... מן הדעת בפחות משעה? מדריך להארה - חלק 3
השכל עבור הרבה אנשים, שטף המחשבה הבלתי פוסק שזורם בתוך הראש הוא הפעמון שלעולם לא מפסיק לצלצל. וכמו ילד - הפעמון שלא יכול היה לדמיין מצב שבו הפעמון לא מצלצל, עבור רבים מצב של העדר - ... היחידי בו הכל קורה. הרגע הזה. עכשיו. בשבח
השכל שלך
השכל שלך מדהים. מגיע לו שנדבר ישר אליו: שכלו של הקורא היקר אתה מדהים. חלק מהעמודים הבאים אולי יראו כמאיימים עליך ועל היכולות האדירות שלך, אך פחדיך אינם מבוססים. כל למידה, הבנה, וידע ... זאת. בחר חפץ בחדר והסתכל עליו. קשה מאוד
שהשכל לא יתחיל בתהליך האוטומטי של מתן שם, הסבר, ומיון של החפץ. לדוגמא, נגיד שבחרת להסתכל בתפוח אדמה. אפשר פשוט להיות מודע לתפוח האדמה ברגע ההווה, אך סביר יותר להניח
שהשכל לוקח פיקוד. "זה תפוח אדמה", הוא אומר. ואז הוא הולך וחושב על כל החוויות שקשורות לתפוח אדמה שקרו לך בעבר עד שאחת מהמחשבות הללו מעוררת קו אחר של חשיבה... שזה בסדר גמור, אך אז אתה ... שזה הזה קורה כל הזמן. זה לא כישלון של
השכל שלך. גם
השכל של איינשטיין לא יכול היה לעבד את רגע ההווה.
השכל של ירון לונדון לא יכול. שלי לא יכול. וגם שלך לא. אבל אתה יכול ללמוד למנוע אותו מלקחת מונופול על תשומת הלב שלך. הורדת הילוך לשכל שלך בעוד אתה מתכונן לקבל את פני ההארה שלך שקרבה ... לסוגיית ה"אני" שלך. כשאתה נשאל מי אתה, זה
השכל שלך שקופץ למרכז הבמה, ומדגיש השגים נבחרים, מערכות יחסים, או חפצים בעלי חשיבות רגשית מיוחדת. לדוגמא, כשאתה נשאל "מי אתה? " יתכן ותגיב משהו כמו, "אני בוב בארקר, מנחה התוכנית ... חיים, " וכו'. יתכן בהחלט שזה נכון. אך את
השכל שלך, כמו ילד חסר סבלנות, צריך להעמיד במקומו. (במיוחד אתה, בוב). העובדה היא, שהמוחות החושבים שלנו חלשים בצורה ואימפוטנטיים ללא השוואה ביחס לתבונות הגדולות יותר שמפעילות את ... גדול יותר מתוך ה"אתה" מאשר סיפור החיים
שהשכל שלך צבר. זה לא כזה עניין... אנחנו פשוט שמים לב שחלק מהדברים שמתרחשים בתוכך הם כל כך מרשימים, שהמונח "אתה" לא צריך להיות מוגדר אך ורק על ידי הסיפורים שאתה נושא עימך בשכלך. זה ... שני מצבים שבהם אתה יכול לחיות: 1.מזוהה עם
השכל החושב, לחלוטין בלי ההכרה שזה המצב. 2.מזוהה עם החלק ה"מודע", בהכרה מלאה שזהו המצב. יתכן ובשעה שאתה קורא את זה אתה תקוע במצב 1# ושום דבר פה לא מובן, וזה בסדר גמור. בפרקים הבאים, ...