... בכל תחומי החיים, גם הם נמצאים
בתהליך מנטורינג ונעזרים במנטור שמוציא מהם את הטוב ביותר שלהם. מנטורינג זה
תהליך של טרנספורמציה מנטורינג זה
תהליך של טרנספורמציה, לא במובן של "לשנות את האדם". האדם שמגיע
לתהליך מנטורינג לא צריך להשתנות, הוא פשוט בוחר להיות יותר ממי שהוא באמת, מי שהוא אמור להיות. הטרנספורמציה היא במובן של יצירת העתיד, יצירת יש מאין, היות ובסופו של
תהליך מנטורינג, האדם מוצא את עצמו במציאות אחרת של מה שהיה אפשרי עד כה עבורו. מנטורינג עוסק הן בנראה לעין והן בבלתי נראה לעין מנטורינג עוסק הן בנראה לעין והן בבלתי נראה לעין, הוא עוסק הן בהוויה של האדם והן בעשייה שלו, זה
תהליך מעצב,
תהליך של התפתחות אישית.
תהליך מנטורינג כולל שילוב מתמשך בין למידה ועשייה, זה
תהליך של צמיחה אישית שלמה. מנטורינג מבוסס על מערכת יחסים של אמון והתמסרות בין המנטור לחניך, מערכת יחסים כזו בה מצד אחד - החניך מעריך את המנטור ורואה בו במידה מסוימת גם מודל לחיקוי. ... ופועל בהשפעת הדמויות החשובות בחייו.
תהליך מנטורינג עלול להיות המסגרת היחידה שבה רואים את החניך כגדול מצד שני, המנטור רואה את גדולתו של החניך ובמקרים רבים הוא היחיד בחייו של החניך שבאמת רואה את גדולתו ומקשיב ל"זהב" שלו. במקרים רבים,
תהליך מנטורינג עלול להיות המסגרת היחידה שבה רואים את החניך כגדול, מאחר ובסביבה הרגילה של חייו כולם מסתכלים עליו כקטן. "הזהב" של החניך זה הכישרונות, החוזקות, החלומות, התשוקות, האהבות, ... ומקורות האנרגיה שלו. מנטורינג הוא
תהליך של הכלה המנטור מעניק לחניך מרחב שבו הוא יכול להתפתח, לצמוח ולפעול בביטחון. מנטורינג זה
תהליך שבו המנטור מכיל את החניך בתוך מסגרת ההתלהבות והמחויבות שלו ויוצר את האנרגיה המתהווה שמובילה להצלחה ולהגשמת מטרות החניך. מנטורינג מכניס המון מודעות ובהירות אל תוך חיי היומיום מנטורינג זה
תהליך שמכניס המון מודעות ובהירות אל תוך חיי היומיום של החניך. מדובר
בתהליך חיובי, חווייתי ומעצים.
התהליך הזה יוצר מסגרת שלמה של התפתחות אישית מאחר והוא נוגע בכל ארבעת האלמנטים של האדם השלם: האלמנט המנטאלי (המוח, המחשבות, הדמיון, האמונות, הפרדיגמות, יכולות היצירה והמחוללות של ... בחיים). למידה היא מרכיב קריטי
בתהליך מנטורינג
תהליך מנטורינג לעתים עושה המון שכל ולעתים נוגע עמוק בפנים ברגשות, לעתים הוא מורגש כמו רוח שנמצאת בכל מקום שאתה הולך, ובסופו של דבר רואים את התוצאות שלו בחיים. הלמידה היא מרכיב קריטי
בתהליך מנטורינג, כבר הוכח מחקרית שברגע שהמוח של האדם נחשף לרעיון או ידע חדש, הוא לעולם לא יחזור ל"גודלו" המקורי (לא מבחינה פיזית כמובן), אלא רק יתרחב עוד ועוד - זוהי צמיחה מנטאלית. להיות יותר - זו המטרה הראשית של
תהליך מנטורינג
תהליך מנטורינג יוצא מנקודת הנחה בסיסית שבכדי להשיג יותר, צריך להיות יותר ולעשות יותר ואין קיצורי דרך. להיות יותר זו המטרה הראשית של
תהליך מנטורינג, לאפשר לאדם להיות מי שהוא רוצה להיות. המילה לאפשר מתפרשת בשני מובנים
בתהליך מנטורינג: מצד אחד, זוהי אפשרות - הדיאלוג של מנטורינג הוא דיאלוג של אפשרויות ולא של בעיות. מצד שני, זה אפשרי!
תהליך מנטורינג מחזק את אמונתו של האדם בכך שמה שהוא רוצה בהחלט אפשרי. כאשר האמונה שזה אפשרי מתבססת היטב, המציאות משתנה ללא היכר.
תהליך מנטורינג אינו "תמונה ורודה" חשוב לי לציין שלא בכוונתי להראות רק את ה"תמונה הורודה" של
תהליך מנטורינג, שכן
תהליך כזה, למרות היותו מעצים ומעשיר, הוא
תהליך שמזכיר נסיעה ברכבת הרים. לפעמים אתה למעלה ולפעמים למטה ומה שחשוב זה להיות מוכן גם לרגעים שבהם אתה למטה, מתמודד אם אי ודאות, עם אי נוחות, עם אזורים חדשים ולא מוכרים, עם פחדים, עם ספקות, עם קשיים ועם מכשולים.
תהליך מנטורינג דורש ממך לקפוץ ל"אזור הסכנה"
תהליך מנטורינג דורש ממך מחויבות ויכולת להפיק למידה מכל מה שקורה בדרך, זה דורש ממך לצאת מאזור הנוחות ולקפוץ ל"אזור הסכנה" כפי שמכונה ע"י בריאן טרייסי. אזור הסכנה מכריח אותך לקחת ...