... לעמדה זו אנו מוצאים - לכאורה - גם בהערתו הבלשנית של הפרשן הנודע רבי אברהם אבן עזרא, המצביע על המילה נזיר כנגזרת מן המילה נזר, שמשמעותה - כתר. שכן כל בני אדם הם עבדי
תאוות העולם, והמלך באמת, שיש לו נזר ועטרת מלכות בראשו, הוא כל מי שהוא חופשי מן
התאוות. והנה נראה, שגם התלמוד מעלה אדם זה על נס: אמר שמעון ... אכן קדוש וחוטא כאחת. דמות האדם הרצוי, בעיני התורה, הוא האדם החי והנהנה מחייו, בגבולות שההלכה היהודית תחמה לו. גבולות אלו, הם המאפשרים לו לחיות חיים מלאים, בלא להיגרר אחר
תאוות הלב סתם, בלא להתמכר ליצר כלשהו. כלומר, האדם השלם הוא ... בנפש. אם נעביר את האמור בפרשה זו אל פסים של חיינו, נבחין במסלול זהה. כוסית וויסקי או יין משובח טובים לאדם ולבריאותו. אולם, השיכור, המתמכר לטיפה המרה, טובע בחטאו במצוקת
תאוותו . החש בנטייה להתמכרות זו זקוק באופן דחוף לגמילה: להימנע אפילו מן הכוסית היומית הקטנה, עד שירגיש, כי שולט הוא
בתאוות השתייה. הנטייה לשכרות היא החטא. הכוח להתמודד עמה הוא ...