ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 2 ✔ראה גם: * תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 1. בתפלה: "רְאֵה ... - ידע להצליח ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 2

ראה גם: * תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 1.

בתפלה:

"רְאֵה נָא בְעָנְיֵנוּ. וְרִיבָה רִיבֵנוּ..."

"הַטּוֹב! כִּי לֹא כָלוּ רַחֲמֶיךָ. וְהַמְרַחֵם! כִּי לֹא תַמּוּ חֲסָדֶיךָ"

בזמן קריאת הכהנים יש המנגנים את שם ה' בטעות מלעיל: "א - ד - ני ". הערנו לעיל כי יש להטעים כל שם אדנות מלרע אֲ - דֹ - נָי.

בתחנון:

" אִם עֲוֹנֵינוּ עָנוּ בָנוּ..."; "ה' שְׁמָעָה. ה' סְלָחָה..."

בשיר של יום:

"לַה' הָאָרֶץ וּמְלוֹאָהּ תֵּבֵל וְיוֹשְׁבֵי בָהּ".

"... כִּי הִנֵּה הַמְּלָכִים נוֹעֲדוּ..."; "... הֵמָּה רָאוּ כֵּן תָּמָהוּ. נִבְהֲלוּ נֶחְפָּזוּ...";

"... קוּמָה אֱ - לֹהִים שָׁפְטָה הָאָרֶץ...";

" בִּינוּ בֹּעֲרִים בָּעָם..."; " הֲנֹטַע אֹזֶן הֲלֹא יִשְׁמָע. אִם יֹצֵר עַיִן הֲלֹא יַבִּיט..."

"... לְהַשְׁקִיט לוֹ מִימֵי רָע..."; "וְיִשְׂרָאֵל לֹא אָבָה לִי..."; "כִּ - מְעַט (ברגע קט) אוֹיְבֵיהֶם אַכְנִיעַ..." (ישנן דעות שפירוש המילה "כמעט" - פשוטו כמשמעו)

בפרק "ברכי נפשי":

(תהילים ק"ב)..."יֵחָפֵזוּן".. "יַעֲבֹרוּן".."יִרְבָּצוּן"

ב"עלינו לשבח":

"... וְהָאֱלִילִים כָּרוֹת יִכָּרֵתוּן..."

"... וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ..."

"אדון עולם"

..."בעת אישן ואעִירה..."

במנחה:

"אֲשֶׁר שָׁתָה אֶפְרֹחֶיהָ..."

כִּי טוֹב - יוֹם בַּחֲצֵרֶיךָ מֵאָלֶף - בָּחַרְתִּי הִסְתּוֹפֵף בְּבֵית אֱלֹהַי, מִדּוּר בְּאָהֳלֵי - רֶשַׁע.

המילה: מֵאָלֶף מנוקדת בקמ"ץ. (המדרש: יום לימוד תורה עדיף, טוב מאלף עולות...

או יום אחד של לימוד תורה שלמד דוד המלך טוב לפני הקב"ה יותר מאלף עולות שהקריב שלמה המלך בחנוכת המקדש)

לאחר הפסקה קלה, ימשיך "בָּחַרְתִּי הִסְתּוֹפֵף בְּבֵית אֱ - לֹהַי..."

בקבלת שבת:

כל "הבו" ינוגן "הבו" מלרע. יש מספר מקומות.

כל "תבל" כשמדובר בעולם יוטעם מלרע: "תבל". יש מספר מקומות..

"... וַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם..."; "... וַיְבָרֶךְ אֱ - לֹהִים אֶת יוֹם הַשְּׁבִיעִי...";

"... וְשַׁבְתִּי בְּבֵית ה' לְאֹרֶךְ יָמִים";

"אשת חיל"

"בָּטַח בָּה לֵב בַּעְלָה"... "דָ - רְשָׁה צֶמֶר...""הָ - יְתָה כָּאֳנִיוֹת...""זָ - מְמָה שָׂדֶה..."

"נָ - טְעָה כָרֶם" "סָדִין עָ - שְׂתָה...""... וְתוֹ - רַת חֶסֶד עַל לְשׁוֹנָהּ"

בשאר מקומות:

"הוֹדוּ לַה' בְּכִנּוֹר..."

"... שׁוּבָה ה' אֶת שְׁבִיתֵנוּ..."; "כְּפִירִים רָשׁוּ וְרָעֵבוּ..."

"שׁוּבָה ה' עַד מָתָי..."

"הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (כל "הודו" בהלל הגדול (תהילים קל"ו) הוא מלרע)

בבראשית פרק כ"ט מסופר על פגישת רחל אמנו עם יעקב אבינו על יד הבאר.

בפסוק ו' כתוב "... וְהִנֵּה רָחֵל בִּתּוֹ בָּאָה עִם הַצֹּאן"

ובפסוק ט' כתוב: "וְרָחֵל בָּאָה עִם הַצֹּאן..."

כביכול אותה מילה: "באה" אבל התרגום מפרש מילה זו במשמעויות שונות.

בפסוק ו' הוא מתרגם: "אתיא" (לשון הווה "ממושך").

ובפסוק ט' הוא מתרגם "אתת" (לשון עבר).

כיצד ידע התרגום להבחין?

על זאת מעיר רש"י בפירושו בפסוק ו':

"בָּאָה עִם הַצֹּאן": "הטעם (ההטעמה) באל"ף, ותרגומו: "אתיא".

"וְרָחֵל בָּאָה" הטעם (ההטעמה) למעלה (מלעיל) בבי"ת, ותרגומו: "אתת".

הראשון לשון עושה (בהווה) והשני לשון עשתה (בעבר).

אותן מילים בהטעמה שונה, והמשמעות שונה!!!

"יש לקרוא: " וְהִנֵּה רָחֵל בִּתּוֹ בָּ - אָה עִם הַצֹּאן" - לשון הווה.

"וְרָחֵל בָּ - אָה עִם הַצֹּאן..."לשון עבר.

וכמובן, הקורא בתורה אשר "ישנה את טעמו" ויטעים את

המילה בצורה לא נכונה - לטעות תחשב לו

וטעות לעולם חוזר!

נוסיף את הארת מורי ורבי הרב שמחה הכהן קוק שליט"א מרא דאתרא דרחובות, כיצד יש להטעים את המילה "הַבָּאָה" בתפילה: "לשנה הבאה בירושלים הבנויה", יש להטעים אותה מלרע בלשון הווה.

כך: "לשנה הבאה בירושלים הבנויה" כמו: "והנה רחל בתו באה עם הצאן", (בראשית כ"ט, ו) הנה, היא באה עתה "לפנינו ממש" ובקשתינו שהגאולה תִתממש, ונזכה להיגאל בירושלים זה עתה, מרגע זה. ויש לשים לב שאין הכוונה: בעוד שנה..

צא ולמד מה ההבדל בין: "שבו" = חזרו, או "שבו" = לקחו בשבי.

בין: "שתו "= הירוו צמאונם, וכן "וְלֹא שָתוּ עַד הַיּוֹם הַזֶּה" (יין, בני יהונדב בן רכב, ירמיהו לה יד) לבין: "וְלֹא שָׁתוּ אִישׁ עֶדְיוֹ" = שָׂמוּ, הניחו (שמות לג, ד).

וכן: "לֹא אִירָא מֵרִבְבוֹת עָם אֲשֶׁר סָבִיב שָׁתוּ עָלָי..." (תהילים ג, ז).

וכן מצאנו במילה "מתה".

בתורה נמצאו 3 "מלעיל":

"מֵתָה עָלַי רָחֵל" (בראשית מח, ז)

"בְּצֵאת נַפְשָׁהּ כִּי מֵתָה" (שם לה, יח)

"וְהַדָּגָה אֲשֶׁר בַּיְאוֹר מֵתָה.." (שמות ז, כא).

ורק אחת "מלרע": "וְאִם אַיִן מֵתָה אָנֹכִי..." (בראשית ל, א). לשון "בינוני" = הווה.

וסימנך: מי שמת בעודו בחיים (מל) רע הוא...

"ויצברו את כל אוכל השנים הטובות... אוכל בערים ושמרו" (בראשית מא, לה)

להבחין בין: "... כי את הלחם אשר הוא אוכל.." (בראשית ל"ט, ו)

"... והיה כאשר יחלום הרעב והנה אוכל.." (ישעיה כ"ט, ח).

"וגערתי לכם באוכל.." (מלאכי ג, י"א).

רש"י: "באוכל" בחסיל וגזם האוכל לכם את תבואת השדה והגפן.

וכן נמצא הבדל:

ירמיהו כ"ג, כא: "לֹא שָׁלַחְתִּי אֶת הַנְּבִאִים וְהֵם רָצוּ לֹא דִבַּרְתִּי אֲלֵיהֶם וְהֵם נִבָּאוּ".

ובתהילים פרק ק"ב, ט"ו: " כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ".

גם יש לשים לב:

"עד באי אליך (בראשית מ"ח)..."בֹּאִי שכבי... (ש"ב י"ג)

למען שתי אותתי... (שמות י')... לעומת: שיתי כליל צלך" (ישעיה ט"ז)

ביום הוציאי אותם (שמות ל"ד)... לעומת: "הוציאי האנשים (יהושע ב')

אחרי שובי ניחמתי..." (ירמיה ל"א)... לעומת" שובי אל גברתך.. (בראשית ט"ז)

"בינה הגיגי" (תהלים ה') להבין אמרי בינה" (משלי א')

שובה ישראל.." (הושע י"ד) "ובנוחה יאמר שובה ה'..." (במדבר י)

עוד בקריאת התורה:

כאשר המילה "נתן" סמוכה למילת "לך" קמוצה באות "נ", "נָתַן לָך או: נָתַן לְךָ המילה: "נתן" היא מלעיל. (יש יוצאים מהכלל)

וכל שהאות "נ" בחולם, תיקרא מלרע": נֹתֵן לָךְ נֹתֵן לְךָ נֹתֵן...

כל יִיטַב לְךָ (כ"ף סופית בקמ"ץ) - מלרע. וכל יִיטַב לָךְ - מלעיל.

"ויאמרו לו": כל "ויאמרו לו" נגונם מרחוק כדין אתי מרחיק.

"אמר לי": כל "אמר לי" "אמר לו" - מלעיל, הטעמה באות "א".

"ויתן לך.."כל ויתן... לך, לו, לי, לה, לנו (הטעמה באות "י").

רעמסס": כל רעמסס נהגה: "רַעְ - מסס".

חוץ ממקום אחד "את פיתום ואת רַ - עַמ - סס".

מה בין מדבר סיני ומדבר פארן למדבר שור ולמדברות אחרים?

מדבּר - סיני (פארן) נהגה את המילה מדבּר במלרע.

אבל: "מדבר שור" מדבר צין" "מדבר סין". המילה: "מִדְבָּר" נהגה אותה במלעיל. (קרוב לודאי בגלל היות המילים המצטרפות מילים קצרות, בעלות הברה אחת)...

"ההבדל הקטן והמשמעותי"

חשוב בעיקר לאלה המבחינים בהיגוי שבין צירי לסגול, בין פתח לקמץ, ולאלה ש"אינם מבחינים" (כמעט) בין סגול לפתח

המקף

הקדמה לנושא המקף

"תנועות"

יש 10 תנועות. 5 מהן נקראות תנועות גדולות, וסימנן: "פִּיתּוּחֵי חוֹתָם" או: "סוֹפֵר וּמָהִיר" או "אֵלִיָּהוּ טוֹב"

ו - 5 נקראות תנועות קטנות וסימנן: נֻס מִכָּל פֶּשַׁע"

תנועות גדולות: תנועות קטנות

אָ - קמץ גדול אַ - פתח

אֵ - צירה וגם אֵי - צירי מלא אֶ - סגול

אִי - חיריק מלא אִ - חיריק קטן (או חסר)

אֹ - חולם או אוֹ חולם מלא אָ - קמץ קטן (נהגה: אוֹ, כמו במילה "חָכְמָה")

אוּ - שורוק אֻ - קבוץ

(הערה: נמצא אצל המדקדקים הראשונים רש"י ועוד... כי ל"קמץ" קראו "פתח" ול"צירי" - "קמץ קטן", ל"סגול" - "פתח קטן" ל"חולם" - "מלאפום" ול"חיריק" קראו "שבר")

המקף

המקף - שמו בא מהרעיון כי כל דבר שמקיפים אותו (בחוט בחבל או בחומה)... נוצר בתוכו חיבור. תפקיד המקף - לחבר. (יש המסבירים: מוקף=סמוך)

המילים הסמוכות זו לזו במקף נחשבות כמילה אחת.

הטעמה לא תהיה במילה שלפני המקף. אפילו יהיו מספר המילים המחוברות במקף יותר מאחת כגון: "... את - כל - אשר - לו." (בראשית כ"ה) ההטעמה - המנגינה תבוא על המילה האחרונה: "לו"

מכאן נובע: כי במילה שלפני המקף - אם נמצא ניקוד של תנועה גדולה (קמץ גדול, צירי, חיריק מלא, חולם, שורוק) בהברה סגורה צריכה היא להשתנות לתנועה קטנה, (פתח, סגול, חיריק, קמץ קטן)... בהברה סגורה.

לדוגמא: המילה "לֵךְ" מנוקדת בצירי כמו לֵךְ מעמנו" (בראשית כ"ו) אולם כאשר יבוא אחריה מקף, התנועה תיהפך לקטנה: תנוקד בסגול כמו "לֶךְ - לך מארצך..." (בראשית י"ב)

ועוד מצאנו במיוחד במילים: "את" וגם "כל"

"אֶת" או "אֵת"?

כאשר הטעם מחבר נקרא "אֶת", כאשר הטעם מפריד נקרא: "אֵת"

(יש יוצאים מן הכלל, לדוגמא "בראשית... אֵת השמים ואֵת הארץ)

"אֶת" ו"כָּל" משמשים כאשר יש מקף אחריהם

וכאשר אין מקף או חיבור יופיעו בניקוד: "אֵת" "כֹּל"

דוגמאות נוספות: תנועה גדולה הפכה לתנועה קטנה בזמן חיבור במקף

"בדד יֵשֵׁב..." (ויקרא י"ג) יֵשֶׁב - נא עבדך..." (בראשית מ"ד)

"נתן תִּתֵּן..." (דברים ט"ו) "מה תִּתֶּן - לי..." (בראשית ט"ו)

"שמוֹר ושמעת..." (דברים י"ב) "שמָר לך..." (שמות ל"ד)

"את חג המצות תִּשׁמוֹר..." (שמות ל"ד) "אם עוונות תשמָר - י / ה..." (תהלים ק"ל)

"פן יפרוֹץ בהם" (שמות י"ט) "פן יפרָץ בם..." (שמות י"ט)

בתהילים, פרק כה, פסוק ז נאמר:

חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל - תִּזְכֹּר, כְּחַסְדְּךָ זְכָר - לִי, אַתָּה, לְמַעַן טוּבְךָ ה'.

שימו לב שבפסוק זה, כאשר אין מקף הניקוד הוא בחולם (אל תִּזְכֹּר) וכאשר מופיע מקף אחרי המילה, החולם ייהפך לתנועה קטנה לקמ"ץ קטן (זְכָר - לי) וכן בפסוק הבא

(תהילים עט, ח) "אַל - תִּזְכָּר - לָנוּ עֲוֹנֹת רִאשֹׁנִים..."

הובאו דוגמאות התואמות את הכלל

ולמרות שלכלל הזה יש הרבה דוגמאות, עדיין נמצאים יוצאים מן הכלל.

"אשֶׁה" או "אשֵה"? סגו"ל או ציר"י?

נקוט כלל זה בידך:

אם המילה צמודה לאחת משלושת האותיות "ע, ל, ה" ינוקד בסגו"ל.

לדוגמא: "אשֶה עולה.."אשֶה לה'" "אשֶה הוא לה'

אבל: אשֵה ריח ניחוח.."

החתן - כאשר תחזיק בידך את הטבעת - שים לב!

אמור: "הרי את מקודשת לי בטבעת זוֹ" (בחולם).

המילה "זוֹ" משמעותה מילת יחס לנקבה.

ולא: בטבעת זוּ" "זוּ" משמעותה: "אשר" לדוגמא: "עם זוּ יצרתי לי.."

(אכן גם אם יגיד בטבעת זוּ - ללא ספק, קידושיו קידושין כהלכה.. !).

יש יוצאים מהכלל. דוגמא: אַתָּה - ה' תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן - הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם (תהילים יב, ח)

"אֵ - ל או אֶל? "

אין ספק כאשר מדובר בשם ה' באחד משמות הקודש מנוקד בציר"י.

ואם מדובר על מילת יחס (ממקום למקום =TO) מנוקד בסגו"ל.

ובתרגום? בַּר או בָּר".

"בַּר" בפת"ח, תרגום של "בן".

ו"בָּר" בקמ"ץ תרגום של חוץ..."לא יהא לך אלהא אחרן בָּר מִנִּי.."

יָד קמוצה במקרים הבאים:

כל "יָד חזקה", "יָד רמה ", יָד נטויה", היו"ד בקמ"ץ.

"אָנָּא - אָנָה - אֲנָה".

"אָנָּא ה' הוֹשִיעָה נָּא אָנָּא ה' הַצְלִיחָה נָא".

יש להבחין בין ההיגוי של המילה "אנּא" ובין המילה "אנה".

"אנּא" לשון בקשה ותחינה, וה"נו"ן " מודגשת בדגש חזק ומוטעמת לכיוון מלרע.

"אנה" לשון שאלה, "איפה לאן?""אנה הלך דודך... אנה פנה דודך...? ההטעמה היא מלעיל והנו"ן רפויה ואינה מודגשת. המדגיש את: "אנה" והמרפה את "אנא" הופך את היוצרות.

(הידעת מה מקור הביטוי 'מחליף את היוצרות' - תמצא בספר)...

"הוֹשִיעָה נָּא, הַצְלִיחָה נָא".

יש וקוראי ההלל יטעימו מלעיל את המילה "הושיעה" וינחתו בהדגשה חזקה על המילה הסמוכה "נּא"; ואת המילה: "הצליחה" יטעימו מלרע ולא ינחתו בהדגשה במילה הסמוכה: "נא". נמצאים סידורים ותנכ"ים או ספרי תהילים המקפידים לכתוב את המילה: "נא" הסמוכה ל"הצליחה" ללא דגש.

מן הראוי שאין להדגיש את המילה "נא" ליד "הצליחה" משתי סיבות:

1) ידוע שבכדי "להנחית" דגש יש "להתרומם" "לעלות" לפני כן ורק אח"כ אפשר "להנחית " (כהנפת הפטיש). ראה להלן הסבר על: דחיק ואתי מרחיק, ואילו בגלל שהמילה: "הצליחה" איננה נקראת מלעיל, אלא מלרע, צא ולמד: "מאי הניא להאי דגש שבתוך הנו"ן של: "נא"?"

2) מבחינה רעיונית: כדי לבקש תשועה מצרה או בעיה יש לבקש בחוזקה... ואילו לבקש הצלחה, תוספת למה שזכינו לקבל, יש לבקש בצניעות ובענווה וברפיון פה...

הערה: המילה "אנא" בלשון בקשה כתובה גם: "אנה" ראה ההלל: "אנה ה' מלטה נפשי..." (תהלים קט"ז, ד) " וגם "אנה ה' כי אני עבדך... (שם ט"ז) וכן מצאנו פעמים אחדות בנביאים ובתרי עשר יונה ועוד...

גם מצאנו את המילה: "אנה" בלשון ארמית בספר דניאל המחליפה את המילה: "אני" בלשון הקודש, "אֲנָה דניאל...""אֲנָה דריוש..."ועוד.. המילה הזאת נהגית בקלילות ללא הדגשה והטעמה... לא מצאנו בתנ"ך בפרקים בארמית את המילה: "אנא" הנהוג לכתוב כך בגמרא במקום המילה: "אני"

אם אנה הארכתי... אנא... סליחה. ואם לא תמחלו... אנה אני בא?

* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 3.

הקדמות תנועה הדחקה לשון עבר הבדלים לטעות תיעדוף חוסר וודאות התחברות טומאה פשוט חוסר וודאות להתפלל ספק ספקות תפילה תפילות תשובות
סקס עם בחורה יפה אבל גרועה במיטה, בחורות יפות שלא אוהבות סקס, למה היא קרה במיטה? סקס גרוע עם בחורה יפה, נראית טוב אבל סקס גרוע, למה היא גרועה בסקס? למה הסקס גרוע? למה הסקס לא טוב? ייעוץ סקסולוגי, טיפול מיני, יעוץ מיני
סקס עם בחורה יפה אבל גרועה במיטה, בחורות יפות שלא אוהבות סקס, למה היא קרה במיטה? סקס גרוע עם בחורה יפה, נראית טוב אבל סקס גרוע, למה היא גרועה בסקס? למה הסקס גרוע? למה הסקס לא טוב? ייעוץ סקסולוגי, טיפול מיני, יעוץ מיני
...בחורה יפה אבל גרועה במיטה, בחורות יפות שלא אוהבות סקס, למה היא קרה במיטה? סקס גרוע עם בחורה יפה, נראית טוב אבל סקס גרוע, למה היא גרועה בסקס? למה הסקס גרוע? למה הסקס לא טוב? ייעוץ סקסולוגי, טיפול מיני, יעוץ מיני הרצאה על סקס עם בחורה יפה אבל גרועה במיטה, בחורות יפות שלא אוהבות סקס, למה היא קרה במיטה? סקס גרוע עם בחורה יפה, נראית טוב אבל סקס גרוע, למה היא גרועה בסקס? למה הסקס גרוע? למה הסקס לא טוב? ייעוץ סקסולוגי, טיפול מיני, יעוץ מיני ועוד למה הוא...
הספר להיות אלוהים - עולם החלומות האמיתי, פיצול אישיות, חלום או מציאות, דמיון או מציאות, שינה, חלומות, חלק 4
הספר להיות אלוהים - עולם החלומות האמיתי, פיצול אישיות, חלום או מציאות, דמיון או מציאות, שינה, חלומות, חלק 4
...פיצול אישיות, חלום או מציאות, דמיון או מציאות, שינה, חלומות, חלק 4 - פרומו הספר להיות אלוהים, חלק שני, עמוד 195 אחת השאלות הכי עתיקות בעולם היא, האם העולם הזה הוא רק חלום? ואם זה חלום, אז מי חולם אותו? ואם זה חלום, האם החולם קיים, ואיך הוא קיים? ואם העולם שלנו רק חלום, אז מה קורה במציאות האמיתית? אם אנחנו אומרים שהעולם שלנו חלום, אז אין הבדל בין החלום למציאות. אז מה אמיתי? ואולי זה חלום, בתוך חלום, בתוך חלום עד אין סוף? ויבוא מישהו אחר וישאל, האם...
2 שיטות לא להרגיש רע, 2 אסטרטגיות לאיך לא להרגיש רע, 2 נוסחאות איך להתמודד עם תחושה רעה, האם אני חייב להרגיש טוב? למה אני לא רוצה להרגיש רע? אולי זה טוב? איך להפוך רע לטוב? איך לראות את הטוב שברע? חשיבה חיובית
2 שיטות לא להרגיש רע, 2 אסטרטגיות לאיך לא להרגיש רע, 2 נוסחאות איך להתמודד עם תחושה רעה, האם אני חייב להרגיש טוב? למה אני לא רוצה להרגיש רע? אולי זה טוב? איך להפוך רע לטוב? איך לראות את הטוב שברע? חשיבה חיובית
...רע, 2 אסטרטגיות לאיך לא להרגיש רע, 2 נוסחאות איך להתמודד עם תחושה רעה, האם אני חייב להרגיש טוב? למה אני לא רוצה להרגיש רע? אולי זה טוב? איך להפוך רע לטוב? איך לראות את הטוב שברע? חשיבה חיובית הרצאה על 2 שיטות לא להרגיש רע, 2 אסטרטגיות לאיך לא להרגיש רע, 2 נוסחאות איך להתמודד עם תחושה רעה, האם אני חייב להרגיש טוב? למה אני לא רוצה להרגיש רע? אולי זה טוב? איך להפוך רע לטוב? איך לראות את הטוב שברע? חשיבה חיובית ועוד איך למצוא את הטוב שברע? האם הכל לטובה...
בלי עבר אין עתיד - האומנם? למי יש עבר ויש עתיד, ומי חי את הרגע הזה של ההווה?
...הרגע הזה של ההווה? אמר האומר, מי שאין לו עבר, אין לו עתיד. והאדם חייב להיאחז בעבר, כדי להתקדם אל העתיד. ובמשפט הזה יש משהו נכון כמו שיש בכל דבר, ויש גם משהו לא נכון. וכאן נבאר את העניין. ומי שיתבונן בעניין יראה, שמצד אחד, אכן, בלי עבר אין עתיד. כי ברמה המעשית, ההווה והעתיד נקבעים על ידי העבר. כי כל רגע הוא תוצאה של הרגע הקודם. וממילא גם ההווה וגם העתיד, אכן הם תלויים בעבר. וכמו כן, כל הרצונות של האדם בהווה, הם תוצאה של דברים שקרו לאדם בעבר. כי האדם...
להתפשר / להתעקש - מה טוב / רע בהתפשרות ועקשנות? ומה הטוב ביותר?
...ומה הטוב ביותר? להתפשר / להתעקש - יכול להיות טוב ויכול להיות לא טוב, הכל לפי ההקשר. יחד עם זאת ברמה העקרונית צריך להבין, האם באמת על האדם להתפשר? אם כן, אז למה לא להתפשר על הכל? למה בכלל להתעקש על משהו? ואם צריך להתעקש, אז למה לא להתעקש על הכל? האם מצד המהות של העניין, ראוי להתעקש או דווקא להתפשר? ולכאורה, מצד אחד הכי טוב זה להתפשר. כי כאשר האדם מתפשר, על ידי זה הוא חוסך מעצמו מאבקים מיותרים. וא"כ לכאורה, על האדם לשאוף להתפשר על כמה שיותר דברים....
תחיית המתים - מהי? איך להחיות מתים?
...כלום אמיתי של ממש. כ"כ כלום, עד שאפילו כלום, זה יותר מידי עבור מה שהאדם באמת מצד האמת. והנה, הכלום הגדול ביותר, הוא הדבר הממשי ביותר. משום, שככל שהדבר הוא יותר כלום, כך קיומו יותר מחוייב. כי הצורות, אין קיומן מחוייב, אלא קיומן הוא רק אפשרי בלבד. והמחויב, הוא דווקא הכלום, שהוא חסר כל צורה, ושהוא המהות של המציאות, שנמצאת מחוץ לזמן ולמקום, שהיא כלום ממש. והנה, הכלום הזה שיש באדם, הוא מת. כי האדם מזדהה רק עם מה שהוא יש. ולאדם נדמה, שהכלום הוא איננו,...
איך תאחז בכוח הרצון בלבד? איך להמשיך לרצות גם אם אינך יכול להגשים את הרצון?
...הוא הדבר הגדול ביותר שיש לאדם. הרצון הוא מה שמניע את הכל. הרצון הוא הדבר היחיד שתלוי אך ורק באדם עצמו ולא בשום גורם אחר. אם ברצונך להצליח, דע להיאחז בעקשנות בכח הרצון בלבד. דע כי הרצון עצמו הוא דבר ממשי. דע כי אם אין באפשרותך לעשות מעשים בפועל, גם לרצות הוא מעשה. אם אתה רוצה להשיג משהו מסוים, דע איך לגרום לעצמך להמשיך לרצות את אותו הדבר. עליך לדעת להיאחז בכוח הרצון בלבד. עליך להיות מסוגל להמשיך לרצות להצליח ולהיות מאושר וחיובי, גם אם אין באפשרותך...
אימון אישי לנוער - האם אנו יודעים מספיק על ילדינו?
...האחרונות בקרב בני הנוער, אנו צריכים לשאול את עצמנו כהורים, מה מקור הבעיה בחברה שלנו? מה קורה לילדינו? מה אנו כהורים צריכים לעשות כדי שהדברים ייראו אחרת? אנו מגדלים את דור העידן הטכנולוגי, ילדים שיושבים שעות מול המחשב, מתקשרים דרך המחשב וחשופים לסכנות, ילדים החשופים מגילאים מאד צעירים לשתיית אלכוהול, יודעים, שומעים, נחשפים כבר בגילאי 9 לנשיקות צרפתיות ולעולם המין... איך אנו כהורים יכולים לעצור את הטירוף וללמד את ילדינו לא לחצות גבולות בגילאים כה צעירים...
כרוניקה של כשלון נפלא וידוע מראש
...נפלא וידוע מראש / גלית שחם כישלון הוא עניין יומיומי. הוא חלק הכרחי בתהליך למידה. ילדים לומדים דרך תהליך זה כל יום. כל עשייה אצלם מתחילה בכישלון - לומדים לצעוד צעדים ראשונים ונופלים, לומדים לאכול והאוכל לא מגיע לפה, לומדים לכתוב ושוגים, לומדים לקרוא והאותיות מתבלבלות ילדים קטנים צוחקים כשהם נופלים, הם אינם מתרגשים כשכל הסביבה מתלכלכת בניסיון שלהם לאכול, כל שרבוט שלהם מרגש אותם. בעצם - מהרגע הראשון בו התחלנו לנסות ולעשות, התחלנו להיכשל. כמבוגרים אנו...
רגשות נוסטלגיה - איך להתמודד עם פרידה רגשית וגעגועים לעבר?
...לעבר? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על רגשות נוסטלגיה - איך להתמודד עם פרידה רגשית וגעגועים לעבר?. הפעם אני רוצה לענות על השאלה איך בן אדם יכול להתמודד עם געגועים שיש לו לאיזה דבר לדוגמה פרידה רגשית. השאלה היא די פשוטה בעולם יש הרבה סוגים של מערכות יחסים, כל שני דברים שבאים במגע זה עם זה נמצאים במערכת יחסים וכל מערכת יחסים יוצרת תלות רגשית. לדוגמה אדם נמצא במערכת יחסים עם בן בת זוג ואח"כ יש בניהם איזה פרידה.. או פרידה מאדם קרוב...
מה אתה מרגיש לגבי מה שאתה עושה?
...מה שאתה עושה? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על מה אתה מרגיש לגבי מה שאתה עושה?. הרצאה על עשייה רגשית. מה את מרגיש לגבי המעשים שלך? ועוד. מה אתה מרגיש לגבי מה שאתה עושה? הפעם נדבר על אחד הנושאים החשובים ביותר שהאדם צריך לשים אליהם לב, כאשר עושה את המעשים שלו. האדם קם בבוקר ועושה, עובד ועסוק, עובד ועושה, מצד האמת גם בחלום האדם עושה פעולות כאלה ואחרות. ורק מידי פעם האדם חושב מה המטרה ומה הסיבה? וכשאדם עושה את המעשים שלו, עליו להתבונן...
טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב
...מתוך דחף פתאומי, הילד שעושה לפני שהוא חושב. זהו הילד שיכול לרדוף אחר פרפר עד שנעלם. זהו הילד שנחבל ראשון, צורח בקול רם כשכולם מסביב שקטים ואנו פשוט רוצים שהאדמה תבלע אותנו. ילד שהתנהגותו בולטת לעין גם לעיני צופה בלתי מקצועי, ילד שמתנועע רוב הזמן, עובר מפעילות אחת לשנייה במהירות רבה, נוגע בכל דבר, אומר מה שהוא חושב, מגיב לכל מה שקורה עד שכמעט אנו מקבלים סחרחורת. היפראקטיביות עם הפרעות קשב וריכוז קרוייה ADHD - ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER...
חג החנוכה בראי הפילוסופיה הסינית
...הסינית "חנוכיה לי יש, צוחקת בה האש... " / שרה גלוזמן. הדמיון בין חג החנוכה לפילוסופיה סינית ופאנג שואי חג החנוכה נחגג כידוע לזכר גבורת המכבים, מרד החשמונאים ביונים ונס כד השמן ואינו אחת ממצוות התורה שבכתב. שיאו של המרד היה בכיבוש ירושלים וטיהור בית המקדש מן הפסילים ועבודת האלילים. המהות הגדולה בין שהיא מסתתרת ובין שהיא גלוייה מאחורי סיפור המכבים הוא סיפור על כוחה של אמונה שניצחה את הבלתי אפשרי. ניצחון שהוא לכל הדעות נס. על - פי חז"ל, לא המכבים היו...
תורת חמש הפאזות בעולם הרפואה והפילוסופיה הסינית
...אותו. הניסיון לתרגם את תופעות הטבע למושגים המוכרים לו, לווה את האדם מראשית התפתחותו האבולוציונית. בסביבות המאה החמישית - שישית לפני הספירה מופיעות כמעט בו זמנית התחלות פילוסופיות משמעותיות ביותר במקומות שונים לחלוטין זה מזה. לחלק מאותן רעיונות מרכיבים משותפים רבים. הפילוסוף הסיני ניסה לתרגם מושגי מאקרו של העולם למושגי מיקרו של האדם ולהפך. היבטים אילו מאחדים את תופעות הטבע החיצוניות עם אילו המתרחשות בגופו של האדם. כך מתפתחת חמש הפאזות על ידי בתי...
האם אתם מזדהים עם המחשבות שלכם?
...עם המחשבות שלכם? מכירים את המצב שבו אנחנו תופסים את עצמנו חושבים מחשבה ושואלים "מה פתאום אני חושב/ת את זה"?? בבית החרושת למחשבות, להלן "המוח" נוצרים כל יום בממוצע 50-70 אלף מחשבות חיוביות יותר, ושליליות יותר מחשבות של שפיטה וביקורת מחשבות של אהבה עצמית גם כן מגיחות מפעם לפעם (ואז הקול שמגיע אחרי זה - מה אתה עף על עצמך.. מוכר? (-: מחשבות מלחיצות על מה יהיה כש... ומה יהיה אם... לפעמים אנחנו כל כך עסוקים בתחזית פסימית אפשרית של מה הולך לקרות, שאנחנו...
בצעד קטן שינוי גדול
...החיים קלים, נוחים, נטולי קושי ובמידה מסוימת גם נטולי מאמץ. השאלה היא: האם חיים מלאי כל טוב, ונטולי קושי ומאמץ אכן היו ממלאים אותנו באושר רב כל כך? חוקרים מתחום הפסיכולוגיה החיובית העוסקים בחקר האושר טוענים שאילו היינו מגיעים לגן העדן הזה - הוא היה כנראה משעמם אותנו, ואפילו די במהירות, והיינו נזקקים לייצר גיוון, ומאמץ, ואפילו מעט קושי כדי שנחוש ממומשים ומאושרים. התיאוריות העוסקות בהתפתחותם של תינוקות וילדים גורסות שתינוקות הגדלים ללא מאמץ, ללא קושי...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈2 ב 250  👈4 ב 350     📞 050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל קוגניטיבי התנהגותי, ייעוץ אישי, קואצינג פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0779 שניות - עכשיו 28_09_2020 השעה 00:52:01 - wesi4