... ביהמ"ק, הינה עשייה אשר בחינתה "נעשה ונשמע". הדרגה של נעשה ונשמע באה, כדברי ר' נחמן, מ"ראו האמת והשליכו החכמות והאמינו בה' ובמשה עבדו וע"י זה קיבלו
התורה". או' ר' נחמן מצב זה הגדרתו עם "נבל ולא חכם". עם אשר
התורה המכונה "נבל", קיבל אותה מעצם היותה דבר ה' ולא מחכמתם למרות כי רבתה. עם ישראל קיבל
התורה לא מתוך חכמתו לא מתוך הבנתו. קבלת
התורה הייתה בחינת עשייה, אמונה ורק אח"כ נשמע, החכמה ההבנה. העשייה קודמת להבנה, אין באי ההבנה למנוע עשייתה של
התורה. עם ישראל, למרות חכמתו הרבה, שכן היו בקיאים בכל הע"ז הקיימות, ...