... היא עמוקה, קשה לראייה וקשה להבנה, שלווה ונשגבת, בלתי מושגת באמצעות חשיבה בלבד, מעודנת, נחוות על ידי החכם. אך הדור הזה נהנה מחיי העולם הזה, מוצא הנאה בתענוגות ארציים,
שמח בתענוגות גשמיים. יהיה קשה לדור שכזה לראות אמת זו, כלומר, התנייה מפורשת, הופעה מותנית. וקשה לראות אמת זו, כלומר, ההדממה של כל מבני ההתהוות, נטישת כל ... מפני שהוא מחוץ לתחומו של הצייד. כך גם, מנותק מתאוות חושים, מנותק ממצבים מנטליים מזיקים, נזיר נכנס ושוהה בגהאנה הראשונה, בה יש חשיבה והרהור, הנולדת מהינתקות, מלאה בהנאה
ושמחה . ניתן לומר על נזיר זה שהוא עיוור את מארה, שהפך לבלתי - נראה לרשע בנטילת ההזדמנות מעינו של מארה. ובהמשך, עם הדממת החשיבה וההרהור, הנזיר נכנס ושוהה ... בגהאנה השלישית, עליה האציליים מעידים: מאושר הוא זה אשר חי באיזון נפשי ומודעות, ניתן לומר על נזיר זה שהוא עיוור את מארה... ובהמשך, עם ויתור על הנאה וכאב, ועם העלמותם של
שמחה ועצב קודמים, נזיר נכנס ושוהה בגהאנה הרביעית, אשר אין בה לא כאב ולא הנאה ומטוהרת באיזון נפשי ומודעות. ניתן לומר על נזיר זה שהוא עיוור את מארה... ...