... הגירויים החושיים, זרם החשיבה, המצב התודעתי, היחסים בין האדם לרעיונותיו ולדעותיו, ושאר ההתניות.
תהליך פענוח השפה הוא
תהליך מאוד דינמי, מהיר, עמוס באינפורמציה ומלא סתירות שבסופו עוברת משמעות מהדובר לראשו של השומע או מהכתב לראשו של הקורא. אנו נבחן את
התהליך הזה תוך התייחסות לקונטקסט זה בלבד. III.
תהליך התפיסה של שפה A. גירויים מהם הגירויים המשתתפים
בתהליך פענוח והבנת שפה? 1. גירויים חושיים הגירויים החושיים הם: ... מחשיבה ראשונית וחשיבה בוחנת. חשיבה ראשונית היא תפיסת אובייקט החשיבה בתודעה ולאחר מכן מתחיל
תהליך חקירת ובחינת האובייקט (Exploring) בתודעה. דיבור מתחיל לאחר ... השפה לוקחת חלק בחשיבה ובדיבור כצורות מנטליות. חשיבה מילולית יכולה מצד אחד להיות תוצר של
תהליך חשיבה ומצד שני חשיבה מילולית יכולה להוות גירוי חדש המעלה ... דוגמה לפריצה לפעולה - המחשבה: אני רוצה לשתות יין תגרום לי להושיט יד לעבר כוס היין שעל השולחן. B.
תהליך הבנת שפה 1. התניות ודרישות מה אדם כקורא או שומע שפה צריך ... ממקור הקול ומגבלות פיזיולוגיות אחרות. השומע מבחין ומבדיל בשפה מתוך מגוון הצלילים הנקלטים, יש כאן
תהליך של פענוח השפה המדוברת מתוך כמות עצומה של גירויים קוליים. ... אובייקט חדש, אחר. ב תגובות והבחנות שפה מדוברת נתאר תגובות ראשוניות אפשריות לשפה מדוברת (לפני
תהליך הפענוח): = ההבחנה או ההכרה זוהי שפה אלו צלילים מובנים (בעלי ... מילים או משפט שלם. ברגע שהתודעה תזהה את אובייקט קול הדיבור כבעל משמעות היא תעבור אליו, ואז יתחיל
תהליך העיבוד לפענוח והבנת השפה. שפה כתובה ננסה לתאר כיצד הקורא ... ומרחק ממנו, ומגבלות פיזיולוגיות אחרות. הקורא מבחין ומבדיל בשפה מתוך מגוון הצורות הנקלטות, יש כאן
תהליך של פענוח השפה הכתובה מתוך כמות עצומה של גירויים ויזואלים. ... של צירוף זה כיחידה שפתית (מילולית, וורבלית) אחת. נתאר תגובות ראשוניות אפשריות לשפה כתובה (לפני
תהליך הפענוח): = ההבחנה ההכרה זהו כתב זהו איור גרפי מובן (בעלי ... כדוגמת ההבחנות האלו או דומה להן, תיווצר עירות למרחב הראייה, אובייקט התודעה יהיה הכתב, ויתחיל
תהליך עיבוד לפענוח והבנת השפה. א בניית משמעות - פענוח השפה. פענוח ... העץ יכולות לעלות מחשבות שונות הקשורות או שאינן קשורות במחשבה זו. ההבדל הוא שבמקרה השלט נוצר
תהליך פענוח שבסופו המשפט נקרא - נוצרה משמעות. ב אוטומטיות התפיסה של שפה
התהליך שתואר נכון במקרה שההתניות המקדימות מאפשרות לו לקרות. מתחייב ... הכל בחצי מחיר למרות שעדיין קיימת אפשרות שתעלה ההבחנה זהו כתב או זוהי שפה שאני לא מכיר. כלומר
תהליך הפענוח יפסק בשלב מסוים או ימשיך באופן שונה. אם כך, הידע מתנה את
התהליך - בהתאם לידע של הקורא תעלה התגובה.
תהליך זה הנו אוטומטי - הלימוד של השפה, התרגול והניסיון הרב שהצטבר ... לכך גם המילה טלויזיה (Tele-vision) שהיא אמנם צירוף של שני מילים אך היא מייצגת אובייקט בעולם. זהו
תהליך טבעי כאשר יש צורך לתאר אובייקט שלא היה קיים עד כה ולכן ... נקלטים גירויים רבים אחרים - גירויים חושיים ומנטליים שאינם קשורים לשפה, ותגובות לגירויים אלו. כך
שתהליך הרכבת המשמעות או המשמעויות בעייתי ומוגבל. ו רצף הפענוח קיימת ... הפענוח משתנה בהתאם להתניות שונות היוצרות יחד את הקונטקסט הפנימי. לכן אין אפשרות לתאר או לנתח את
תהליך פענוח השפה באופן מודולרי, ההתנהגות של הפענוח היא של לתפוס מה ... חלוקה לפונמות, מילים, משפטים וכו אך האדם אינו מחשב, הוא מנסה למצוא ולפענח את המשמעויות ולכן
התהליך כאן שונה לחלוטין. אם כך, כאשר בפענוח מורכבים שני יחידות ... היכולת של דובר או שומע לזכור את המילים ששמע או שאמר אפילו רגע לאחר מכן. מה שנזכר הם התוצרים של
תהליך הפענוח. אם יש משמעויות שאינן מתיישבות אם הקונטקסט הנצבר מרצף הפענוח נוצרת בעיה - קונפליקט, ולכן ייצוגים שאין
תהליך הפענוח מצליח להרכיב אל תוך הקונטקסט נשמרים כפי שהם. כמו כן, ... או ייצור שרשרת תגובות של ייצוגים (אסוציאציות) לייצוג מרצף הפענוח. לסיכום, בניית המשמעות היא
תהליך של הרכבת ייצוגים (חושיים מנטליים, קונספטים ודימויים - images) של יחידות מילוליות דינמיות - משתנות.
התהליך הזה מאוד מורכב, בו הייצוגים והתגובות המילוליות (הקונטקסט המילולי) מהווים חלק מקונטקסט רחב של קליטה חושית ומנטלית לא מילולית. התוצר
לתהליך זה הוא בדיוק אותם תגובות ושינויים בקונטקסט המילולי והלא - ... של התוצר, היא הדבר המכונה בדרך כלל משמעות, והיא חלק נפרד ולא הכרחי. יצירת קונספט מתוך התוצר של
תהליך הפענוח (קונספטואליזציה) היא פעולה (action) ובדומה ליכולת ... שני אנשים שונים, וכרגיל בהתאם להתניות המסוימות. 5. קונספטואליזציה לא נכנס לנושא זה כיוון שהוא
תהליך נפרד אך נסביר אותו בקווים כלליים.