... אתה פונה לשכל, זה אומר לדוגמה שעליך להיות רגוע ולא להילחץ משום דבר, כי הלחץ משבש לבן אדם את יכולת הריכוז. זה אומר גם כי עליך להיות
בשמחה כי העצבות היא בית הכלא של השכל. ולכן דווקא בהפוך ... כה זקוק שבוודאות הוא קיים, כי בוודאות שזה אפשרי שיהיה לך טוב אמיתי, אכ בהפוך על הפוך במקום ליפול לעצבות ולייאוש, אז אדרבה עליך להיות
שמח כדי שתוכל להיות יצירתי יותר. וככל שהבעיה שלך גדולה יותר וככל שנדמה לך יותר שאין פתרון לבעיה שלך, הרי שאתה צריך ממש להיות יצירתי כדי למצוא פתרון ואכ אתה ממש צריך להיות
בשמחה גדולה יותר. אך מה לעשות שקשה לך להיות
בשמחה בגלל הבעיה עצמה? ומה לעשות שאתה מפחד מהפחד וחרד ... תהיה טיפונת אחת יותר רגוע, גם זה טוב. אפילו אם תהיה לחוץ אבל בתוכך תמשיך לרצות להיות רגוע ולא תתייאש מלרצות, גם זה טוב. העיקר שתנסה
לשמח את עצמך בכל מה שאפשר, כדי שהשכל שלך יצא לחופשי ... המטבע מנגד עיניו, ותכף יראה ההר הגדול ממנו שעל - ידי מרה - שחורה אי אפשר להנהיג את המח כרצונו, ועל - כן קשה לו לישב דעתו רק על - ידי
השמחה יוכל להנהיג המח כרצונו, ויוכל לישב דעתו, כי
שמחה הוא עולם החרות, בבחינת (ישעיה נה) : כי
בשמחה תצאו, שעל - ידי
שמחה נעשין בן - חורין ויוצאין מן הגלות ועל - כן כשמקשר
שמחה אל המח, אזי מחו ודעתו בן - חורין, ואינו בבחינת גלות, ואזי יוכל להנהיג את מחו כרצונו ולישב דעתו, מאחר שמחו בחרות ואינו בגלות כי על - ידי גלות אין הדעת מישב... ולבוא
לשמחה הוא על - ידי מה שמוצא בעצמו איזה נקדה טובה על - כל - פנים... דהינו שמקשר
השמחה למחו ודעתו, ואזי המח משחרר, ויש לו ישוב - הדעת ...