ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 2: ראה גם: * תפילה - להתפלל נכון - תשובות ...
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook

תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 2

ראה גם: * תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 1.

בתפלה:

"רְאֵה נָא בְעָנְיֵנוּ. וְרִיבָה רִיבֵנוּ..."

"הַטּוֹב! כִּי לֹא כָלוּ רַחֲמֶיךָ. וְהַמְרַחֵם! כִּי לֹא תַמּוּ חֲסָדֶיךָ"

בזמן קריאת הכהנים יש המנגנים את שם ה' בטעות מלעיל: "א - ד - ני ". הערנו לעיל כי יש להטעים כל שם אדנות מלרע אֲ - דֹ - נָי.

בתחנון:

" אִם עֲוֹנֵינוּ עָנוּ בָנוּ..."; "ה' שְׁמָעָה. ה' סְלָחָה..."

בשיר של יום:

"לַה' הָאָרֶץ וּמְלוֹאָהּ תֵּבֵל וְיוֹשְׁבֵי בָהּ".

"... כִּי הִנֵּה הַמְּלָכִים נוֹעֲדוּ..."; "... הֵמָּה רָאוּ כֵּן תָּמָהוּ. נִבְהֲלוּ נֶחְפָּזוּ...";

"... קוּמָה אֱ - לֹהִים שָׁפְטָה הָאָרֶץ...";

" בִּינוּ בֹּעֲרִים בָּעָם..."; " הֲנֹטַע אֹזֶן הֲלֹא יִשְׁמָע. אִם יֹצֵר עַיִן הֲלֹא יַבִּיט..."

"... לְהַשְׁקִיט לוֹ מִימֵי רָע..."; "וְיִשְׂרָאֵל לֹא אָבָה לִי..."; "כִּ - מְעַט (ברגע קט) אוֹיְבֵיהֶם אַכְנִיעַ..." (ישנן דעות שפירוש המילה "כמעט" - פשוטו כמשמעו)

בפרק "ברכי נפשי":

(תהילים ק"ב)..."יֵחָפֵזוּן".. "יַעֲבֹרוּן".."יִרְבָּצוּן"

ב"עלינו לשבח":

"... וְהָאֱלִילִים כָּרוֹת יִכָּרֵתוּן..."

"... וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ..."

"אדון עולם"

..."בעת אישן ואעִירה..."

במנחה:

"אֲשֶׁר שָׁתָה אֶפְרֹחֶיהָ..."

כִּי טוֹב - יוֹם בַּחֲצֵרֶיךָ מֵאָלֶף - בָּחַרְתִּי הִסְתּוֹפֵף בְּבֵית אֱלֹהַי, מִדּוּר בְּאָהֳלֵי - רֶשַׁע.

המילה: מֵאָלֶף מנוקדת בקמ"ץ. (המדרש: יום לימוד תורה עדיף, טוב מאלף עולות...

או יום אחד של לימוד תורה שלמד דוד המלך טוב לפני הקב"ה יותר מאלף עולות שהקריב שלמה המלך בחנוכת המקדש)

לאחר הפסקה קלה, ימשיך "בָּחַרְתִּי הִסְתּוֹפֵף בְּבֵית אֱ - לֹהַי..."

בקבלת שבת:

כל "הבו" ינוגן "הבו" מלרע. יש מספר מקומות.

כל "תבל" כשמדובר בעולם יוטעם מלרע: "תבל". יש מספר מקומות..

"... וַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם..."; "... וַיְבָרֶךְ אֱ - לֹהִים אֶת יוֹם הַשְּׁבִיעִי...";

"... וְשַׁבְתִּי בְּבֵית ה' לְאֹרֶךְ יָמִים";

"אשת חיל"

"בָּטַח בָּה לֵב בַּעְלָה"... "דָ - רְשָׁה צֶמֶר...""הָ - יְתָה כָּאֳנִיוֹת...""זָ - מְמָה שָׂדֶה..."

"נָ - טְעָה כָרֶם" "סָדִין עָ - שְׂתָה...""... וְתוֹ - רַת חֶסֶד עַל לְשׁוֹנָהּ"

בשאר מקומות:

"הוֹדוּ לַה' בְּכִנּוֹר..."

"... שׁוּבָה ה' אֶת שְׁבִיתֵנוּ..."; "כְּפִירִים רָשׁוּ וְרָעֵבוּ..."

"שׁוּבָה ה' עַד מָתָי..."

"הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (כל "הודו" בהלל הגדול (תהילים קל"ו) הוא מלרע)

בבראשית פרק כ"ט מסופר על פגישת רחל אמנו עם יעקב אבינו על יד הבאר.

בפסוק ו' כתוב "... וְהִנֵּה רָחֵל בִּתּוֹ בָּאָה עִם הַצֹּאן"

ובפסוק ט' כתוב: "וְרָחֵל בָּאָה עִם הַצֹּאן..."

כביכול אותה מילה: "באה" אבל התרגום מפרש מילה זו במשמעויות שונות.

בפסוק ו' הוא מתרגם: "אתיא" (לשון הווה "ממושך").

ובפסוק ט' הוא מתרגם "אתת" (לשון עבר).

כיצד ידע התרגום להבחין?

על זאת מעיר רש"י בפירושו בפסוק ו':

"בָּאָה עִם הַצֹּאן": "הטעם (ההטעמה) באל"ף, ותרגומו: "אתיא".

"וְרָחֵל בָּאָה" הטעם (ההטעמה) למעלה (מלעיל) בבי"ת, ותרגומו: "אתת".

הראשון לשון עושה (בהווה) והשני לשון עשתה (בעבר).

אותן מילים בהטעמה שונה, והמשמעות שונה!!!

"יש לקרוא: " וְהִנֵּה רָחֵל בִּתּוֹ בָּ - אָה עִם הַצֹּאן" - לשון הווה.

"וְרָחֵל בָּ - אָה עִם הַצֹּאן..."לשון עבר.

וכמובן, הקורא בתורה אשר "ישנה את טעמו" ויטעים את

המילה בצורה לא נכונה - לטעות תחשב לו

וטעות לעולם חוזר!

נוסיף את הארת מורי ורבי הרב שמחה הכהן קוק שליט"א מרא דאתרא דרחובות, כיצד יש להטעים את המילה "הַבָּאָה" בתפילה: "לשנה הבאה בירושלים הבנויה", יש להטעים אותה מלרע בלשון הווה.

כך: "לשנה הבאה בירושלים הבנויה" כמו: "והנה רחל בתו באה עם הצאן", (בראשית כ"ט, ו) הנה, היא באה עתה "לפנינו ממש" ובקשתינו שהגאולה תִתממש, ונזכה להיגאל בירושלים זה עתה, מרגע זה. ויש לשים לב שאין הכוונה: בעוד שנה..

צא ולמד מה ההבדל בין: "שבו" = חזרו, או "שבו" = לקחו בשבי.

בין: "שתו "= הירוו צמאונם, וכן "וְלֹא שָתוּ עַד הַיּוֹם הַזֶּה" (יין, בני יהונדב בן רכב, ירמיהו לה יד) לבין: "וְלֹא שָׁתוּ אִישׁ עֶדְיוֹ" = שָׂמוּ, הניחו (שמות לג, ד).

וכן: "לֹא אִירָא מֵרִבְבוֹת עָם אֲשֶׁר סָבִיב שָׁתוּ עָלָי..." (תהילים ג, ז).

וכן מצאנו במילה "מתה".

בתורה נמצאו 3 "מלעיל":

"מֵתָה עָלַי רָחֵל" (בראשית מח, ז)

"בְּצֵאת נַפְשָׁהּ כִּי מֵתָה" (שם לה, יח)

"וְהַדָּגָה אֲשֶׁר בַּיְאוֹר מֵתָה.." (שמות ז, כא).

ורק אחת "מלרע": "וְאִם אַיִן מֵתָה אָנֹכִי..." (בראשית ל, א). לשון "בינוני" = הווה.

וסימנך: מי שמת בעודו בחיים (מל) רע הוא...

"ויצברו את כל אוכל השנים הטובות... אוכל בערים ושמרו" (בראשית מא, לה)

להבחין בין: "... כי את הלחם אשר הוא אוכל.." (בראשית ל"ט, ו)

"... והיה כאשר יחלום הרעב והנה אוכל.." (ישעיה כ"ט, ח).

"וגערתי לכם באוכל.." (מלאכי ג, י"א).

רש"י: "באוכל" בחסיל וגזם האוכל לכם את תבואת השדה והגפן.

וכן נמצא הבדל:

ירמיהו כ"ג, כא: "לֹא שָׁלַחְתִּי אֶת הַנְּבִאִים וְהֵם רָצוּ לֹא דִבַּרְתִּי אֲלֵיהֶם וְהֵם נִבָּאוּ".

ובתהילים פרק ק"ב, ט"ו: " כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ".

גם יש לשים לב:

"עד באי אליך (בראשית מ"ח)..."בֹּאִי שכבי... (ש"ב י"ג)

למען שתי אותתי... (שמות י')... לעומת: שיתי כליל צלך" (ישעיה ט"ז)

ביום הוציאי אותם (שמות ל"ד)... לעומת: "הוציאי האנשים (יהושע ב')

אחרי שובי ניחמתי..." (ירמיה ל"א)... לעומת" שובי אל גברתך.. (בראשית ט"ז)

"בינה הגיגי" (תהלים ה') להבין אמרי בינה" (משלי א')

שובה ישראל.." (הושע י"ד) "ובנוחה יאמר שובה ה'..." (במדבר י)

עוד בקריאת התורה:

כאשר המילה "נתן" סמוכה למילת "לך" קמוצה באות "נ", "נָתַן לָך או: נָתַן לְךָ המילה: "נתן" היא מלעיל. (יש יוצאים מהכלל)

וכל שהאות "נ" בחולם, תיקרא מלרע": נֹתֵן לָךְ נֹתֵן לְךָ נֹתֵן...

כל יִיטַב לְךָ (כ"ף סופית בקמ"ץ) - מלרע. וכל יִיטַב לָךְ - מלעיל.

"ויאמרו לו": כל "ויאמרו לו" נגונם מרחוק כדין אתי מרחיק.

"אמר לי": כל "אמר לי" "אמר לו" - מלעיל, הטעמה באות "א".

"ויתן לך.."כל ויתן... לך, לו, לי, לה, לנו (הטעמה באות "י").

רעמסס": כל רעמסס נהגה: "רַעְ - מסס".

חוץ ממקום אחד "את פיתום ואת רַ - עַמ - סס".

מה בין מדבר סיני ומדבר פארן למדבר שור ולמדברות אחרים?

מדבּר - סיני (פארן) נהגה את המילה מדבּר במלרע.

אבל: "מדבר שור" מדבר צין" "מדבר סין". המילה: "מִדְבָּר" נהגה אותה במלעיל. (קרוב לודאי בגלל היות המילים המצטרפות מילים קצרות, בעלות הברה אחת)...

"ההבדל הקטן והמשמעותי"

חשוב בעיקר לאלה המבחינים בהיגוי שבין צירי לסגול, בין פתח לקמץ, ולאלה ש"אינם מבחינים" (כמעט) בין סגול לפתח

המקף

הקדמה לנושא המקף

"תנועות"

יש 10 תנועות. 5 מהן נקראות תנועות גדולות, וסימנן: "פִּיתּוּחֵי חוֹתָם" או: "סוֹפֵר וּמָהִיר" או "אֵלִיָּהוּ טוֹב"

ו - 5 נקראות תנועות קטנות וסימנן: נֻס מִכָּל פֶּשַׁע"

תנועות גדולות: תנועות קטנות

אָ - קמץ גדול אַ - פתח

אֵ - צירה וגם אֵי - צירי מלא אֶ - סגול

אִי - חיריק מלא אִ - חיריק קטן (או חסר)

אֹ - חולם או אוֹ חולם מלא אָ - קמץ קטן (נהגה: אוֹ, כמו במילה "חָכְמָה")

אוּ - שורוק אֻ - קבוץ

(הערה: נמצא אצל המדקדקים הראשונים רש"י ועוד... כי ל"קמץ" קראו "פתח" ול"צירי" - "קמץ קטן", ל"סגול" - "פתח קטן" ל"חולם" - "מלאפום" ול"חיריק" קראו "שבר")

המקף

המקף - שמו בא מהרעיון כי כל דבר שמקיפים אותו (בחוט בחבל או בחומה)... נוצר בתוכו חיבור. תפקיד המקף - לחבר. (יש המסבירים: מוקף=סמוך)

המילים הסמוכות זו לזו במקף נחשבות כמילה אחת.

הטעמה לא תהיה במילה שלפני המקף. אפילו יהיו מספר המילים המחוברות במקף יותר מאחת כגון: "... את - כל - אשר - לו." (בראשית כ"ה) ההטעמה - המנגינה תבוא על המילה האחרונה: "לו"

מכאן נובע: כי במילה שלפני המקף - אם נמצא ניקוד של תנועה גדולה (קמץ גדול, צירי, חיריק מלא, חולם, שורוק) בהברה סגורה צריכה היא להשתנות לתנועה קטנה, (פתח, סגול, חיריק, קמץ קטן)... בהברה סגורה.

לדוגמא: המילה "לֵךְ" מנוקדת בצירי כמו לֵךְ מעמנו" (בראשית כ"ו) אולם כאשר יבוא אחריה מקף, התנועה תיהפך לקטנה: תנוקד בסגול כמו "לֶךְ - לך מארצך..." (בראשית י"ב)

ועוד מצאנו במיוחד במילים: "את" וגם "כל"

"אֶת" או "אֵת"?

כאשר הטעם מחבר נקרא "אֶת", כאשר הטעם מפריד נקרא: "אֵת"

(יש יוצאים מן הכלל, לדוגמא "בראשית... אֵת השמים ואֵת הארץ)

"אֶת" ו"כָּל" משמשים כאשר יש מקף אחריהם

וכאשר אין מקף או חיבור יופיעו בניקוד: "אֵת" "כֹּל"

דוגמאות נוספות: תנועה גדולה הפכה לתנועה קטנה בזמן חיבור במקף

"בדד יֵשֵׁב..." (ויקרא י"ג) יֵשֶׁב - נא עבדך..." (בראשית מ"ד)

"נתן תִּתֵּן..." (דברים ט"ו) "מה תִּתֶּן - לי..." (בראשית ט"ו)

"שמוֹר ושמעת..." (דברים י"ב) "שמָר לך..." (שמות ל"ד)

"את חג המצות תִּשׁמוֹר..." (שמות ל"ד) "אם עוונות תשמָר - י / ה..." (תהלים ק"ל)

"פן יפרוֹץ בהם" (שמות י"ט) "פן יפרָץ בם..." (שמות י"ט)

בתהילים, פרק כה, פסוק ז נאמר:

חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל - תִּזְכֹּר, כְּחַסְדְּךָ זְכָר - לִי, אַתָּה, לְמַעַן טוּבְךָ ה'.

שימו לב שבפסוק זה, כאשר אין מקף הניקוד הוא בחולם (אל תִּזְכֹּר) וכאשר מופיע מקף אחרי המילה, החולם ייהפך לתנועה קטנה לקמ"ץ קטן (זְכָר - לי) וכן בפסוק הבא

(תהילים עט, ח) "אַל - תִּזְכָּר - לָנוּ עֲוֹנֹת רִאשֹׁנִים..."

הובאו דוגמאות התואמות את הכלל

ולמרות שלכלל הזה יש הרבה דוגמאות, עדיין נמצאים יוצאים מן הכלל.

"אשֶׁה" או "אשֵה"? סגו"ל או ציר"י?

נקוט כלל זה בידך:

אם המילה צמודה לאחת משלושת האותיות "ע, ל, ה" ינוקד בסגו"ל.

לדוגמא: "אשֶה עולה.."אשֶה לה'" "אשֶה הוא לה'

אבל: אשֵה ריח ניחוח.."

החתן - כאשר תחזיק בידך את הטבעת - שים לב!

אמור: "הרי את מקודשת לי בטבעת זוֹ" (בחולם).

המילה "זוֹ" משמעותה מילת יחס לנקבה.

ולא: בטבעת זוּ" "זוּ" משמעותה: "אשר" לדוגמא: "עם זוּ יצרתי לי.."

(אכן גם אם יגיד בטבעת זוּ - ללא ספק, קידושיו קידושין כהלכה.. !).

יש יוצאים מהכלל. דוגמא: אַתָּה - ה' תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן - הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם (תהילים יב, ח)

"אֵ - ל או אֶל? "

אין ספק כאשר מדובר בשם ה' באחד משמות הקודש מנוקד בציר"י.

ואם מדובר על מילת יחס (ממקום למקום =TO) מנוקד בסגו"ל.

ובתרגום? בַּר או בָּר".

"בַּר" בפת"ח, תרגום של "בן".

ו"בָּר" בקמ"ץ תרגום של חוץ..."לא יהא לך אלהא אחרן בָּר מִנִּי.."

יָד קמוצה במקרים הבאים:

כל "יָד חזקה", "יָד רמה ", יָד נטויה", היו"ד בקמ"ץ.

"אָנָּא - אָנָה - אֲנָה".

"אָנָּא ה' הוֹשִיעָה נָּא אָנָּא ה' הַצְלִיחָה נָא".

יש להבחין בין ההיגוי של המילה "אנּא" ובין המילה "אנה".

"אנּא" לשון בקשה ותחינה, וה"נו"ן " מודגשת בדגש חזק ומוטעמת לכיוון מלרע.

"אנה" לשון שאלה, "איפה לאן?""אנה הלך דודך... אנה פנה דודך...? ההטעמה היא מלעיל והנו"ן רפויה ואינה מודגשת. המדגיש את: "אנה" והמרפה את "אנא" הופך את היוצרות.

(הידעת מה מקור הביטוי 'מחליף את היוצרות' - תמצא בספר)...

"הוֹשִיעָה נָּא, הַצְלִיחָה נָא".

יש וקוראי ההלל יטעימו מלעיל את המילה "הושיעה" וינחתו בהדגשה חזקה על המילה הסמוכה "נּא"; ואת המילה: "הצליחה" יטעימו מלרע ולא ינחתו בהדגשה במילה הסמוכה: "נא". נמצאים סידורים ותנכ"ים או ספרי תהילים המקפידים לכתוב את המילה: "נא" הסמוכה ל"הצליחה" ללא דגש.

מן הראוי שאין להדגיש את המילה "נא" ליד "הצליחה" משתי סיבות:

1) ידוע שבכדי "להנחית" דגש יש "להתרומם" "לעלות" לפני כן ורק אח"כ אפשר "להנחית " (כהנפת הפטיש). ראה להלן הסבר על: דחיק ואתי מרחיק, ואילו בגלל שהמילה: "הצליחה" איננה נקראת מלעיל, אלא מלרע, צא ולמד: "מאי הניא להאי דגש שבתוך הנו"ן של: "נא"?"

2) מבחינה רעיונית: כדי לבקש תשועה מצרה או בעיה יש לבקש בחוזקה... ואילו לבקש הצלחה, תוספת למה שזכינו לקבל, יש לבקש בצניעות ובענווה וברפיון פה...

הערה: המילה "אנא" בלשון בקשה כתובה גם: "אנה" ראה ההלל: "אנה ה' מלטה נפשי..." (תהלים קט"ז, ד) " וגם "אנה ה' כי אני עבדך... (שם ט"ז) וכן מצאנו פעמים אחדות בנביאים ובתרי עשר יונה ועוד...

גם מצאנו את המילה: "אנה" בלשון ארמית בספר דניאל המחליפה את המילה: "אני" בלשון הקודש, "אֲנָה דניאל...""אֲנָה דריוש..."ועוד.. המילה הזאת נהגית בקלילות ללא הדגשה והטעמה... לא מצאנו בתנ"ך בפרקים בארמית את המילה: "אנא" הנהוג לכתוב כך בגמרא במקום המילה: "אני"

אם אנה הארכתי... אנא... סליחה. ואם לא תמחלו... אנה אני בא?

* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 3.


מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...


תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
חרדות ופחדים - למה יש חרדה ופחד - ואיך להתמודד?
...פחד טיסה, פחד ממקום סגור וכו', והאדם אומר אני פוחד להתעלף, מפחד לאבד את ההכרה אבל למה אתה מפחד לאבד את ההכרה, למה אתה מפחד להיחנק? והאדם יגיד מה זאת אומרת אני מפחד למות? ואם אתה מפחד למות, אז זה לא פחד מחנק וכו', הפחד הוא ממוות. ולמה אתה פוחד למות? כי לימדו אותך שחשוב לחיות, כי אתה צריך לדאוג לילדים וכו'. והאדם גם פוחד מהמוות עצמו, אבל למה אתה פוחד למות? כי זה לא טוב! כי האדם פוחד שייקח אותו השטן, או ירדפו אותו או שמא יקרה לו דבר כזה או אחר. ומה אתה מפחד? אז תסבול קצת, מה הפחד? ואם ילד נוסע לחו"ל, והאם מודאגת שהילד ימות, שיקרה לו משהו, שהוא ימות ואם ישאלו אותה למה? האם תגיד מה למה? אני רוצה שהוא יחיה, שלא יסבול. ומי שיחפור לעומק, יגלה בעצם שהוא פוחד להרגיש רע. האדם מחליט מה זה טוב ומה זה רע, ושיש אני, ואז הוא מחליט שלמות זה רע, ושכואב זה רע ועל האדם לשאול, למה אתה פוחד שיקרה ככה, ומהו הדבר האחרון שאתה פוחד ממנו לאחר כל השאילתות. ומה אתה לחוץ כל כך מכך שתמות, אל תדאג, כולם ימותו בסוף. אבל... לחץ להמשך...
מה יכול לעשות עם מידע רק מי שמבין אותו לעומקו ולאשורו?
...שמבין רעיון כל שהוא לעומקו ולאשורו יכול לעשות עם המידע דבר והיפוכו, הוא מסוגל לפשט ולסבך את הרעיון כאחד. ככל שאתה מבין דבר בצורה עמוקה יותר, ככה יש לך תשובות לשאלות על אותו הרעיון והדבר. אם אתה מבין ממה נובע דבר מסוים, אתה תדע בעצם אילו שאלות לגבי אותו הדבר רלוונטיות ואילו לא. אדם שמבין משהו לעומק יכול לקחת מישהו שחושב שהוא מבין את הדבר ולגרום לו להבין שאינו מבין את הדבר מספיק. הוא יכול לקחת מישהו שבטוח שהוא מבין את הדבר לעומק ולהקשות לו קושיות כאלו שבגלל שאותו אדם לא מבין מספיק את העניין לכן לא תהיה לו תשובה עליהן והוא יבין עד כמה הוא לא מבין את הדבר לעומק. מצד שני הוא יכול לקחת את האדם הפשוט ביותר שחושב שהוא לא מבין בכלל את הרעיון ולגרום לו לחשוב שהוא כן מבין את הרעיון, בגלל שהוא יודע לפשט אותו עבורו. קואצינג ואימון טוב יהיו ממי שמבין את נפש האדם בצורה עמוקה מאוד. מאמן טוב זה מי שמבין את הדבר לעומק, שמבין אותו בצורה עמוקה ביותר, בצורה כזו שהוא יכול לתת עליה הרצאות לוגיות עמוקות לאנשים... לחץ להמשך...
כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 1
...קבלת מידע נוסף. רוב ככל הדברים בחיים מתנהגים בצורה זהה ועל פי דפוסי התנהגות זהים. החוכמה היא לגלות ולהבין את דפוס ההתנהגות שעל פיו הדברים קורים כפי שהם קורים ועל ידי זה לא נצטרך ידע נוסף ברמת כל מקרה בודד, כי אם אנו יודעים את דפוס ההתנהגות האמיתי שגורם לדבר לקרות, ממילא קיים בידינו הידע כיצד הדברים קורים בכל מקרה דומה למרות שלא נחשפנו לאותו המקרה בצורה ישירה. ז"א על ידי הבנה אמיתית לעומק של מנגנון של מוצר בצורה מלאה, על ידי זה נוכל טוב יותר לדעת כיצד לפעול בכל מצב שבו אין לנו ידע על רכיב בודד כל שהוא במוצר השלם. הדוגמא הפשוטה ביותר היא ילד שלומד את לוח הכפל. רוב ככל הילדים לפחות בשלב הראשון לומדים את לוח הכפל בעל פה בלי להבין מדוע התוצאה היא כזו או אחרת. ילדים כאלו יודעים לבצע פעולות של כפל רק עד 100, כי לא קיים בידם ידע נוסף של מה התוצאות של כפולות שהתוצאה שלהן היא מעל מאה. אך בהמשך הדרך, הילדים לומדים ומבינים את חוקי המתמטיקה שעל בסיסם בנוי לוח הכפל ואז הם יכולים להכפיל כל מספר בכל מספר... לחץ להמשך...
השתמשות של הורים בילדים
...ילדים שמטפלים בהוריהם שלהם מתוך אנטרס. אשליית 'אהבת האם' במקרים מסוימים של קשישים המאושפזים היום בבתי אבות, מתגלית במלא הדרה. מעניין יהיה לבדוק, כמה מהקשישים מרוצים מאופן טיפול ילדיהם בם בזקנתם? זה זמן טוב לבצע סקר שביעות רצון.. ולשאול הורים אם היו עושים אחרת.. אם בהינתן אחרית שכזו, עדיין היו בוחרים להביא את אותם ילדים לעולם (או לפנות זמן ומשאבים לעצמם ולדאגה אחראית לאחריתם). ניתן גם לשאול, האם באמת אפשר לצפות כי ממרחק כה גדול של זמן, ילדים או אנשים אחרים, ימלאו אחר התחייבות כזו ויטפלו בהוריהם? האם המניע "אני נתתי ולכן עלי לקבל בתמורה" תקף? יתכן ומשום שהחוזה הלא כתוב הזה נחתם בידיעת צד אחד בלבד, וללא הסכמה מודעת ומפורשת מהצד השני.. הוא לא תקף. נכון שזה פייר לקבל חזרה באותה מידה, אך האם ניתן לצפות ממרחק של 60 שנה ויותר עם כל מה שקורה בדרך, שכך אכן יקרה? הציפיה המוכרת לקבל חזרה מפלוני לפחות אותו הסכום שהושקע על ידי אלמוני בצ'ק לחתונתו, מראה לנו משהו על מניעים נסתרים לפעולות שאנו עושים. על... לחץ להמשך...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 4
...במקום אחר. בהבנה הסופית אתה אמור להבין, שזה ספר וזה שלט, זה במקום אחד וזה במקום שני, ובו זמנית שניהם באותו גודל ובאותו מקום. בסוף אתה צריך להבין שהספר והשמש זה באותו גודל. בסוף אתה תגיע למסקנה שכול הדברים הם באותו גודל. שלא יהיה הבדל מבחינתך בין הסוף לאין סוף, שהספר ושאר הדברים שהם לא הספר, הם באותו גודל. אבל בו זמנית הם גם לא אותו גודל. מפרספקטיבה אחת יש צורות שונות, אך מפרספקטיבה אחרת, יש את המהות, ומבחינתה אין צורות, ולכן אי אפשר להגיד זה ספר או זאת שמש. ומהפרספקטיבה המוחלטת בסוף, אין הבדל בין הפרספקטיבה של הצורה לבין הפרספקטיבה של המהות, שהם אחד. יש פרספקטיבה אחת שאומרת זה קטן וזה גדול, יש פרספקטיבה נוספת שאומרת שניהם לא קיימים, אין כלום, שזה נקרא המהות של המציאות. והמוחלט זה שמבינים שאין הבדל בין הצורה הסופית לבין המהות האין סופית. כי במהות עצמה אין שום מגבלה, אבל בצורות יש הגבלה, ובסוף צריך להבין שאין הבדל בין הצורה לבין המהות. אם ההוויה של המקום והזמן ממלאת את הכל, אז למעשה אין זמן... לחץ להמשך...
עידן הפאסט ואמא רוח הטובה - תהליך של חיבור לקיום האלוהי, ממקום של חילוני
...שלנו מתרחקת מלהיות שלמות. אז האם אמא רוח תתאים עצמה אלינו? ותעזור לנו למצוא את משנתה, אור אהבה ושלמות. האם היא תביא לנו את הידע ההוא מפעם צ'יקי צ'ק, כמו שאנחנו אוהבים, עם הסברים וההוכחות? סביר להניח שלא. אמא רוח לא ממש מחשבנת לנו, היא באה נקיה, בלי הצגות, ובלי מסיכות ובלי טרנד. היא תמיד הייתה שם, ותהיה גם אחרינו, לכן היא לא צריכה להוכיח כלום לאף אחד. ולא, אין לה קצב כמו שלנו, היא מפעם. רעיון ההתחברות מהו תהליך ההתחברות פנימה? התחברות היא בראש ובראשונה הבנת המרכיבים של חיינו, המטרות, והחיבור לכח המניע אותנו, האהבה. לכולנו יש שורש, שורש אחד שממנו אנו צומחים. לשורש הזה יש המון עוצמה, הוא הכוח המניע אותנו, אם נגיע לשורש, נשפיע על האופן בו אנו צומחים, ובו הסביבה שלנו צומחת ומתפתחת. לכל אלו אמא רוח נותנת יד, ומראה את הדרך. הדרך לעצם הקיום שלנו. התהליכים הללו, לעיתים, מתקשים לעלות בקנה אחד עם תרבות הפאסט שם גם תוכנית כמו "זהו זה" לא הצליחה לשרוד את הקצב אחריי 20 שנה. אז למה דווקא שתהליכים ורוח... לחץ להמשך...
נאיביות - אמת ביחד + ידיעת האלטרנטיבות - קיבעון מחשבתי = התפתחות בריאה
...חושב שהדלת הזו רק מסוכנת והשנייה לא. או שהוא עושה מעשה מטופש לא פחות וסוגר את שתי הדלתות והוא עצמו לא יכול לצאת. וכמובן שזוהי רק דוגמא מיני רבות כדי להמחיש את חוסר הפרופורציה שבדבר. אפשר לתת דוגמא מעולם המחשבים, נניח אדם מסויים פעם אחת נדבק בווירוס מקישור של אחד שהתחזה לחבר שלו, ואז הוא נכנס למייל שלו ושוב עושה את אותה שטות ושוב חושב שחבר שלו שולח לו הודעה, או לחילופין המורה שלו אולי לפי דעתו שלח לו מייל, אבל להפתעתו הוירוס סך הכל החליף סיטואציה אבל נשאר אותו וירוס. כמו אדם שנכנס בדלת אחת וגונב, ואז יום אחר בא וגונב את האדם בדרך, ויום אחר הוא דופק בדלת האחורית ועושה קול של אדם אחר, אבל האדם הזה הוא אותו האדם באותן וריאציות. כך אותו הדבר כאן, האדם צריך להיות ערני לסיטואציה ולשינויים בחיים, החיים דינמיים ומשתנים, והאדם צריך להיות פתוח לשינויים ולא להיות מקובע לסיטואציה אחת, אלא לפרוש את המודעות שלו כלפי כל האלטרנטיבות שיש לו, כלומר להכיר את כל האלטרנטיבות העמודות לרשותו. ולא שהאדם ידמיין אלטרנטיבות... לחץ להמשך...
תובנות לחיים 10
...הם כלום לעומת הדבר האמיתי ולהבין כמה האדם לא יודע, כי אם נסתכל בפרספקטיבה הבאה, נראה שהמושגים האלה רחוקים מהמציאות מרחק שמיים וארץ ואף יותר מכך. כי היש עשוי מאין, והאין מניין? כלומר כל היש הוא עשוי מאין ולכן כל היש הוא אין. והאין הוא גם עשוי ממשהו. וכאן אנחנו עוברים לשלב השלישי. השלב השלישי הוא השלב שבו מבינים שכל האין הזה, מקורו בדבר שאי אפשר להגדיר אותו, הוא מעל היש והאין, אי אפשר להגדיר אותו באף צורה שהיא, כל מה שתגיד עליו הוא לא, לפי היהדות זה בורא עולם. ולכן כפי שהרמב"ם טען שאפשר רק לומר עליו דברים שהם שלילה שהם דברים שהוא לא. ולכן כל הגדרה שתנסה להגדיר אותו היא לא נכונה, והכל מטאפורות וכל השגה שהיא - היא תוצר של הדברים המוכרים שהם יש או אין. ואין לנו נגיעה במציאות האמיתית כלל. כלומר גם אדם שחי בתוך הגוף עם התודעה וגם אחרי שהתודעה עוזבת את הגוף, היא לא תתפוס אותו. בשום צורה שהיא. וע"מ לשבר את האוזן זה התהליך: יש - אין - ? אי אפשר להבין את זה. וע"י כך ניתן להבין את המשפט "תכלית הידיעה... לחץ להמשך...
דילוגי אותיות התורה וצפונותיה
...של מלחמה ושלום (מתחילת הספר עד האות ה - 78064) ואת תוכנת הדילוגים של ספר בראשית שיש בהם מספר אותיות זהה (78064 אותיות), הקשנו את השם המפורש יהוה ביקשנו שימצא בדילוג של 49 (הוא מספר הפלא של נויגרשל) ונדהמנו מן התוצאות. בספר מלחמה ושלום נמצא 17 פעמים השם המפורש, ואילו בספר בראשית נמצא רק 9 פעמים, ואתה הקורא ההגון חשוב נא מה היו עושים המחזירים בתשובה אם היה המקרה הפוך. הרי היו יוצאים בתופים ובמחולות ומכריזים נפלאות הדילוגים מעל כל גבעה ותחת כל עץ. אך אנו שיודעים שיד המקרה נקרתה כאן ודאי שאין אנו אומרים כי כיון שספר מלחמה ושלום צפן את השם המפורש הרבה יותר מספר בראשית לכן הוא הוא ספר הצפונות והנפלאות. והבן זה היטב. 4. פונים אנו לרבנים שהכניסו עצמם למיטה חולה זו וכתבו דברי הסכמה ותמיכה וביניהם הרב הגאון שלמה וולבה שליט"א והרב הגאון שמואל אויערבך שליט"א (עיתון "משפחה", גליון 407 מ - 8.7.99). חכמים, הזהרו בדבריכם שהם מביאים לדבר תקלה קשה. דעו שאם ניתנה רשות והסכמה לדלג בתורה ולייחס לה צפונות אלוהיות... לחץ להמשך...
מאמן ומתאמן ומה שביניהם - יחסי מאמן ומתאמן
...ואם אינם רגשות הבאים בתגובה לנתונים אחראיים של ההורה. מטרת הבדיקה אינה לחסל את ההורה או את הילד, אלא לגשת בצורה חופשית לגופי הידע האלה ולבחון אותם. אימות נתוני הורה אינו מוחק את הקלטת הלא בסדר בילד. תפקיד נוסף של הבוגר הוא הערכת הסתברויות. תפקיד זה התפתחותו איטית. היכולת להעריך הסתברויות עשויה להשתפר באמצעות מאמצים מודעים. כשריר בגוף, הבוגר מפתח את יעילותו באמצעות אימון והפעלה. אם הבוגר ער לקשיים אפשריים, ביכולתו גם להמציא פתרונות מבעוד מועד לאותם קשיים, אם וכאשר הם מתעוררים. עם זאת, בנקודות מסוימות של לחץ מתחיל כל בוגר לזייף, הרגשות משתלטים עליו, והתגובות הופכות בלתי נאותות. הגבולות בין ילד הורה ובוגר לא תמיד ברורים. 4 מצבי חיים כתוצאה משלושת מצב התודעה הללו נוצרים 4 מצבי חיים. מצבי חיים אלה מתארים את סוגי התקשורת והיחסים שאנו יוצרים עם בני אדם. 1. אני לא בסדר - אתה בסדר זאת העמדה הנפוצה שמכוחה מצליחים או נכשלים חייהם של בני אדם. בעמדה הראשונה האדם מרגיש נתון לחסדי אחרים. יש לו צורך רב... לחץ להמשך...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות משוגע שיגעון גדלות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





הדף ב: Facebook      הקבוצה ב: Facebook
YouTube
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
 
‏אליעד כהן - להיות אלוהים - EIP.co.il‏
קבוצת פייסבוק · ‏1,712‏ חברים
הצטרף לקבוצה
 

קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קואצ'ינג, פסיכותרפיה הוליסטית, אימון אישי בתל אביב, מאמן אישי לילדים, מורה רוחני, מאמן אישי להרזיה, מטפל, מומחה, מאמן לזוגיות ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0625 שניות
עכשיו 20_09_2019 השעה 14:37:25
wesi4