמעו) בפרק ברכי נפשי:
(תהילים קב)...יחפזון.. יעברון..ירבצון בעלינו לשבח: ... והאלילים כרות יכרתון... ... וידעת היום והשבת אל לבבך... אדון עולם ...בעת אישן ואעירה... ... ורעבו... שובה ה עד מתי... הודו לה כי טוב כי לעולם חסדו (כל הודו בהלל הגדול
(תהילים קלו) הוא מלרע) בבראשית פרק כט מסופר על פגישת רחל אמנו עם יעקב אבינו על יד הבאר. בפסוק ו כתוב ... והנה רחל בתו באה עם הצאן ובפסוק ט כתוב: ... עדיו = שמו, הניחו (שמות לג, ד). וכן: לא אירא מרבבות עם אשר סביב שתו עלי...
(תהילים ג, ז). וכן מצאנו במילה מתה. בתורה נמצאו 3 מלעיל: מתה עלי רחל (בראשית מח, ז) בצאת נפשה כי מתה (שם לה, יח) והדגה אשר ביאור מתה.. (שמות ז, ... הבדל: ירמיהו כג, כא: לא שלחתי את הנבאים והם רצו לא דברתי אליהם והם נבאו.
ובתהילים פרק קב, טו: כי רצו עבדיך את אבניה ואת עפרה יחננו. גם יש לשים לב: עד באי אליך (בראשית מח)...באי שכבי... (שב יג) למען שתי אותתי... (שמות ... תשמר - י ה... (תהלים קל) פן יפרוץ בהם (שמות יט) פן יפרץ בם... (שמות יט)
בתהילים, פרק כה, פסוק ז נאמר: חטאות נעורי ופשעי אל - תזכר, כחסדך זכר - לי, אתה, למען טובך ה. שימו לב שבפסוק זה, כאשר אין מקף הניקוד הוא בחולם (אל ... מקף אחרי המילה, החולם ייהפך לתנועה קטנה לקמץ קטן (זכר - לי) וכן בפסוק הבא
(תהילים עט, ח) אל - תזכר - לנו עונת ראשנים... הובאו דוגמאות התואמות את הכלל ולמרות שלכלל הזה יש הרבה דוגמאות, עדיין נמצאים יוצאים מן הכלל. אשה או ... כהלכה.. !). יש יוצאים מהכלל. דוגמה: אתה - ה תשמרם תצרנו מן - הדור זו לעולם
(תהילים יב, ח) א - ל או אל? אין ספק כאשר מדובר בשם ה באחד משמות הקודש מנוקד בצירי. ואם מדובר על מילת יחס (ממקום למקום =TO) מנוקד בסגול. ובתרגום? ... יטעימו מלרע ולא ינחתו בהדגשה במילה הסמוכה: נא. נמצאים סידורים ותנכים או ספרי
תהילים המקפידים לכתוב את המילה: נא הסמוכה להצליחה ללא דגש. מן הראוי שאין להדגיש את המילה נא ליד הצליחה משתי סיבות: 1) ידוע שבכדי להנחית דגש יש ...