... השוויון, חופש הדת והמצפון הם מערכי היסוד, שומה עליו לתת את הדעת על זרע הפורענות שמקורו בכתבי הקודש וכלה דרך
התורה שבעל פה, משום שכתבי הקודש וההלכה מהווים השפעה רבה על הלך הרוח המוסרי ... עם הקולקטיב היהודי. השקפת העולם הבסיסית של היהדות היא, שמטרת בריאת העולם על ידי האלוהים, נעשתה לצורך נתינת
התורה לעם היהודי שהוא העם הנבחר. וכל שאר האנשים נבראו לשמש את העם הנבחר שיוכל ... של אומות העולם בכל המקומות והזמנים הם יצירות אנושיות שאין להתייחס אליהם ברצינות אלא בזלזול ובלגלוג לעומת
התורה האלוהית שהיא האמת המוחלטת שאינה משתנה. ההשלכות מאמונה מסוכנת זו ברורה ... את תכלית הבריאה, הרי שהוא שם עצמו במרכז הבריאה וכל יתר האנשים שלא נבחרו (הגויים) או שנבחרו רק שאינם לומדים
תורה ואינם מקיימים מצוות (חילוני) מעמדם פחות. ויתירה מכך, כל מי שמתנגד ... נביא ראיות מהכתובים. תכלית הבריאה - כל בריאת העולם - על פי השקפת העולם התורנית - נבראה לצורך לימוד וקיום מצוות
התורה בלבד. לכן, היה והעם היהודי לא ילמד
תורה, הקדוש ברוך הוא יחריב את העולם ויחזירו לתוהו ובוהו. כך דרשו חזל בתלמוד ... אות הא ליום ששי) ויהי ערב ויהי בקר יום הששי? מלמד שהתנה הקדוש ברוך הוא עם מעשה בראשית ואמר אם מקבלין ישראל את
התורה מוטב ואם לאו אחזיר אתכם לתוהו וכן במסכת (נדרים לב עא) נאמרה דרשה זו: אמר רבי אלעזר: אילמלא
תורה לא נתקיימו שמים וארץ, שנאמר: אם לא בריתי יומם ולילה חקות שמים וארץ לא שמתי! (ירמיהו לג, כה). כלומר רק בשביל
התורה ברא האלוהים את העולם וחוקי הטבע שבו ובלעדיהם אין זכות קיום לעולם. וכן מסכת שבת פח עא: ויתיצבו בתחתית ההר (שמות יט, יז) (בזמן מתן
תורה) אמר רב אבדימי בר חמא בר חסא מלמד שכפה הקדוש ברוך הוא עליהם את ההר כגיגית ואמר להם אם אתם מקבלים
התורה מוטב ואם לאו שם תהא קבורתכם. הרי לך שכל תכלית הבריאה היא לצורך
לימוד התורה, ויתירה מכך על פי מדרש חזל התנה הקדוש ברוך הוא עם העם היהודי שאם יתבטלו מעיסוק
בתורה הרי שהעולם יחרב ויחזור לתוהו. משמעות הדברים ברורה, כל יהודי שאינו עוסק
בתורה ובמצוות או שאינו מאמין
שהתורה מן השמיים הרי הוא בבחינת מחריבי העולם. ולכן אין פלא שנמצא בפסקי הלכה של הרמבם יד החזקה - הלכות ממרים פרק ג הלכה ב את המסקנה הבאה: והאומרין אין
תורה מן השמים והמוסרין והמומרין שכל אלו אינם בכלל ישראל ואין צריך לא לעדים ולא התראה ולא דיינים אלא כל ההורג אחד מהן עשה מצוה גדולה והסיר המכשול. כך ממש, ההורג את הכופר באמונה
שהתורה מן השמיים, מקיים מצווה גדולה משום שביער את מחריבי העולם. וחשוב להדגיש שמסקנה זו היא בלתי נמנעת לאדם המאמין באמונה שלמה, ללא רבב, שאם לא ילמדו
תורה העולם יחרב. הרי הכופר בתכלית זו הוא כאדם הרוצה לפוצץ את רחובות הערים, ... אף בכפר חבד וגרמו לתגובות אלימות מצד אנשי חבד. ועל תגובה אלימה זו כתב האדמור מסלונים הרב אברהם וינברג: אמרה
תורה בפרשת מסית (דברים יג, ט) : לא תאבה לו ולא תשמע אליו ולא תחוס עינך ... חסידי חבד גליון 870 )). ובאופן מפורט יותר מסביר הרמבם שתכלית האדם שבשבילו נברא העולם הוא ללמוד חכמה שהיא
התורה וההלכה ושאר האנשים שאינם עוסקים
בתורה תכליתם לדאוג לרווחת אותם חכמים. ואלה דבריו בפירוש המשניות - הקדמת הרמבם ... ארבע אמות של הלכה (אין חשיבות בעיני האלוהים אלא העוסק בחכמת ההלכה). ומתוך אמונה שהעולם נברא לשמש את העוסקים
בתורה ובמצוות מסיק הרמבם בהלכותיו שהגויים צריכים לשמש כעבדים ולשלם מיסים לעם ... לפי שמי שלא נשלמו בו התכונות האנושיות (הגויים) אינו אדם באמת, ואין תכליתו (של האלוהים) אלא לאדם (החכם העוסק
בתורה ובמצוות) . הרי לך דברים ברורים ומפורשים מפי הנשר הגדול (הרמבם), הגויים שאינם עוסקים בחכמת
התורה אינם נחשבים אדם, משום שאינם מקיימים את תכלית הבריאה. הפחדות ועונשים למבטלים את תכלית הבריאה - הואיל וקיום העולם הוא למען
התורה לכן נמצא דברי מוסר, לקח והפחדות אצל חזל לחיזוק
לימוד התורה: כל שאפשר לו לעסוק
בתורה ואינו עוסק הקדוש ברוך הוא מביא עליו יסורין מכוערין (ברכות ה עא). ברית
תורה נכרת בדם שנאמר: (שמות כד, ח) הנה דם הברית אשר כרת ה עמכם וכל שאינו עוסק
בתורה חרב מביא לעולם (סמג - חלק מצות עשה - מצוה יב).
התורה קשורה בשמו (של אלהים) וה