ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
אתה כאן : ידע EIP > הורות
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על הורות...
תקצירהורות / זוגיות - על הורות, זוגיות ומה שבניהם... אף אחד מאיתנו לא היה מעז לנהוג ברכב מבלי לקחת שעורי נהיגה, אבל רובנו נכנסים לחיי משפחה מבלי לקחת שעורי זוגיות והורות... על כך נאמר: אין זוג לא מוצלח, יש זוג לא מודרך. המצב האידיאלי הוא שזוג מגיע לייעוץ טרום נישואין ואז הוא נכנס לקשר בריא עם כלים לזוגיות טובה, אך לצערי בדרך כלל זוגות מגיעים לייעוץ במצב של מריבות קשות וחוסר תקשורת או ממש לפני פרידה ואז צריך להבין אם יש רצון לשמר ולשקם את הקשר או להיפרד בצורה נכונה. רוב הזוגות נפרדים בצורה של מאבקי כוחות ואז הם סובלים, הילדים שלהם סובלים, ההורים שלהם סובלים... היחידים שנהנים מהמצב הם עורכי הדין. עקרון דומה חל בתחום ההורות, רוב ההורים מגיעים לייעוץ עם בעיות של ערעור הסמכות ההורית, פינוק יתר, קושי להציב גבולות ובעיות אחרות שאת חלקן הגדול אפשר היה למנוע אילו לקחו ההורים שעורי הורות כאשר הפכו להיות הורים. מדוע קשה לנו כל כך להסתדר כבני זוג או כהורים? נשים וגברים הם שונים מטבעם, האישה הראשונה בתורה שמה חווה וזאת מלשון חוויה, האישה כולה חוויה ורגש ולכן ברגעי משבר היא תרגיש טוב יותר אם תשתף את הסביבה בחוויות וברגשות שלה, לעומתה הגבר בדרך כלל כשקשה לו יעדיף להיות לבדו ולא ירבה במילים, השוני מתבטא גם בצרכים, האישה צריכה להרגיש שאוהבים אותה ומפרגנים לה, הגבר צריך לחוש שמכבדים אותו ומעריצים ... לבנות שריר צריך להפעיל תנועה וליצור התנגדות לתנועה (ע"י הוספת משקולת), כדי לבנות אופי צריך להפעיל תכונה וליצור התנגדות לתכונה (ע"י בן זוג המנוגד לנו). השוני מתבטא גם ביחס להורות, בדרך כלל הגבר בדרכו הביתה מהעבודה יחשוב על מנוחה, לעומת זאת האישה בדרכה הביתה בדרך כלל תחשוב על הכביסה שמחכה ועל המטלות בבית. מה הקשר בין קרב, קירבה והקרבה? כאשר קיימות תכונות מנוגדות סביר להניח שבני הזוג יגיעו למצב של קרב, במצב כזה נדרשת הקרבה של בני הזוג, רק אם תהיה הקרבה תיווצר קירבה וזה הקשר בין קרב - הקרבה - קירבה. במילה הקרבה אני ... ייעוץ הורי לעיתים כולל הדרכה הורית לגבי נושאים ספציפיים בחינוך הילדים כמו: הצבת גבולות, חיזוק הסמכות ההורית, תמיכה ועידוד הילד לעצמאות ועוד... כמו כן ייעוץ הורי יכול להאיר להורים את הסיבות להתנהגויות מסוימות של ילדיהם. הרבה פעמים התנהגות חריגה של ילד במשפחה באה לסמן שיש בעיה במשפחה שצריך לטפל בה והיא בעיה משפחתית. ייעוץ משפחתי - בכל משפחה יש בעיות כאלה ואחרות, הייעוץ המשפחתי כולל פגישות עם כל בני המשפחה יחד, העבודה היא משפחתית, לעיתים דרך שיחה, משחק או משימות משותפות. אנו כהורים עושים כמיטב יכולתנו בגידול הילדים, יש שלבים בחיים שקצת עזרה או התייעצות ימנעו התפתחות של בעיות גדולות יותר ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הורות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... ההסכמות בהורות - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd בספר "ארבע הסכמות", דון מיגל רואיס מסביר רואיס את מקור האמונות המגבילות אותנו, הגוזלות מאתנו את השמחה ויוצרות סבל מיותר. ארבע ההסכמות, המושתתות על החוכמה הטולטקית העתיקה, מעניקות צופן רב עוצמה של התנהגות, צופן שבכוחו ... עוצמה רבה וגם אם אנו מבינים שההסכמה שגויה, קשה לנו להפר אותה. ארבע ההסכמות שמציג דון מיגל רואיס: 1. שמרו על טוהר המילה 2. אל תיקחו שום דבר באופן אישי 3. אל תניחו הנחות 4. עשו תמיד כמיטב יכולתכם ארבע ההסכמות יכולות לעזור לנו ליצור הורות טובה יותר. ההסכמה הראשונה - שמרו על טוהר המילה מילים יכולות ליצור ומנגד יכולות להרוס. ההסכמה הראשונה אומרת: דבר ביושר, אמור רק מה שאתה מתכוון אליו, המנע משימוש במילים על מנת לדבר נגד עצמך ונגד אחרים, המנע מרכילות. הדעה שלך מגיעה מתוך עולם החלומות שלך, מתוך האמונות שלך. כאשר אתה שומר על טוהר המילה אתה מרגיש טוב ושלו עם עצמך. לכן השתמש במילים על מנת לומר אמת ולעודד את עצמך ואחרים. בהורות עלינו לשמור על טוהר המילה, עלינו לדבר ביושר עם ילדינו, לומר רק מה שאנו מתכוונים אליו. להשתמש במילים מעצימות ולהימנע ממילים פוגעות או שלא מקדמות את הילד או אותנו. בעזרת מילים אנו יכולים לעזור לילדנו לשקף את רגשותיו ותחושותיו ולתת לגיטימציה לילד לרגיש כך. במקום ... מאפשר לנו לעשות שינויים בחיינו. לעיתים התנהגות ילדנו פוגעת בנו, צורת הדיבור, חוסר ציות, התעלמות וכד'. אם נבין שהתנהגות ילדנו מושפעת מגורמים רבים, שלא תמיד הילד מודע להם, והילד מתנהג כך בגלל קושי שלו ולא כי הוא רוצה להכעיס אותנו. כהורים אנו יכולים לשקף לילד את תחושותיו לעזור לו להבין את רגשותיו והגורמים לכך, וללמד את הילד להביע את הרגשות בדרך חיובית. לדוגמה כאשר הילד חוזר מבית הספר נסער ולא עונה לברכתנו לשלום, במקום לכעוס עליו על כך, אפשר לומר לו "אני רואה שאתה נסער היום" ובכך לאפשר לו לפתוח את ... באופן אישי ואז אנו מאשימים אותם ומגיבים בצורה רגשית. כשאנו מניחים הנחות אנו יוצרים בעיות. אנו מניחים שכולם רואים את החיים כמונו, חושבים כמונו ושופטים כמונו. הדרך להימנע מהנחות היא לשאול שאלות, עד שאנו מגיעים לבהירות מקסימאלית. גם בהורות, אנו מניחים הנחות בנוגע למעשים, למחשבות ולהתנהגות של ילדנו, במקום לשאול את ילדנו. שאילת שאלות בצורה מעצימה יכולה לעזור לילדנו ולנו להבין את פשר ההתנהגות ובכך ולעזור לילדנו, במקום ליצור אצלו תסכול שאנו לא מבינים אותו. לדוגמה, כאשר הילד רב עם החבר שלו, במקום ... יכולתכם ההסכמה הרביעית אומרת - תמיד עשה כמיטב יכולתך ולא פחות מכך. כאשר אנו עושים כמיטב יכולתנו אנו נהנים מכך ואנו נעשים פרודוקטיביים. הסכמה זו מאפשרת לנו להשריש את שלושת ההסכמים הקודמים כהרגלים. הורה זה תפקיד מורכב, מרגע שהפכנו להורים, אין דרך חזרה, אנו מתפקדים כהורים גם שאנו עייפים ומוטרדים, גם שאין לנו חשק לכך. הסכמה זו אומרת עשו תמיד כמיטב יכולתכם - לא פחות ולא יותר מיכולתכם ברגע נתון. כדי שנוכל לתת יותר לילדנו, עלינו להשקיע בעצמנו, לעשות דברים שאנו נהנים לעשות ולהעשיר את עולמנו. אימוץ ארבע ההסכמות יכול לעזור לנו במילוי תפקידנו כהורים. ולעזור לנו ליצור סביבה פתוחה ותומכת לילדינו. "היום אני חי, ולכן היום הוא היום החשוב והמאושר ביותר בחיי" דון מיגל ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הורות - לחץ כאן...
תקצירהורות מודעת / איילת לבנון לכל אחד מאיתנו, ההורים, הכי חשוב בעולם שילדינו יגדלו להיות מבוגרים בריאים, אהובים, בעלי בטחון עצמי ויכולת להגשים את שאיפותיהם. אנו פועלים בדרך הטובה ביותר שידענו עד כה ומרגישים שאנו עושים כל מה שביכולתנו כדי לגדל את הילדים בדרך ה"נכונה" על פי דרכנו. למרות זאת, לעתים אנו מרגישים שמשהו בכל זאת לא עובד... יש ... להשתלב בגן או בבית הספר, ילדים שסובלים מבעיות חברתיות, ילדים שלא רוצים ללמוד, ילדים שנתקלים בקושי רב בתקופות שינוי כמו גירושים, מעברים ועוד. היות ולא למדנו להיות הורים, אנו פועלים באופן טבעי בדרך שנראית לנו נכונה, מתוך ההרגלים שלנו. דרך זו עלולה לפעמים להכשיל אותנו ואף להחריף את המצב. כאימא לילד בן 5, שובב, מלא חיים, מאוד עצמאי בדעותיו ובדרכו, אני מתמודדת לא פעם עם שאלות לגבי חינוכו ולגבי מערכת היחסים שאני ובן זוגי בנינו עימו. מתוך מציאות החיים שלי ... ומתוך ניסיון העבר שלי כיועצת חינוכית, התחלתי לשאול את עצמי שאלות מאוד חשובות שהביאו אותי לכתוב מאמר זה. אנו, שחונכנו ע"י הורינו וחווינו את ילדותינו שלנו, גדלים אל ההורות מתוך מקום של תהייה. קשיים ביחסים עם ילדינו הם הזדמנות לבדק בית אשר יאפשר לנו לעשות שינוי וליצור את מערכת היחסים שאנו רוצים שתהיה לנו עם ילדינו. התוצאות שהשגנו עד היום הן המדד לאפקטיביות של הדרך שלנו וכדי לבחון זאת עלינו לעצור לרגע ולבדוק עם עצמנו האם היחסים שיצרנו עם ילדינו הם היחסים ... רוצים? כדי לענות על שאלה זו אתייחס למספר גורמים: "כפתורי ההפעלה" שלנו, ההקשבה לילדינו ולעצמנו והאמונות שאימצנו לעצמנו במהלך החיים. זהירות! מטען חורג מה מפעיל אותנו כהורים להגיב בדרך שבה אנו בוחרים להגיב? האם זהו הרגל שאימצנו ואנו מופעלים כאוטומט לגירויים שמסביבנו? האם ניסיון העבר מפעיל אותנו וגורם לנו להגיב לאירועים שעוברים על ילדינו בחריפות? עד כמה אנו חווים את החיים של ילדינו כהשתקפות של החיים שאנו עברנו ועד כמה אנו מצליחים להפריד את החוויות שלהם ... השתפר מאוד המצב של בתה. הקשבה - מילה קטנה גדולה להקשיב זו מילת הקסם. מילה קטנה גדולה. להקשיב לעצמנו, להקשיב לילדינו. עד כמה אנו באמת מקשיבים לעצמנו, לצרכים שלנו כהורים ולמקום שלנו במשפחה? כמה אנו נאמנים לעצמנו, לתחושות הבטן שלנו? עד כמה אנו מגיבים ממקום אותנטי ומחובר? עלינו ללמוד להקשיב לילדים שלנו. למה שהם אומרים, למה שהם לא אומרים, למוסיקה של הדברים שלהם. מה הילד שלנו רוצה להגיד לנו על ידי ההתנהגות שלו? מה ההתנהגות שלו מבטאת? האם ילד שמתקשה להיפרד בבוקר בגן - מתקשה כי קשה לו הפרידה מהוריו? האם הפרידה הקשה מבטאת קושי שיש לילד בגן? האם יש נסיבות אחרות שעשויות לגרום לקושי? ומה עלינו כהורים לעשות כאשר ילדנו מסרב ללכת לגן בבוקר: האם להקשיב לו או להאמין ש"יעבור לו"? מה הילד מרוויח מהתנהגותו? מה התגובה שלנו למצב? האם התנהגותנו מזינה אותו? רק לאחר בחינת התמונה כולה נוכל להחליט כיצד לפעול. בן זוגי ואני התמודדנו לאחרונה עם קושי גדול של בננו אשר סרב בתחילת השנה ללכת לגן החדש. ... אותן הוא מאמץ במהלך החיים, בעיקר בשנות חיינו הראשונות. אמונות כמו "העולם הוא מקום בטוח או מסוכן", "אני יכול לעשות לעומת אני לא מסוגל ולא אצליח" ועוד. אנו באים אל ההורות עם אמונות שאימצנו ובלי שנשים לב אותן אמונות מנהלות לנו את החיים. אנו מפרשים את המציאות דרכן ומגיבים לילדינו דרכן. ישנן אמונות המקדמות אותנו וישנן המכשילות אותנו להגיע לאן שאנו רוצים. לכן, כשאנו נתקלים בקושי, עלינו לשאול את עצמנו אילו אמונות אימצנו במהלך החיים שגורמות לנו להגיב בדרך שבה ... האם האמונות שלנו משרתות אותנו? איזה מחיר אנו וסביבתנו משלמים בשל האמונות שלנו? איזו אמונה, אם היינו מאמצים, הייתה הופכת את חיינו לטובים וקלים יותר? אדם שהגיע להורות עם אמונה שה"חיים קשים", "החיים הם לא פיקניק", ו"ילדים לא קובעים", סביר להניח שבמקרה שתיארתי היה משאיר את הילד בגן. האם אני כהורה רוצה להמשיך את שרשרת הדורות הזו או שאני בוחר לשנות? איזו אמונה, אם אאמץ אותה, תשרת אותי ואת ילדיי בצורה הטובה ביותר? "חפש את המטמון" עד כמה, בהתמודדות ... האם אנו נותנים די מקום לחלקים החזקים שלהם ומצליחים לראות את התמונה הגדולה? יש כל כך הרבה חלקים נפלאים שגורמים לנו להתגאות בהם. עד כמה הם באים לידי ביטוי? מה אנו, כהורים, יכולים לעשות כדי לעזור להם להעצים את החלקים הללו במקביל להתמודדות עם ה"שדים"? עד כמה אנו, כהורים מעצימים את ילדינו ועד כמה אנו מקטינים אותם? עד כמה אנו מעצימים את עצמנו ומאפשרים לעצמנו לגדול? המון שאלות שדרכן אפשר לעשות שינוי! אימון (Coaching) הוא תהליך אישי וקצר יחסית המתמקד ב"מה אני רוצה ליצור בחיים שלי שכיום אינו עובד, מה אני רוצה לחזק ובאיזה מציאות אני רוצה לחיות". הנחת היסוד ... חייו ולפעול בדרך שמקדמת אותו אל המטרה שרוצה להשיג. אימון מאפשר לאדם לפרוץ דרך הן בתחום האישי והן בתחום המקצועי ויכול לכלול תחומים מגוונים כמו: זוגיות, מערכות יחסים, הורות, קידום עסק, בחירת מקצוע, שינוי מקצועי, חיפוש עבודה, ביטחון עצמי, קבלת החלטות ועוד הכותבת: אילת לבנון, מאמנת אישית ועסקית מאמנת מוסמכת, בעלת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית יישומית וניסיון רב שנים בחינוך, ייעוץ, הדרכה ואימון עוסקת באימון אישי להשגת מטרות, מנחת קבוצות אימון ומדריכת מאמנים. www.coach4u.co.il www.newac.co.il/articles/349-הורות-מודעת-מאמר-איילת-לבנון ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הורות - לחץ כאן...
תקצירהורות מודעת - למה? / יעל עיני כמעט מאז שאני זוכרת את עצמי, הבטחתי לעצמי שאני לא אהיה כמו הוריי. אני אהיה אם טובה יותר, קשובה יותר וכו'. משאלת לב זו הובילה אותי להרבה שנים של טיפול פסיכולוגי והתנסויות בתחומים משלימים ... כטוב. הבנתי גם עוד דבר: נכון, אני לא כמו הוריי, אני מגדלת את ילדי בצורה ובאורח חיים אחר, אבל המשקעים שהותירה בי הילדות שלי, החסכים שלי, המקומות החשוכים בנפשי משפיעים גם הם על חינוך ילדי, ולפעמים, דווקא כשאני רוצה להיות חזקה - הם מופיעים. בספרם "הורות - מן השורש אל הלבלוב" (ד"ר דניאל ג. סיגל ומרי הארצל, הוצאת אחיאסף, 2004) מציגים המחברים סכמה נפלאה להתנהגות שלנו: "דרך המלך ודרך משנית". ב"דרך המשנית", אנחנו נמצאים בעיבוד קוגניטיבי חלש. כאשר אנחנו נמצאים במתכונת ... מפעיל את הקורטקס הפרה - פרונטלי (החלק הקידמי של המוח). בתהליך עיבוד זה, אנחנו מסוגלים להשתמש בתהליכים הגיוניים ובעלי יכולת התבוננות של הנפש. הדבר מסייע ליכולתנו להתבונן באפשרויות ולשקול את דרך הפעולה שנבחר ואת השלכותיה. בעיות בלתי פתורות, שלנו, ההורים, עלולות ליצור חוסר אירגון בנפשנו ובפעולתנו. הדבר עלול לגרום לנו להגיב בעוצמה רגשית ובאופן לא צפוי בקשרים שלנו עם הילדים שלנו. בתקופת התואר שלי התנדבתי בביטוח לאומי. כשסיימתי את תקופת ההתנדבות, כתבה לי אחת המתנדבות ... הילד הוירטואלי - ממשי שמצוי בתוך כל אחד ואחד מאיתנו. הילד בשר ודם שלנו מחזיר (גם אם באופן לא מודע) את כל הרגשות לזיכרונות, וכשאנחנו עוברים עם ילדינו את תקופות החיים שלו, שמזכירות את תקופות חיינו, אנחנו שבים לילדותנו. כילדים, אנחנו כועסים המון על ההורים שלנו (טוב, לפחות אני כעסתי המון), על כל מה שהם לא נותנים לנו או לא מקשיבים לנו. כהורים, אנחנו נוטים להלקות את עצמנו פעמים רבות על דברים שעשינו או אמרנו שלא באמת רצינו לעשות או להגיד. ההבנה הזו, שכדי לתת לילדי דברים שאני מעולם לא קיבלתי, עלי לדעת מה לא קיבלתי, להתמודד איתו וללמוד לקבל את שחסר, והמחסור בכלים פרקטיים לדו - שיח עם הילד שלי, הובילו אותי לחקור וללמוד, ובסופו של דבר לפתח סדנא ל"הורות מודעת". אני מזמינה אתכם להצטרף אלי למסע המרתק הזה שנקרא הורות, הן במפגשים אישיים, הן באמצעות האינטרנט (מאמרים, הקלטות וכו') והן באמצעות סדנאות "הורות מודעת". הכותבת: יעל עיני - מנחה סדנאות ומפגשים פרטניים בהורות מודעת בתקשור www.newac.co.il/articles/291-הורות-מודעת, - ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הורות - לחץ כאן...
תקצירהורות והתמכרות לסמים כהורים לבני עשרה ולצעירים אתם בוודאי מודאגים מכך שהצעירים של ימינו מתחילים לשתות אלכוהול בגיל צעיר מאוד, שותים כמויות גדולות ולעתים תכופות. רבים גם משתמשים בסמים (דבק מגע, נייס גאי וגראס הם סמים מסוכנים), מהמרים (בעיקר באינטרנט) ומעשנים סיגריות מגיל מוקדם. התנהגויות אלו עלולות ... סיכון ליחסים עם מורים, מפקדים בצבא או דמויות סמכות אחרות. לכן, התמודדות הורית נכונה במצב בו המתבגר שלכם מתנהג באופן שמסכן אותו, היא הרת גורל ואין להקל ראש בחשיבותה. כישלון או הימנעות מהתמודדות של הורים במצב כזה, עלולה לסלול לנער/ה את הדרך להגברת ההתנהגות המסכנת עד להרס עצמי שלו/ה והשלכות קשות על המשפחה כולה. הורים רבים שואלים אותי: איך נדע אם ההתנהגות של בננו או בתנו הידרדרה למצב של התמכרות? האם גישה סובלנית ותומכת תוביל לשיתוף פעולה של הבן או הבת בהפסקת ההתנהגות ההרסנית, או אולי דווקא קשיחות וגבולות נוקשים? איך נדע מתי ואיפה להציב גבולות ובאיזו דרך להציג זאת בפני הנער / ה? כיצד נזהה ... או החומר הממכר כדי להגיע לאותה תחושת הנאה 9.חוסר יכולת להפחית לאורך זמן במינון של ההתנהגות, וחרדה מהשלכות הפסקתה לחלוטין 10.תגובות של נסיגה פיזית ורגשית כאשר נעשה ניסיון להפסיק את ההתנהגות המתמכרת הורים - אם זיהיתם חלק מהסימנים האלו בהקשר להתנהגותו של הבן או הבת שלכם, יש לכם סיבה להיות מודאגים ולצאת לפעולה של הצלת חיים. לא רק על חייו של ילדכם אתם נלחמים אלא גם על איכות חייכם שלכם. כי משפחתו של מכור וסביבתו הקרובה סובלות מההתמכרות לא פחות ואולי אף יותר מהמכור עצמו. כיצד ... חלק מהחוקרים סבורים שישנו גן תורשתי האחראי על נטייה להתמכרות. בכל מקרה, אדם שגדל במשפחה שיש בה התמכרות לומד מסביבתו הקרובה ומדמויות הזדהות דפוסי התנהגות התמכרותיים שהוא עלול לסגל לעצמו. תפקידם של ההורים כהורים מודאגים ונסערים הנחושים בדעתם להציל את ילדם מלהזיק לעצמו ולהרוס את בריאותו ועתידו, אנו נוטים "לקחת את המושכות לידיים" ולנסות לתקן בעצמנו את חייו תוך הטחה של ביטויי תוכחה וכעס כלפיו. זוהי תגובה טבעית למצב המפחיד והמסוכן, אולם היא אינה יעילה ולוא רק משום ... לנו את הזכות ואפילו את החובה לשלוט עלינו ועל חיינו, וזוהי נקודת המפתח לשינוי. שינוי אצלנו יביא בהכרח בסופו של דבר גם לשינוי אצלו. ברוח זו מומלץ לנקוט באסטרטגיה בעלת מס' שלבים: בשלב ראשון - עלינו ההורים לשקף לילדנו את המצב כפי שאנו תופסים אותו. סביר להניח שהוא לא יסכים עם אבחנתנו על חומרת מצבו ואף יגיב בתוקפנות ובהגנתיות כלפי כוונתנו למנוע ממנו את ההתנהגות המענגת שהפכה למרכזית ומשמעותית בחייו. חשוב לא לנסות בשלב זה להגיע להסכמות איתו ולהסתפק בהבהרת נקודת מבטנו והבעת דאגה ... אכזבה ודאגה, הרחקת אחים קטנים מפני השפעה רעה ודוגמה שלילית. הגנה כספית - התמכרויות עולות כסף שבדרך כלל מגיע מאיתנו. אין לממן דבר שאנו מתנגדים לו. הגנה חברתית - להגן על המוניטין האישי והמשפחתי שלנו. הורים - כאן עליכם להיות אמיצים ויצירתיים ולקחת בחשבון את ההשלכות לטווח קצר וארוך שעלולות להיגרם לכם אם תסכימו לחיות עם ההתמכרות בביתכם ובסביבתכם. זכותכם לשקול מחדש אם לספק לילדכם תמיכה כספית, לאכסן אותו בביתכם או אפילו אם להיות איתו בקשר. הכללים החדשים ישפיעו בהכרח לרעה על חייו ... תוצאות מעשיו. גם אם מדובר במתבגר צעיר ושביר - אם הוא מרשה לעצמו להיחשף לסכנות הוא צריך לקחת בחשבון שלא יהיה מי שיגן עליו. בשלב שלישי - למרות האווירה המתוחה בבית ותחושה של ריחוק וכעס מהילד, עליכם ההורים להתעלות על עצמכם ולהעביר לו מסרים של חיזוק והבעת אמון ביכולתו להפסיק את ההתנהגות ההרסנית, ובתבונתו וכישוריו להיות אדם חיובי ומצליח בחיים. חשוב להציע לו לפנות לטיפול, ואם יסכים - לסייע באופן פעיל במציאת מטפל מתאים ובמימון הטיפול אם יש צורך (ברוב היישובים בארץ יש מרכזי טיפול ... היכולת לתכנן, להפעיל שיקול דעת ולרסן יצרים ודחפים. זה חשוב ומשמעותי במיוחד למתבגרים אשר האונות המצחיות במוחם עדיין אינן מפותחות מספיק, ולמתמכרים שפעילות האונות האלו אצלם היא מופחתת ולקויה. הדרכה להורים גם אתם ההורים זקוקים לתמיכה, להכלה ולהדרכה. ההבנה וההכרה בכך שבנכם או בתכם נמצאים במצב מסוכן ועלולים להיסחף למסע של הרס עצמי, מעלות בכל הורה מערבולת של תחושות קשות - דאגה, אשמה, בלבול, כעס וחוסר אונים. השאלה: "איפה טעינו? " מרחפת באוויר ואינה מניחה. עקב ההצפה הרגשית, הורים רבים "חוטאים" בתגובה ראשונית של הכחשה ובריחה מהתמודדות. אולם המציאות הקשה מחייבת פעולה בסופו של דבר וגם אם קיבלתם את ההחלטות הנכונות ונקטתם בשיטות המומלצות ע"י המומחים, עדיין ההתמודדות קשה מנשוא. הגישה שהצעתי קודם - הממליצה לדאוג יותר לעצמכם ופחות למתבגר שלכם, היא מנוגדת לדחף הטבעי שלנו כהורים - הדחף לתמוך בילד ו"לעטוף" אותו עוד יותר כשהוא בצרות. יישום נכון של שלב הצבת הכללים החדשים, מעמיד אתכם בהכרח במצבים שבהם אתם מרגישים רעים ובלתי פופולאריים וסופגים כעסים מבנכם / בתכם. קשה שלא להתלבט אם הגבול שהצבתם והכללים שקבעתם הם נכונים ומוצדקים ולעמוד בלחץ המופעל מהילד להגמיש עמדות ולוותר. התמודדות נכונה וטובה עם המצב דורשת מכם ההורים לפעול בשיתוף פעולה ואחידות. עליכם לתמוך זה בזה ולהתעלות מעל חילוקי דעות, כעסים והאשמות הדדיות. לכן אני ממליצה בחום לכם ההורים, לפנות למטפל מוסמך ומנוסה שידע להדריך ולכוון אתכם במאבקכם להצלת בנכם או בתכם מהידרדרות להתמכרות ולהרס עצמי. מומלצת גם השתתפות בקבוצה להורים שתספק לכם את התמיכה וההכוונה המקצועית בצד תחושת השיתוף וההכלה הנגזרת מהמפגש הקבוצתי עם הורים נוספים המתמודדים עם בעיה ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הורות - לחץ כאן...
תקצירהורות - פרדיגמה חדשה ניתן לומר שתקופתנו מהווה תקופת מעבר ושינוי מפרדיגמה של יחסי שליטה וכוח, מיחסים הכוללים בעלות על אחרים, לפרדיגמה חדשה המשלבת כבוד הדדי, חופש, הבנה, רגישות ושיתוף ביחסים בין אנשים. כל אדם מצוי במיקום כלשהו על הטווח בין הענקת חופש לאחר ובין כפיה ושליטה על אחרים. הורים שמסוגלים לתת חופש אמיתי לילדיהם, מספקים באמת הורות: משורש ה. ר. ה - רחם (כמו הריון) לילדיהם. מספקים בית גידול תומך חם אינטימי ומאפשר בקשר הרגשי - נפשי שנוצר. מתאים לצטט בהקשר זה את חליל ג'ובראן שכתב על ילדים בספרו "הנביא": "ילדיכם אינם ילדיכם הם הינם בניהם ובנותיהם של כמיהת החיים עבור עצמם. הם מגיעים באמצעותכם, אך לא ... בחלומותיכם. אתם עשויים לשאוף להיות כמותם, אך אל תנסו לגרום להם להיות כמוכם. אתם הנכם הקשתות שמהם נשלחים ילדיכם כחיצים חיים. הניחו לכיפופכם ביד הקשת להיות מלאה שמחה". הורים עסוקים רוב הזמן בהבניית התפיסה של ילדיהם ל מהו העולם, מהי המציאות ("איך עושה פרה? ") מה אסור ומותר לעשות, ומה צריך להיות. בלי להיכנס כאן לאיך ניתן לגדל ילדים בלי כל ההבניה הזו, נסתפק כרגע בכך, שהבניה זו מגבילה את כושר התפיסה האנושית עד כדי כך שאנשים מתרגלים לחשוב שדבר ... - אני כאן, בעולם! " - מה נובע בתפיסה שלך מתוך זכות זו? לשני הכיוונים: מהי זכותם של הוריך עליך, על חייך, ומהי הזכות העומדת לרשותך מתוקף עובדת קיומך כאן? נתחיל מזה, שהורים רבים מעניקים זכות גדולה לעצמם מתוקף זה שהביאו אותך לכאן. מתוקף המחשבה שאת/ה שייך להם. את/ה הילד/ה שלהם! לאף אדם אין רשות חוקית לקחת אותך מהם, אך למה בכפיפה אחת, הם חשים כי לך אין רשות (לכאורה) ללכת מהם. ה "ילד שלי" אמור מעכשיו ועד עולם להכיר לי זכות על שהבאתי אותו לעולם? הורות לפי הפרדיגמה החדשה - רואה לעצמה חובה לדאוג לילדים, לגדלם, לתמוך בגדילתם.. תוך הכרה בחופש המוחלט שברשותם לחיות את חייהם. ומרגע שבחר הילד מתוך עצמאות את בחירותיו, מסתיימת חובה זו. לפי הפרדיגמה החדשה, אין בהורות זכויות להורים. אלא היכולת ליהנות מהפתעות שבדרך. אין להורים אלא הבחירה אם להכניס התנסות מחייבת מסוג זה לחייהם אם לאו. כמה הורים כאלה יש סביבכם כיום, שמקבלים הנחת מוצא זו באשר לזכותם על ילדיהם? יותר מכך, כמה מהאנשים סביבכם מכירים בזכותם של בני זוגם לאושרם, וכמה מתוך פחד, יעשו הכל כדי לחסום את היקירים להם מלמצוא את אושרם כשהוא מחכה להם (כך נדמה) במקום אחר? שחרור תחושת בעלות היכולת לפעול מתוך ... ("אמא משעמם לי" במשמעות, אני צריכה אותך איתי כרגע וכד'), והתחשבות בהעדפות הילד במקומות רלוונטים במקום תפיסת ההורה כמחליט בלעדי, אותוריטה. הורה המחזיק בתפיסה מתקדמת של הורות עורך הסכמים מול ילדיו ומכבדם בעצמו, לא משתמש בכוח או בסמכותנות. הורה כזה זורע בנפש ילדיו את רעיון הכבוד ההדדי, האמון והאינטימיות הרגשית שכיום די נדירה ביחסים מכל סוג. כדי שהורה יוכל להאזין לרחשי ליבו של ילדו, עליו להבין קודם את רגשותיו שלו. כדי שאדם יוכל להבין מניעים נפשיים של אחר, עליו קודם כל להבינם בתוך עצמו. לכן כדי לממש הורות מתקדמת על האדם להיות כזה.. מתקדם.. מודע.. בעל בגרות נפשית. הדרך לבגרות התפתחות המובילה אל בגרות נפשית, היא קודם כל תהליך אינדיבידואלי, הייחודי לכל אדם והמתאפשר הודות ליחס רחמי כמו לנבט שגודל ומתפתח. כשם שהעובר שברחם מוזן לפי צורכו, משתמש במרחב הגדילה בהתאם לצרכיו, כשם שהאדמה נמצאת שם עבור הזרע הנובט ומתפתח מתוכה מבלי להכתיב לנבט את הקצב הנכון, כך הורות אמורה לאפשר מענה מותאם לכל ביטוי או צורך הנובע בספונטאניות מתוך הילד הגודל במרחב, ולא להיפך - להכתיב לילד מבחוץ את הנכון עבורו לפי הגדרה פדגוגית סטטיסטית או אחרת. בגרות נפשית מאפשרת לאדם להתנהל מכוח עצמו, להיות בקשר טוב מספיק עם המציאות במובנה הרחב. אין הכוונה כי אדם ... וכד' יכול להעניק חופש אמיתי לאחר. בלי לפחד (למשל שאמירות של הילד יקלקלו את הרושם הטוב שהוא מנסה לייצר אצל אחרים), יוכל הורה כזה לאפשר לילד לבטא את עצמו בצורה חופשית, הורות המעודדת ביטוי ספונטאני ומקבלת בהבנה ובחמלה 'טעויות', מהווה ה. ר. ה - בית המאפשר גדילה כמו רחם. עם הזמן, ילד שגדל כאהוב כמיוחד כרצוי, ילד שהקשיבו לו, הפנים את התחושה שהוא אהוב ראוי ומקובל, קיבל מספיק תוקף למחשבותיו רגשותיו התנהגותו ומעשיו, ועם השנים הפנמה זו תאפשר לו ... הדבר עשוי להשליך על התפתחות האנושות בכללותה. ככל שיהיו בנינו יותר יחידים שהשיגו את הפוטנציאל ההתפתחותי שלהם, כך נשיג הבנות רחבות ומשמעותיות יותר בכל תחום אפשרי. משום שהורים הם קודם כל בני אדם, וגם ילדים בעצמם של הוריהם, נמקם את ההורות לרגע, בתוך ההקשר הכללי יותר של היחסים. רוב ההורים, וגם הצעירים שבהם, עדיין לא כאלה. השלב הבא במאמר, הוא הבנת שימושים נפשיים שעושים בני אדם באחרים. הבנה שתאפשר התנערות מדפוס מרכזי זה בפרדיגמה הישנה ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הורות - לחץ כאן...
תקצירהורות - מקצוע חובה בכל בתי הספר "הורות" - מקצוע חובה בכל בתי הספר האם לכולנו יש את היכולת להיות הורים? ואני מתכוונת למובן הרחב של המילה. אנו לומדים בביתי הספר מקצועות שונים, מתמתיקה, פילוסופיה אנגלית, דיקדוק, וכו' עברנו מבחנים ומי מאיתנו הוציא תעודת בגרות, או עשה תואר ראשון לכלכלה, הוציא דוקטורט, או נעשה דיקן באוניברסיטה, לכולנו תארים שונים, ידע פורמאלי או איזה שהוא חותם לכישורנו הלימודיים. אך לאור המצב העכשווי כאשר אנו שומעים ומודעים כל יום יותר ויותר כיצד הורים מתעללים בילדיהם, מכים אותם רוצחים בהם, או אפילו אונסים ילדים רכים בשנים. עולה בדעתי איך מערכת החינוך לא השכילה להבין עדיין שהחברה שלנו גדלה לתוך מערכת של "בורות" וחוסר ידיעה כשמדובר "בהורות" משרד החינוך אחראית ישירה על מערכת החינוך בבתי הספר, ההשכלה הגבוהה, והחינוך הבלתי פורמאלי. פעילות המשרד מתמקדת בחקיקה ותכנון שרותי השכלה, ומנהלת רשת ענפה של קבוצות דיון מקצועית בכל הנוגע ללימודים ופעילויות חינוכיות. האם להיות "אדם" "הורה" זה לא מקצוע בפני עצמו? שימו לב... כדי להוציא תעודת בגרות, משרד החינוך מלמד ומשקיע את המירב בילדנו, מגן ... לא חשב... אנו כחברה לומדים הכל, נוגעים בכל המון מצבורי ידע עוברים בראשנו, אנו מתאהבים, מתרגשים, חולמים, מיסדים קשר ורוצים להביא ילד לעולם. זהו משאת נפשה של כמעט כל אשה בעולם הרוצה לממש נשיותה, ולכן ישנו טעם מאוד מיוחד בהרכב שנקרה "הורות" שכולנו רוצים לטעום ממנו. אך כל זוג טרי וצעיר יודע, מודע, לאיך ולכיצד ומהי המשמעות המשקל והאחריות לחנך, לאהוב להגן, על פירותיו? את מי אנו מאשימים בפרשת "רוז הקטנה? " האם אפשר להפנות אצבע מאשימה כלפי הפרט בלבד? האם לא ניתן לעזור לחברה בערכת מודעות לימודית ובארגז כלים שיטתי ומובנה עוד כשהם חומר גלם? מדוע אנו מופתעים? מה אנו כחברה משקיעים כדי שכאלה מקרים לא ישנו יותר? מה זוג צעיר יודע על חינוך ילדים? איזה נסיון מוכח יש לזוג כזה בתחילת דרכו? כשאתה רוצה להתקבל לעבודה מסוימת האם הבוס אינו מבקש ממך שנות נסיון. האם הבוס בחשיבתו מקל ראש ומקבל כל אחד ללא נסיון מוכח. האם "הורות" הוא אלמנט פחות חשוב? לעניות דעתי מערכת החינוך צריכה וחייבת לשלב את הנושא על כל מרכיביו כבר בבית הספר הסודי כ מ ק צ ו ע לכל דבר וענין שיקנה לתלמידים וימתח את גבולות החשיבה לשאלת השאלות מהי הורות ומהי כובד משקלה? תפקיד המערכת לצייד את הנוער בארגז כלים וחשיבה נכונה לעתיד. על מנת שהחברה תקלוט דור ראוי ומוכן "כאדם "וכהורה" אני תוהה מדוע אנו צריכים סופר נני רק לאנשי מקצוע שלהם נסיון עשיר בחינוך ילדים וכמעט בכל בית צריך איש מקצוע כזה, שאגב דורש הון תועפות? מדוע לא נהיהי כל אחד מאיתנו, מילדנו, סופר נני בעד עצמו שלמד והפנים את שנני יודעת? מדוע סופר נני ושכמותה לא יהוו מורים מקצועיים בבתי הספר וילמדו את הדור הצעיר כיצד ללמוד להיות הם עצמם בעתיד הורים טובים ואחראים? מדוע משרד החינוך לא ישלב לעובדי ההוראה חוזר מנכ"לי לפיתוח החשיבה בנושא? מדוע זה לא קורה? האם מערכת החינוך דואגת לרווחתם ולפרנסתם של בעלי המקצוע במקום לחינוך ילדינו? האם הם מבינים שכאשר "הורות" יהפך למקצוע הפרטי של כל אחד מאיתנו לא תישאר פרנסה ועבודה לכל הסופר נני למינהן? תרימו את הכפפה הורים יקרים ותחשבו על ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הורות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... אישי להורים - טיפים בהורות דו שיח יעיל עם הילדים הורים יכולים וצרכים להיות כנים עם ילדיהם, אפשר לעשות זאת ע"י ביטוי רגשות וצרכים אישיים של ההורים, כדי שהילדים יכירו אותם גם כאנשים ולא רק כהורים. כדי לנהל דו שיח יעיל עם הילד, השתדלו לדבר בגוף ראשון יחיד, "אני" ולא "אתה". למשל, "אני מאוכזב מכך שאמרת שתסדר את החדר ולא עשית זאת" עדיף על "אתה לא אחראי משום שלא סידרת את החדר, הבטחת ולא קיימת". העבירו מסרים ברורים ושלבו במסרים ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הורות - לחץ כאן...
תקצירהורות - בואו נדבר על סמכות.... סמכות הורית. הורות - בואו נדבר על סמכות... סמכות הורית. בעבר (וזה לא היה מזמן)..., מספיק היה שאבא (או אמא) יסתכלו עלינו במבט קטן (ועיניים פקוחות) ומייד היינו יודעים מה לעשות, כמה, מתי, איך ולמה - ומצייתים. היום, מספיק שהילדים הקטנים (או הגדולים) יסתכלו עלינו במבט (... גדול) ואז... ... חובותיו ומה הדרישות והציפיות ממנו? והיום... מבלי שנרגיש, הסמכות הזו עברה לילדים. איך? מסתבר שחלו הרבה מאוד שינויים בעשורים האחרונים (אפשר לומר ב"דור הקודם")... לכל מבנה המשפחה וההורות. בעבר, כמעט ולא ניתן היה למצוא ספר הדרכה להורים. גידול ילדים נעשה ע"פ אינסטינקטים ולפי "העתק" של הדור שלפניו. הורים (ובעיקר אמהות) היו מגדלות את ילדיהן ע"פ הבנתן, ע"פ איך שגידלו אותן ובכלל, לא נהוג היה לשאול שאלות. האב, היה המפרנס והאם הייתה אחראית על הטיפול בילדים וחינוכם (אמרתי, כמעט... זה בוודאי לא היה אצל כולם)... היום, הספרייה והאינטרנט מלאים בשפע של מידע ואינפורמציה ... הידיים כמה שיותר על מנת להקנות ביטחון, חום, קרבה ואינטימיות וגישה אחרת טוענת שזה יוצר תלות, חוסר בטחון וקשיי הפרדות ונטישה (מה באמת נכון?). למעשה, שפע המידע והאינפורמציה יצרו אצל ההורים בלבול, חוסר אונים, חוסר ביטחון ותחושה תמידית של חוסר סמכות וחוסר יכולת לקבוע האם פעלתי נכון או אולי נעשה לילד נזק... גם הילדים עברו שינויים מרחיקי לכת... מגיל קטן (מאוד) ילדים נמצאים במסגרת, חשופים לסביבה פעילה של ילדים ומבוגרים, חשופים להרבה מאוד אינפורמציה ... נחשב לא חוקי ואסור. חשוב לזכור שזכויות זה דבר נהדר וחשוב, אבל מה עם חובות וגבולות? איפה עובר הגבול בין הרצון לגדל ילדים עצמאיים, בוגרים ומסתגלים לבין שמירת הגבולות והסמכות שלנו ההורים? אכן, דילמה לא פשוטה... אם מדברים על שינויים... פעמים רבות אנו בוחרים שלא לגדל את ילדינו כפי שגידלו אותנו (מוכר?), אולם בפועל אנו מוצאים את עצמנו מתנהגים בדיוק אותו הדבר או בקיצוניות השנייה, מה שמוביל גם כן, לסיבוכים וקשיים בחינוך הילדים. לפני שמדברים על סמכות הורית, אולי כדאי להבין מהו התפקיד ההורי. ככל שהתפקיד יהיה ברור ומוגדר כך נוכל לחנך, להציב גבולות ו... להיות סמכותיים יותר. התפקיד אינו פשוט כל - כך (למרות שהסביבה משדרת שלהיות הורים זה כיף, נהדר ומדהים... ורק שוכחים לספר שזו אחריות ועבודה יומיומית קשה ומאתגרת). מתפקידנו להלביש אותם, ללמד אותם, לדאוג להם, לתת חום, אהבה, אוכל, ביגוד, חוגים, חברים, ו... להכין אותם לחיים! כן, מגיל 0 (אפס) התפקיד העיקרי והחשוב ביותר שלנו הוא ללמד את הילדים לחיות, ... את המצב. בבית תחרותי, למשל, יתכן שיהיה ילד תחרותי מאוד שלא מוכן להפסיד, נלחם ונאבק בכל כוחו כדי לנצח וכל כישלון הופך לטרגדיה בלתי ניתנת לשליטה. לאומתו אחיו (שגדל באותו בית, לאותם הורים ובאותה משפחה) יהיה ההפך ממנו... נכנע, חסר בטחון, מסרב לשתף פעולה ומוותר בקלות מבלי יכולת להתמודד. לא פשוט! הורים רבים מבקשים רק דבר אחד... שהילדים יהיו מאושרים. אומנם, הבקשה לא גדולה אבל האם היא ישימה? האם יש לנו באמת יכולת לגרום למישהו אחר אושר? ואולי מה שגורם אושר לאחד, מעציב ומרגיז את האחר? למעשה, היכולת שלנו להיות מאושרים מהדברים הקטנים, יכולה ללמד את הילדים להיות מאושרים גם כן. התסכול (שלנו) נובע, לא פעם, מהתחושה שעושים הכל כדי לגרום להם אושר ועדיין יש כל - כך הרבה כעס, אכזבה, התמרמרות ומאבקים מצידם. לסיכום, היכולת להתאים את ההורות לילדים ולא את הילדים להורות היכולת להתאים את ההורות לעתיד ולא להשוותה לעבר היכולת להבין היכן ומהם הגבולות שלי (עוד לפני שמציבים גבולות לילד) היכולת לעמוד מאחורי ההחלטות שלנו וליישם אותם והיכולת להבדיל בין הורות לחברות (לילדים יש הרבה חברים... הם צריכים הורה שיגן, יתמוך, יגביל ויאסור), היא בסופו של דבר זו שתיתן לילדים את החוסן הנפשי, היציבות והביטחון שלו הם זקוקים כל - כך ובמילים אחרות... היכולת הזו היא - סמכות הורית. אילו רק אפשר היה להחליף את המילה "משפחה" במילה ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הורות - לחץ כאן...
תקצירהורות / ילדים - לגדל ילדים של שמחה את התחום הנ"ל השארתי לסוף, כיוון שכדי לגדל ילדים של שמחה יש להיות קודם כל שמחים בעצמנו. ילדינו הגיעו לחיינו ללא "הוראות הפעלה" ולרובנו ההתמודדות איתם הינה ניסוי וטעייה, אשר לעיתים מרגיש לנו כהצלחה ולעיתים לא. לא תמיד תגובותיהם הרגשיות הן בהתאמה עם מה שנכון או לא נכון להתנהג מולם ולעיתים זה עלול לבלבל. זהו המקום אשר ... מעורבים, אצל חלקנו מעלה רגשות אשמה תמידיים, כאשר הם שמחים גם אנחנו שמחים וכאשר הם נסערים אנו לעיתים אובדי עצות. בפרק זה אנסה לכתוב כמה שיותר כלים מדהימים לגידול ילדינו היקרים לנו מפז ואשר יעלה את סף השמחה שלנו וכמובן את שלהם. א) אחד הדברים הכי, הכי חשובים בהורות הינו: לתת להם הרגשה שיש להם יכולת להחליט בעצמם לגבי עצמם ובכלל! גופם הינו שלהם והם אחראים עליו, על הזנתו ועל הלבשתו ויש להם את הזכות לבחור מה לאכול ומה ללבוש. הם גם יודעים מתי קר להם ומתי חם להם וזה שלנו קר או חם לא אומר שהם מרגישים את אותו הדבר. יש להם גם את הזכות לעשות עם החפצים שהם קיבלו מאיתנו, ככל העולה על רוחם מבלי שאנחנו נתערב או נפחד שהם יקלקלו או יהרסו. אם אנו כופים על ילדינו את רצונותינו, אם אנחנו מחליטים בשבילם - אנו מדכאים אותם, הופכים אותם לאפתיים ושמחתם הטבעית נעלמת. במידה ומה שהם מקבלים מההורים זה דיכוי, הם במודע או שלא במודע יחפשו "לנקום", הם יפילו "בטעות" פה משהו, ילכלכו "בטעות" שם משהו וכך הם מתקזזים נגד ההורים שסוגרים להם את החופש. בהורות אנו צריכים להיות מאוד יצירתיים על מנת לגרום להם לבצע את רצונותינו ולא לכפות את שלנו עליהם בכוח. כל הורה ימצא את הדרך שלו לגרום לילדו להרגיש שלהחלטה שלו יש משקל - רק בדרכם טובות!! הכי מומלץ זה במשחק. אם אנו בטור הורים נביע את רצונותינו בצורה של משחק, הילדים ישמחו מאוד לעשות זאת בשבילנו וישמחו בכלל שההורים שלהם כאלו הורים כייפים ויצירתיים. לדוגמא: הורה יכול לומר לילדיו "בואו נראה מי שם יותר צעצועים בקופסא" או, "בואו נראה מי מגיע ראשון לדלת של הבית" או, לשאול את הילד "איזו חיה אתה היום? " הוא יבחר איזו חיה הוא רוצה להיות, למשל נמר, אז נאמר לו "בוא נראה איך הנמר מגיע מהר לגן" כאשר נציע להם אתגרים הם ישמחו מאוד לעמוד בהם. כמו כן, בבוקר כאשר ממהרים, ניתן לתת לילד אפשרות לבחור בין שתי אופציות של ביגוד, של ארוחת בוקר, של כריכים לבית הספר, של צעצוע שהם רוצים לקחת איתם ועוד. כאשר הורים בוחרים בכפייה, משיכה ביד, מילים קשות, צעקות ואפילו אלימות, הילד באותו רגע מקבל דיכוי והפוטנציאל האישי שלו יורד בכמה מונים וישנו סיכוי גבוה שהוא יעביר את היחס הזה הלאה כלפי חבריו ובעתיד ילדיו, מה שאנחנו ממש לא רוצים עבור ילדנו. שאם לא כן לא נשיג את מטרתנו שילדינו יגשימו את עצמם ויהיו שמחים ומאושרים. אם כך יש להשפיע עליהם רק בדרכים טובות. ב) יש לשים דגש בעיני עצמנו על המעלות שלהם ולהתעלם מהמגרעות שלהם - ידוע שמה שמתמקדים בו הינו גובר ומתעצם. אם נתמקד כהורים בינינו לבין עצמנו במעלותיהם, הם יתגברו ויתעצמו, ומחסרונותיהם נתעלם, הם אינם מעניינים אותנו ואנו לא מעוניינים להתייחס אליהם. ג) חשוב! חשוב! חשוב! לאפשר לילדים לתת! הם כל הזמן מקבלים ומקבלים מההורים, אם לא נאפשר להם להחזיר לנו הם יחושו תסכול גדול, כעס וטינה כלפינו שלא אפשרנו להם לתרום לנו בחזרה. מגיל קטן התינוק נותן חיוך, צחוק, משחק, מרים גרב ונותן לנו חשוב מאוד לקבל ממנו. הפעוטות והגדולים יותר בד"כ מבקשים לעזור בבית, לשטוף כלים, לנקות עם סמרטוט. לתת להם, אפילו שהם אינם עושים עבודה שמשביעה את רצוננו. ברגע שאנו נותנים להם להחזיר לנו, הם מרגישים ... למישהו שאנחנו אוהבים ושהוא בשמחה מקבל מאיתנו ולא שהוא רק נותן ונותן ואנחנו רק רוצים שהוא יילך מאיתנו כדי שלא נמשיך להרגיש את חוסר הנוחות של אי הנתינה שלנו ואת חוסר האיזון. אותו הדבר וקל וחומר עם הילדים. ד) לעיתים הם מפתחים מה שנקרא "חירשות הורית", אנחנו ההורים קוראים להם והם אינם שומעים. זאת בעיקר כיוון שהם באמצע משהו שמעניין אותם והם רוצים להתרכז בהנאה שלהם. כמו כן ישנם הורים שרוב הפניות שלהם לילדים הינה בקשות, טענות ותלונות כך שאין פלא שילדים מפתחים "חירשות" זו. כל פעם שאנו רוצים שהם יבואו, כאשר אנו קוראים להם, אנו נלך עד אליהם, נלטף להם את הפנים, נסתכל להם בעיניים, ניתן מחמאה ונבקש מהם לבוא, הם יבואו מיד. אין לקרוא להם מרחוק!! רק מקרוב, בנועם ובסבלנות. ה) לומר את המילה "וואו" כמה וכמה פעמים ביום מול הצלחות שלהם. ככל שנתרשם יותר ממעשיהם כשהם קטנים, כך הם יצטרכו פחות לעשות רושם בבגרותם. ו) לתת להם 3 מחמאות ביום עבור מעשים טובים שהם עושים (הכוונה היא לעשייה שלהם, כאשר לעשייה שלהם יש להם שליטה וכאשר אנו מחזקים את העשייה, העשייה מתגברת). ז) גבולות - הרבה הורים מתקשים עם התחום הזה, כיוון שאולי לא ברור להם בדיוק מהם גבולות ואולי איתם היו קשים מדי ומדכאים מדי, שהם הופכים להיות מתירנים מדי מה שגם הינו יכול לפגוע לילדים. גבולות הינם מעשים אשר באים לעצור עשייה לא נכונה ומזיקה לדעתו של ההורה. גבולות אינם עונשים!! עם גבולות ילד לא מרגיש מושפל וכואב, גבולות הם ברורים והינם סיבה ותוצאה. על גבולות מומלץ להכריז כחוקי הבית ולרשום אותם. יושבים עם הילדים וחולקים איתם את חוקי הבית. על חוקי הבית אין עוררין, ואין שאלות. אלו החוקים וזהו זה (על החוקים מחליטים ההורים). כאשר אחד הילדים עובר על החוקים הוא יידע שתהייה לזה תוצאה. לדוגמא: חוק בית - "מה שנופל מרימים" נפל משהו והילד לא הרים, ההורה יכול לומר לו שעד שהוא לא מרים אנחנו לא נוכל ללכת לגן שעשועים, או לא נוכל להמשיך במשחק, כי אנחנו לא משאירים בית מבולגן, או משחקים שהבית מבולגן (סיבה ותוצאה שהתוצאה קשורה ונגזרת מהסיבה ולא תלושה ממנה כמו בעונש). גבולות הינם מאוד ... המריבות שלהם, הם ימשיכו לריב. שוב, כל מה שאנחנו נותנים עליו דגש מתגבר, אם אנו רוצים שמשהו ישכך, אסור לנו בתכלית האיסור להגיב עליו במילים!! יג) לבלות איתם הרבה, במשחק, בשירה, בקריאת ספרים, להקדיש להם המון תשומת לב וזמן איכות כייפי. יד) להכניס המון הומור להורות. ניתן להצחיק ילדים מאוד בקלות, אין צורך להיות מאוד רציניים כל הזמן, הומור בהורות מאוד מקדם את הילדים לעבר חיים של שמחה ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הורות - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הורות, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הורות, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזיה, מאמן אישי קואצ'ינג, אימון אישי לחיים, מאמן אישי לנוער, מטפל הוליסטי, אימון אישי בתל אביב, מאמן אישי להרזייה, קואצר לזוגיות, אימון אישי לתזונה נכונה בנושאי הורות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.0781 שניות
עכשיו 24_08_2019 השעה 19:15:23
wesi4