ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 1 ✔תוכן הענינים 1) מבוא... עמ' 4 2) פתח דבר... עמ' 6 3) הטעמת, ניגון, ההברה... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 1
תוכן הענינים

1) מבוא... עמ' 4

2) פתח דבר... עמ' 6

3) הטעמת, ניגון, ההברה הנכונה... עמ' 8

3א) תפקיד המקף

4) חלוקת המשפט בצורה נכונה... עמ' 12

5) הגיית הניקוד נכון... עמ' 14

6) פת"ח גנובה... עמ' 19

7) מפיק ה"א... עמ' 19

8) וא"ו ההיפוך והטעמתו... עמ' 20

9) קריית (קריאת) שמע כהלכתה?! עמ' 22

10) הקמ"ץ הקטן... עמ' 25

11) הקפדה בהגיית אותיות... עמ' 26

12) מש"ה מכניס וכל"ב מוציא... עמ' 27

13) "ולמשמיטים אל תהי תקוה"... עמ'28

14) שיבוש בציטוט פסוקים... עמ' 28

15) תפילה... עמ' 30

16) סכום... עמ' 31

מבוא

"אבנים שלמות"

עוד בילדותי הזהירוני זקני העדה לדייק בלשון התפילה ובקריאת התורה. שגור היה בפיהם ביטוי של גערה "אבנים שלמות"!!! כוונתם הייתה - שכשם שמזבח, יש לבנותו מאבנים שלמות, כך התפילה שהיא כקרבן שנאמר "ונשלמה פרים שפתינו", חובה עלינו להקפיד להוציא מפינו כל מילה ומילה כהלכתה, אבנים שלמות!!!

לא פעם אחת אתה מוצא אנשים שאמונים על דיוק בתפילה וקריאת התורה, כיצד הם מרגישים לא נוח בזמן ששומעים שליח ציבור מתפלל והוגה את מילות התפילה בצורה שאינה נכונה.

מי יודע אם זה לא אתה אותו שליח ציבור שמרננים אחריך ("תרתי - משמע") שאינך בקי בתפילות השגורות בפינו שנים רבות ו"שבשתא כיון דעל - על" (פסחים קי"ב ע"א) פירוש: טעות נדושה - אין מבחין בה הטועה וממשיכה היא להתקיים, לצערנו.

אם אפשר לתקן, ובקלות ניתן לתקן, מדוע שלא נתאמץ קצת למען תִּכּוֹן תפילתנו קטורת, "כי קרוב אליך הדבר מאד, בפיך ובלבבך לעשותו"

כמה הורו לנו חכמים לדייק בקריאת התורה ובתפילה בהגייה נכונה, שאם לא כן יצאו דברים משובשים, וחלילה, נמצאנו מחריבים במקום מרחיבים.

כדי לזרז את המזורזים החרדים לתת כבוד לדבר ה', להקפיד על הגייה נכונה! לא לשנות מהכתוב - גם לא לשבש, אלא להגות נכון כפי שערכו לנו מייסדי התפילה - הבה וניתן את הכבוד הראוי למה שיצא מפי הנביאים שכתבו את הנ"ך, ולתורת משה רבינו שניתנה מפי הגבורה בסיני, ולכן חובה עלינו להקפיד על כל תג ותג.

אין ספק, הכוונה חשובה!

"הכוונה חשובה" - זאת לא נוכל לקבל מבעל קורא ששוגה, אלא חובה עלינו לדייק את ההטעמה, להגות את האותיות בלי לבלוע אותן, ועוד ועוד, ויינזף כל העובר על הכללים הברורים לכל בעל קורא.

אותו הדין מצאנו גם בתפילה.

לא בכדי אנחנו קושרים את המילים היוצאות מפינו יחד עם מחשבותינו, כפי שנאמר: "יהיו לרצון אמרי פי והיגיון לבי לפניך, ה' צורי וגואלי..."

לוּ היה די במחשבה, לא היינו זקוקים להקפיד על קריאת שמע בקול רם כהלכתה. אפילו תפילת הלחש, הנלחשת בפינו, יוצאת מפינו "שפתיה נעות" בהגיית הפה בלחש, ולא די בהרהור של מחשבה...

העבודה לא קלה. נאסף חומר מגוון, יש השוגים "כאן" ויש השוגים "שם". כל אחד ונקודת התורפה שלו. לא נכתבו כאן נוסחאות שונות בתפילה, לא נקבע כאן נוסח של מי מדויק יותר. עַם ישראל בשלמותו זקוק לכל מגוון הנוסחאות, וחלילה לעדה לבטל נוסח קבוע מדורות דורות... לא הכרעתי האם לברך: "... להתעטף בַּצּיצית" או להתעטף בְּצִיצית", ולא הכרעתי "... להַנִּיח תפילין" או "... לְהָנִיחַ תפילין". גם לא התייחסתי לברכת הגפן האם לסיים "בורא פרי הַגָּפֶן" או "הַגֶּפֶן" ועוד...

(מבחינתי - שניהם צודקים! ואקרא למציאות זו: צלו"ל - פירושו צדדים לכאן וצדדים לכאן")

כאן נכתבו רק דברים משותפים לכולנו, המאחדים את כולנו לעם ה'.

העזתי והערתי הערות גם לאחיי, ההוגים את תפילתם וקריאת התורה בהגייה התימנית. העדה הידועה בדקדוקה המובחר, משום שהם מחזיקים במסורת עתיקת יומין, חובה עליה שבעתיים להקפיד יותר. כבר אמר רבי יהודה הלוי "אשרי מי שחטאיו ספורים".

אני מאמין שכל אחד ימצא כאן משהו לעזור לאחרים או לעצמו.

"והיה זה שכרי".

"שגיאות מי יבין"?!

מי יכול לומר זיכיתי לבי?! אני מאמין כי גם לי יש שגיאות, וההצלפות השוט של ה"מורי" על גבִּי בהיותי ילד, השאירו בי גרסא דינקותא, אך לא מחקו את כל הטעויות. ו"כל עוד הנר דולק צריך לתקן".

פתח דבר

"ויהי האדם לנפש חיה" (בראשית ב ז) תרגם אונקלוס: "לרוח ממללא".

כח האדם הוא כוח הדיבור.

היהודי - אין כוחו אלא בפיו, שנאמר (ישעיה מא יד): "אל תיראי תולעת יעקב", כשם שהתולעת אין כוחה אלא בפיה, כן עם ישראל אין כוחו אלא בפיו.

אם כוחנו רק בפינו, הבה ונצחצח את הכלי הזה. תזכה נשמתנו ע"י כוח האותיות והמילים להתחבר ישירות לבוראה.

שמתם לב? האם באמת יש הבדל?

הבה נתבונן בהבדל בין המילים כשאנו הוגים:

"הודו לה' " או " הודו לה' "

(הדגשת האותיות - מראה את מקום ההטעמה, אם היא מלעיל או מלרע)

בראשון, נשמע כאילו ארץ הודו ("מהודו ועד כוש..") שייכת לה'.

בשני, בקשה לשבח לה'.

ומה באמת מתכוון המתפלל, או שליח ציבור?

נו, בכל זאת הרי ה"כוונה" היא חשובה, ומי בכלל מתכוון לארץ הודו?

הקורא בעברית (במבטא אשכנזי או ספרדי) את המילה: "תבל"..."ישפוט תבל בצדק ועמים ב.."מלעיל, או יאמר.."ישפוט תבל בצדק ועמים.." (מלרע), אם יטעים את ההברה הראשונה, הכוונה למעשה חרפה "תבל עשו דמיהם בם"

ואם יטעים את ההברה האחרונה כוונתו תהא נכונה, הכוונה - לעולם ומלואו...

המשמעויות משתנות מקצה לקצה אם נהגה "ושבו" מלשון: "חזרו", או "ושבו" מלשון: לקחו בשבי.

גם בקריאת התורה יש להבחין אימתי לקרוא "ורחל באה עם הצאן" לשון הווה. או ורחל באה עם הצאן" לשון עבר.

ולמי יש הזכות לשנות דברי א - לקים חיים...?

יבוא האדם ויאמר:

מה חשוב כיצד הגיתי, הלוא העיקר - הכוונה?!

אכן, הכוונה חשובה כנשמה לגוף. אדרבה, השתדלות בדיוק הגיית המילים שאנו מוציאים מפינו, יוצרת בנו מודעות למה שאנו אומרים ומה שאנו מוציאים מפינו, ונמצאנו דווקא מרוויחים תפילה מתוך ערנות ומתוך כוונה.

לימדונו חז"ל כי אין די בכוונה, ויש גם להגות נכון את המילים ואת האותיות.

הציטוטים הבאים יבהירו נקודה חשובה זו:

במסכת מגילה כ"ד מסופר כי רבי חייא התקשה להגות את האות "ח" והגה אותה כמו "ה". רבי שמעון ברבי, העיר לרבי חייא ואמר לו..."כשאתה מגיע אצל "וחיכיתי לה'.." (ישעיה ח יז) נמצאת מחרף ומגדף. בכל זאת כשגזר רבי תענית הוריד את רבי חייא לפני התיבה. נשאלת השאלה הכיצד? הרי "לא יעבור לפני התיבה מי שמחליף אותיות באותיות אחרות... (כך גם נפסקה ההלכה בשו"ע או"ח סימן נ"ג סעיף יב)?

התוספות מתרצים כאן שבמאמץ היה מסוגל רבי חייא להגות את האות "ח". התוס' בבא מציעא דף פ"ו ע"א בד"ה "אחיתנהו לרבי חייא" מתרצים, שעל אף השיבוש, באותה שעה אי אפשר היה בש"ץ אחר...

נמצאנו למדים על פי התירוץ הראשון שהוזכר לעיל כי יש צורך בהשתדלות ובהתאמצות מעבר להיגוי השגור בפינו...

יש דיון באחרונים, מה דין ש"צ כשכל הציבור משבש. יש מתירין ויש אוסרין.

גם המתירים אינם מתירים אלא באופן ארעי ולא כחזן קבוע. (שו"ע או"ח נ"ג, באר היטב ס"ק י"ז, ומשנה ברורה ס"ק ל"ז ל"ח ובביאור ההלכה שם).

חשיבות הדקדוק:

הרמב"ם בפירוש המשנה (פרק ב' דברכות משנה ג') כתב: "דקדוק האותיות הוא הדיוק בקריאה, שלא יניח הנד ולא יניד הנח, ויאריך תנועות שצריך להאריך בהן, ויחטוף בקלות תנועות שצריך לחטפן, ויבטא האותיות כתקונן, ולא יבליע אות בחברתה וכו'.

הרמב"ם מדגיש את החשיבות של ההבחנה:

בין שוא נע לנח.

בין תנועות גדולות לקטנות.

בין אות אחת לשניה הדומה לה במבטא (א - ע, ט - ת, ק - כ ועוד)...

שלא יבליע אות אחת הסמוכה לחברתה הדומה לה, כגון: "על - לבבכם" אתכם - מארץ".

ואם יעלה בדעתך שחובת הדקדוק וההבחנה היא בק"ש בלבד. אין הדבר כן, שכן כתב הטור באורח - חיים (ס"י ס"א) שלא בק"ש בלבד צריך לדקדק, אלא אף בפסוקי דזמרה ובתפילה צריך לדקדק. וכתב הב"י שם, שכן כתבו רבינו יונה והרד"ק, וכן נפסק בשולחן - ערוך שם סעיף כ"ב. הב"י ורד"ק מביאים שגם בקריאת התנ"ך בעלמא, צריך לדקדק כך. ועיין עוד ב"שפתי כהן" שבסוף ספר "שפת אמת".

ואם יעלה בדעתך לסמוך על ההלכה שנפסקה: "אם קרא ק"ש ולא דקדק באותיותיה - יצא", אין הדבר כן! שלא אמרו כן אלא בדיעבד, דהיינו שכבר קרא, אבל לעתיד מזהירים אותו שלא יקרא בשיבוש כמו שקרא עכשיו, ואם לא ישמע ויאמר אני אקרא כרצוני ולא כפי הדקדוק, אז לא נחשב לדיעבד אלא לכתחילה ולא יצא גם בדיעבד.

וראה בספר החינוך (מצוה ת"כ) שלא אמרו קרא ולא דקדק באותיותיה - יצא, רק לעניין הדבקים וכדומה, אבל אם לא הזכיר האותיות והתיבות כהלכה לא יצא גם בדיעבד...

לא נוכל להתעלם מדברי השולחן ערוך או"ח סימן ס"א סעיפים כ - כג, שפוסק עפ"י הרמב"ם בהלכות קריאת שמע וע"פ הטור: "שלא ירפה החזק ולא יחזק הרפה, ולא יניח הנד ולא יניד הנח". והמשנה ברורה שם בס"ק ל"ה מבהיר:

"ולא הזהירו על קריאת שמע אלא משום שמסורה לכל ויש בה ייחוד שמים".

אבל הוא הדין לשאר התפילה ולקריאה בתנ"ך.

כמה הזהירונו בברכות מ"ז ע"א: "תנו רבנן: אין עונין לא אמן חטופה ולא אמן קטופה..."בן עזאי מזהיר את מי שעושה זאת... חלילה וחס... יהיה לו... (את האזהרות אפשר לקרוא במקור).

מכאן ראיה, לא די אם יאמר האדם "התכוונתי" לומר: "אמן", אלא חייב להגות אותה כראוי... ויקוים בו: "פתחו שערים ויבוא גוי צדיק שומר אמונים (=אָמֵנִים) "

השיבושים הם רבים, והאפשרויות של הטעויות - רבות.

אנו מקפידים - ובצדק - שלא ייכנס חרק לפינו מאיזה ירק

האם אנו גם מקפידים אילו "חרקים" מוזרים יוצאים מפינו...?

נשתדל להאיר את עינינו ברשימה מתוקנת, מומלצת בעיקר לתפילה נכונה.

"שומע תפילה", כנראה, גם לפי פשוטו, שומע איך התפילה נהגת ונאמרת, ואז תתקבל ותישמע תפילתנו ברצון.

יהיו לרצון אמרי פינו והיגיון לבנו לפניך, ה' צורנו וגואלנו. אמן.

הטעמת ההברה הנכונה

בפתיחה ראינו, כי יכול לחול שיבוש במידה והטעמנו הברות שלא כהלכה.

ננסה לסקור את התפילה, במקומות שיש סבירות שחלק מהציבור אינו שם לב.

הטעמת שם א - ד - נ - י

- כל שם אדנות יוטעם בהברה האחרונה (מלרע): א - ד - נָי.

(ובגלל ש"נָי" היא הברה מוטעמת היא תנוקד בקמ"ץ. ראה רש"י בראשית יח, ג, וגם אבן עזרא בראשית יט, ב).

- כאשר מדובר ב"אדונים שלי": "אדו נַי, (כדי להבחין בין קודש לחול, ההטעמה כאן אמורה להיות באות "ד", וההברה האחרונה "נַי" " תהיה הברה סגורה בלתי מוטעמת, וצריכים לנקדה בפת"ח).

מכאן נבין מדוע יש המקפידים לקרוא את השם הקדוש "א - ד - נָי, כאשר ההברה האחרונה מוטעמת, ונהגית כאילו "נוֹי".

- שיבוש מצאנו אצל חלק מהכוהנים וממקריאי הכוהנים בזמן ברכת הכוהנים. משבשים את השם הקדוש בגלל ה"ניגון"

(שמעתי אצל אחינו הספרדים המדקדקים הוגים זאת בצורה הנכונה ביותר! מכל עדה אפשר ללמוד)

להלן לקט, רשימה של חלקי תפילה אשר עלולה להיות בהן טעות בהטעמה

ההדגשה וההבלטה בהדפסה

מסמן את מקום ההטעמה הנכון מלרע או מלעיל

במקרא מצאנו כל מילה קצרה הנמצאת סמוך למילים: "בָּנוּ" או "לָנוּ" נהגית במלעיל:

ולכן בברכת התורה נהגה: "אֲשֶׁר בָּחַר בָּנוּ וְנָתַן לָנוּ "

כמו: "אִם עֲוֹנֵנוּ עָנוּ בָנוּ", "לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ...", וכן: "שֶׁבְּשִׁפְלֵנוּ זָכַר לָנוּ..."ועוד.. (יש יוצאים מהכלל)

"... וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל..."

"וַתִּתְפַּלֵּל חַנָּה וַתֹּאמַר: עָלַץ לִבִּי בַּה', רָמָה קַרְנִי בַּה', רָחַב פִּי"

ב"קרבנות":

"וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם" או "וְאָמַרְתָּ לָהֶם", "וְשָׁחַקְתָּ מִמֶּנָּה הָדֵק וְנָתַתָּה מִמֶּנָּה..."

"אַחַת לְשִׁשִּׁים אוֹ לְשִׁבְעִים שָׁנָה... הָיְתָה בָאָה שֶׁל שִׁירַיִם לַחֲצָאִין" "וְלָמָה אֵין מְעָרְבִין...""לָמָּה הִיא בָּאָה..."

וסדור שני גיזרי עצים קוֹדֵם... קוֹדֵם...

"אֶלָּא שהמורם נאכל לכהנים..." (בנוסח תימן: "אֵלָא")

בזמירות:

"... הוֹדוּ לַה' קִרְאוּ בִשְׁמוֹ...""... הָבוּ לַה'...""... קוּמָה עֶזְרָתָה לָנוּ..."

"הוֹדוּ לוֹ בָרְכוּ שְׁמוֹ..." (הסבר בהמשך)

"הָרוֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב...", "לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי", "הוֹדוֹ עַל אֶרֶץ וְשָׁמָיִם"

"... וַיְבָרֶךְ דָּוִיד אֶת ה'..."" וַתֵּרֶא אֶת עֳנִי אֲבוֹתֵינוּ בְּמִצְרָיִם..."

(קריאת שמע תקבל התייחסות מיוחדת)

ראה גם: * תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 2.
אמונה ילד מיוחד שאלת השאלות להתפלל בקלות צודק הבדלים צורך הבדל שולחן ערוך חוסר וודאות להתפלל ספק ספקות תפילה תפילות תשובות
איך להפריד בין בני זוג? איך לגרום לאקסית להיפרד? איך לגרום לבני זוג לריב? איך לגרום לאקסית לחזור אליך? איך לגרום לבני זוג להתגרש? איך לגרום לאקס לחזור אליך? איך לגרום למישהו לא להתאהב? איך לגרום לאקס להיפרד? בגידות בזוגיות
איך להפריד בין בני זוג? איך לגרום לאקסית להיפרד? איך לגרום לבני זוג לריב? איך לגרום לאקסית לחזור אליך? איך לגרום לבני זוג להתגרש? איך לגרום לאקס לחזור אליך? איך לגרום למישהו לא להתאהב? איך לגרום לאקס להיפרד? בגידות בזוגיות
...לחזור אליך? איך לגרום לבני זוג להתגרש? איך לגרום לאקס לחזור אליך? איך לגרום למישהו לא להתאהב? איך לגרום לאקס להיפרד? בגידות בזוגיות איך לגרום לשני אנשים להיפרד? הנושא המרכזי בהרצאה זו עוסק בשאלה איך להפריד בין בני זוג או לגרום לאדם להיפרד מבן או בת הזוג שלו, ולאחר מכן לשדר את האפשרות שיחזור אליך או יבחר בך במקום בבן הזוג הנוכחי. אליעד מציג את הרעיון המרכזי של איך אנשים מבצעים את ההחלטה להיפרד ולמה חשוב להבין את הדינמיקות האלה. מהם הגורמים להפרדה...
למה השכל לא תמיד צודק? ולמה מאמץ לא תמיד מוביל לתוצאות?
...לא תמיד מוביל לתוצאות? לפעמים האדם יושב וחוקר בשכלו באיזה עניין, ומגיע למסקנה כלשהי. ולפעמים נדמה לאדם, שמאחר שהוא השקיע בעניין ככ הרבה מחשבה, הרי שכנראה שהמסקנה שלו נכונה, אך לא היא. כי לפעמים השכל טועה. וכמות המאמץ שהושקעה כדי להגיע אל התוצאה, היא לא בהכרח אומרת שהתוצאה טובה או נכונה. והנכונות של התוצאה, היא לא תלויה בכמה מאמץ הושקע כדי להגיע אליה. כי לא כל מאמץ, מוביל לתוצאה הטובה ביותר. כי לפעמים לדוגמה לא צריך בכלל להתאמץ, כי הכל טוב כפי מה...
אמונה ואושר, האם חייבים להאמין במשהו? האם אפשר לחיות בלי אמונה? אמונה זו תרופה, אמונה זו מחלה, מחלת האמונה, האם לתינוק יש אמונה? איך תינוק חושב? שכל של תינוק, אמונה ודמיון, איך המוח מאמין? איך נוצרת אמונה? חיים בלי אמונה
אמונה ואושר, האם חייבים להאמין במשהו? האם אפשר לחיות בלי אמונה? אמונה זו תרופה, אמונה זו מחלה, מחלת האמונה, האם לתינוק יש אמונה? איך תינוק חושב? שכל של תינוק, אמונה ודמיון, איך המוח מאמין? איך נוצרת אמונה? חיים בלי אמונה
...אמונה זו תרופה, אמונה זו מחלה, מחלת האמונה, האם לתינוק יש אמונה? איך תינוק חושב? שכל של תינוק, אמונה ודמיון, איך המוח מאמין? איך נוצרת אמונה? חיים בלי אמונה האם חייבים להאמין במשהו כדי להיות מאושרים? הטקסט מציג את השאלה האם אדם באמת חייב להאמין במשהו כדי לחיות חיים מלאים ומאושרים, או האם אפשר להסתדר גם בלי אמונה. דרך שאלה צינית, כמו מה, אתה חתול? במה חתול מאמין?, אליעד מציין כי בעלי חיים וילדים קטנים לא מאמינים במובנים שמבוגרים מאמינים. המטרה היא...
לחץ בעבודה, עייפות נפשית, עומס רגשי, עייפות בעבודה, מטלות בעבודה, שינוי גישה, שינוי צורת חשיבה, חוקי משחק החיים, פחד לחיות בלי כסף, משמעות החיים שגויה
לחץ בעבודה, עייפות נפשית, עומס רגשי, עייפות בעבודה, מטלות בעבודה, שינוי גישה, שינוי צורת חשיבה, חוקי משחק החיים, פחד לחיות בלי כסף, משמעות החיים שגויה
...מטלות בעבודה, שינוי גישה, שינוי צורת חשיבה, חוקי משחק החיים, פחד לחיות בלי כסף, משמעות החיים שגויה מה גורם לעומס רגשי ולחץ נפשי בעבודה? הלחץ הנפשי והעומס הרגשי שאנשים מרגישים בעבודה לא נובע בהכרח מהמטלות עצמן, אלא מאופן ההזדהות שלהם עם המטלות. לפי אליעד כהן, הבעיה נוצרת כאשר האדם חושב שמציאות אחרת תהיה טובה יותר ממה שקיים כרגע. המטלה היא למעשה תוצר של דמיון, שבו האדם מדמיין מצב עתידי טוב יותר, ומשם מגיע הצורך להגשימו, שגורר עמו פחדים מלחיצים שמא...
גישות לשכנוע אנשים, חוקיות שכנוע אנשים, מה גורם למישהו לחשוב משהו? חוקי השכנוע, איך לשכנע מישהו? להוכיח שאתה צודק, אינטרס להרגיש טוב, יצירת אינטרס שכלי, יצירת אינטרס רגשי, NLP, לשכנע
גישות לשכנוע אנשים, חוקיות שכנוע אנשים, מה גורם למישהו לחשוב משהו? חוקי השכנוע, איך לשכנע מישהו? להוכיח שאתה צודק, אינטרס להרגיש טוב, יצירת אינטרס שכלי, יצירת אינטרס רגשי, NLP, לשכנע
...חוקיות שכנוע אנשים, מה גורם למישהו לחשוב משהו? חוקי השכנוע, איך לשכנע מישהו? להוכיח שאתה צודק, אינטרס להרגיש טוב, יצירת אינטרס שכלי, יצירת אינטרס רגשי, NLP, לשכנע מהם העקרונות הבסיסיים בשכנוע אנשים? כאשר אנו רוצים לשכנע אדם במשהו, בדרך כלל נשאף להראות לו כיצד זה טוב לו באופן אישי. המטרה היא לא להוכיח שאנחנו צודקים, אלא לגרום לו להרגיש שלשכנוע יש תועלת עבורו. במקום להציג את עצמנו כצודקים, חשוב להציג לו את היתרונות האישיים שהוא יכול להרוויח מההחלטה...
מוכנות להתגרש, איך להצליח בזוגיות? להתגרש כדי להצליח בזוגיות, רצון להתגרש, האם להתגרש? איך לשמור על הזוגיות? חרדת ביצוע, חרדת כישלון, עודף מוטיבציה, לעבור טסט, חרדת טסט, איזון רגשי, להצליח עם בחורה, רצון מאוזן
מוכנות להתגרש, איך להצליח בזוגיות? להתגרש כדי להצליח בזוגיות, רצון להתגרש, האם להתגרש? איך לשמור על הזוגיות? חרדת ביצוע, חרדת כישלון, עודף מוטיבציה, לעבור טסט, חרדת טסט, איזון רגשי, להצליח עם בחורה, רצון מאוזן
...להצליח בזוגיות? להתגרש כדי להצליח בזוגיות, רצון להתגרש, האם להתגרש? איך לשמור על הזוגיות? חרדת ביצוע, חרדת כישלון, עודף מוטיבציה, לעבור טסט, חרדת טסט, איזון רגשי, להצליח עם בחורה, רצון מאוזן האם המוכנות להתגרש משפיעה על ההצלחה בזוגיות? אליעד כהן מציג בשיחה שאלת מפתח: עד כמה המוכנות להתגרש או הרצון להתגרש משפיעים על ההצלחה של האדם בזוגיות? הוא מתחיל את הדיון בתיאור מצב שבו אדם נמצא בזוגיות אך במקביל מחזיק גם רצון מסוים להתגרש. הוא מדגים זאת דרך דוגמה...
שינוי הרגלים של עובדים, איך לשנות הרגלים? דמיון מודרך, שיטות טיפוליות, שינוי התנהגותי, שינוי חשיבה, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול התנהגותי, הרגלים רעים, יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, אימון למנהלים
שינוי הרגלים של עובדים, איך לשנות הרגלים? דמיון מודרך, שיטות טיפוליות, שינוי התנהגותי, שינוי חשיבה, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול התנהגותי, הרגלים רעים, יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, אימון למנהלים
...של עובדים, איך לשנות הרגלים? דמיון מודרך, שיטות טיפוליות, שינוי התנהגותי, שינוי חשיבה, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול התנהגותי, הרגלים רעים, יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, אימון למנהלים איך לשנות הרגלים והתנהגות של עובדים באופן יעיל? לעיתים קרובות, אנשים מתקשים לשנות הרגלים או התנהגויות שליליות, והם מוצאים את עצמם שוב ושוב חוזרים לאותן טעויות. לדוגמה, אדם שמעשן סיגריות מחליט להפסיק לעשן, אך חוזר להרגל פעם אחר פעם, או אדם שמתעצבן על נהגים אחרים בכביש...
להציל את המציל, אלטרואיזם, אגואיזם, הכל עבור עצמך, הכל עבור הסביבה, חינוך ילדים, למה אתה עושה משהו? למי באמת אתה עוזר? למה אתה עוזר לאחרים? רצון לתת, רצון לקבל
להציל את המציל, אלטרואיזם, אגואיזם, הכל עבור עצמך, הכל עבור הסביבה, חינוך ילדים, למה אתה עושה משהו? למי באמת אתה עוזר? למה אתה עוזר לאחרים? רצון לתת, רצון לקבל
...הכל עבור עצמך, הכל עבור הסביבה, חינוך ילדים, למה אתה עושה משהו? למי באמת אתה עוזר? למה אתה עוזר לאחרים? רצון לתת, רצון לקבל למה אתה באמת עוזר לאחרים? אליעד כהן פותח בשאלה מרכזית: כשאתה עוזר לאחרים, עד כמה אתה מודע לכך שאתה בעצם עוזר לעצמך בלבד? השאלה הזאת נוגעת בנקודה עמוקה ומרכזית של יחסי אלטרואיזם ואגואיזם. הוא מסביר זאת באמצעות דוגמאות רבות ומפורטות. האם העזרה לאחרים היא בעצם פעולה אגואיסטית? אליעד נותן דוגמה לאדם שעוזר לילד של מישהו, לחבר, לאב...
מצבי רוח משתנים בקיצוניות, מאניה דיפרסיה, הפרעת מצב רוח, הפרעה דו קוטבית, הפרעה בי פולארית, טיפול בהפרעה ביפולארית, מצבי רוח קיצוניים, שינויים קיצוניים במצבי הרוח, מצב רוח משתנה בקיצוניות, מצב רוח יציב, הפרעת מצב רוח
מצבי רוח משתנים בקיצוניות, מאניה דיפרסיה, הפרעת מצב רוח, הפרעה דו קוטבית, הפרעה בי פולארית, טיפול בהפרעה ביפולארית, מצבי רוח קיצוניים, שינויים קיצוניים במצבי הרוח, מצב רוח משתנה בקיצוניות, מצב רוח יציב, הפרעת מצב רוח
...דו קוטבית, הפרעה בי פולארית, טיפול בהפרעה ביפולארית, מצבי רוח קיצוניים, שינויים קיצוניים במצבי הרוח, מצב רוח משתנה בקיצוניות, מצב רוח יציב, הפרעת מצב רוח איך אפשר להיפטר ממצבי רוח משתנים בקיצוניות? הפתרון שמציג אליעד כהן לאנשים הסובלים ממצבי רוח קיצוניים או הפרעה דו קוטבית, המכונה גם מאניה דיפרסיה או הפרעה בי פולארית, הוא קודם כל לזהות ולהבין את דפוסי החשיבה השונים שלהם בזמן מצבי הרוח המנוגדים. הפתרון שהוא מציע מבוסס על עבודה אישית פנימית ומדויקת...
שטיפת מוח, למה שטיפת מוח לא עוזרת, הספקות שיש לאדם, שטיפת המוח שיש בעולם
שטיפת מוח, למה שטיפת מוח לא עוזרת, הספקות שיש לאדם, שטיפת המוח שיש בעולם
...למה שטיפת מוח לא באמת יכולה להעלים ספקות? שטיפת מוח היא ניסיון להחדיר לאדם רעיון או אמונה מסוימת באופן שחוזר על עצמו, עד שהאדם משתכנע לחלוטין. אליעד כהן מסביר שגם כאשר אדם עושה לעצמו שטיפת מוח, הוא לעולם לא יכול להגיע לביטחון מוחלט ונטול ספק. בכל מצב, גם כאשר האדם בטוח באמת מסוימת, תמיד יישאר לו ספק קטן, אפילו בתת - מודע, שאולי זה לא נכון. לדוגמה, אדם שמנסה לשכנע את עצמו שוב ושוב בדבר מסוים, ירגיש תמיד אי - ודאות קטנה, מחשבות הפוכות ואופציה לחשוב...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7
...- חלק 7 צורת האות ג ורמזיה יש הדורשים את האות ג כרמז של שתי מלים: 1) גי - רומז למילה אהבה, שערכה 13 כמו גי. 2) מל - רומז למילה מלא. או למילה: מדבר אדם הגומל חסד, עליו לעשות זאת מתוך אהבה מלאה ולא חלילה בצורה של התנשאות או גאווה. המילה גימל ערכה בגימ 83 כערך הביטוי: לא גבה לבי יש הרואים באות ג צורת חיבור של שתי אותיות: ז ו י. יחד ערכן: 17 כמנין המילה: טוב. אכן מה טוב יותר משבת אחים גם יחד, עזרה הדדית ותמיכה בזולת?! (ראה להלן הסבר מפורט יותר על המילה...
רוצה לחשוב כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! חלק 1
...כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! חלק 1 רוצה לחשוב כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! לכל אדם יש 2 כוחות. הכוח הראשון הוא כוח השכל הכוח השני הוא כוח הדמיון. מי שאחראי לכל ההצלחות שקורות לאדם בחיים, הוא כמובן השכל. לעומת זאת, כל הטעויות שקורות לאדם בחיים, כל הבעיות שיש לאדם בחיים ושהוא לא יודע כיצד לפתור אותן, כל הפחדים חרדות שיש לאדם, כל הכעסים שיש לאדם וכולי, כל הדברים האלו קורים בגלל כוח הדמיון שיש לאדם. כי כאשר האדם משתמש בשכלו, ממילא הוא יודע מה לעשות בכל...
תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?
...על תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?. תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות? הפעם אני רוצה להשיב לשאלה, מהו הקו המנחה שצריך להיות כדי להשיב תשובות לשאלות. ולכל דבר בעולם יש שיטה, ונשאלתי מה ה השיטה למציאת תשובות לשאלות והרבה פעמים, עדיף בכלל לא לדעת את התשובות לכל השאלות, לא על הכל צריך לקבל תשובה ולדעת. ואני אומר שאחרי שתבין את התשובות לכל השאלות, שהכל טוב והכל אחד, אז האדם יכול להגיד עזוב, עכשיו אני לא רוצה לדעת תשובה לכל שאלה ככה החיים...
תפישת מציאות של אחדות - איך להשיג אותה, מה משמעות החיים, איך להתחבר לשכל העליון ולאמת אובייקטיבית
...אובייקטיבית לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תפישת מציאות של אחדות - איך להשיג אותה, מה משמעות החיים, איך להתחבר לשכל העליון ולאמת אובייקטיבית. מה שאני טוען בסופו של דבר, שהישועה שלך תלויה בהבנה, לא בעשייה. מה זה אומר? שיש משהו במציאות שאת צריכה להבין, ואם תביני אותו סיימת את הסיפור. מה בסוף את צריכה להבין? את צריכה להבין שאת אלוהים. ואם את מבינה את זה, זה משנה לך את חוויית המציאות. אם האדם מבין את כל התהליכים, בסוף הוא מבין שהכל אחד, ואם...
עיסוי באבנים חמות - מבוא להכרת עיסוי באבנים חמות
...באבנים חמות - מבוא להכרת עיסוי באבנים חמות השימוש באבנים חמות לצורך טיפול קיים משחר ההיסטוריה: אינדיאנים חיממו אבנים בשמש והניחו אותן על הבטן לטיפול בכאבי וסת בסין השתמשו באבנים לשחרור כאבי שרירים ברוסיה הניחו אבנים בתחתית האמבט, לשחרור כאבי גב ולשמירה על טמפרטורת המים ביפן נזירים השתמשו באבנים חמות בתוך האבנט לאחר הארוחה להקלה על מערכת העיכול, לזירוז פעילותה ולשמירה על תחושת שובע לאורך זמן רב יותר. בשנות ה60 בארצות הברית, מטפלים החלו לשלב שיטות...
דמיון יצירתי ומחשבה יוצרת מציאות
...יצירתית זהו תהליך הרותם את כוח המחשבה תוך שימוש בדמיון על מנת להשיג מטרה. כולנו מצוידים בכלי הדמיון built in בתוכנו, כלי עוצמתי ואדיר אך לרוב איננו מודעים לכוחו, עוצמתו ויכולת יצירתו. אנו יוצרים בכל רגע בחיינו. תחילה אנו רואים בדמיון את מושא כמיהתנו, הדבר מעורר את חושינו ורגשותינו ומאפשר לנו ליצור ולהגשים. כך למשל נגר, היוצר את רהיטיו קודם כל בדמיונו ורק אחר כך ניגש לתכנן, לחתוך, לנסר ולהדביק עד שהוא מגשים את המוצר שדמיין במימד הפיסי. כשאנחנו חושבים...
פסיכוזה - מבוא
...של קשר עם המציאות המתבטא בפגיעה בבוחן מציאות. הפסיכוזה מאופיינת בהתנהגות הנחוויית כמוזרה או חריגה ובלתי מובנת, העלולה לעורר לעתים רגשות חרדה ודחייה מצד החברה. כגון הרחת ספרים טעימת ריחות וראיית צלילים. לפי הגדרה רחבה, חולה נפש הוא במצב פסיכוטי כאשר עקב העדר ביקורת מציאות הוא מתקשה לתפקד בחיי היום יום, מופיעות מחשבות שווא והזיות לפרק זמן של חודש לפחות, וקיימת הפרעה חמורה בתחומי החשיבה, התפיסה וההתנהגויות הדרושות לניהול אורח חיים תקין. בתקופה האחרונה...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9
...התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 פרק 7 מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים דוגמאות של תכניות טיפוליות. דוגמאות של תכניות טיפוליות לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית...
אימון אישי - מודעות עצמית - התפתחות אישית - דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 4
...- דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 4 למה אני שונאת לסבול? האם אפשר להחליט שאני עושה דברים כי אני נהנית מהם? האמירה שאני יכולה ליהנות מבלי לעשות את אותם הדברים אלא ליהנות מהיש ממה שקיים ואז אני לא רוצה כלום כי אני נהנית ממה שקיים ולא רוצה לשנות שום דבר. אני לא ארצה לעשות יוגה, או להתקדם בעבודה. זה כבר אדישות. ממה נובעת אדישות? מזה שלא אכפת. ממה נובע זה שלא אכפת? מקבלה מוחלטת של המציאות? שזו המציאות ואי אפשר לשנות אותה לחלוטין. למה אי אפשר...
הריון מבחינה רוחנית וגורל העובר בחיים
...רוחנית וגורל העובר בחיים שלושה שותפים יש לאדם - אלוהים, אבא ואמא. ההורים הם שנותנים את הגוף ואלוהים שהוא נותן את הנשמה. מה יש בתוך הרחם שלך? מה מיועד לתינוק? אלו חיים יהיו לו? מה הייעוד שלו? האם יש לו אפשרות לשנות? איזו זכות נפלה בחלקך להכיל חיים בתוכך? מדוע הילד בוכה כשיוצא מהרחם? מתי בדיוק מתחברת הנשמה לתינוק? בן כמה התינוק כאשר נולד - בן תשעה חודשים או בן יום? מה המשמעות של שם התינוק? מה האם יכולה לעשות כדי להיטיב עם התינוק ולעזור לו בעודו ברחם...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי, אימון אישי לדיאטה, אימון אישי לקשב וריכוז ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0742 שניות - עכשיו 23_08_2025 השעה 12:41:39 - wesi4