ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 1 ✔תוכן הענינים 1) מבוא... עמ' 4 2) פתח דבר... עמ' 6 3) הטעמת, ניגון, ההברה... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 1
תוכן הענינים

1) מבוא... עמ' 4

2) פתח דבר... עמ' 6

3) הטעמת, ניגון, ההברה הנכונה... עמ' 8

3א) תפקיד המקף

4) חלוקת המשפט בצורה נכונה... עמ' 12

5) הגיית הניקוד נכון... עמ' 14

6) פת"ח גנובה... עמ' 19

7) מפיק ה"א... עמ' 19

8) וא"ו ההיפוך והטעמתו... עמ' 20

9) קריית (קריאת) שמע כהלכתה?! עמ' 22

10) הקמ"ץ הקטן... עמ' 25

11) הקפדה בהגיית אותיות... עמ' 26

12) מש"ה מכניס וכל"ב מוציא... עמ' 27

13) "ולמשמיטים אל תהי תקוה"... עמ'28

14) שיבוש בציטוט פסוקים... עמ' 28

15) תפילה... עמ' 30

16) סכום... עמ' 31

מבוא

"אבנים שלמות"

עוד בילדותי הזהירוני זקני העדה לדייק בלשון התפילה ובקריאת התורה. שגור היה בפיהם ביטוי של גערה "אבנים שלמות"!!! כוונתם הייתה - שכשם שמזבח, יש לבנותו מאבנים שלמות, כך התפילה שהיא כקרבן שנאמר "ונשלמה פרים שפתינו", חובה עלינו להקפיד להוציא מפינו כל מילה ומילה כהלכתה, אבנים שלמות!!!

לא פעם אחת אתה מוצא אנשים שאמונים על דיוק בתפילה וקריאת התורה, כיצד הם מרגישים לא נוח בזמן ששומעים שליח ציבור מתפלל והוגה את מילות התפילה בצורה שאינה נכונה.

מי יודע אם זה לא אתה אותו שליח ציבור שמרננים אחריך ("תרתי - משמע") שאינך בקי בתפילות השגורות בפינו שנים רבות ו"שבשתא כיון דעל - על" (פסחים קי"ב ע"א) פירוש: טעות נדושה - אין מבחין בה הטועה וממשיכה היא להתקיים, לצערנו.

אם אפשר לתקן, ובקלות ניתן לתקן, מדוע שלא נתאמץ קצת למען תִּכּוֹן תפילתנו קטורת, "כי קרוב אליך הדבר מאד, בפיך ובלבבך לעשותו"

כמה הורו לנו חכמים לדייק בקריאת התורה ובתפילה בהגייה נכונה, שאם לא כן יצאו דברים משובשים, וחלילה, נמצאנו מחריבים במקום מרחיבים.

כדי לזרז את המזורזים החרדים לתת כבוד לדבר ה', להקפיד על הגייה נכונה! לא לשנות מהכתוב - גם לא לשבש, אלא להגות נכון כפי שערכו לנו מייסדי התפילה - הבה וניתן את הכבוד הראוי למה שיצא מפי הנביאים שכתבו את הנ"ך, ולתורת משה רבינו שניתנה מפי הגבורה בסיני, ולכן חובה עלינו להקפיד על כל תג ותג.

אין ספק, הכוונה חשובה!

"הכוונה חשובה" - זאת לא נוכל לקבל מבעל קורא ששוגה, אלא חובה עלינו לדייק את ההטעמה, להגות את האותיות בלי לבלוע אותן, ועוד ועוד, ויינזף כל העובר על הכללים הברורים לכל בעל קורא.

אותו הדין מצאנו גם בתפילה.

לא בכדי אנחנו קושרים את המילים היוצאות מפינו יחד עם מחשבותינו, כפי שנאמר: "יהיו לרצון אמרי פי והיגיון לבי לפניך, ה' צורי וגואלי..."

לוּ היה די במחשבה, לא היינו זקוקים להקפיד על קריאת שמע בקול רם כהלכתה. אפילו תפילת הלחש, הנלחשת בפינו, יוצאת מפינו "שפתיה נעות" בהגיית הפה בלחש, ולא די בהרהור של מחשבה...

העבודה לא קלה. נאסף חומר מגוון, יש השוגים "כאן" ויש השוגים "שם". כל אחד ונקודת התורפה שלו. לא נכתבו כאן נוסחאות שונות בתפילה, לא נקבע כאן נוסח של מי מדויק יותר. עַם ישראל בשלמותו זקוק לכל מגוון הנוסחאות, וחלילה לעדה לבטל נוסח קבוע מדורות דורות... לא הכרעתי האם לברך: "... להתעטף בַּצּיצית" או להתעטף בְּצִיצית", ולא הכרעתי "... להַנִּיח תפילין" או "... לְהָנִיחַ תפילין". גם לא התייחסתי לברכת הגפן האם לסיים "בורא פרי הַגָּפֶן" או "הַגֶּפֶן" ועוד...

(מבחינתי - שניהם צודקים! ואקרא למציאות זו: צלו"ל - פירושו צדדים לכאן וצדדים לכאן")

כאן נכתבו רק דברים משותפים לכולנו, המאחדים את כולנו לעם ה'.

העזתי והערתי הערות גם לאחיי, ההוגים את תפילתם וקריאת התורה בהגייה התימנית. העדה הידועה בדקדוקה המובחר, משום שהם מחזיקים במסורת עתיקת יומין, חובה עליה שבעתיים להקפיד יותר. כבר אמר רבי יהודה הלוי "אשרי מי שחטאיו ספורים".

אני מאמין שכל אחד ימצא כאן משהו לעזור לאחרים או לעצמו.

"והיה זה שכרי".

"שגיאות מי יבין"?!

מי יכול לומר זיכיתי לבי?! אני מאמין כי גם לי יש שגיאות, וההצלפות השוט של ה"מורי" על גבִּי בהיותי ילד, השאירו בי גרסא דינקותא, אך לא מחקו את כל הטעויות. ו"כל עוד הנר דולק צריך לתקן".

פתח דבר

"ויהי האדם לנפש חיה" (בראשית ב ז) תרגם אונקלוס: "לרוח ממללא".

כח האדם הוא כוח הדיבור.

היהודי - אין כוחו אלא בפיו, שנאמר (ישעיה מא יד): "אל תיראי תולעת יעקב", כשם שהתולעת אין כוחה אלא בפיה, כן עם ישראל אין כוחו אלא בפיו.

אם כוחנו רק בפינו, הבה ונצחצח את הכלי הזה. תזכה נשמתנו ע"י כוח האותיות והמילים להתחבר ישירות לבוראה.

שמתם לב? האם באמת יש הבדל?

הבה נתבונן בהבדל בין המילים כשאנו הוגים:

"הודו לה' " או " הודו לה' "

(הדגשת האותיות - מראה את מקום ההטעמה, אם היא מלעיל או מלרע)

בראשון, נשמע כאילו ארץ הודו ("מהודו ועד כוש..") שייכת לה'.

בשני, בקשה לשבח לה'.

ומה באמת מתכוון המתפלל, או שליח ציבור?

נו, בכל זאת הרי ה"כוונה" היא חשובה, ומי בכלל מתכוון לארץ הודו?

הקורא בעברית (במבטא אשכנזי או ספרדי) את המילה: "תבל"..."ישפוט תבל בצדק ועמים ב.."מלעיל, או יאמר.."ישפוט תבל בצדק ועמים.." (מלרע), אם יטעים את ההברה הראשונה, הכוונה למעשה חרפה "תבל עשו דמיהם בם"

ואם יטעים את ההברה האחרונה כוונתו תהא נכונה, הכוונה - לעולם ומלואו...

המשמעויות משתנות מקצה לקצה אם נהגה "ושבו" מלשון: "חזרו", או "ושבו" מלשון: לקחו בשבי.

גם בקריאת התורה יש להבחין אימתי לקרוא "ורחל באה עם הצאן" לשון הווה. או ורחל באה עם הצאן" לשון עבר.

ולמי יש הזכות לשנות דברי א - לקים חיים...?

יבוא האדם ויאמר:

מה חשוב כיצד הגיתי, הלוא העיקר - הכוונה?!

אכן, הכוונה חשובה כנשמה לגוף. אדרבה, השתדלות בדיוק הגיית המילים שאנו מוציאים מפינו, יוצרת בנו מודעות למה שאנו אומרים ומה שאנו מוציאים מפינו, ונמצאנו דווקא מרוויחים תפילה מתוך ערנות ומתוך כוונה.

לימדונו חז"ל כי אין די בכוונה, ויש גם להגות נכון את המילים ואת האותיות.

הציטוטים הבאים יבהירו נקודה חשובה זו:

במסכת מגילה כ"ד מסופר כי רבי חייא התקשה להגות את האות "ח" והגה אותה כמו "ה". רבי שמעון ברבי, העיר לרבי חייא ואמר לו..."כשאתה מגיע אצל "וחיכיתי לה'.." (ישעיה ח יז) נמצאת מחרף ומגדף. בכל זאת כשגזר רבי תענית הוריד את רבי חייא לפני התיבה. נשאלת השאלה הכיצד? הרי "לא יעבור לפני התיבה מי שמחליף אותיות באותיות אחרות... (כך גם נפסקה ההלכה בשו"ע או"ח סימן נ"ג סעיף יב)?

התוספות מתרצים כאן שבמאמץ היה מסוגל רבי חייא להגות את האות "ח". התוס' בבא מציעא דף פ"ו ע"א בד"ה "אחיתנהו לרבי חייא" מתרצים, שעל אף השיבוש, באותה שעה אי אפשר היה בש"ץ אחר...

נמצאנו למדים על פי התירוץ הראשון שהוזכר לעיל כי יש צורך בהשתדלות ובהתאמצות מעבר להיגוי השגור בפינו...

יש דיון באחרונים, מה דין ש"צ כשכל הציבור משבש. יש מתירין ויש אוסרין.

גם המתירים אינם מתירים אלא באופן ארעי ולא כחזן קבוע. (שו"ע או"ח נ"ג, באר היטב ס"ק י"ז, ומשנה ברורה ס"ק ל"ז ל"ח ובביאור ההלכה שם).

חשיבות הדקדוק:

הרמב"ם בפירוש המשנה (פרק ב' דברכות משנה ג') כתב: "דקדוק האותיות הוא הדיוק בקריאה, שלא יניח הנד ולא יניד הנח, ויאריך תנועות שצריך להאריך בהן, ויחטוף בקלות תנועות שצריך לחטפן, ויבטא האותיות כתקונן, ולא יבליע אות בחברתה וכו'.

הרמב"ם מדגיש את החשיבות של ההבחנה:

בין שוא נע לנח.

בין תנועות גדולות לקטנות.

בין אות אחת לשניה הדומה לה במבטא (א - ע, ט - ת, ק - כ ועוד)...

שלא יבליע אות אחת הסמוכה לחברתה הדומה לה, כגון: "על - לבבכם" אתכם - מארץ".

ואם יעלה בדעתך שחובת הדקדוק וההבחנה היא בק"ש בלבד. אין הדבר כן, שכן כתב הטור באורח - חיים (ס"י ס"א) שלא בק"ש בלבד צריך לדקדק, אלא אף בפסוקי דזמרה ובתפילה צריך לדקדק. וכתב הב"י שם, שכן כתבו רבינו יונה והרד"ק, וכן נפסק בשולחן - ערוך שם סעיף כ"ב. הב"י ורד"ק מביאים שגם בקריאת התנ"ך בעלמא, צריך לדקדק כך. ועיין עוד ב"שפתי כהן" שבסוף ספר "שפת אמת".

ואם יעלה בדעתך לסמוך על ההלכה שנפסקה: "אם קרא ק"ש ולא דקדק באותיותיה - יצא", אין הדבר כן! שלא אמרו כן אלא בדיעבד, דהיינו שכבר קרא, אבל לעתיד מזהירים אותו שלא יקרא בשיבוש כמו שקרא עכשיו, ואם לא ישמע ויאמר אני אקרא כרצוני ולא כפי הדקדוק, אז לא נחשב לדיעבד אלא לכתחילה ולא יצא גם בדיעבד.

וראה בספר החינוך (מצוה ת"כ) שלא אמרו קרא ולא דקדק באותיותיה - יצא, רק לעניין הדבקים וכדומה, אבל אם לא הזכיר האותיות והתיבות כהלכה לא יצא גם בדיעבד...

לא נוכל להתעלם מדברי השולחן ערוך או"ח סימן ס"א סעיפים כ - כג, שפוסק עפ"י הרמב"ם בהלכות קריאת שמע וע"פ הטור: "שלא ירפה החזק ולא יחזק הרפה, ולא יניח הנד ולא יניד הנח". והמשנה ברורה שם בס"ק ל"ה מבהיר:

"ולא הזהירו על קריאת שמע אלא משום שמסורה לכל ויש בה ייחוד שמים".

אבל הוא הדין לשאר התפילה ולקריאה בתנ"ך.

כמה הזהירונו בברכות מ"ז ע"א: "תנו רבנן: אין עונין לא אמן חטופה ולא אמן קטופה..."בן עזאי מזהיר את מי שעושה זאת... חלילה וחס... יהיה לו... (את האזהרות אפשר לקרוא במקור).

מכאן ראיה, לא די אם יאמר האדם "התכוונתי" לומר: "אמן", אלא חייב להגות אותה כראוי... ויקוים בו: "פתחו שערים ויבוא גוי צדיק שומר אמונים (=אָמֵנִים) "

השיבושים הם רבים, והאפשרויות של הטעויות - רבות.

אנו מקפידים - ובצדק - שלא ייכנס חרק לפינו מאיזה ירק

האם אנו גם מקפידים אילו "חרקים" מוזרים יוצאים מפינו...?

נשתדל להאיר את עינינו ברשימה מתוקנת, מומלצת בעיקר לתפילה נכונה.

"שומע תפילה", כנראה, גם לפי פשוטו, שומע איך התפילה נהגת ונאמרת, ואז תתקבל ותישמע תפילתנו ברצון.

יהיו לרצון אמרי פינו והיגיון לבנו לפניך, ה' צורנו וגואלנו. אמן.

הטעמת ההברה הנכונה

בפתיחה ראינו, כי יכול לחול שיבוש במידה והטעמנו הברות שלא כהלכה.

ננסה לסקור את התפילה, במקומות שיש סבירות שחלק מהציבור אינו שם לב.

הטעמת שם א - ד - נ - י

- כל שם אדנות יוטעם בהברה האחרונה (מלרע): א - ד - נָי.

(ובגלל ש"נָי" היא הברה מוטעמת היא תנוקד בקמ"ץ. ראה רש"י בראשית יח, ג, וגם אבן עזרא בראשית יט, ב).

- כאשר מדובר ב"אדונים שלי": "אדו נַי, (כדי להבחין בין קודש לחול, ההטעמה כאן אמורה להיות באות "ד", וההברה האחרונה "נַי" " תהיה הברה סגורה בלתי מוטעמת, וצריכים לנקדה בפת"ח).

מכאן נבין מדוע יש המקפידים לקרוא את השם הקדוש "א - ד - נָי, כאשר ההברה האחרונה מוטעמת, ונהגית כאילו "נוֹי".

- שיבוש מצאנו אצל חלק מהכוהנים וממקריאי הכוהנים בזמן ברכת הכוהנים. משבשים את השם הקדוש בגלל ה"ניגון"

(שמעתי אצל אחינו הספרדים המדקדקים הוגים זאת בצורה הנכונה ביותר! מכל עדה אפשר ללמוד)

להלן לקט, רשימה של חלקי תפילה אשר עלולה להיות בהן טעות בהטעמה

ההדגשה וההבלטה בהדפסה

מסמן את מקום ההטעמה הנכון מלרע או מלעיל

במקרא מצאנו כל מילה קצרה הנמצאת סמוך למילים: "בָּנוּ" או "לָנוּ" נהגית במלעיל:

ולכן בברכת התורה נהגה: "אֲשֶׁר בָּחַר בָּנוּ וְנָתַן לָנוּ "

כמו: "אִם עֲוֹנֵנוּ עָנוּ בָנוּ", "לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ...", וכן: "שֶׁבְּשִׁפְלֵנוּ זָכַר לָנוּ..."ועוד.. (יש יוצאים מהכלל)

"... וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל..."

"וַתִּתְפַּלֵּל חַנָּה וַתֹּאמַר: עָלַץ לִבִּי בַּה', רָמָה קַרְנִי בַּה', רָחַב פִּי"

ב"קרבנות":

"וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם" או "וְאָמַרְתָּ לָהֶם", "וְשָׁחַקְתָּ מִמֶּנָּה הָדֵק וְנָתַתָּה מִמֶּנָּה..."

"אַחַת לְשִׁשִּׁים אוֹ לְשִׁבְעִים שָׁנָה... הָיְתָה בָאָה שֶׁל שִׁירַיִם לַחֲצָאִין" "וְלָמָה אֵין מְעָרְבִין...""לָמָּה הִיא בָּאָה..."

וסדור שני גיזרי עצים קוֹדֵם... קוֹדֵם...

"אֶלָּא שהמורם נאכל לכהנים..." (בנוסח תימן: "אֵלָא")

בזמירות:

"... הוֹדוּ לַה' קִרְאוּ בִשְׁמוֹ...""... הָבוּ לַה'...""... קוּמָה עֶזְרָתָה לָנוּ..."

"הוֹדוּ לוֹ בָרְכוּ שְׁמוֹ..." (הסבר בהמשך)

"הָרוֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב...", "לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי", "הוֹדוֹ עַל אֶרֶץ וְשָׁמָיִם"

"... וַיְבָרֶךְ דָּוִיד אֶת ה'..."" וַתֵּרֶא אֶת עֳנִי אֲבוֹתֵינוּ בְּמִצְרָיִם..."

(קריאת שמע תקבל התייחסות מיוחדת)

ראה גם: * תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 2.
נקודות תורפה לשאול מאמץ קדושה היגיון לסמוך בקלות טעות שגיאות ללמוד מחשבות חוסר וודאות להתפלל ספק ספקות תפילה תפילות תשובות
להיות יותר חכם, איך לפתח את השכל בכל דבר? איך להיות יותר חכם מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות יותר יעיל? איך לחסוך במשאבים? למה להיות יותר יעיל? למה להשתפר בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? החוקיות של כל דבר, פיתוח החשיבה מכל דבר, פיתוח השכל מכל דבר, להיות יותר חכם מכל דבר, לפתח את השכל בחיי היום יום, איך להשתפר בכל דבר? איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות את השכל שיש בכל דבר? שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולות חשיבה
...מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות יותר יעיל? איך לחסוך במשאבים? למה להיות יותר יעיל? למה להשתפר בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? החוקיות של כל דבר, פיתוח החשיבה מכל דבר, פיתוח השכל מכל דבר, להיות יותר חכם מכל דבר, לפתח את השכל בחיי היום יום, איך להשתפר בכל דבר? איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות את השכל שיש בכל דבר? שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולות חשיבה וכאן נסביר איך לפתח את השכל בכל דבר ממש. והדרך לכך היא, על ידי...
NLP, שכנוע בפרסומות, איך מוכרים יותר? שכנוע מכירות, טיפים למכירות, תקשורת שכנועית, איך להשפיע על אנשים? איך לעבוד על אנשים? מסרים תת הכרתיים, איך למכור יותר? לשתול מחשבות, אסוציאציות - חלק 1
...איך לעבוד על אנשים? מסרים תת הכרתיים, איך למכור יותר? לשתול מחשבות, אסוציאציות - חלק 1 וכאן אבאר עוד דרך ועוד שיטה איך לשתול מסרים תת הכרתיים בתת המודע של האדם? ואבאר, איך עובד המוח האנושי? ואיך המוח מבין ומפרש את מה שהאדם שומע? ואבאר, מהן אסוציאציות באופן כללי ומהי אסוציאציה רגשית? ואיך אסוציאציות רגשיות משפיעות על תת המודע של האדם? ואבאר, איך הזיכרון של האדם, משפיע על המחשבות של האדם? ואבאר איך באפשרותך לעשות מניפולציות על המוח האנושי? ואיך
כישלון / הצלחה - איך הופכים כישלון להצלחה? איך ללמוד מכישלון?
...להצלחה? איך ללמוד מכישלון? כישלון. הצלחה. כיצד אפשר להפוך כישלון להצלחה? ומדוע בעצם כל כישלון הוא הצלחה? כל כישלון הוא הצלחה. מדוע? כי גם כדי להגיע לכישלון צריך להצליח. אם אין הצלחה, אין היכן להיכשל. כישלון מתרחש כאשר יש הצלחה שאינה מושלמת. האדם מצליח להתקדם, אך הוא עדיין אינו בשלמות. כאשר ההצלחה של האדם אינה מושלמת, אז מגיע כישלון. למה? כדי לאפשר לאדם להגיע אל השלמות. כאשר האדם נכשל, עליו לשמוח. על האדם לשמוח, כי הכישלון שלו עוזר לו להבין שהוא עדיין...
רצון להשפיע, רצון לתת, רצון לקבל, לתת שלא על מנת לקבל, הרצון של אלוהים, לתת ללא צפייה לקבלת תמורה, לשמור מצוות לשם שמים, שמירת מצוות לשם העולם הבא, נתינה ללא תמורה, אהבה ללא תמורה
רצון להשפיע, רצון לתת, רצון לקבל, לתת שלא על מנת לקבל, הרצון של אלוהים, לתת ללא צפייה לקבלת תמורה, לשמור מצוות לשם שמים, שמירת מצוות לשם העולם הבא, נתינה ללא תמורה, אהבה ללא תמורה
...תמורה, לשמור מצוות לשם שמים, שמירת מצוות לשם העולם הבא, נתינה ללא תמורה, אהבה ללא תמורה האם אפשר לתת בלי לרצות לקבל משהו בתמורה? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם אדם יכול באמת לתת לאחרים מבלי לצפות לתמורה כלשהי. התשובה הראשונית היא שנראה שכן, לדוגמה, אדם שנותן צדקה ברחוב לא תמיד מצפה לקבל משהו מהאדם הספציפי שלו הוא נותן את הכסף. אך אליעד מסביר שאין פעולה בעולם שנעשית באמת בלי ציפייה כלשהי לקבל משהו. כאשר אדם נותן משהו, הוא תמיד עושה זאת כי...
תשובות מתוך האחדות, תשובה לא מוגדרת, אדם מואר, מהי הארה רוחנית, להיות אלוהים באמת, ביטול הבחירה, להכיל את הכל
תשובות מתוך האחדות, תשובה לא מוגדרת, אדם מואר, מהי הארה רוחנית, להיות אלוהים באמת, ביטול הבחירה, להכיל את הכל
...רוחנית, להיות אלוהים באמת, ביטול הבחירה, להכיל את הכל מה המשמעות של תשובות מתוך אחדות מוחלטת? כאשר בן אדם שואל שאלה הנובעת מבעיה, התגובה הטבעית היא לתת פתרון ברור ומוגדר. אך אליעד כהן מסביר שיש פרספקטיבה אחרת לגמרי: תשובה מתוך אחדות היא תשובה שאינה מגיעה מתוך ניסיון לפתור בעיה מסוימת, אלא תשובה הנובעת ממצב שבו האדם כלל לא מזהה בעיה. אדם הנמצא במצב של אחדות לא רואה בעיה בשום מצב נתון, ולכן גם לא מחפש פתרון. למעשה, במצב של אחדות מוחלטת, האדם אפילו...
סודות המוח האנושי, זמן ומקום, איך עובד הזיכרון האנושי? פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך המוח זוכר? תחושת הזמן, לחיות את הרגע, כוחו של הרגע הזה
סודות המוח האנושי, זמן ומקום, איך עובד הזיכרון האנושי? פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך המוח זוכר? תחושת הזמן, לחיות את הרגע, כוחו של הרגע הזה
...פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך המוח זוכר? תחושת הזמן, לחיות את הרגע, כוחו של הרגע הזה מהם המאפיינים של הזמן והזיכרון האנושי? ההרצאה עוסקת בהבנה מעמיקה של המוח האנושי, הזמן והזיכרון. אליעד מדבר על המאפיינים השונים של תחושת הזמן, הזיכרון האנושי, והפילוסופיה שמאחורי התפיסות שלנו את הזמן והמקום. הוא מתאר את המוח האנושי כמציב בפנינו שאלות רבות לגבי איך אנחנו תופסים את הזמן, את הרגע הנוכחי, וכיצד הזיכרון מתפקד בתהליך...
הנוסחה הסודית של אליעד כהן, איך לגלות למה רע לך? איך נוצרת מחשבה שלילית? איך נוצרת התנהגות שלילית? איך נוצר פחד לא הגיוני? איך נוצר חוסר ביטחון עצמי? איך נוצרת הפרעת אישיות? אין רע בלי טוב, מאניה דיפרסיה, איך לקרוא אנשים?
הנוסחה הסודית של אליעד כהן, איך לגלות למה רע לך? איך נוצרת מחשבה שלילית? איך נוצרת התנהגות שלילית? איך נוצר פחד לא הגיוני? איך נוצר חוסר ביטחון עצמי? איך נוצרת הפרעת אישיות? אין רע בלי טוב, מאניה דיפרסיה, איך לקרוא אנשים?
...שלילית? איך נוצר פחד לא הגיוני? איך נוצר חוסר ביטחון עצמי? איך נוצרת הפרעת אישיות? אין רע בלי טוב, מאניה דיפרסיה, איך לקרוא אנשים? איך לגלות את מקור המחשבות השליליות? ההרצאה של אליעד כהן מציגה נוסחה פשוטה להבנת מקורות המחשבות השליליות והתנהגויות שליליות, תוך הבנת הקשר שבין מחשבות חיוביות לא הגיוניות למחשבות שליליות לא הגיוניות. אליעד מתאר כיצד כל מחשבה שלילית, כאשר היא לא הגיונית, נוצרת ממחשבה חיובית לא הגיונית שמזינה אותה. כדי להבין את מקור המחשבות...
אחריות אישית, מהי לקיחת אחריות שהיא הסרת אחריות? מהי הסרת אחריות בצורה של לקיחת אחריות? סוגים של לקיחת אחריות, איך לקחת אחריות? אחריות ניהולית, לקחת אחריות ולהתפטר, האחריות של ביבי, אחריות ניהולית, מי שקלקל יתקן? מי שהרס יתקן?
אחריות אישית, מהי לקיחת אחריות שהיא הסרת אחריות? מהי הסרת אחריות בצורה של לקיחת אחריות? סוגים של לקיחת אחריות, איך לקחת אחריות? אחריות ניהולית, לקחת אחריות ולהתפטר, האחריות של ביבי, אחריות ניהולית, מי שקלקל יתקן? מי שהרס יתקן?
...שהיא הסרת אחריות? מהי הסרת אחריות בצורה של לקיחת אחריות? סוגים של לקיחת אחריות, איך לקחת אחריות? אחריות ניהולית, לקחת אחריות ולהתפטר, האחריות של ביבי, אחריות ניהולית, מי שקלקל יתקן? מי שהרס יתקן? מה ההבדל בין לקיחת אחריות לבין הסרת אחריות? המושגים לקיחת אחריות והסרת אחריות יכולים להיראות דומים, אבל למעשה יש ביניהם הבדל משמעותי. אליעד כהן מסביר כי לקיחת אחריות משמעותה להכיר בעובדה שאתה חלק מהסיבה לכך שמשהו קרה, או במילים פשוטות: להודות שאתה חלק מהגורמים...
רגשות מהם, איך נוצרים רגשות? איך ליצור רגשות? איך לשלוט ברגשות? איך לשנות רגשות? תת מודע, רגשות חיוביים, רגשות שליליים, סוגי רגשות, לשנות רגש, שינוי רגש, דיכאון, חרדה, כעס, עצבות, יאוש
רגשות מהם, איך נוצרים רגשות? איך ליצור רגשות? איך לשלוט ברגשות? איך לשנות רגשות? תת מודע, רגשות חיוביים, רגשות שליליים, סוגי רגשות, לשנות רגש, שינוי רגש, דיכאון, חרדה, כעס, עצבות, יאוש
...תת מודע, רגשות חיוביים, רגשות שליליים, סוגי רגשות, לשנות רגש, שינוי רגש, דיכאון, חרדה, כעס, עצבות, יאוש מהם רגשות ואיך הם נוצרים? רגשות הם תופעות נפשיות הנוצרות באופן ישיר כתוצאה ממחשבות. אליעד כהן מסביר זאת בדוגמה מפורטת מאוד: נניח שאדם הולך ברחוב ומישהו מתקרב אליו מאחור כדי לדקור אותו, אבל הוא לא יודע על כך. למרות הסכנה האמיתית, הוא לא ירגיש שום פחד או רגש שלילי כל עוד הוא אינו מודע לסכנה. הרגש נוצר רק ברגע שהמחשבה מופיעה במוחו - כלומר, כשיחשוב...
חיקוי / לחקות הצלחה - איך לחקות אנשים מצליחנים בצורה נכונה?
...לחקות אנשים מצליחנים בצורה נכונה? לחקות מישהו היינו לנסות להיות דומה למישהו. כאשר האדם רואה מישהו אחר שמצליח, באפשרותו לנסות לחקות את האדם המצליח ועל ידי זה לנסות להצליח כמותו. יחד עם זאת, גם לחקות אנשים אפשר לעשות בחוכמה ובצורה יעילה. אז איך בעצם לחקות אנשים מוצלחים בצורה נכונה? תשובה: כאשר האדם מנסה לחקות מישהו, עליו לנסות לחקות ולהידמות לאדם המצליח בעיקר בצורת המחשבה שלו ופחות בפעולות שלו. ונסביר: כאשר אדם מצליח עושה דברים מצליחים, הדבר הזה נובע...
אסטרולוגיה - על ילדים ומזלות
...עושים מה שרוצים, אך אי אפשר לכעוס עליהם גם כשהם מאבדים סבלנות, כי הם נרגעים מהר ושוכחים. הם דורשים הרבה תשומת לב וצריך ללמד אותה איך להתחשב באחרים. שמחים חזקים וייזומו לעצמם תעסוקה. ילד פלא שילך מוקדם ויתחיל לדבר מהר. ויהיה מאד עצמאי. ילדי מזל שור נעימים, הכל אצלם לאט, די עקשנים, וכשהם מתנגדים הם מתנגדים... בעיקר לשינויים. דורשים אוכל טוב ומקום קבוע. די רכושנים לצעצועים שלהם. אוהבים צבעים ואומנות ואפשר לשחק איתם גם בבוץ. מאד חכמים במיוחד במספרים...
מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 9
...בפועל זה אומר שאם רגש אחד גורם לך לסבל בזמן מסוים, אותו הרגע יכול לגרום לך לעונג בזמן אחר. זה אומר שאתה נוקט בפעולה מסוימת כדי להשיג תוצאה ספציפית אין הכרח להגיע לתוצאה המבוקשת כי הכל אפשרי - >וזה מחויב. כלומר זה שהשכל מתעסק בסטטיסטיקה והסתברות אין זה אומר שהמסקנות שהוא מסיק תהייה נכונות. יש שכל שיודע את זה ויש שכל שלא. שכל שלא יודע הוא מאמין בחוקיה הסיבה תוצאה והכל מחויב והופך את ההסתברות לאלוהים שלו ואז המסקנות שהוא מסיק בתהליך שיכלי הופכ
לבנון - סרט
...שמלחמת וויטנאם באמריקה גרמה ליצירת גל סרטים מופלאים, החל מצייד הצבאים דרך אפוקליפסה עכשיו ועד קטר ובון וכל מה שבין לבין. לבנון ילדה שלושה סרטי מלחמה. כל אחד שונה. כל אחד מזווית אחרת. כולם עוסקים בשבר הנפשי שאחרי ותוך כדי המלחמה. שלושת הסרטים עוסקים בחייל הפרטי. בשבר שלו. ההתמודדות עם מה שהמלחמה מביאה לחייו ומה שהיא מנפצת. ב - ואלס עם בשיר הסרט רודף אחרי הזיכרון שנמחק כתוצאה מהלם קרב. ב - בופור בתוך ההתרחשות עצמה וגם בלבנון אנחנו בעיצומה של ההתרחשות...
תיקשור עם מדריכים רוחניים וישויות אור להכוונה רוחנית וריפוי
...כל חיינו הארציים, חלים שינויים בחשיבותם היחסית של המדריכים השונים לאורך חיינו, על פי הצרכים ההתפתחותיים שלנו. מסיבה זו קיימים גם מצבים בהם מדריכים מסוימים מתחלפים כאשר הצרכים שלנו משתנים. לצורך המחשה אביא מקרה מקורס תיקשור שהעברתי: אחת מתלמידותי סבלה מדיכוי ואף אלימות מצד בעלה. באחת מן המדיטציות שהנחיתי בקורס הופיעה לפניה מדריכה מקטגוריית נשמות הנפטרים, אותה לא הכירה עד אז. אותה מדריכה סיפרה לה שבתקופה בה חיתה בגוף פיסי סבלה מבעל אלים, שבסופו של...
בגדים - הלבוש הנכון לגברים - כיצד לבנות מלתחה מודולרית למנהלים ואנשי עסקים?
...בוחרים בגד יש לקחת בחשבון את העובדה שהבגד מעביר מסרים, לכן, בבחירת הבגד הנכון יש לשקול בנוסף לטעם האישי גם את הצורך המקצועי. בארץ הולכת ורווחת יותר ויותר התופעה של שימוש בחליפות לעסקים. מכיוון שכמעט בכל מקום יש מיזוג אוויר אין סיבה שלא לאמץ הופעה מכובדת זו. בתהליך תכנון המלתחה יש לשים לב ולקחת בחשבון את הנתונים האישיים. צריך לדעת מהי העונה האישית והצבעים ההולמים אותנו (ראה כתבה הצבע כן קובע) ולהיות מודעים למבנה הגוף ולפרופורציות בין חלקי הגוף השונים...
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
...אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף. הפעם אני רוצה לדבר על הנושא, האם יכול להיות יותר מאלוהים אחד? ודנו בנושא רבות, ונתנו את התשובה הידועה, שלא יכול להיות שני אלוהים. וזו הטענה הידועה של הדתיים, שלא יכול להיות שני אלוהים, ומה ההוכחה שלא יכול להיות? מהו השכל הגדול והמתוחכם של הדתיים? הם טוענים טיעון...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5
...חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5. נמשיך בעמוד 171 בחלק ראשון. הסברנו שאם המקום נמצא בכל מקום, והזמן נמצא בכל הזמן, ויש מציאות שנמצאת בכל מקום ובכל זמן, ואם אתה מבין שהמציאות נמצאת בכל מקום ובכל זמן, אז זה גורם, שלך כישות נפרדת לא יהיה מקום....
הבעיה מתחילה כאשר אתה רוצה X והמציאות נותנת לך Y
...לך Y ואתה רוצה Y. בעיה היא בעצם תולדה של אי קבלת המציאות. אי קבלת המציאות היא תולדה של אי הבנת המציאות. אי הבנת המציאות גורמת לנו לרצות לשנות אותה במצב שלא ניתן. כאשר הרצון לשנות אותה בלתי אפשרי, נוצר פער בין מה שאני רוצה לבין מה שהמציאות כופה עלי. הפער שנוצר הוא בעצם תולדת הבעיה. כגודל הפער בין הרצונות שלי לבין מה שהמציאות כופה עלי, גודל הבעיות שלי. כגודל הבעיות שלי, גודל החרדות, דיכאונות, ייסורים וכו שלי. - כאשר המציאות תואמת לרצון שלך - לא נוצרת...
מי ישחרר אותך מעבדות?
...וכל המסובים פותחים בשירה אדירה: עבדים היינו, היינו, עתה בני חורין, בני חורין עבדים היינו, עתה, עתה בני חורין, בני חורין (1). ויש אסמכתא ברורה: עבדים היינו לפרעה במצרים ויוציאנו ה אלהינו משם ביד חזקה (2) ובזרוע נטויה. ואלו לא הוציא הקדוש ברוך הוא את אבותינו ממצרים הרי (עדיין) אנו ובנינו ובני בנינו משעבדים היינו לפרעה במצרים (3). האם השירה הרועמת משקפת מציאות חברתית - אנושית, כלל עולמית? וודאי! הרי כל העולם הכריז על כך חגיגית: לא יהיה אדם עבד או משועבד...
5 הכפתורים החמים שלא מספרים לך עליהם לפני החופה
...להתחתן, להקים משפחה ולהתחיל בחיים משותפים! הודעתם להורים, סגרתם אולם, שלחתם הזמנות והאירוע הגדול הגיע! הכל מושלם! הכל בלבן וזוהר, האורחים מחוייכים, ההורים גאים, החברים שמחים וצוהלים עבורכם המסיבה דוהרת אל תוך הלילה. האהבה פשוט פורצת מתוככם והתחושה היא שהכל אפשרי! לנצח נאהב, נתמוך ונתמודד! המשכתם בירח דבש מפנק וחזרתם הביתה להתחיל את החיים כזוג טרי שכל העולם לפניו! ברכות! אז למה, שנה, שנתיים כאשר השגרה הופכת ליוםיום, והילד הראשון מגיע אתם מוצאים עצמכם...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קשב וריכוז, מאמן אישי ועסקי, ייעוץ פילוסופי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1104 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 01:08:25 - wesi4