ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
אתה כאן : ידע EIP > תקשורת
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על תקשורת...
תקצירתקשורת - מהי תקשורת? מהי תקשורת? אנו חיים כיום בתקופה מאוד מעניינת שבה לאמצעי התקשורת יש תפקיד מאוד חשוב ולא רק כדי להעביר לנו מידע. המטרה של אמצעים אלו היא לתת לנו את האפשרות ליצור חיבור וקשר ביננו בני האדם, ולשבור את המסכים של זמן ומקום. לווינים, מסעות לחלל, אינטרנט, פלאפונים ועוד - כל אלו הם אמצעים אשר מטרתם לקשר אותנו אחד לשני. שורש המילה תקשורת הוא קשר, ומכאן תפקידה, לקשר ולחבר פעם המרחק בין סיבה לתוצאה היה ארוך יותר, אך היום כבר לא ניתן לברוח מכך. אם מישהו ירצה לברוח מאדם אחר, היום זה כבר לא יהיה לאורך זמן, וזאת הגדולה של אמצעי התקשורת. אך אלו הם רק אמצעים כי המטרה שלשמה אנו נמצאים בעולם זה היא להגיע לידי אחדות, כי רק במצב של נקודה יש שלמות. אי סדר המתחולל בעולם החיצוני הוא תוצאה של חוסר תקשורת בין בני האדם. הסיבה העיקרית לכך היא חוסר סבלנות. תקשורת נכונה מבוססת על הקשבה, חמלה, אכפתיות, אהבה ועוד. לכל דבר בחיים אלו יש שני צדדים והכל עובד בצורה של משדר ומקלט. כל אחד מאיתנו משמש כמסך טלביזיה המשדר את תוכניותיו, כאשר הצופה מהצד השני קולט את המסר. אם אנו רוצים שתהיה תקשורת נכונה במערכות היחסים שלנו ועם היקום כולו, כדאי שנדאג לשדר רק את מה שהצד השני רוצה לצפות בו, שהוא - אהבה, מילה יפה, שמחה, אושר, אנרגיה טובה ועוד. כאשר אנו נמצאים במצב של דו שיח, נטיית האדם רוב הזמן היא לחשוב מה הוא הולך לומר וכיצד הוא יעביר את המסר שהוא רוצה. אך לכל שיח יש שני צדדים ואנו לא חיים כאן ... על אדם אחר. גם בתוכנו ישנם שני צדדים - האחד של היצר הטוב והשני של היצר הרע, והם נמצאים בויכוח 24 שעות ביממה, אבל אנו קובעים מי מהם יקח את השליטה על חיינו. היקום שולח לנו מסרים כדי שנוכל ליצור חיבור וקשר בין הנשמה והגוף, אך אם לא נקשיב למסרים, לא נוכל ליצור תקשורת נכונה בינהם, וכתוצאה מכך, נפספס הרבה הזדמנויות אשר יכולות לקדם אותנו. רוב הבעיות ביקום נובעות מתקשורת לא נכונה, ובגלל אגו ואנוכיות! כל מה שהאדם רוצה זה שיעריכו אותו ואת מי שהוא. קצת תשומת לב למי שמולנו יכולה לשנות הרבה בחייו של אותו אדם, ובאפשרותה לקרב אותנו למהות האמיתית שלנו. זאת הסיבה שיש לנו שתי אוזניים ופה אחד, כדי שנקשיב כפול ממה שאנו מדברים. המילה אוזן באה מהמילה איזון, להראות לנו שכאשר אנו מקשיבים לשני מכל הלב, אנו יוצרים איזון פנימי בין הנשמה לבין הגוף, וכתוצאה מכך, התוכנה הרוחנית אשר נמצאת בתוך האוזן מתחילה להיפתח (זוהי הסיבה שהאוזן נקראת - אוזן תיכונה - מלשון תוכנה). הדרך היחידה ללכת קדימה עם הקידמה (אותן האותיות) היא לדעת ליצור תקשורת וחיבור מתוך ענין ומשמעות. כל אמצעי התקשורת הם רק אמצעים אשר הופכים חסרי משמעות אם משתמשים בהם הפוך ממטרתם. המטרה היא לחבר ולא להרחיק, לאחד ולא להפריד. ליצור קשר ולא לגרום לשקר (אותן האותיות). קשר זה מטרתו לשמש קרש קפיצה לעליה ברמה הרוחנית שלנו, כי כאשר יש לאדם חיבור נכון עם הזולת, הוא מתעלה מעל לאגו שלו המונע ממנו להסתגר בתוך עצמו, ולא להתמודד עם המציאות שלו. המפתח לתקשורת נכונה והצלחה בחיים הוא לדעת להקשיב, כי כאשר אנו מקשיבים באמת כי איכפת לנו מהצד השני, אנו הופכים להיות אחד עימו, ומשמשים ככלי מעבר לאנרגיית האינסוף, אשר תעבור דרכנו. אם אדם מספר לנו דבר מה ורוצה את עזרתנו למרות שאין לנו מושג כיצד לעזור לו, עצם הרצון לעזור והקשבה מלאה מצידנו, יגרמו לכך שהמסר הנכון לעזרה לאותו האדם יעבור דרכנו. שורש המילה הקשבה הוא קשב - ומה שמקיף את המילה הוא אותיות הבורא ה ו ה, להראות לנו שכאשר אנו מקשיבים באמת למה שהיקום משדר אלינו, בין אם דרך הטבע או דרך אנשים, אז כוחו של הבורא עוטף ומחבק אותנו ומנחה את דרכנו אל ההצלחה. תקשורת נכונה = חיבור ואהבה אם נדאג שהתקשורת ביננו תהיה טובה היקום יהיה נדיב אלינו, כי אם אנו לא נדאג אחד לשני, אף אחד אחר לא ידאג ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תקשורת - לחץ כאן...
תקצירתקשורת - המפתח לתקשורת, פתיחות ואמון בעידן הטכנולוגיה המתקדמת, אנו מוצאים את עצמנו יותר ויותר מתקשרים מאחורי המסכים. מסכי הטלפון, מסכי המחשב, מסכי הטלויזיה... אנו ממעטים להיפגש. אם בעבר נסענו לטיול משפחתי ושוחחנו, שיחקנו, רבנו... כיום, הילדים ... אם נתבונן על זה יותר לעומק, כל זה נובע מהמקום שרובנו, לא ממש מרגישים נוח עם מי שאנחנו. כל אחד ואחת מאיתנו מנסה להסתיר את "הפגמים" שקיימים בו. תקשורת דרך מסך, מאפשרת לנו לערוך, למחוק, לתקן ובעיקר לחשוב לפני שאנו מעלים את זה לאוויר. בשיחה פרונטאלית, הכל מידי, וייתכנו התקלות. אך כמו תמיד, ההפוך על הפוך הוא שמאפשר תקשורת, פתיחות ואמון ; כמאמנת אישית חוויתי את ה "טראומה " כשהמתאמן אמור לבטוח בי ולחשוף בפני את מערומיו. על מנת להקל על המצב, למדתי לשתף ו" להתפשט " בפניו ובכך לפתוח לו את הדלת. סיפרתי על החולשות, הפגיעות, ההתמודדות. אך לשם כך ... וצד מקדם. מתוך ההבנות הללו נוצרה בי השלמה. כשתחושת ההשלמה ותחושת השלם נטמעה בחיי, יכולת השיתוף שלי הלכה וגדלה ועימה כמובן גם הפתיחות, האמון והתקשורת הפרונטאלית. אני שומעת ממתאמני לאחר שחברו לתחושת השלמה, שבכל פעם שהם משתפים את הסביבה שלהם במערומיהם מתוך עוצמה, הם חווים שהסביבה נפתחת אליהם חזרה ומחבקת אותם באהבה רבה. דווקא מהמקום הכי לא צפוי. מי היה מדמיין שאת האהבות הכי גדולות בחיינו נחווה דווקא בזכות מי שאנחנו ולא בזכות המסיכות היפות שהצגנו על מנת להסתיר את האמת שבתוכינו... לסיכום: המפתח לתקשורת שבנויה על פתיחות ואמון, הוא להכיל את עצמנו כפי שאנחנו מתוך הבנה שלכל תכונה יש צד מקדם וצד מעכב. לאפשר לעצמנו להיות מי שאנחנו בטוב וברע, ללא שיפוטיות ולצמוח משם. לאפשר לעצמנו לחשוף את עצמנו ובכך להשיג אהבה אמיתית מהסובבים ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תקשורת - לחץ כאן...
תקצירתקשורת בין אישית - קשרים או קצרים בתקשורת כדי להבין כיצד נוצרים קשרים או קצרים בתקשורת עלינו להכיר ראשית את מבנה חלקי האישיות. כל אדם מורכב באישיותו מילד, הורה, ובוגר. גם אצל אדם מבוגר קיים הילד שבו' וכן אצל ילד קטן קיים במכלול האישיות שלו בוגר והורה. אצל אדם בריא ומאוזן באים לידי ביטוי כל חלקי האישיות כלומר הוא משתמש בכל חלקי האישיות שלו: הורה תומך - לתמיכה, הורה ביקורתי - לביקורת עניינית, ... של הבוגר שאלה עיניינית. "אם היית שם את המעיל על הקולב היית מוצא אותו" - התשובה באה מהמקום של ההורה במקרה הזה ההורה הביקורתי. מצב כזה עלול ליצור קצר במערכת היחסים, חסימה בזרימה הטבעית של הקשר הזוגי או כל קשר בין אישי אחר וזאת כיון שהתקשורת התנהלה ממישורים שונים של חלקי האישיות. תקשורת כזאת מתנהלת בין הורה לילד, אחים, חברים, בני זוג וכו' אם הנשאל היה עונה בצורה עניינית "איני יודע" במידה ואינו יודע או "בחדר על המיטה" היה נוצר קשר כי שניהם דיברו מחלק הבוגר שלהם, ללא קשר לגיל הכרונולוגי. חשוב שנזכור גם את צליל הקול המבע וכו'. כיון שאדם יכול לענות תשובה שנשמעת עניינית מבחינת התוכן אך בצליל ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תקשורת - לחץ כאן...
תקצירתקשורת בין אישית - מחיר תקשורת בין אישית לא אפקטיבית תקשורת בין אישית אפקטיבית מאפשרת לנו להשיג את רצוננו, לבטא את עצמנו טוב יותר, להצליח מול אנשים, ולסייע לסובבנו להרגיש כך גם לגבי עצמם. כששיחה אינה אפקטיבית סביר כי קיימים בה חסמים. חסמים בתקשורת בין אישית יכולים להיות כתוצאה מחוסר הקשבה, מתפיסה מוטעית שלנו את האחר, מהעברת מסרים באופן חלקי בלבד, מחוסר התחשבות במערכת אמונות שונה בצד השני, קולט המסר, ועוד. רק כשנבין מהו המחיר שאנו משלמים על העדר האפקטיביות בתקשורת שאנו מייצרים נתעניין בכלים ליצירת תקשורת בין אישית איכותית יותר. מחיר תקשורת בין אישית לא אפקטיבית לשמירה על דפוס התקשורת המוכר לנו יש יתרונות וחסרונות. יתרון יכול להיות האמונה שאנו מובנים, שמקשיבים לנו. החסרון יכול להיות שבפועל לא באמת הקשיבו לנו, ולא באמת הבינו אותנו. העובדה שאנו לא מתעמתים לא רבים לא מתווכחים יכולה להראות לנו חיובית בשעה שכדי להשיג זאת אנו ... של לא לבטא עד הסוף חלקים חשובים מהמסר, לא לעמוד על שלנו, לא להציב גבול, לא להתנגד ולפעול מתוך ריצוי ועוד. לאורך זמן, מחירים אלו שאנו משלמים מתישים אותנו. לחוסר אפקטיביות בתקשורת יש פנים רבות. לפעמים התוצאה תהיה איבוד סבלנות, לפעמים התרחקות, המנעות, אובדן אמון באחרים המנהלים תקשורת בין אישית לקויה. כשקשה לנו לקיים תקשורת בין אישית טובה, אנו נמנעים מלקיים תקשורת בכלל מול אותו אדם. אך מה ניתן לעשות במקרה של קרוב משפחה, מנהל, כפיף, נותן שרות מסוים שלא ניתן להחליפו באחר? כשאין אפשרות להימנע מתקשורת בין אישית עם אדם מסויים, זוהי הזמנה לרכישת כישורי חיים הקשורים בהתנהלות אפקיבית יותר ולמצוא את הדרך המתאימה להיות מובן ולהרגיש סביר בתוך ההתנהלות. סיבות לתקשורת בין אישית לא אפקטיבית כשאנו מתעלמים ממידע שנמסר לנו, באים מראש עם ציפיות שידועות רק לנו, מגיבים בנוקשות לרעיונות אחרים, מתעקשים לומר את מה שתכננו בכל מחיר, כשאנו לא מגלים גמישות, אנו מנהלים תקשורת בין אישית לקויה. למה אנו עושים זאת? נוכל לברר בתוך טיפול. אך אם נשים בצד את הסיבה, נודה כי תוצאות תקשורת בין אישית כזו בד"כ ילוו בתחושות כעס, חוסר אונים, אכזבה ואי אמון (בעצמנו, ביכולתנו להצליח או באחרים). אם בכל פעם שנרגיש מול אנשים תחושות שליליות נוכל להזכיר לעצמו שהן איתות לכך שאנו בתוך תקשורת בין אישית לא אפקטיבית, נוכל לבחור אם להשקיע את המאמץ הנדרש כדי לשנות משהו בעצמנו, בגישה שלנו או ביכולות שלנו כדי להיות בהתנהלות איכותית וזורמת יותר בהמשך. הוא צריך ללמוד תקשורת בין אישית לא אני קורה לך מדי פעם שאדם זר ברחוב, בתור בסופר, בכביש, מכעיס אותך ממש? באופן בו הוא מתייחס, או מדבר? יש אולי אדם בחייך שאתה מחשיב כחסום רגשית, עקשן, טוטאלי, לא מתחשב באופן בולט? נכון שלאחרים יש מה ללמוד ולשפר. אך כדי ליהנות ... בחיינו כנראה לא ישתנו. אך את הבחירות שלנו, את התחושות שלנו מולם, כן נוכל לשפר. כיצד להגיב, להקשיב, מה כדאי שיאמר ובאיזה אופן - רק על זה נוכל לקחת אחריות ורק את הצד שלנו בתקשורת נוכל לשנות. בעצם היותנו בתקשורת בין אישית אפקטיבית יותר, נשפיע גם על אותם אחרים שסביבנו לטובה. תקשורת בין אישית היא כישור חיים חשוב. כדאי מאוד להיות בתוך קשר טיפולי ובאמצעותו לבנות הרגלים טובים יותר ואפקטיבים יותר. שינוי ישפיע על התנהלותנו בתוך זוגית, ביחסים מול ממונים, מכרים וגם בנהיגה בכביש - במפגשים אקראיים כמו בקשרים משמעותיים ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תקשורת - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... כל תקשורת שלילית גורמת לך לנזק גדול מאוד? אנשים שליליים יכולים לגרום לך לנזק גדול מאוד, יותר גדול מאשר אתה יכול לגרום לעצמך. כאשר אתה רוצה לשפר בעצמך תכונה מסוימת, ישנם 2 סוגי מניעות והתנגדויות אפשריים. יש התנגדויות שנובעות מההרגלים הרעים ... דבר שהטוב שבו מועט מאוד עד שקשה למצוא אותו. כל דבר שגורם לך להיות פחות חיובי, נכלל בכך, כולל בין השאר להיות במחיצתם של אנשים שליליים, לשמוע דעות בכלי התקשורת של פרשנים שעוסקים רוב ככל הזמן בבעיות וברע, לקרוא כל מיני דברים לא חיוביים ושליליים. כל הדברים האלו ברמה המעשית גורמים לאיכות חייך להיות טובה פחות. הם מטעינים אותך בשליליות, הם עלולים לפגוע בחיוביות, בגישה החיובית, באופטימיות שלך ... שגם לאחר מכן כאשר תבוא לעשות משהו אחר בתחום אחר, עדיין תת המודע שלך עלול להפריע לך להיות חיובי כמו שצריך. מכל הנ"ל עולה שצריך לנסות להימנע מלעסוק ולהיחשף לתקשורת שלילית שאינה חיובית, במקום זאת תחשוף את עצמך לתקשורת בונה וחיובית, לדברים טובים, לדברים משמחים. גם הם ישפיעו על התת הכרה שלך אבל ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תקשורת - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1 רה לשונית, בדומה למושג "טקסט". המונח 'סוטה' מעוגן בתרבות ההודית לטקסט אוראלי, ומיוחס בהקבלה לטקסטים שהיו אוראליים במקור והועלו על כתב. במונחים של השפה העברית נשתמש בעבודה הזו במונח 'טקסט' אשר יכול להיות אוראלי או כתוב [12]. המונח קאנון מציין אוסף כתבים שיש להם אופי של סמכות ... 2006). במקרה אחד נכתב שבטקסט מסויים בשם Rjavamsa, נאמר (vuttam) שהבודהה נדד עם 500 נזירים, אך בהקדשה (inscription) נאמר (vuttam) שבעצם היו 20,000 נזירים. הקדשה היא טקסט כתוב בהגדרה ולכן מתחייב שמשמעות הפועל vuttam יורחב למספר אפשרויות של תקשורת. מאחר ובמסורת זו הדימויים שאובים מהמסורת ההודית האוראלית במקור, המשמעות האוראלית של המילים מורחבת גם לכתיבה ולא להיפך. לכן המושג 'לומר' בפאלית יכול להתפרש לעיתים גם כ - 'לכתוב', אך המושג 'לכתוב' (likh) לא יתייחס לטקסט אוראלי. הלימוד כתחליף לבודהה הלימוד שנשמר בעל פה היווה 'תחליף' לבודהה עצמו, אלו לא היו רק מילותיו אלא ... מדיה מסויימת. לדוגמא המעמד החברתי של הבהאנקים בקבוצה היה יכול להתערר אל מול כתיבה של הטקסטים. כך גם יחסם של שליטים לכתיבה או שינון של טקסט כאמצעים המחזקים את מעמדם או מחלישים אותה. יחסים מסוג אלו בעצם מכתיבים בפועל אימוץ או דחייה של טכנולוגיית תקשורת מסויימת. בין אם נעשו מניפולציות כוחניות ובין אם לא השימור האוראלי המשיך במקביל לכתב ולאימוץ טכנולוגיות אחרות שנעשו ועדיין הוא מוערך יותר מכל אלו בשל מאפייניו היחודיים התורמים ללימוד האישי ויכולת ההוראה, ולכן מאבקים אלו נראים כשוליים וחסרי חשיבות. הטקסטים הבודהיסטים הטקסטים הבודהיסטים כספרות אוראלית הספרות הבודהיסטית ... קולינס טוען שהעברה אוראלית שיטתית במסדר הנזירים היא בעלת סיכוי טוב יותר להעברה ראויה של הטקסטים כיוון שהיא דורשת הסכמה של אנשים רבים, וכך פוחת הסיכוי לשיבושים ושינויים לא מבוקרים. לעומת זאת טקסטים כתובים כל אחד יכול לשנות ולשבש [25]. בכל צורת תקשורת המוען מעוניין שהנמען יקבל את המסר באופן שהתכוון אליו. המדיום האוראלי הוא בעל יכולת דיוק רבה יותר כאשר מדובר בטקסט לימודי בשל האינטראקציה שהוא דורש ומאפשר בין המוען לנמען. אם הטקסט נמסר מפיו של מורה, השומע יכול לבקש הבהרות בנוגע לדברים שונים, והמורה יכול לוודא שהשומע אכן הבין את העניין כראוי באמצעות שאילתות שונות. כאשר ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תקשורת - לחץ כאן...
תקצירתקשורת עם מתבגרים - הגבול הדק בין "חפירה" להתעניינות - מדריך להורים חסרי אונים קשיים בהשתלבות בחברה בגיל ההתבגרות, נוצרים עקב קשיים בתקשורת עם אחרים, בעיקר עם מבוגרים. כך עולה מממצאי המחקרים המקצועיים שנעשו בארץ ובעולם בשנים האחרונות. ממצאי המחקרים גם מצביעים באופן חד משמעי שככל שמתבגר מדווח על תקשורת קרובה ופתוחה יותר עם הוריו או עם דמות הורית משמעותית, כך פוחתת כמות ועוצמת ההתנהגויות הסיכוניות שהוא חושף את עצמו אליהן. אגב, תקשורת קרובה עם חברים לא נמצאה כמשפיעה. כמו הרבה דברים אחרים, גם תקשורת נכונה אנחנו לומדים קודם כל במשפחה ואח"כ מרחיבים את ההתמודדות אל הסביבה שבחוץ. כשנער או נערה מרגישים מרוחקים מההורים הם עלולים להגזים בנטילת סיכונים - גם כדי להשיג תשומת לב וגם מפני שכשהם לא משתפים במה שעובר עליהם - אין מי שידריך אותם לקבל החלטות נכונות. בסקר ... אתכם כלל! איך תשמרו עליהם, תדריכו אותם ותזהירו אותם מסכנות, אם אין לכם מושג עם מה הם בכלל מתמודדים? כדי להיות מעודכנים יותר במה שקורה למתבגרים שלכם, עליכם ליצור איתם תקשורת פתוחה! מה זאת תקשורת פתוחה עם מתבגר??? הרי כולנו יודעים כמה קשה לנהל איתם שיחה. הם - קצרים, חסרי סבלנות, עוינים ולא משתפים. הם בד"כ הודפים כל ניסיון שלנו להתעניין בהם, מאשימים אותנו ב"חפירה" או בחקירה, ומסתפקים בדיווח לאקוני כמו "היה סבבה". היחסים עם המתבגר בבית הם בד"כ יחסים ... יש משהו לאכול? הם לא מדברים איתנו על רגשות, לא נכנסים לפרטים, לא מבקשים את עצתנו. מאיפה הם למדו את זה? אז זהו, שכנראה מאיתנו - ההורים. בואו נחזור לתקופה שהם היו ילדים, כי תקשורת מתחילה בילדות. בואו נבדוק איזה מודל תקשורתי אנחנו מציגים לילדים שלנו כבר מגיל צעיר. מכיוון שאני לא מכירה אתכם באופן אישי, אספר לכם סיפור אופייני על עצמי: סתם יום של חול, השעה 13: 30, יום לחוץ בעבודה - אני לא רק עובדת חרוצה ואחראית, אני גם אמא מסורה! לכן אני מרימה טלפון הביתה לבדוק אם הילדה (בת 9) הגיעה ... סימנים של חוסר סבלנות. וגם אם החלטתי שהפעם אהיה קשובה וסבלנית, פתאום יש טלפון, ופתאום אח שלה צריך משהו או שאבא שלה מתערב בשיחה, או שאנחנו מאחרים וחייבים לרוץ. כך יוצא שהתקשורת שיש לנו עם הילדים היא בעיקר תקשורת מנהלת - אנחנו מנהלים אותם: "תסדר פה את הבלגן! " "אל תשכח לצאת בחמש לחוג ועד אז תגמור את השיעורים! " "אל תאכלי את כל העוגה, תשאירי קצת לאחותך! " "תנמיכי את הטלוויזיה! " "את חוזרת עד 12. 00 בלילה ולא יותר! " זו תקשורת של פקודות, שמועברת באינטונציה מיוחדת ששמורה רק לילדים (ולפעמים גם לבעל). כמה מקום היא משאירה לשיחה משמעותית?? גם דפוסי התקשורת שבין ההורים כבני זוג, הם מודל לחיקוי אצל המתבגרים והחיקוי הזה הוא לא תמיד משאת נפשנו. המתבגרים שלנו נוטים "להחזיר" לנו באותה הדרך שבה הם רואים שאנחנו מתנהלים בינינו כבני זוג ולהתנהג עימנו באותה דרך בה אנחנו התנהגנו כלפי בני זוגנו. היום הבת שלי בת 15, כשאני ... חברים בפייסבוק, הם כותבים בלוגים, והמהירות שבה הם כותבים sms לא הייתה מביישת קצרנית בבימ"ש. וכשאנחנו מתפנים לרגע קט מעיסוקינו ומבקשים להוציא את המתבגר שלנו מכל ערוצי התקשורת שבהם הוא משוטט ולנהל איתנו שיחת נפש, הוא לא ממש משתף פעולה. למרות זאת, חשוב שנשאל, שנתעניין. כשאנחנו שואלים אנחנו מעבירים מסר של אכפתיות. ההתנגדות של המתבגרים לשתף את ההורים, מתקיימת במקביל לכך שהם דווקא כן רוצים שיהיה אפשר לספר, אבל משהו בתקשורת היומיומית והשוטפת לא מספיק מקרב. כשהילדים עוד קטנים הם מעריצים אותנו ההורים, אנחנו בעיניהם: החזקים, היודעים, השולטים והמגנים עליהם. אנחנו האידיאל שלהם. בגיל ההתבגרות נשבר האידיאל הזה. הם מתחילים לראות אותנו באור אחר, ביקורתי יותר. יש להם ביקורת על האישיות שלנו, ... לא התכוונו אליהם מראש. ברוב המקרים אף אחד מהם לא מעיז לשבור את האחידות, להשבית את השמחה ולצעוק "חבר'ה אתם השתגעתם? תפסיקו מיד! " לכן כ"כ חשוב לדבר איתם, לשמור על ערוץ תקשורת פתוח עם המתבגרים שלנו ולא לנסות ליצור אותו רק כשמתגלה בעיה, כי אז זה הרבה יותר קשה. צריך לפנות זמן, להתאזר בסבלנות, לא להתבייש ללמוד מהם מי הן ה"ג'ירפות" ומה לעזאזל זה "בלוג". לשמוע וגם להקשיב ל - איך עבר עליהם היום ולשתף אותם במה שעובר עלינו - הם כבר מספיק גדולים כדי להקשיב גם לנו וחשוב שהתקשורת תהיה הדדית. אם נצליח ליצור עם המתבגרים שלנו קשר שמאפשר לדבר על רגשות ומחשבות ולשתף בפתיחות בקשיים והתלבטויות, יחד עם הקפדה על גבולות ושמירה על מעמדנו הסמכותי כהורים, יש סיכוי טוב שנצליח למנוע מהם להיסחף להתנהגויות שמסכנות אותם ומכניסות אותם לצרות, ולעבור את הגיל הזה בשלום. ולשאלת מליון ה - $: איך עושים זאת נכון? כדי שתקשורת פתוחה וטובה תוכל להתקיים ביניכם ובין המתבגרים שלכם, צריך שיהיו בה מס' אלמנטים בסיסיים: כבוד הדדי והערכה - שנאמרים בצורה מפורשת קבלת השוני ביניכם וחוסר שיפוטיות כנות ואמון הדדי תקשורת טובה בין ההורים שהיא מודל לחיקוי (גם אם הם גרושים) הבנה שהמתבגר שואף להיות מבוגר עצמאי ואוטונומי, אבל הוא עדיין לא כזה. מאמרים רבים נכתבו על נושא זה ובהם הצעות מגוונות ומעניינות. לדוגמא; גישה הממליצה על תקשורת "גישורית" - אשר מכוונת לזהות ולהתייחס לצרכים ולא לעמדות. גישת ה - Coaching המתייחסת לתפקיד ההורה כ - "מאמן" לחיים של ילדיו. אתם כהורים, יודעים עד כמה הגיל הזה מסוכן, גם אתם הייתם מתבגרים. אתם מבינים כמה קל, במיוחד בגיל הזה, להיסחף לפיתויים ולעשות שטויות ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תקשורת - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 3 מימדים קוליים וויזואליים תהליך השינון הוא שמיעתי - קולי (aural). מבלי להסתמך על כלי עזר ויזואליים (visual mnemonic devices), הנזירים משננים לזיכרון את הטקסטים באמצעות קול והקראה. התמיכה היחידה היא במנגינה אליה מחברים את המילים. ברוב המנזרים ... זהו התהליך הלימוד בקצרה שנעשה בעבר ונעשה גם היום, לאחר שהחניך חוקר את משמעות הדברים הוא מתרגל על פיהם וחוקר את תופעות המציאות, מתוך התבוננות וחקירת המציאות צומחות תובנות ביחס לאופי המציאות והחניך רוכש חוכמה המובילה אותו לשחרור הכבלי הקיום והסבל. מודל תקשורת בהעברה אוראלית כסיכום לכל הניתוח שנעשה אני מציע מודל תקשורת שמתאר את העברת הטקסטים הבודהיסטים במשך ההיסטוריה. יתכן ומודל זה או חלקו יוכל לתרום להבנת מערכות העברה אוראליות נוספות, על מאפייניהם כפי שהוצגו לאורך כל העבודה. נתחיל בכך שהעברה אוראלית דורשת שני צדדים: צד שמעניק וצד שמקבל אותם. אם מאבדים עניין בתורת הלימוד ואין מי שיקשיב לטקסט הלימוד דועך ונעלם, או אם מספר המעניקים פוחת ונותרים מספר מצומצם של זקנים בעלי זיכרון חלש אזי סביר שהטקסטים יהיו חלקיים, שגויים, או יעלמו בכלל. אם כך כשל באחד הצדדים מפסיק את ההעברה ובכך את התקשורת של הטקסטים. המסורת יצרה מערכת מאורגנת ושיטתית החל מימיו של הבודהה ובהמשך באמצעות תלמידיו. מטרה של המסורת הייתה לימוד של חברי קהילת הנזירים עצמה ולימוד כל ההולכים בדרך והמתעניינים לרבות גם אנשים בעלי אמונות ממסורות אחרות. הלימוד של הבודהה היה תמיד פתוח לכל, ולכן המסורת השתדלה להפיץ ולאפשר את זמינות הלימוד בכל מקום בו הגיעה, כך שהתקשורת מעולם לא ניסתה להיות מוצפנת או חבויה, אלא פתוחה וזמינה. הטקסטים של שיחות הבודהה ותלמידיו ניחנים במאפיינים המוכוונים לקלות שינון ולימוד בעל - פה, בין אם זה פורמולות, פסקאות שגורות, חזרתיות ועזרים אחרים שהוזכרו קודם לכן. כך המסר שעובר הנו מגובש, מפורמט ובנוסח אחיד וברור עם הרבה ... הגדולות. מנגנון העברת המידע ממורים לתלמידים במשך הדורות הבטיח את שמירת המסר באופן רציף באופן יוצא דופן גם ללא אמצעים טכנולוגיים מיוחדים אלא באמצעות כשרונם ויכולת האנושית של הנזירים כמעט באופן בלעדי. באופן סכמטי נוכן לייצג את ההעברה של הטקסטים כמערכת תקשורת באופן הבא: על רצף הזמן נוכל לראות את התהליך שהחל בבודהה, המשיך בתלמידיו הראשונים שיצרו נוסח אחיד לטקסטים, ומשם הפצה לנמענים במרחב ובזמן תוך התכנסות מחזורית באסיפות לשם בקרה ועריכה מחודשת למניעת רעש. כאשר נוצרו השקפות שהיו רחוקות מידי מהמסר המקורי הן נפרדו ממנו והפכו לזרמים חדשים של המסורת הבודהיסטית (כדוגמת המהאינה). כאשר היה כשל בטכנולוגיה מסויימת (האוראלית במקרה זה) או כאשר הופיעו טכנולוגיות תקשורת חדשות (כתב, הקלטת קול, מדיה דיגיטלית ואינטרנט) הן נוספו במקביל לתמיכה בשימור המסר. כך נוכל להציג את תהליך העברת הכתבים הבודהיסטים על רצף הזמן: טכנולוגיות התקשורת החדשות שנוצרו בהיסטוריה פתחו אפשרויות חדשות, יצרו פתח לטעויות ורעש חדש ועדיין המדיום האוראלי נותר בשל מאפיינים ייחודיים שמתאימים למסורת הלימוד הבודהיסטית אשר אין להם תחליף. טכנולוגיות חדשות יצרו אפשרויות נוספות בשלושה מימדים: 1. כמדיום לשימור הטקסטים - שימור הטקסטים בספרים, בקלטות ... האוראלי כל ביצוע נעשה מחדש, כל דיקלום הוא חדש ולכן בכל פעם יש אפשרות לטעות או לתקן את הנאמר. כאשר הטקסטים מוטבעים בכתב או במדיה דיגיטלית כלשהי, הביצוע הוא חד - פעמי בעוד ההפצה שלו היא רב - פעמית, ולכן טעות שנעשית בזמן הטביעה מופצת וגורמת עיוותים של מוטציה תקשורתית. מאחר ואין מנגנוני בקרה ותיקון סטטיסטי כמו בשינון בקבוצה, כל טעות הטבועה בספר, קלטת שמע וכו' תועבר הלאה. 2. על פי מדיום תקשורתי אוראלי או אורייני. הטעויות האוראליות יכולות להיות במדיה של קלטת, תקליטור או דיגיטלי אחר. טעויות של בהקשר של הגייה או מבטא אשר נובעים משפת הדובר ואינם משקפים את המקור כראוי. לדוגמא משנן תאילנדי אינו מסוגל לבטא את ההברה 'ר' ולכן היא נשמעת כ - 'ל', כאשר מגיע משנן מתרבות אחרת בעל יכולת ... ללומד כדי ליצור ידע של ממש. כך נראה ששימור הטקסטים והלימוד יכולים להשמר כל עוד תימשך שרשרת אותנטית של קהילת מורים ותלמידים המהווים בקרה מתמדת ומאגרי איחסון לטקסטים הבודהיסטים. סיכום עבודה זו הציגה את המסורת הבודהיסטית האוראלית מראשית הבודהיזם ועד היום כמערכת תקשורת אוראלית מאורגנת ומוכוונת בעלת מאפייניה יחודיים תוך פיתוח מערכות בקרה לשימור ודיוק. מערכת זו קיימת כבר למעלה מ - 2500 שנה ומבוססת על דברי הבודהה והמסר שבלימוד שהציג. העברת מסר זה נעשתה בנאמנות על ידי הסנגהה, קהילת התלמידים שלו, שהלכו בדרכו ופעלו על פי הלימוד כמו גם הפיצו אותה לנמענים רבים בארצות רבות. קהילה זו כוננה מערכת שינון משוכללת של ה'בהאנקה' שרובם היו נזירים שהקדישו עצמם למשימת שימור הלימוד במדוייק. בעבודה זו נבחנו שלושת האספקטים של מערכת התקשורת הבודהיסטית - פעילות המסורת הבודהיסטית החל מהבודהה ותמיכתה בלימוד, מאפיינים יחודיים של הטקסטים האוראליים, ומערכת השינון שפועלת בקהילת הנזירים. הבודהה עצמו היה מעוניין בשימור התורה ולשם כך ניסח את הלימוד בפורמולות ותבניות הקלות להבנה ולזכירה בעל - פה מאחר והמדיום האוראלי היה האמצעי ... הבודהה יצר מערכת משמעת לקהילת תלמידיו שיכלו לשאת בזכרונם ולשמר באמצעות הבנתם האישית את הלימוד הלאה במרוצת הדורות. המסורת הבודהיסטית המשיכה לשמר ולפתח את שיטת הלימוד כמו גם שיטות וטכניקות לשינון, בקרה ודיוק כדי למנוע עיוותים במסרים. המסורת אימצה טכנולוגיות תקשורת שונות כדי לתמוך בלימוד, בשימור ובהפצה של התורה הזו, ועדיין שימרה את המדיום האוראלי בשל מאפייניו הלימודיים היחודיים. המחקר הניח שניתוח מבנה וסגנון של הטקסטים הכתובים יוכל לשפוך אור הטקסטים האוראליים שהיו המקור להם ולחשוף מאפיינים שהתעצבו כתוצאה מתהליכי השינון והשימור האוראלי. ואכן, ... עדויות של נזירים עולה כי אכן השינון מסייע להטמעת הטקסטים בתודעה יוצר אינטימיות איתם, הופך את הידע לזמין, מיידי ואקטיבי, כך שהחניך לא נותר עם פיסות מפוזרות של אינפורמציה אלא בעל משאב רוחני מגובש ומאורגן המהווה את הבסיס לחקירה מעמיקה של תופעות המציאות. המודל התקשורתי שהצגתי מתאר את העברת הטקסטים הבודהיסטים במשך ההיסטוריה, ויכול לתרום להבנת מערכות העברה אוראליות נוספות של מסורות שונות, מתוכן ניתן להפיק תובנות רבות על התקשורת האנושית המילולית. המסורת הבודהיסטית יצרה מערכת מאורגנת של קהילת נזירים שאחד מתפקידיה העיקריים היה לשמר את הטקסטים והלימוד ודרך המודל ניתן לראות כיצד מסר שנוצר לפני כ - 2500 שנה עבר בהצלחה מרובה עד היום תוך שימוש באמצעים שונים לשימור, הפצה, ובקרת דיוק. ההצלחה נובעת הן מהניסוח הפורמלי ... קורפוס הטקסטים. וכן יצירת מערכת הפצה מתמדת כדי לשמור על מספר 'עותקים' הולך וגדל של הטקסטים והן כדי להעביר את המסר הלימודי לכמה שיותר נמענים. כמו כן כינון מערכת משננים מאורגנת שתפקידה היה לשמר את הטקסטים במדוייק לשימוש עצמי ולשימוש ציבורי. כל אלו יצרו מערכת תקשורת מאורגנת ומכוונת שמצליחה לאמץ טכנולוגיות חדשות כגון המדיה הדיגיטלית והאינטרנט, ומשתמשת בה לשימור, הפצה ולימוד, תוך שמירה על אותנטיות. ניתן להעלות את השאלה האם המקרה של המסורת הבודהיסטית הוא יחודי ועל כך נוכל לחקור מערכות העברה אוראלית נוספות כדוגמת זו של מסורות דתיות בעיקר כדוגמת ... - פה היהודית, מסורות איסלאמיות של שימור הקוראן ומסורות נוצריות של שימור הברית החדשה, כמו גם מסורות עתיקות אחרות שאינן בעלי אופי דתי מובהק אך דורשות שימור מילולי מדוייק. חקירה של מסורות אלו כמו גם השוואה ביניהן יכולות להאיר פנים נוספים של ההעברה האוראלית כתקשורת במסורות השונות. מקורות Adikaram, E.W. (1946) Early History of Buddhism in Ceylon, Migoda, Chapter 3. Ahlstrm G. W. (1966) Oral and Written Transmission: Some Considerations, The Harvard Theological Review, Vol. 59, No. 1 (Jan., 1966), pp. 69-81. Cambridge University Press on behalf ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תקשורת - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... לבדיקת הפרשנות שלך לשיפור תקשורת בין - אישית להלן תרגיל פשוט, אותו ניתן לבצע לגבי סיטואציות שונות הקשורות לצורך בהתנהלות אסרטיבית. בתרגיל תוכל לבחון את הפרשנויות שלך. האם אתה נוטה לפרש את התנהגות האחר בצורה שלילית או חיובית? האם הפרשנות שלך תואמת או לא תואמת את המציאות? תרגיל זה בשני וריאציות דומות אך מעט שונות, ניתן לעשות על כל מיני סיטואציות בחיים. דוגמא ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תקשורת - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... טובה - 8 עקרונות לתקשורת טובה בין בני זוג 1. תקשרו בצורה פתוחה וברורה - ע"מ שהאוירה בבית תהיה נעימה, חשוב מאוד שכל אחד מבני הזוג לא ישמור דברים בפנים, אלא יאמר את אשר בליבו בפתיחות ובצורה לא פוגענית - הכעיס אותי.. פגע בי.. אני מצפה ש.. וכו'. פעמים רבות אנו מוצאים שהאשה מרגישה שבעלה עם פתיל קצר - כועס וזועף, אך היא לא מבינה על מה ולמה. או שהבעל חוטף טענות ותלונות מאשתו, והוא לא מבין מה אשתו רוצה ממנו. ושאנו ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תקשורת - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תקשורת, איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תקשורת, דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





הדף ב: Facebook      הקבוצה ב: Facebook
YouTube
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
 
‏אליעד כהן - להיות אלוהים - EIP.co.il‏
קבוצת פייסבוק · ‏1,712‏ חברים
הצטרף לקבוצה
 

קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לימודים, אימון אישי לילדים, אימון אישי לימודים, מנטור, מטפל הוליסטי, טיפול אישי מומלץ, מטפל אישי, מאמן זוגי, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז בתחום תקשורת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.9219 שניות
עכשיו 16_09_2019 השעה 13:04:15
wesi4