... זה מזה אבל לאמיתו של דבר, אלה שנים שהם אחד. שני המושגים משלימים זה את זה. לשניהם, כאחד יש קשר. הבה נבדוק את המושג של חלוקת
מצוות התורה לשתי קבוצות:
מצוות שבין אדם למקום,
ומצוות של בין אדם לחברו. יש המנסים לחלק את שני הצדדים של שני לוחות הברית: צד ימין הן
מצוות שבין אדם למקום, וצד שמאל
המצוות שבין אדם לחברו. ידוע לכל אדם שאין הבדל ואין העדפה זה על זה. שניהם חלקים מדבר שלם. אין להגדיל בחשיבות צד אחד. שניהם חשובים כאחד. הבה ונבדוק מושגים המייצגים את שני החלקים הנזכרים: נשים כל מושג על כל אחת מכפות המאזניים, ונגלה הקבלה ואיזון:
מצוות שבין אדם למקום ערך גימטרי
מצוות בין אדם לחברו אחד 13אהבה תורה 611גמילות חסדים ואהבת את ה א - ל היך 907ואהבת לרעך כמוך אני ה שמע ישראל ה א - להינו ה אחד 1118דן את כל האדם לכף ... של ברזל הוציא את נשמתו במילה אחד, המופיעה בסיום הפסוק שמע ישראל ה א - להינו ה אחד. רואים מצד אחד את המילה המייצגת את
המצוות שבין אדם למקום והיא אחד, ובמקביל את המילה אהבה הרומזת לואהבת לרעך כמוך. שתי מלים אלה ערך כל אחת=13!
במצוות שבין אדם למקום אנו מוצאים
מצווה כוללת, והיא
מצוות לימוד התורה כפי שנאמר: ותלמוד תורה כנגד כולם. מצד אחר -
מצווה המסמלת והמייצגת
מצוות שבין אדם לחברו היא
מצוות הצדקה, הנרמזת בביטוי: על שלושה דברים העולם עומד על התורה ועל העבודה ועל גמילות חסדים. תורה וגמילות - חסדים שני הביטויים האלה כל אחד בדיוק: 611! רמזנו לעיל אודות רבי עקיבא המייצג רמה רוחנית גבוהה ביותר, שידע לשלב את שני סוגי
מצוות אלה. האיזון בין שני סוגי
מצוות אלו מתבטא במיוחד בפסוקים: ואהבת את ה (הויה) א - להיך והפסוק ואהבת לרעך כמוך אני ה (הויה) שניהם בערכים שווים כל אחד מהם 907 בדיוק! הכל נמצא ...