ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






לקות למידה - המשגה - על לקויות למידה
... למידה - המשגה - על לקויות למידה בעולם שלנו כאנשים ללא לקות למידה, קשה לנו לקבל, להבין ולהכיל ילד לקוי למידה, בפרט כהורים שיש להם מעורבות ריגשית והם אינם נקיים בראייתם את הילד חמד שלהם, שהוא בוודאי מוכשר ... היינו צריכים להתחיל כל פתרון לבעיה כביכול מאפס, ואז הפתרון היה רחוק וקשה. ליקוי בכושר הלמידה מחבל ביצירת מושגים מופשטים וביישומם במצבים חדשים. הילד הלקוי עלול להתקשות בהבנת היחס הסיבתי ... שונים או באותיות בעלות גודל שונה, אינן נתפסות כזהות בגלל השוני החיצוני שלהן. הילד לקוי הלמידה טועה בגלל הגילוי החיצוני קשה לו לקלוט שיש משמעות פנימית לתופעה. אדם הכבול לגילוי חיצוני תפיסתי ... העיבוד של חוויות העבר והשימוש בו לגבי ההווה הוא אחד התיפקודים העלולים להשתבש בעקבות ליקויי למידה. לכן כדי לקדם את יצירת המושגים של הילד הלקוי והכללתם נבליט בהרבה אופנים, בדוגמאות וניסוחים, את הצד המשותף שבין שני מצבים, אחרת החוויה בעבר תהיה קטועה וחלקית. למשל: הילד למד את המושג חמש ביחס למחברות אדומות וקצרות, אם נציב לפניו חמש מחברות בצבע שונה ובגודל שונה, לדוגמה ... עמו תרגילים של קשירת קשרים בין עבר להווה, בין הידוע לו לבין המציאות המתחדשת. ילדים לקויי למידה נתבקשו לשים על יד כל תמונה את כל הצעצועים השייכים לה, אבל למרבה הפלא רוב הילדים שמו חפצים שלא ...
גמישות להכיל חמדנות פסיכולוגיה הורים למידה חיצוניות מהות
סוגים של אימון: אימון אישי / אימון ADHD / אימון ילדים / אימון נוער / אימון סטודנטים / אימון הורים / סדנאות הורים / אימון מבוגרים / אימון תעסוקתי
... וריכוז הינו תהליך, קצר יחסית, המסייע למתאמן להבין דפוסי התנהגות וקשיים ומאפשר למתאמן למצוא ביחד עם המאמן את הדרכים והכלים המתאימים להתמודד עם לקויות למידה ו או הפרעת קשב וריכוז. מטרת האימון נקבעת בשיתוף המתאמן תוך התייחסות לצרכיו ולמאפייני הקשיים שלו. בתהליך האימון אנו משלבים הקניית ידע והבנה על לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז ובונים תהליך של טכניקות ואסטרטגיות מותאמות למתאמן. לכל מתאמן נבנית תוכנית אימון ייחודית לו. אימון לקשב וריכוז מסייע בתחומים הבאים: הכרת מאפייני לקויות למידה ובעיות קשב וריכוז והשפעתם בחיי היום יום. רכישת כלים להתמודדות עם בעיית הקשב והריכוז. ניהול זמן - רכישת כלים המסייעים בניהול זמן וקשיי התארגנות. כעסים - וויסות רגשות ... רגשי המאפשרות התמודדות עם חרדה ומצבי רוח, תוך כדי הקפדה על גישה חיובית. מיומנויות חברתיות - קריאה נכונה של מצבים חברתיים, הסתגלות לפעילויות קבוצתיות ולמידה על דרכים לקבלת תשומת לב בצורה חיובית ויעילה. הנושאים המרכזים באימון ילדים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז: הכרת מאפייני לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז והשפעתם בחיי היום יום. הקניית כלים לעידוד והפנמה של כללים, הקשבה ושליטה עצמית. פיתוח ושיפור הרגלי למידה ללמידה יעילה יותר. הקניית כלים לניהול זמן והתארגנות. בניית תוכנית שמסייעת לטפל בדחיינות. אימון בגירוש מחשבות שליליות (שדונים) ומצבי רוח משתנים. עידוד ופיתוח ... מהבית מצד אחד ומהחברה מן הצד השני. ההתפתחות הפיזית וההורמונאלית שעובר המתבגר בתקופה זו מחוללת שינוי בדימוי העצמי ובתדמית שהוא מנסה ליצור. לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז הופכות את גיל ההתבגרות לקשה ומורכב אף יותר. האימון עוזר למתבגר לגבש זהות אישית, לפתח מיומנויות חברתיות, להתמודד עם דרישות לימודיות גבוהות יותר ולפתח יחסים משפחתיים תקינים בד בבד עם שאיפותיו להיות עצמאי יותר. הנושאים המרכזים באימון מתבגרים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז: הכרת מאפייני לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז והשפעתם בחיי היום יום. קביעת מטרות והשגתן בדרך היעילה ביותר. מודעות לערכים ולמטרות של המתבגר, גילוי יכולות, כישורים ונכסים של המתבגר. ויסות עצמי - ... מניעת דחיינות, שיפור יכולת ההתארגנות ורכישת כלים ומיומנויות לשיפור ההתנהלות. הגברת המוטיבציה ויכולת ההתמדה, גמישות בפתרון בעיות. אסטרטגיה וארגון הלמידה. הבנת קודים וכישורים חברתיים. שיפור ההרגשה והתפקוד בחיי היום יום. אימון סטודנטים מהו אימון סטודנטים לקשב וריכוז? האם את ה מתקשה להתרכז? האם דעתך מוסחת בקלות? האם את ה ... לסיים משימה שהתחלת בה? האם קשה לך להתארגן ולעמוד בזמנים? האם את ה מחפש ת פתרון, מותאם לך אישית, שיאפשר לך להתמודד עם הפרעת הקשב והריכוז? לרוב, לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז מפריעים גם בחיים האקדמיים. התסכול של אנשים עם הפרעות קשב נובעת מציפיות ומטרות גבוהות במיוחד, אך התנהלותם הלא יעילה גורמת להם לחוויות של חוסר הצלחה וספיגת ביקורת מעצמם ומהסביבה. אנשים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז חווים את עצמם כלא מספיק טובים, לא מספיק מתאמצים. האימון מסייע למתאמן להגדיר לעצמו מטרות ולנהל את עצמו בצורה יעילה וטובה יותר. הנושאים המרכזים באימון לסטודנטים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז: מאפייני לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז, והשפעתם בחיי היום יום קביעת מטרות ויעדים ברורים וברי השגה. ניהול זמן - בניית תכנית מעשית עם לוחות זמנים מוגדרים ותכנית מעקב אחר ביצוע משימות, קביעת ... ומיומנויות לשיפור ההתנהלות. יצירת שיטות תזכורת ומעקב עצמי אחר מטלות שונות. זיהוי והתמודדות עם מכשולים. חיזוק המוטיבציה והביטחון העצמי. גילוי סגנון הלמידה האישי. שילוב נכון בין לימודים, עבודה, משפחה ובלויים. יצירת הרגלי למידה. ישנם שלושה מעמדות של בני אדם: אלו שרואים, אלו שאינם רואים כשמראים להם ואלו שאינם רואים בכלל לאונרדו דה וינצי אימון הורים אימון הורים לילדים עם קשיי קשב וריכוז האם ילדך ... הדרושים לו, מתוך ההבנה שההורה מכיר את ילדו בצורה הטובה ביותר, ויכול לתמוך בילד בחיי היום יום לאורך זמן. הנושאים המרכזים באימון להורים לילד עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז: הכרת מאפייני לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז והשפעתם בחיי היום יום. הגדרת מטרות וזיהוי הערכים החשובים למשפחה. הקניית כלים המסייעים להתמודד עם ילד בעל לקויות למידה ו או קשיי קשב וריכוז בבית ובביהס. העמקת הקשר עם הילד. העצמת המנהיגות והסמכות ההורית. הקניית כלים לזיהוי יעדים חינוכיים רגשיים והתנהגותיים. מיומנויות שפה - שימוש בשפה ... יום ועדיפויות, מניעת דחיינות, שיפור יכולת ההתארגנות ורכישת כלים ומיומנויות לשיפור ההתנהלות. סדנאות הורים סדנאות להורים לילדים ומתבגרים בעלי לקויות למידה ו או הפרעת קשב וריכוז בסדנאות הורים, ההורים לומדים להבין את הקשיים של ילדם וכן את הקשיים שלהם עצמם בהתמודדות עם הילד. ההכרה כי הורים נוספים מתמודדים עם קשיים דומים, נותנת תמיכה הדדית וחשיפה לדרכי חשיבה אחרות. מטרת הסדנה היא לשנות את האקלים המשפחתי ונתינת כלים להורים שיאפשרו להם לעזור לילדם עי יצירת מרחב תומך להורים. הנושאים המרכזיים בסדנאות: מאפייני לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז, והשפעתם בחיי היום יום ניהול עצמי: ניהול זמן, קביעת סדר יום, מניעת דחיינות ושיפור יכולת ההתארגנות ארגון הלמידה גילוי יכולות, כישורים ונכסים קביעת מטרות ויעדים ברורים ומציאותיים. ארגון סדרי עדיפויות על מנת להתמקד בעיקר ולהתעלם מהטפל. רכישת כלים ומיומנויות לשיפור ההתנהלות. הבנת ... עם הפרעות קשב נובע מציפיות ומטרות גבוהות במיוחד, אך התנהלותם הלא יעילה גורמת להם לחוויות של חוסר הצלחה וספיגת ביקורת מעצמם ומהסביבה. אנשים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז חווים את עצמם כלא מספיק טובים, לא מספיק מתאמצים. האימון מסייע למתאמן להגדיר לעצמו מטרות אישיות והמקצועיות ולנהל את עצמו בצורה יעילה וטובה יותר. הנושאים המרכזים באימון מבוגרים הפרעת קשב וריכוז ו או עם לקויות למידה: מאפייני לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז, והשפעתם בחיי היום יום. קביעת מטרות ויעדים ברורים וברי השגה. ניהול זמן - בניית תכנית מעשית עם לוחות זמנים מוגדרים ותכנית מעקב אחר ביצוע משימות קביעת ...
להתמודד עם מצב טכנולוגיות תחושה של פחד אקדמאי תחושת הצלחה סובל מדימוי עצמי התמקדות תרגילים לפיתוח השכל
הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות - ADHD - מבוא
... אדם באופן אישי. הפרעת קשב יכולה לבוא לידי ביטוי בכל תחומי החיים. היא עלולה להפריע בלמידה, בעבודה, ביחסים בין אישיים ובפעילויות הטיפול העצמי. אף על פי שהתפקוד האקדמי עלול להיפגע בעקבות הפרעת קשב, היא אינה מוגדרת על ידי המדריך האבחוני DSM כלקות למידה. זאת משום שהתפקוד בתחום זה לא בהכרח מושפע מהפרעת הקשב ומשום שהיא יכולה לפגוע גם בתחומים שאינם אקדמיים. כמו כן, אין קשר בין המנגנונים העומדים בבסיס לקות הלמידה דיסלקציה, דיסגרפיה ודיסקלקוליה לבין אלו של הפרעת קשב. עם זאת, יש המכלילים גם מיומנויות הקשבה כתחומי למידה שנפגעים בלקות למידה, ולפיכך הם כוללים בהגדרת לקויות הלמידה גם קשיים כגון הפרעת קשב. מונחים ותתי סוגים למרות קיומו של השם העברי - הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטביות, לעתים קרובות נהוג להשתמש בראשי התיבות ADHD של שמה הלועזי, אשר נהוג ברפואה ... קשב אינם מודעים לבעיה, משום שהם חשים שהצליחו להתגבר עליה, במיוחד אם הצליחו לסיים לימודי בית ספר תיכון או להגיע ללימודים אקדמיים למרות ההפרעה. לעתים ההרגלים שאדם עם הפרעת קשב מפתח לעצמו על מנת לפצות על ההפרעה ולהסתירה, מונעים ממנו להכיר בצורך בטיפול ובחשיבותו. עם זאת, כיום יש עלייה בקרב מבוגרים ... הליבה הללו עלולים לפגוע בתחומים רבים שיכולים להשפיע על תפקוד האדם בבית, בקהילה, בלימודים או בעבודה. על פי רוב, הביטוי הראשוני של התסמינים מתרחש בגילאי הילדות כבר מתקופת גן הילדים והם יכולים להופיע גם אצל ילדים מתחת לגיל שלוש שנים. ההבדל בין התסמינים הישירים ... שלהם היא טובה יותר. ניתן לתת מענה יעיל לקשיים משניים רבים על ידי הקניית אסטרטגיות למידה ופיתוח סגנון למידה מותאם. לדוגמה, את הקושי להתרכז באופן רציף לאורך זמן ניתן לעקוף על ידי עבודה עם הפסקות מרובות וקצרות, ניתן להקל על הצורך הרב בתנועתיות על ידי עיסוק בפעילות ספורטיבית, ובשעת מבחן ... העומדים לרשותו במשימה מסוימת. בהתאם לכך, הקשב הוא תהליך המווסת היבטים רבים של למידה והתנהגות. הקשב הכרחי לפעולות המודעות והלא אוטומטיות הנעשות בזיכרון העבודה ומשפיע על הקיבולת שלו - המספר הקסום שבע, פלוס או מינוס שתיים. המעבד המרכזי של זיכרון העבודה הוא האחראי ... עלולים לפגוע באופן משני גם ביכולות גבוהות ומורכבות יותר המתבססות עליהם, כגון למידה והתארגנות. במקרים אלו ההישגים הלימודיים לא יהיו תואמים את היכולות של הלומד. אומנם במקרים רבים תכונות אלו יוצרות קושי בכל תחומי הלימודים וההתארגנות לבית הספר, אך יש להן גם השפעות בתחומי חיים אחרים. חוסר תשומת לב עשוי להוביל לעתים קרובות למצבים של הפתעה, שנגרמים משום שהאדם פספס מידע שהיה חיוני כדי שיוכל להכין ... אי הקשבה להודעות שנמסרו בעל פה במהלך שיעור או ישיבת צוות. לצד הפגיעה ביכולת הלמידה של ידע ומיומנויות חדשים, ההשפעה של ההנמכה ביכולות הקשב והריכוז פחות משמעותית עבור תהליכים אוטומטיים שהאדם כבר מיומן בהם והם אינם דורשים מאמץ מכוון ומודע. זאת משום שהידע המאוחסן ... משמעותי לאבחון מחוננות אצל אנשים בעלי הפרעת קשב וריכוז בהשוואה לאנשים בעלי לקות למידה, סוגים שונים של נכות, מחלות כרוניות או מוגבלות פיזיות אחרת. קושי זה פועל לשני הכיוונים, משום שאנשים עם אינטליגנציה גבוהה מתפקדים אחרת בכל המבחנים שבודקים התארגנות וקשב. מספר ... תדיר מתקיימות איתה בכפיפיה אחת. אנשים בעלי הפרעת קשב לעתים קרובות סובלים גם מלקויי למידה, הפרעות שינה, דיכאון, חרדה, הפרעת מצב רוח, הפרעת התנהגות, הפרעות נוירולוגיות שונות ועוד. לשליש מהאנשים המאובחנים כבעלי הפרעת קשב יש לפחות עוד מצב אחד היוצר תחלואה נלווית. חלק ... נכון, אך להתקשות בדיכוי את התגובות התנועתיות האימפולסיביות לגרויים. להבדיל מלקות למידה אשר משפיעה בעיקר על האדם עצמו, חלק מהתסמינים של הפרעת קשב עלולים להפריע באופן ישיר גם לסביבה ולהקשות את ההתמודדות מול דמויות סמכות. לדוגמה, פעלתנות - יתר של תלמיד בודד עלולה ... הם נוטים להסתכסך ובמקרים הקיצוניים יותר אף לנקוט באלימות. גם במקרים בהם כישורי הלמידה של האדם תקינים, תגובות שליליות של החברה על הקושי לתפקד בהתאם לדרישות המערכת ולשמור על הגבולות במצבים מובנים עלולות לפתח בעיות התנהגות משניות. בגילאים צעירים בעיות התנהגות ... של המורה. זאת משום שבקרב תלמידים אלו הפרעת הקשב יכולה לבוא לידי ביטוי רק בהשגים הלימודיים ולא לפגוע כלל ביכולת התלמיד להתנהג כנדרש. בהקשר זה בעיות ההתנהגות שיוצר התלמיד מעלות את הסיכוי לכך שהוא יאותר ויטופל בשלב מוקדם. זאת בעוד שתלמידים בעלי הפרעת קשב ללא בעיות ... של רמזים חברתיים הפוגע בתפקוד החברתי. היא עלולה למנוע מהאדם להתעכב מספיק כדי ללמוד לקח מאירועים קודמים ולכן הוא יתקשה בהבנת מסרים חברתיים, דרישות ומוסכמות חברתיות. לכן סיטואציות פחות מובנות בהם החוקים פחות ברורים (כמו מסיבה כיתתית או משחק בהפסקה), מועדות יותר ... קשב מתונה ויכולות חברתיות טובות לעתים בוחרים להשקיע הרבה בצד החברתי על חשבון הלימודים. כמו כן, תקשורת חיובית עשויה לעזור לעצור את הסחרור של המעגלים החברתיים - התנהגותיים השליליים, להקטין את עוצמת התגובות השליליות ולצמצם את תדירותן. התחום הרגשי להפרעת קשב יכולה ... עצמית להתמודדות. התחום האקדמי אחת הבעיות היותר בולטות אצל אנשים עם ADHD היא בעיית הלמידה במסגרות החינוך הפורמליות. היא באה לידי ביטוי בחוסר יכולת לתפקד בהתאם לרמה השכלית האמיתית בלימודים, הן בבית הספר והן באוניברסיטה. עם זאת, ADHD אינה מוגדרת כלקות למידה משום שהיא אינה מוגבלת רק לתחום האקדמי, ולא בהכרח תוביל לקשיים בלמידה. בתחילת המאה ה - 21 הדרישות של המערכת החינוכית רבות יותר מבעבר והלחץ המופעל על התלמידים גדל בהתאמה. אחד הביטויים לכך הוא היווצרותן של עמותות כמו המרכז הישראלי למצוינות בחינוך. ... טווח ריכוז קצר וקשיים בארגון ובקרה פוגמים ביכולת של התלמיד לפתח אסטרטגיות למידה. בנוסף, יכולת הזיכרון החיונית ללמידה נשענת על תהליכים רבים כמו קידוד, ארגון ואחסון מידע חדש, שליפה של ידע קיים, או בכל שילוב ביניהם. משום שבמקרים רבים הפרעת קשב פוגעת בתהליכים אלו היא יכולה ליצור הנמכה גם ביכולת ...
שינוי פסיכולוגים התמודדות עם אתגרים להגדיל את הביטחון העצמי ניהול זמן לא מצליחה לשכוח אותו טיפול בהפרעות רגש חיובי
קשיי למידה
... למידה השבוע העברתי הרצאה למורי בית הספר בנושא קשיי למידה בקרב התלמידים. אני מניחה שמידע זה עשוי לתרום לכל הבאים איתם ... כפי שידוע, כדי להצליח להתמודד עם הנושא לעומקו - חשוב שיהיו בידי האדם מורה כלים - ראשית ידע תיאורטי בתחום הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה, שנית, טכניקות יעלות לשימוש בעת הצורך, שלישית אמונה - אידיאולוגיה, תפיסת עולם בנושא חינוך שתעזור לו לחבר ולשמר את יכולתו מול שלל ההתמודדות היומיומיות תחילה - הבנה שהפרעות קשב ולימוד מובנות על בסיס מולד אשר באות לידי ביטוי בעיקר מול הצורך להתרכז - להפנות את הקשב אל מול גירוי יחיד. מה שקורה הוא - שלתלמידים אלו בכיתה קיים קושי גדול בזמן הלמידה, להפריד גירויים של עיקר וטפל. הם שומעים את כל הגירויים ... נראים כאילו יש להם קוצים בישבן, הם זזים בלי להפסקה, לרוב מתופפים עם הידיים ו או רוקעים ברגלים באופן בלתי נשלט. עבור מורים הבאים ללמד, עושים תלמידים אלו רושם כאילו הם באו לעשות צרות, אך למעשה עקב הפרעתם - הם אינם מסוגלים להתרכז ליותר ממספר דקות, והלמידה בבית הספר עבורם היא סבל מתמשך. בנוסף להפרעות אלו ישנם קשיים נוספים הקשורים ללקויות למידה. גם כאן הבסיס הוא מולד. לקויות אלו עלולות להופיע יחדיו עם הפרעות הקשב או בנפרד אצל תלמידים שונים. לקויות למידה הם הקושי ברכישת מיומנויות הלימוד האקדמיות: הן באות לידי ביטוי כגון בדיסלקציה באיטיות הקריאה, ... ותלמידים אלו צריכים לעבור אבחון וישיבה פדגוגית בית ספרית ובה ניתן להעניק להם התאמות מתאימות ללמידתם. כך או כך, תלמידים אלו במהלך הלמידה בבית הספר - במידה ואינם מאובחנים ומטופלים כראוי, עלולים לצבור תסכולים רבים, הם אינם יודעים להסביר לעצמם מדוע הם שונים מהאחרים? מדוע הם אינם מצליחים בלימודים? וישנה פגיעה בדימוי העצמי שלהם. משם הדרך שלהם להפרעות התנהגות בכיתה היא קצרה ביותר. מה יעזור להם להצליח בלמידה? ראשית קיומם של חוקים כללים ברורים, רצוי שיהיו מעט חוקים אך ... ברורים מאוד ואותם יאכפו בעקביות. במידה והחוק לא יאכף בעקביות הנזק שלו גדול מהתועלת שבו. שנית - תלמידים אלו לא מסתדרים עם הפתעות בלמידה. בראש שלהם יש הפתעות תמיד. הם זקוקים שלפחות הסביבה החיצונית ... תוך שמירה על שיגרה קבועה ומובנת. שלישית - חשוב עם כלל התלמידים ועם אלו בפרט, לטפח יחסי אמון עמוקים. כדי שניתן יהיה להיות פנוי ללמידה, התלמיד צריך להרגיש תחילה אהוב, נחוץ ויכול. לרוב לתלמידים ... לנטייה הטבעית להעיר על כל דבר שאינו טוב, נעשה מאמץ רב לראות ולהאיר על ההתנהגויות הטובות. לסיכום, להתמודד עם תלמידים בעלי קשיי למידה הוא אתגר רציני ורב, לכל הבאים איתם במגע ואף להם עצמם. כל שעת למידה בבית הספר עלולה להיות מכשול ועשויה להיות מקפצה, וכל מפגש ...
טיפול בהערכה עצמית קריאה סובל מדימוי עצמי הערכה עצמית רצינות צורך חוסר ערך עצמי הפרעות קשב
אושר או סבל - הסבל שבאושר - השעבוד לאושר - חלק 2
... - השעבוד לאושר - חלק 2 האושר שבלימוד. והגית בו יומם ולילה (יהושוע א ח) קיימות רמות שונות של למידה למידה עצמית, קריאת ספרים. למידה מפי מורים למידה מהניסיון למידה מחכמים (הלמידה החשובה ביותר) ולמידה מהכל (מכל מלמדי השכלתי) למידה מהמקור למידה של חומר חדש לגמרי כאשר למידה מהמקור מתרחשת באזור ללא מילים, שלא ניתן לתיאור ... כל התהליך הזה נקרא הגות, שהיא למידה עם כל הגוף. שיטת הלמודים האחרונה הייתה נהוגה ... כי מעט מאוד אנשים מחוברים, והידע הנלמד חרוב היינו ידע ישן. ככל שהחיבור לחכמה ישתפר ... תשתפר פלאים. במקום לתת לאגו ללמד תנו לאינטליגנציה לדבר וכך תשתפר הכימיה בין ... על בחור שהיה בהודו 20 שנה, והסכים ללמד אותי. יום אחד הוא אמר לי השען עלי, אבל השען ... אמרתי בלבי) : הקשב - כל אחד צריך ללמוד לעמוד על רגליו מבחינה מנטלית. לא יתכן שמישהו ... טיפל בך עד היום, חדש אתו את הקשר ולמד להקשיב לו. כי המצוה הזאת, אשר אנכי מצוך היום - ... אצלך בפנים ולא בשום מקום אחר. רק תלמד להקשיב לו. הוא לא מפסיק לעזור לך, כאותו עמוד אש ... התמקד ברגע הזה כי הוא כל מה שיש. ותלמד לבטוח בעצמך כך תישאר תמיד בבית. הבית הוא היכן ...
מוחלטות להיות שותף להיות בטוח בעצמי התמקדות חומרנות העין השלישית אני טרוד
אנרגיה - איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך? חלק ה'
... אז הנה לכם הסוד השני: 2. למידה עקבית בחלק א בסדרת מאמרים זו, הזכרתי חמישה מקורות מוטיבציה עיקריים, אשר מניעים את בני האדם בחברה המודרנית: אתגרים, תגמול, פחד, הכרה, וצמיחה ולמידה. שימו לב לאחרון מביניהם - צמיחה ולמידה. כשאני מדבר על למידה עקבית, אני מתכוון ללמידה של ידע טרנספורמטיבי, ידע שמעורר השראה, ידע שמניע לפעולה, ידע שמחולל מוטיבציה, ידע שמעצים אתכם, ידע שמסייע לכם להכיר ... פוטנציאל יש לכם. אני נוהג ללמוד 3 שעות בממוצע ביום באופן עצמאי, זה אומר שאני מקפיד ללמוד כל יום דבר חדש. ברגע שהתודעה שלנו נחשפת לרעיון חדש, היא לעולם לא תחזור ותסתפק בגודלה המקורי (הקודם). מכאן, שאנחנו על ... מתמשכת שמדגיש את היותה של הלמידה כל כך קריטית לקיומנו. אני לא כל כך מעריך אדם שאינו חכם יותר היום, משהיה אתמול (אברהם לינקולן) אך לא תמיד הלמידה שלי עוסקת בחשיפה לידע חדש, המון פעמים אני עוסק בשינון של ידע שאני כבר מכיר על מנת לרדת לעומקם של דברים ולהטמיע רבדים כמוסים ונסתרים יותר של למידה והתבוננות. אני מאוד מאמין בכוח העצום של למידה לעומק ומי שהיה בהרצאות ובסדנאות שלי או עבר תהליך מנטורינג אישי איתי, ודאי שמע אותי אומר לא פעם אחת, שעדיף לקרוא 5 ... מבחינה רפואית, אנשים שרגילים ללמוד ולצמוח באופן עקבי, הם אנשים בריאים יותר. אותה למידה מעוררת השראה ומגרה את המוח שלנו לשחרור חומרים והורמונים שמגבירים רגשות חיוביים, כגון: תענוג, אושר ועוד. ומפחיתים מצד ... התחתונה, מי שמסגל לעצמו הרגלי למידה קבועים ומחויב ללמידה והתפתחות אישית, לא רק חי ברמת אנרגיה גבוהה הרבה יותר ושומר על מוטיבציה גדולה שמאפשרת לו להתקדם מהר יותר אל מטרותיו, ... מעבר לכך, עלינו להבין שאותה למידה מעוררת השראה מגבירה באופן עקבי את רמות המודעות שלנו. וככל שאנחנו חיים ברמת מודעות גבוהה יותר, איכות החיים שלנו היא ... מוזנים באופן יומיומי על ידי למידה עקבית. האדם הממוצע בארהב קורא ספר אחד בשנה, אחרי סיום הלימודים בקולג. האדם המצליח והעשיר בארהב קורא ספר אחד בחודש אחרי סיום הלימודים בקולג. רוצים לדעת מהו הסוד השלישי לשמירה על רמת מוטיבציה גבוהה? לחצו כאן למעבר לחלק האחרון של אנרגיה - איך לנהל את ...
אסתטיקה ללמוד למכור מוצר יקר ללקוח עצמאי משמעות הערכה מוצר יקר ללקוח מקוריות
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 3
... נקודות החוזק והחולשה של הפרעת קשב. שיעורי עזר פרטניים: שיעור פרטי הוא שיטת הוראה שבה המורה מלמד תלמיד יחיד, ולעתים קבוצה קטנה מאוד של תלמידים, כך שביכולתו להעניק תשומת לב רבה לתלמיד ולצרכיו. לעתים קרובות ילדים עם הפרעת קשב מפיקים תועלת רבה יותר משיעור פרטי מאשר ... שבמקרים רבים בזמן השיעור בכיתה הם חולמניים או מוסחים ונוטים לאבד את הקשר עם המורה והחומר הלימודי. שעורי עזר הם האמצעי החשוב ביותר לא רק להשלמה של חומר לימודי אלא גם לביסוס תחושת מסוגלות וערך עצמי, משום שהם מאפשרים לתלמיד חוויות הצלחה לימודיות ואפשרות להאמין ביכולותיו. הוראה מתקנת: ללומדים רבים עם הפרעת קשב נדרש מענה ספציפי המתייחס באופן ישיר למיומנויות למידה. הוראה מתקנת היא תחום בחינוך העוסק בטיפול בבעיות למידה, על ידי שימוש בשיטות וטכניקות הוראה אישיות. זו מועברת על ידי מומחים ללקויות למידה, בעלי תואר שני בלקויות למידה, ופסיכולוגים חינוכיים ועוסקת בין היתר בפיתוח של מיומנויות למידה. שיפור היכולות החלשות: אלקטרודות שמחוברות לראש במסגרת טיפול של נוירופידבק ביופידבק היא שיטת טיפול המנטרת מדדי גוף להפרעת קשב יש אופי כרוני והיא אינה דועכת בגיל ... ניתן להוביל לשיפור ביכולות החלשות של אנשים עם הפרעת קשב. דוגמאות: נוירופידבק - שיטה שנועדה ללמד ולאמן מטופל לשלוט בגלי המוח שלו באמצעות מדידת פעילות המוח בזמן אמת. המדידה נעשית באמצעות אלקטראנצפלוגרפיה (EEG) או מכשיר אחר המיועד לכך. למטופל ניתן משוב חיובי עבור ... להתמודדות עם היבט זה. ניתן לפתח סגנון עבודה יעיל יותר על ידי הוראה מתקנת, הקניית מיומנויות למידה ופיתוח מטא - קוגניציה לצורך גיבוש אסטרטגיות למידה . בנוסף, העשרה אינסטרומנטאלית עוסקת בשיפור ופיתוח תפקודים ניהוליים כגון: תכנון, ארגון, תהליכי בקרה, הסטת קשב, גמישות מחשבתית, רכישת כללים, סריקה חזותית, התגברות על ... התארגנות בזמן ובמרחב. במסגרת הכיתתית ניתן להנחות תלמידים עם הפרעת קשב לדרג את ההתנהלות הלימודית וההתנהגותית של עצמם ולהשוות אותה לדירוג המורה, כך שככל שהתלמיד לומד להעריך את עצמו באופן מדויק יותר הוא פחות תלוי במשוב החיצוני. אימון אישי הוא תהליך המכוון לסייע לאנשים להציב ולהשיג מטרות, להתגבר על מכשולים ולשמר מוטיבציה. אימון ... הטכנולוגיה המסייעת נכללות ברוב מערכי הטיפול בהפרעת קשב. קיימת גם טכנולוגיה מסייעת לשילוב לימודי, התומכת בתפקוד האקדמי. דוגמאות לשימוש בכלי עזר וטכנולוגיה מסייעת עבור אנשים עם הפרעת קשב: יומנים אלקטרוניים כמו יומן גוגל או Outlook, יכולים לעזור לאדם לנהל את ... או דפוסי המחשבה של האדם. הטיפול הרגשי כולל טיפול בוויסות התנהגות של האדם, ומכשירו אט - אט ללמוד לווסת את התנהגותו בעצמו. טיפול פסיכולוגי להפרעת קשב יכול לכלול פיתוח של כישורים חברתיים, ניהול כעסים ופתרון בעיות. לעתים קרובות מדי מתחיל ילד עם הפרעת קשב את דרכו ... מהעבר, לתקן את הדימוי העצמי וההרגשה של האדם כיום מול החברה. יש לכך חשיבות רבה משום שהלמידה של יכולות חדשות היא תמיד טובה יותר, כאשר היא נעשית מתוך עמדה של דימוי עצמי חיובי. דימוי עצמי חיובי מעודד את האדם להעיז ולנסות ולא לוותר גם כשקשה לו. ניתן לתת מענה ...
לפתח את הביטחון העצמי עתיד תקשורת בין אישית מטפל לשנות אמונה תגובות שליליות אימון אישי
אבחון פסיכודידקטי - מה זה אבחון פסיכודידקטי?
... פסיכודידקטי - מה זה אבחון פסיכודידקטי? במהלך השנים ישנה עלייה במספר הילדים שסובלים מליקוי למידה. מדובר בליקויים בדברים בסיסיים לכאורה: שפה וחשיבה, ביצעו תרגילים פשוטים בחשבון, תפיסה של כמות, קריאה וכתיבה ליקויים שלא פעם מובילים להימנעות מכך, קושי ביצירה והבנתה קשר בין אותיות, כתב לא קריא, זיכרון, קשב וריכוז. אלה רק חלק מליקוי הלמידה שמוכרים לנו. אחת הדרכים לגלות האם ילדנו סובל מליקוי למידה היא באמצעות אבחון פסיכו דידקטי, אבחון שנעשה במהלך לימודיו של הילד, בעיקר בגיל צעיר, על מנת לאבחן האם הוא סובל מליקוי למידה שונים. התלמידים או הילדים בגן נשלחים לאבחון זה, כאשר מתגלים אצלם קשיים שונים ברמה חמורה. לא מדובר רק בציונים נמוכים אלא במצב שבו הם ממש לא מסוגלים להתמודד עם החומר באופן רוחבי, למשל, אם מדובר בליקוי למידה בקריאה או כתיבה, זה לא רק במקצוע אחד אלא לאורך מקצועות שונים שהם לומדים. מה זה אבחון פסיכודידקטי השאלה מה זה אבחון פסיכודידקטי מתחלקת לשניים. למעשה האבחון מתחלק לשניים. מצד אחד נעשה אבחון דידקטי שבו בוחנים אם קיים אצל הילד לקות למידה כלשהי. בוחנים את תפקודי הלמידה והמנגנונים שלה, כמו כן בוחנים את יכולת הזיכרון והקשב שלו. במידה ויש צורך אז בוחנים האם קיימת לקות מסוימת. בדרך כלל זה בא כתוצאה מנסיבות מסוימות, למשל מצב בו הילד לא ... פסיכולוגי. אבחון הכולל הערכה קוגניטיבית של הילד. כאן בודקים את רמת האינטליגנציה שלו, וכן יכולות רגשיות, חברתיות ועוד. הרעיון הוא לוודא שמדובר בלקות למידה שעומדת בפני עצמה או שמא היא קשורה לאלמנטים אחרים, רגשיים ותפקודיים. יש הסבורים שאבחון זה מיותר כי אין בינו לבין אבחון דידקטי שום קשר. אחרי שענינו לשאלה מה זה אבחון ... ואיפה רצוי לעשות אותו. לשאלה מתי, ההמלצה היא לא לדחות את זה. ברגע שהגננת או המורה קוראת לכם לשיחה ומציגה בפניכם ממצאים שמראים, שייתכן והילד סובל מלקות למידה, וכן אם אתם שמים לב לכך כשאתם יושבים עם הילד בבית על השיעורים או על דברים אחרים, ואתם מגלים קשיים מסוימים (הרבה פעמים הם ילוו בניסיון של הילד לדחות או להימנע מאותן ...
בעיות תרגיל חד מפרקי פסיכולוגיה קוגניטיבית המלצה קשב פסיכודידקט הפרעות קשב רמת אינטליגנציה
מוטיבציה - זה לא כל כך נעים לראות גן סגור
... פתוח יש יותר מוטיבציה! אל תאמינו לי, אני לא מבקש שתאמינו לי, לפחות לא סתם כך לפני שאני מסביר את עצמי. קודם כל מי שהגן שלו סגור, לא לומד כלום ואם הוא לא לומד כלום, הוא אינו מתפתח וגם אינו מקבל מוטיבציה. מחקרים הוכיחו כי למידה (צמיחה) היא אחת מבין חמישה מקורות בסיסיים של מוטיבציה. איך זה עובד? ראשית, חשוב להבין מהי צמיחה. ... עצביים מקבוצת המונו אמינים: כמו סרוטונין ונוראפינפרין (הורמוני האושר והשמחה) ודופמין (הורמון התענוג). כלומר, במילים פשוטות, צמיחה ולמידה מוסיפות לרמות האושר, השמחה והתענוג הטבעיות של האדם ובכך מעלות את רמת ה - מוטיבציה שלו. חושבים ... באינפורמציה חיובית, יש הרבה יותר מוטיבציה לפעול וליהנות מפעולותיו. ברגע שאדם משאיר את הגן פתוח ומייצר לו הרגלים ששמים אותו על מסלול למידה מתמשך ועקבי, לא רק שיש לו מוטיבציה גבוהה, אלא הוא גם מצליח לשמור על רמה גבוהה מאוד של מוטיבציה. ... אתם רוצים ליהנות מרמות גבוהות של מוטיבציה, אושר ושמחה, וכמובן להגשים את הפוטנציאל שלכם, את החלומות והמטרות שלכם, עליכם להיות פתוחים ללמידה ולבסס הרגלי למידה מתמשכים. ואני לא מדבר כאן על למידה פורמאלית, אני מדבר על למידה עצמאית. למידה פורמאלית בהחלט חיונית, אך הוכח אינספור פעמים בהיסטוריה שהיא אינה מספיקה. הלימודים לא מסתיימים אחרי שמסיימים ללמוד, שם הם רק מתחילים! ...
אנלוגיה עצמאי מוטיבציה גבוהה דופמין עקביות העברת מסרים פסיכולוג חופש
מנטורינג - גם למנטור יש מנטור
... גורמת להם להמון תסכול, בין אם במודע ובין אם לא במודע. כשאתה לומד שאין דבר כזה שלמות, אתה מגיע לאחת התובנות המשמעותיות ביותר במסע של חייך. שלמות לא יכולה להיות, מכיוון שתכלית החיים היא למידה, ואם תהיה שלמות, לא יהיה ממה ללמוד יותר... ללא למידה אנחנו נשארים מאחור, אנחנו מתים, אנחנו נותרים עם ציוד מתאים לעולם שכבר לא קיים. העולם הוא דינאמי ומשתנה, ... ולהתעצב בהתאם. האם החיים מלמדים אותך שיעורים לפעמים? האם אתה לומד מהשיעורים האלה וממשיך הלאה? אומרים שהיקום הוא הגורו הגדול מכולם ובסוף כולם מבינים זאת. אבל למה לחכות ... על הטבע, הסתכלו על החיים שלכם מלמעלה ושאלו את עצמכם: מה אני לומד מזה? בכל אירוע, בכל מקרה, תחזרו על השאלה בתוככם: מה אני לומד מזה? החיים הם מנטור לכולנו, מנטור שנגיש וזמין לכל אחד מאיתנו, אם רק נהיה מודעים לו ונקשיב לו. מטרת החיים ... שמהווה את התכלית, את התמצית, את הדבר שעומד מאחורי כל זה, הוא למידה מתמשכת. המלמד הכי טוב הוא זה שאינו מפסיק ללמוד בעצמו, לכל מנטור מצליח יש מנטור מצליח משל עצמו. אלוהים ברא כל אחד מאיתנו בצורה שונה מהאחר, אין אף אחד ... מהן היא התשובה הבאה: כדי שנוכל לתת ולקבל! כדי שכל אחד יוכל ללמד מישהו משהו וההיפך. האם ידעתם שאתה יכולים לסגל לעצמכם תכונה מסוימת רק עי כך שתשהו במחיצתו של האדם בעל אותה ... רק בקטע חיובי... לפעמים החיים מזמנים אלינו אנשים שצריכים ללמד אותנו משהו, אנשים שיש להם משהו שאיתו אנחנו מפחדים להתמודד, אבל במרבית המקרים (אם לא בכולם)... יש מאחורי ... השאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו, היא: מה האדם הזה בא ללמד אותי על עצמי, למה דווקא האדם הזה הוא שהגיע אליי? ועוד שאלה חשובה - למה דווקא עכשיו? מה החיים רוצים ללמד אותי בכל הסיפור הזה? ובחזרה לנושא של מנטור, מנטור גדול ככל שיהיה ומצליח ככל שיהיה, תמיד יהיה לו מנטור ... האחת - אף אחד מהם לא מושלם, השנייה - אף אחד מהם לא מפסיק ללמוד, והשלישית - לכל אחד מהם יש מנטור. אחד השיעורים החשובים ביותר שהחיים מלמדים כל מצליחן במסע ההצלחה הוא שאי ... ההצלחה שלנו תמיד תלויה באנשים אחרים. זה שיעור אמיתי וחשוב, זו למידה במיטבה וזה בהחלט לא משהו שמובן מאליו. כאשר אתה חולה, ברור לחלוטין שתיגש לרופא. כאשר אתה בסיכון של תביעה, ... ברור, אבל מה שבטוח הוא שיש לו רוח מסוימת ולרוח הזו אני קורא למידה. כולי תקווה שהרוח הזה תיגע בכם, הקוראים. למידה היא תכלית חיינו והיא גם זו שתשחרר אותנו מהמאבק המתסכל בדרך לחיפוש שלמות. החיים הם מנטור לכולנו, מה אתם בוחרים ללמוד מהם? ...
חלום יכולת ללמוד למידה מצליחנים דפוסי חשיבה רצון לא מובן מאליו
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למידה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: למידה, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למידה, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן פרטי, מאמן אישי בטלפון, מאמן קריירה בתחום למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 11_07_2025 השעה 08:51:14 - wesi4