... חיסרון, חיפוש השלמות יוצר חיסרון, האם יש שלמות, האם הגעת לשלמות, אמונה או שכל, אולי
השכל טועה לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: שלמות או חיסרון, חיפוש השלמות יוצר חיסרון, האם יש שלמות, האם הגעת לשלמות, אמונה או שכל, אולי
השכל טועה. שאלה: האם אמונה זה טוב או לא טוב? אליעד: זה טוב, בתנאי שאתה הולך עם זה עד הסוף. זה לא טוב, אם אתה לא הולך עם זה עד הסוף. לגבי שכל, זה טוב אם ... פה יש משהו שאולי יביא אותך לשלמות. שאלה: מי אמר שיש שלמות? אליעד: נכון, תבדוק. שאלה:
השכל שלי אומר שאין. אליעד: אתה בטוח? שאלה: עכשיו
השכל אומר לי שאין. אליעד: יפה, אז אתה חושב שאולי יש שלמות. שאלה: כרגע האמונה שלי, שיש דואליות. מבחינה שכלית יש דואליות. מצד
השכל, זה מה
שהשכל אומר שיש דואליות. אליעד: שים לב שאתה אומר את האמת, "מצד
השכל תמיד יש דואליות", ומכאן יש לך ספק בשכל, שאולי
השכל לא צודק. אתה לא אומר, תמיד יש דואליות, אלא אתה אומר שמצד
השכל יש דואליות, כך שבתוכך אתה חושב שאולי
השכל לא צודק. אולי
השכל לא צודק? איך נדע? צריך לבדוק. שאלה: אז זאת השאלה הכי חשובה, לפני כל הדברים האחרים, האם
השכל צודק או לא? אליעד: אני מסכים איתך, שהשאלה הראשונה שהאדם צריך לשאול את עצמו, האם
השכל צודק. כי אם תגלה
שהשכל לא צודק, אז ממילא יש שלמות. שאלה: מי יגלה זאת? אליעד: אתה. שאלה: אבל אני זה
השכל שלי. אליעד: לא, תבדוק. כול מה שהוא אמר זה נכון. הוא אמר
שהשכל אומר שיש נפרדות, ואנחנו מחפשים את השלמות. אז אולי לא צריך לחפש את השלמות. עכשיו מה אני אומר, שכול מה שהספר הזה מסביר, שאם אתה רוצה להיות אלוהים, אתה חייב להבין את מהות
השכל, אתה חייב להבין את מהות התפיסה שלך שמפרידה בין הצורה לבין המהות. זה מה שאני טוען, שקודם כל תבין את מהות
השכל. למה האדם רודף אחרי השלמות? כי הוא אומר שזאת לא השלמות. זה שולחן ולא חדר, אני לא השלמות אני לא המציאות, ולכן הוא רודף אחרי השלמות. אבל למה אתה אומר, אני לא מושלם? כי יש לך שכל שאומר לך שאין שלמות.
השכל אומר לך שאתה לא מושלם, יש שניים, יש דואליות. וכל מה שאני אומר, שאתה צריך להטיל בזה ספק, לשאול, מי אמר שמה
שהשכל אומר, שזה אני וזה המציאות, זה בכלל נכון? כי אם זה נכון, שזה אני וזה המציאות, אז אני לא מושלם. ואם אני לא מושלם, אז יש לי חיסרון, ואני מחפש את השלמות. תטיל ספק, מי אמר שמה
שהשכל אומר זה נכון? מי אמר שאני והמציאות זה לא אחד, אולי בכל זאת אני והמציאות זה אחד? ואני מגלה לך שאם תטיל ספק, אתה תגיע לתפיסה חדשה שבה לא יהיה אצלך ... שלמות, ומה זה אומר שאין שלמות? אין שלמות במקום אחר, השלמות כבר נמצאת כאן. אבל זה נגד
השכל, זה שולחן ולא חדר, המצומצם הוא לא אין סופי, אבל זה
השכל אומר לך, כי
השכל לא מסוגל להבין שלמות. לדוגמא, אתה יכול ללכת בחדר, אבל אתה לא יכול ללכת דרך הקיר, אז אתה אומר, אני מצומצם, אני מוגבל, אני לא יכול לעבור דרך קיר. אבל מי אומר לך שאתה לא יכול לעבור דרך קיר?
השכל. אבל מי אומר שמה
שהשכל אומר זה נכון, ואולי זה לא נכון? אולי אתה יכול לעבור דרך הקיר? אולי אתה יכול ואתה לא יודע שאתה יכול? אולי עכשיו אתה עובר דרך הקיר, ואתה רק לא יודע שאתה עובר דרכו? שאלה: הטלת ספק, זה לבדוק את
השכל בשכל, מי בודק את
השכל? אליעד: זאת שאלה נכונה, אם היית מבין שרק
השכל צודק, לא היית נותן רק כבוד לשכל. אם היית מבין שרק
השכל שלך גורם לך לחשוב שהוא צודק, ונניח שאתה זה רק שכל, אם היית מבין את זה, אז לא היית כל כך בטוח במה שאתה חושב שבטוח. היית מבין שכול מה שאתה כל כך בטוח ...