... לא כל אדם מזהה דרך האלהים שלו את התמונה השלמה המכונה
בתורה - יהוה.
התורה לימדה אותנו דרך הפרק הראשון שלה שהתודעה האנושית המקורית מזהה את התמונה השלמה כדבר מובן מאליו, ... את קיום התמונה השלמה - יהוה - על פני הפרק הראשון של
התורה, בו זיהתה תודעת האדם את כל הסובב אותה בארץ וביקום. ציון קיום התמונה השלמה בא מתוך הצורך גרידא, ... המשמעות המקורית והיחידה עבור כל אחד משני המונחים בכל
התורה. דבר שמביא אותנו להתבוננות זו: בכל
התורה לא נזכרה ישות - העל ולו ברמז; ואני מדבר על המונח הקדום השגור בפינו "אלהים", לישות העל הזו אין זכר
בתורה. במקום זאת נותר לנו להגיע דרך הנתונים שבידינו אל שאלת קיום ישות העל, וכאילו הונחינו ע"י
התורה לסווג את השאלה הזאת עם אחותיה המובנים מאליהם... התודעה המקורית זיהתה את תמונת האחד כדבר מובן ... לזהות או לשלול את קיום ישות העל - כעוד דבר מובן מאליו.
התורה הושיטה יד נדיבה וסובלנית לאדם הנבוך שאיבד את סימני הדרך של תמונת האחד, בעוד לא התייחסה ולו ברמז למבוכת האדם השנייה: האם קיימת ישות - על או לא? האם
התורה נכתבה ע"י הישות הזאת - היא היא בעלת תמונת האחד, או שנכתבה ע"י חייזר שרמת האינטלגנציה שלו עברה את ... - שאלת קיום ישות העל, ואלה הממצאים שרשמתי לי: אילו
התורה היתה מסתכמת בפרק הראשון של בראשית, היה לי קשה לשלול את קיום החייזר שביכולתו לצייר את תמונת האחד ... - הוא זה שעזר לי בנבכי השאלה השנייה... טפשותי עמדה לי
והתורה ענתה לא מן השורה על שאלתי הבלתי חוקית בעליל. היא שירטטה עבורי את הדרך בה אחבר את שברי המידע שבידי ... עלי במליוני שנות אור... עליתי על הדרך ששירטטה עבורי
התורה, ויכלתי בעזרת המידע החלקי שבידי להכנס אל התמונה השלמה ולטייל בה כאוות נפשי. את התמונה השלמה לא ... תקבע את מימדיה. זו התמונה שנכנסתי אליה בעזרתה האדיבה של
התורה. זהו הגן שנסלל לפני, גן ירוק אין - סופי; זהו גן העדן. מכאן אני עובר כמתוכנן אל היום השני ומשם ... ויהי - ערב ויהי - בקר, יום שני. (בראשית, א) הקדמה קטנה:
התורה נכתבה במטרה מוגדרת מראש: להחזיר את האדם אל אפיקי תודעתו המקורית - דרכה יכול לגלוש ביקום וליהנות ... יחיה ולא יראה מוות... (תהלים פט) כאן בנקודה הזאת נולדה
התורה (נולד הצורך
בתורה) וביקשה מכל אדם פסק זמן: כמוך כתודעה שלך, וכפי שלתודעה מעצם הגדרתה אין סוף גם לעצם קיומך אין סוף; ... ועתיד ומסוגל להמשיך לעד... בנקודה התמוהה הזאת נכנסה
התורה לתמונה וביקשה להפנות את תשומת ליבנו למקור התמיהה: מדוע נעצרנו... מדוע האדם נעצר על המסלול כעבור רגע קט והחיים מפסיקים. אתה נעצר, פנתה
התורה אל האדם, כי התודעה שלך עוצרת ובלעדה אין המשך, אין קיום. נשאלת איפוא השאלה: ומדוע היא נעצרת? מה מונע מהתודעה להמשיך? על זאת עונה
התורה - בו ברגע שנולדה (שנולד הצורך בה): התודעה נעצרת או עוצרת את המשך דרכה, כי מאבדת מגע עם הדלק שלה - ... אני צריך מסגרת חשיבה שתחבר בינם לבין רצוני. האדם, פונה
התורה אל האדם ביום היוולדה, איבד קשר עין עם המקור שמייצר מסגרות חשיבה. הוא חשב שהמוח שלו מייצר מסגרות ... ההנחיות ומכאן יוצאות אל אוויר העולם, ואת המטה הזה כינתה
התורה "אלהים"; המנחה, המורה, התודעה. אנחנו צריכים לחזור אל אלהים המקורי שלנו - אל תודעתינו האין סופית המקורית, כך בישרה לנו
התורה, אם ברצונינו לגלוש ביקום האין סופי ולהמשיך עימו... תודעתינו האין סופית ערבה לזאת כל עוד מייצרת ... אל "האלהים" המקורי הזה שאיבדנו קשר עין איתו - בחרה
התורה להדריכנו להגיע מהדלת האחורית של קו היצור שלו, היינו ממסגרות החשיבה שכבר נוצרו בקו הזה. במילים ... חשיבה". את המוצר המוגמר הראשון והבסיסי ביותר הציגה
התורה על פני השער הראשון שלה: "הארץ". זוהי "מסגרת החשיבה" המושלמת והבסיסית ביותר הטמועה בכל תודעה ... את מסגרת החשיבה הנחוצה לגלוש בו). בשער הראשון הזה סיכמה
התורה למעשה את כל מה שיש לה; האדם שאליו הופנו הדברים - קרא, הינהן בעיניו כמבין אך לא חזר אל תודעתו.
והתורה קלטה את מבוכתו... וכך נולד השער השני שמבאר בהרחבה את המסר הראשון: והארץ היתה תהו ובהו, וחשך על - ... לא ידע האדם לזהות את המוצר הראשון הבסיסי שהציגה לו
התורה בשער הראשון במטרה להגיע דרכו אל אלהים... המוצר הראשון היה "הארץ". זוהי "מסגרת החשיבה" הבסיסית ... קבוע, כמו חוק הכבידה, הקבוע הקוסמולוגי, עיקרון המילטון,
תורת הקוונטים... אולם ולפני שנולד הקבוע והעיקרון
והתורה, נולד הצורך במסגרת חשיבה; הצורך בלסדר את מחשבותינו אחרת נלך לאיבוד. זהו סיפורו של האדם עם היקום. כך מתארת
התורה את האופן של רקיעת "מסגרת החשיבה" בתודעה האנושית, החל מהשלב המקדים את יצירתה ועד לשלב שאחרי ...