... ראה את המטטרון יושב ואז הוא ערבב אותו לאלוהים, מה זה אומר? כי אלוהים כביכול, הוא
השכל שמעל
השכל אבל אלוהים ברא את מטטרון שינהל את העולם, הוא בעצם מטה האלוהים, הוא בעצם הטבע הוא בעצם
השכל האנושי, ואלישע בן אבויה לצורך העניין, ניסה להבין, אבל שוב, זה רק לצורך האנלוגיה, כי מצד האמת אף אחד מהם לא מצא את התשובה, ז"א לא ניתן את הקרדיט לרבי עקיבא כי הוא לא מצא את ... את התשובה. והעניין הוא שמה מרמזות הבחינות האלו, כי להבין מעשה מרכבה זה להבין את
השכל שמעל
השכל וברגע שאדם מנסה להבין, והוא רואה מטטרון מולו, הוא רואה את
השכל שדרכו מתנהל העולם כי מטטרון הוא
השכל שדרכו מתנהל העולם, וברגע שהאדם מגיע לשכל האנושי, והוא נאחז בשכל האנושי, אז הוא עושה החלפת רשויות, הוא לא קולט שמעל
השכל האנושי יש עוד משהו. ולכן הוא נקרא מקצץ בנטיעות, למה זה? כי מי שחושב
שהשכל הוא תכלית הכל, הוא בעצם כופר בעיקר. כי מעל
השכל יש עוד שכל, שכל האלוהים,
השכל האמיתי, וברגע שהאדם לא מתחבר לשכל הגדול, שנקרא
השכל הנקנה,
השכל הנצחי,
השכל האלוהי האמיתי, אז יש לו 3 בחינות קודם כל הוא נקרא רשע, כי הוא כופר בשכל האמיתי, מקצץ בנטיעות, מפריד בין הבורא לבריאה הוא גם מת כי רשעים בחייהם קרואים מתים, והוא גם משוגע כי הוא משוגע, כי מצד האמת כל מי שלא מבין
שהשכל שלנו מחובר לשכל שמעל
השכל, הוא משוגע. ולכן כל ה4 בחינות האלו יש אותם בתוך כל אחד ואחד, אלא מה? שמי שזוכה להכנס בשלום ולצאת בשלום, ואיך הוא יכול? ע"י שמשתמש בשכל שלו יותר ויותר ויותר. כי מה שקרא שם ... שבימיו היה שלום. מי שמכיר את הסיפור, מכיר, והמשל שמי שרוצה להכנס לגן עדן, זה חיבור
השכל שלך לשכל של אלוהים, וזה לא אותו גן העדן שהדתיים מדברים עליו. להתחבר לשכל של אלוהים, דהיינו לחוות את הנפרדות דרך האחדות כמו שאלוהים חווה אותה זה נקרא להכנס לגן עדן, לגן החכמה. וכאשר האדם רוצה להכנס לגן עדן, אז מרביצים לו, ומי מרביץ לו, השיגעונות שלו
השכל שלו מרביץ לו ומתעלל בו, ואז על האדם לרוץ לשכל של אלוהים למלך שהיה בימיו שלום, כלומר
השכל של לפני הבריאה היינו להבין שהכל אחד, כי לפני הבריאה הכל היה בשלום, הכל היה אחד. וכאשר האדם מתעמק בנושאים האלו והוא לא מצליח להבין את הפרדוקסים של איך אלוהים צימצם את עצמו, ... מן השאלות האלה זה לברוח למלך שאצלו היה שלום ולהבין שמצד האמת הכל בכלל אחד, ורק מצד
השכל המוגבל, לא ניתן להבין את זה ולכן יש שאלה. וכאשר אדם חוזר לאותו מלך שהיה בימיו שלום, דהיינו חוזר לבחינה שמעל הזמן לבחינה שמעל הבריאה, שם שלום אמיתי, אז הוא נכנס לגן בשלום, ...